Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2008, 23:18   #1
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard Regeeraccoord of verkiezingscampagne?

Vanavond keek ik naar Terzake ,in de veronderstelling dat er een regeeraccoord was.
Tot mijn verbazing zag ik dat de verkiezingscampagne was begonnen.
De ethische kwesties tussen VLD en CD&V.
Reynders die een grote staatshervorming niet nodig vindt.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2008, 23:31   #2
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Vanavond keek ik naar Terzake ,in de veronderstelling dat er een regeeraccoord was.
dat van die grote verbazing meen je toch niet
Nu ik vind dat die uitbreiding van euthanasie wet ermoet komen maar ik vind het erg dat OpenVLD dit zeer serieuze thema gebruikt op campagne te voeren
dit hoort niet, het gaat over levens

Laatst gewijzigd door toccata : 25 maart 2008 om 23:32.
toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2008, 23:32   #3
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Wat had je gedacht ? Dat alles nu opgelost was?
1° De Franstaligen willen helemaal geen staatshervorming, maar ze zitten WEL in de regering (met een meerderheid)-> kan Reynders verder knoeien met het geld (ook zijn staatssecretaris is MR!)
2° Kunnen ze lekker iedereen verder pesten, want: zij zijn nodig! + dat is de prijs die ze afgedwongen hebben om Leterme in de 16 te laten zitten: hij wou het , hij is er, maar hij kan dus NIETS doen hé - Frankrijk is ook ten onder gegaan aan enkele ROI Soleils....Het graf is gegraven, onze Geitenboer moet er enkel nog invallen (of beter: ingeduwd worden...).
En tussen haakjes: ethische kwesties zijn een zaak van het volk, NIET van de regering: dus laat het P
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2008, 23:34   #4
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
1° De Franstaligen willen helemaal geen staatshervorming, maar ze zitten WEL in de regering (met een meerderheid)-> kan Reynders verder knoeien met het geld (ook zijn staatssecretaris is MR!)
2° Kunnen ze lekker iedereen verder pesten, want: zij zijn nodig! + dat is de prijs die ze afgedwongen hebben om Leterme in de 16 te laten zitten: hij wou het , hij is er, maar hij kan dus NIETS doen hé - Frankrijk is ook ten onder gegaan aan enkele ROI Soleils....Het graf is gegraven, onze Geitenboer moet er enkel nog invallen (of beter: ingeduwd worden...).
En tussen haakjes: ethische kwesties zijn een zaak van het volk, NIET van de regering: dus laat het P
arlement alle vrijheid in dezen?.
Oud 25 maart 2008, 23:39   #5
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Nu ik vind dat die uitbreiding van euthanasie wet ermoet komen maar ik vind het erg dat OpenVLD dit zeer serieuze thema gebruikt op campagne te voeren
Jawel, maar het gaat ook over MIJN leven: en daar beslis ik zelf over, niet de paus, noch de kardinaal, noch de kerk - en het probleem is echt té ernstig om een campagne-thema te zijn: dat is NIET de bedoeling, wél nadenken over de onvolkomendheden van de wet...
Oud 26 maart 2008, 00:17   #6
Gargamel
Banneling

Standaard

2008 is een "schrikkeljaar" voor de zelfverklaarde eminenties die ons uitzuigen tot op het bot.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 00:26   #7
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
arlement alle vrijheid in dezen?.
Uiteraard, want dat zijn mijn, en ok uw, vertegenwoordigers, niet die knoeiers die in de regering zitten, want die hebben we niet gekozen.
Oud 26 maart 2008, 05:58   #8
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat moeten ze dan doen? Erover zwijgen?
Ze kunnen dat toch maar voorleggen in het parlement?
Hoe zou je het dan aanpakken?
Met de tjeven een compromis hierover maken? Dan komt het er ofwel niet ofwel met serieuse beperkingen.
Indien er een meerderheid is in het parlement kan VLD-SP.A-GROEN er gewoon voor gaan.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 05:59   #9
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard, want dat zijn mijn, en ok uw, vertegenwoordigers, niet die knoeiers die in de regering zitten, want die hebben we niet gekozen.
Dus Leterme en Co stonden niet op de kieslijsten?
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 06:37   #10
fransV
Gouverneur

Standaard wie?

Citaat:
Jawel, maar het gaat ook over MIJN leven: en daar beslis ik zelf over, niet de paus, noch de kardinaal, noch de kerk - en het probleem is echt té ernstig om een campagne-thema te zijn: dat is NIET de bedoeling, wél nadenken over de onvolkomendheden van de wet...
Vergis U niet met de stelling dat ge zelf beslist over Uw leven : ik hoop dat het U niet overkomt maar er zijn al talloze mensen eensklaps dood gevallen . Wie besliste hier over hun leven? Zeker zijzelf niet.
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 11:37   #11
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Afspraak is afspraak.
Als je een accoord heb gesloten ,houd je er aan ,anders had Reynders niet in de regering moeten stappen.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 11:43   #12
DenKempenzoon
Schepen

Standaard

Citaat:
Alles moet bespreekbaar zijn maar de 'Claus-timing' maakt het allemaal nogal opportunistisch inderdaad.

Het feit dat je vooraf niks kan vastleggen omtrent euthanasie is zeker bij Alzheimer toch wel een probleem vind ik. De conservatie strekking zorgt er hierdoor voor dat sommige mensen in een vroeg stadium van de ziekte de beslissing nemen, een nogal pervers neveneffect.
DenKempenzoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 22:14   #13
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Wat had je gedacht? Dat iedereen het ordewoord van de mislukte pastoor uit Ieper ging volgen? En inderdaad, euthanasie gaat over levens, maar wel over mijn leven, waarover IK baas ben, en niet de CD&V, noch de kerk - VLD doet niet anders dan counteren wat achter tsjeveschermen reeds enige tijd bezig is - en ok, het is misschien wat ongelukkig, maar wat moeten we doen? Het is nu al onmogelijk om in een nonnekenshospitaal euthanasie te krijgen (het zal je maar overkomen), ondanks de wet - maar helaas zijn 80% van onze klinieken nonnekensklinieken...+ zij willen meer palliatieve zorg, DUS: weer eens meer subsidies, dus:weer eens meer versterking van de katholieke zuil! Hallo? Met nog nauwelijks 10% kerkgangers? Arm, arm Vlaanderen...
Oud 26 maart 2008, 22:19   #14
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenKempenzoon Bekijk bericht
Alles moet bespreekbaar zijn maar de 'Claus-timing' maakt het allemaal nogal opportunistisch inderdaad.

Het feit dat je vooraf niks kan vastleggen omtrent euthanasie is zeker bij Alzheimer toch wel een probleem vind ik. De conservatie strekking zorgt er hierdoor voor dat sommige mensen in een vroeg stadium van de ziekte de beslissing nemen, een nogal pervers neveneffect.
Wat is daar pervers aan? Iedereen neemt de beslissing voor zichzelf, punt.En elke keuze is evenwaardig - en wat is er verkeerd aan om niet als een plant te willen eindigen?
Oud 26 maart 2008, 22:28   #15
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Afspraak is afspraak.
Als je een accoord heb gesloten ,houd je er aan ,anders had Reynders niet in de regering moeten stappen.
Juist! MAAR: welk akkoord is er echt gesloten?? Je gelooft toch de speech van Leterme niet zeker, of ben je zo naiëf?
Tussen haakjes, op dat RtBf debat hebben noch cDH, noch Ecolo, noch PS hem tegen gesproken...hoewel noch cdh, noch PS goede vrienden met hem zijn...(en ze anders continu in de clinch liggen, 10 keer erger dan LDD met de VLD..)
Oud 26 maart 2008, 22:36   #16
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransV Bekijk bericht
Vergis U niet met de stelling dat ge zelf beslist over Uw leven : ik hoop dat het U niet overkomt maar er zijn al talloze mensen eensklaps dood gevallen . Wie besliste hier over hun leven? Zeker zijzelf niet.
Je moet hier geen appels met peren vergelijken hé-het gaat hier over mensen die weten dat ze ziek zijn en nooit meer zullen genezen en dan moeten kiezen tussen een lijdensweg of er komaf mee maken. En dat beslist iedereen toch zelf - of moeten we allemaal Christus achterna om 'onze hemel te verdienen'?. Ok als jij dat wil, met alle respect, maar dan graag evenveel respect voor mij die dat niet wil.
Oud 26 maart 2008, 22:40   #17
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Dus Leterme en Co stonden niet op de kieslijsten?
Oh ja, en hoe. Maar 3 miljoen anderen hebben dus NIET voor hem gekozen hé
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be