![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Mars terraformere? | |||
Ja, en wel zo snel mogelijk; eindelijk nog eens iets interessants |
![]() ![]() ![]() |
22 | 62,86% |
Ja, zeker doen, maar het is nog iets te vroeg; laten we eerst afwachten wat er met global warming gebeurt |
![]() ![]() ![]() |
4 | 11,43% |
Nee, dat kost teveel en er is al genoeg armoede en ongelijkheid op deze planeet |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,57% |
Nee, we moeten eerst onze eigen planeet terraformeren; ecologische problemen hier eerst aanpakken |
![]() ![]() ![]() |
5 | 14,29% |
Nee, mijn godsdienst zegt dat de Mens niet zelf leefbare planeten of nieuw leven mag scheppen |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,86% |
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dus stelen we maar e.
![]() |
#164 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() en het zou inderdaad cool zijn
![]()
![]() |
#165 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ik vind het een zeer leuke/intressante hypothese/gedachte-experiment
en op termijn moet het koloniseren van Mars ook mogelijk zijn, maar dan wel in enorme biosferen. Het is idioot te beweren dat we (zelfs met alle mankracht ter wereld) binnen een redelijke termijn (200 jaar) Mars op een zodanige manier kunnen verzwaren en de kern vloeibaar maken en houden dat we geen biosfeer meer nodig hebben... Ik zie wél een toekomst in een maatschappij op mars, in biosferen om zuurstof te produceren, voor de voedselvoorziening en ontspanning met het nodige daglicht. En woon/leef/werk/overheids-gebouwen zullen onder de biosfeer gebouwd worden, onder de grond dus. Nu even een extra gedachte-experiment? Moet er één regering zijn op Mars? Ik denk van niet. Omdat de mensen in een kwetsbare omgeving leven, dank ik dat het best gelijkgezinden samengebracht worden in dezelfde dome. Veranderen van 'nationaliteit' (dwz verhuizen naar een andere dome) moet toegestaan zijn en er moeten democratische verkiezingen gehouden worden. Maar er mag bvb een communistische dome, een christelijke dome, een moslim-dome, een kapitalistische dome, ... gesticht worden. Zolang de bewoners maar gelijkgezind zijn! |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
|
![]() Tenzij al dat gedoe over vloeibare ronddraaiende kernen en dergerlijke niet klopt natuurlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
|
![]() Citaat:
Of misschien kunnen we het Belgische model daar invoegen brengen, je weet wel, dat model dat het hele universum ons benijdt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
spijtig genoeg zal dit wel nodig zijn als je mars echt wilt terraformeren anders heb je NOOIT of te NIMMEr een duurzame dmosfeer dan is het idd dwijlen met de kraan open |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Banneling
|
![]() De industrie past gewoon maar toe wat de universiteiten en de onderzoeksinstituten ontwikkelen hoor. Of denk je dat er echt aan diepgaand academisch onderzoek wordt gedaan binnen bedrijfsmuren ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stel, 100 jaar geleden, een fysicus doet werk, op kosten van de universiteit/staat/whatever. Er komt geen bruikbaar resultaat uit, enkel wat bevindingen en stellingen. 20 jaar later, zit een andere wetenschapper door papers te bladeren, en ziets opeens de publicatie van 20 jaar terug. De informatie daar uit helpt hem enorm in zijn project om tot een baanbrekend resultaat te komen. Is dat nu weggegooid werk geweest ? Stel dat kernfissie mogelijk is geworden daardoor ? Heeft de maatschappij dit dan al niet driedubbel dik terug verdiend ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is toch positief? En nu met ieder zijn eigen geld - en niet met geroofd geld van anderen.
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Citaat:
Verder zijn het wel bijna allemaal private bedrijven die de grootste vooruitgang maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
|
![]() Citaat:
handig hoe je maar op een aspect van de opmerking reageert
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Over klimaatswijziging zijn er hopen tegenstrijdige publicaties. Time will tell... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welk aspect vind je belangrijk waar ik ook op moet reageren?
![]() |
![]() |