![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Mars terraformere? | |||
Ja, en wel zo snel mogelijk; eindelijk nog eens iets interessants |
![]() ![]() ![]() |
22 | 62,86% |
Ja, zeker doen, maar het is nog iets te vroeg; laten we eerst afwachten wat er met global warming gebeurt |
![]() ![]() ![]() |
4 | 11,43% |
Nee, dat kost teveel en er is al genoeg armoede en ongelijkheid op deze planeet |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,57% |
Nee, we moeten eerst onze eigen planeet terraformeren; ecologische problemen hier eerst aanpakken |
![]() ![]() ![]() |
5 | 14,29% |
Nee, mijn godsdienst zegt dat de Mens niet zelf leefbare planeten of nieuw leven mag scheppen |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,86% |
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat is voor als het fout loopt, dan is het iemanders zijn geld dat verdwenen is. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jep, zo kennen we ze. De collectivisten.
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dus gij moogt van mij 100 euro stelen als ge ermee een deel taarten gaat kopen? O_o
![]() |
#184 |
Banneling
|
![]() Wetenschap brengt welvaart op, alleen soms (vaak) niet op lange termijn. Men bouwt aan een collectieve basis van kennis waarop iedereen kan terugvallen. Kijk eens naar de enorme hoeveelheid publicaties waar men bijna gratis over kan beschikken. Stukje voor stukje bouwt men verder. En iedereen heeft daar baat bij. Of denkt u dat wij nieuwe methoden om kanker te bestrijden op 1 2 3 ontwikkelen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
|
![]() Citaat:
Vind je het nog steeds een goede vergelijking?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En het versnelt alleen maar. Allemaal mogelijk gemaakt door een collectieve database aan kennis waar iedereen toegang tot heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
|
![]() helpt dat, mensen in vakjes steken?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ze brengt wat julie zeggen terug op kleinere schaal. Heel de bevolking =>ik het ten goede komen => taarten
![]() |
![]() |
#189 | |
|
![]() Citaat:
Tussen haakjes, de overheid verplicht defarmaceutische bedrijven om al hun klinische studies toegankelijk te maken voor het grote publiek. Daar durft het al wel eens mislopen nl. Nog zo'n mooi voorbeeldje? Een universeel griepvaccin had al lang op de markt kunnen zijn, maar 12 jaar geleden zag geen enkel farmaceutisch bedrijf daar het nut (lees financieel voordeel) van in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
|
![]() allee dan, flink van u
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
|
![]() Citaat:
Enneuh, steekt het niet dat je qua argumentatie niet verder komt dan "stel, stel, stel"? Enneuh, dat gedoe van kernfissie, nee, dat verdient zich niet noodzakelijk terug. Er zijn ook andere manieren. Bovendien vergeet je nu erg leuk dat een hoop mensen daar verdomd veel van hun koopkracht voor hebben zien verdwijnen. Daar gaan zij dus ook nooit meer iets van terugzien. Dat steekt wel, als je bij wijze van voorbeeld, dat geld evengoed had kunnen betalen om de opvoeding van je kinderen te betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stel u voor dat we in een maatschappij komen waarin enkel de mensen die er voor betalen toegang krijgen tot bepaalde informatie...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
|
![]() Citaat:
Indien je niet al te veel weet van die industrie, en die indruk heb ik, zou ik er maar over zwijgen. Domme en onjuiste dingen zijn eerder snel gezegd. Het is natuurlijk altijd fijn een karikatuur te kunnen maken en dat aan te dragen als dé argumentatie. Niet dat het een relevant argument is ofzo, maar men heeft dan toch weer even aandacht gehad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
|
![]() Wij doen niet anders dan jij. Maar in feite ben jij nog erger. Wij hebben gewoon de pretentie het beter te weten dan jij. Jij hebt de pretentie te weten voor alle mensen waaraan ze hun geld moeten geven. Sterker nog, jij hebt de pretentie te denken dat dat diefstal rechtvaardigt.
Laatst gewijzigd door Heftruck : 1 april 2008 om 19:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Banneling
|
![]() Patenten in zijn huidige vorm wel. Daar is niets mis mee. Een patent impliceert dat je uitvinding bescherming krijgt. Maar je moet het wel openbaar maken, wat weer toelaat dat men met die kennis aan de gang kan, als men er maar niet commercieel mee begint.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niets voor niets worden patenten "the fuel for innovation" genoemd. Omdat het toelaat dan men geld kan verdienen met technologie en wetenschap, zonder dat anderen dubbel werk hoeven te doen. Openbaarheid van wetenschap is essentieel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |