![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() die racistische daad tegen die zwarte dame op de fiets die bij nader toezien zelf met een laars ten aanval trok krijgt nu een betere naam: het wordt nu een 'fietsincident'
![]() |
![]() |
#102 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
M.a.w totaal uit de lucht gegrepen, een politiebeambte wordt enkel geachte zoals elke staatsambtenaar het goede voorbeeld te geven. Iets wat in mijn ogen die man helemaal niet heeft gedaan.
![]() |
![]() |
#103 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat moet ge me nu eens uitleggen zie!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- de politieman die in coma geslagen werd door verrijkers - de juwelier die vermoord werd door 1 of meerdere verrijkers - de verrijkende terrorist-staatsveiligheidambtenaar met 6 moordincidentjes op zijn geweten. Duiding van het VRT-codewoord 'incident' : gepleegd door jongeren, waarvan de allochtone, meestal allahtone identiteit ten allen prijze moet verzwegen worden. (Let op, hebben ze eisen - vb hoofddoekjes, subsidies voor nog meer pamperaars in de klas - dan is de identiteit ineens weer heel belangrijk. "Zwaar racistisch gewelddaad" : mag enkel gebruikt worden als allo's het slachtoffer zijn.) vb. Guido Demoor wordt vermoord op bus = incidentje vb. Zwarte vrouw wordt van fiets gedwud = zware racistisch gewelddaad (zelfs al is het verzonnen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Partijlid
|
![]() Ik snap ook niet waarom bepaalde mensen willen dat de afkomst van daders niet meer vermeld wordt omdat dit niet belangrijk is maar dat ze wel vinden dat het w breed uitgesmeerd moet worden dat iemand die belaagd wordt op een scoutsfuit door twee vechtersbazen onder invloed van drugs schiet en deze daarbij doodschiet een skinhead was. Alle drie waren blank, dus het feit dat de schutter skinhead was heeft toch niets met de zaak te maken?
Niet dat ik skinheads of de schutter wil verdedigen maar enige consequentie in het vermelden van de afkomst van daders is toch wel gewenst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
|
![]() Door die man zijn schuld zijn drie jongeren die zich verveelden nu in voorlopige hechtenis.
En die jongeren hebben er niet voor gekozen om zich te vervelen.
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 3 april 2008 om 13:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of moet dat enkel indien het koppel een witte huidskleur heeft, en moet je de pompiers, de politie, het CGKR, de verzamelde pers, de ambulance, kardinaal Danneels en CNN verwittigen als het belaagde koppel een kleurtje heeft? Ik zou het toch wel graag weten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]() Onlangs nam ik nog eens de tram. Zo een linkiewinkie met dreadlocks en che guevara T-shirt stapte mee op. Meteen werd hij zowat omver geduwd door enkele verrijkers. Hij keek op en toen hij iets wou zeggen, greep ik zijn mouw en verwittigde ik hem: "Zeg er niets tegen. Onderga je verrijking, want anders eindig je postuum als de grootste racist op aarde."
Hij bekeek me vreemd en ik vervolgde tegen die blanke rastafari: "Ben je Guido De Moor al vergeten?" Hij antwoordde plots kordaat: "Ja, maar dat was een racist, die er om vroeg." Waarop antwoordde: "Dat ga jij ook zijn, als je die kerels terecht wijst. Laat je dus maar rustig tegen de vlakte duwen en snavel dicht. Als je iets zegt, slaan ze je murg." Linkiewinkie: "Ja, maar ik ben geen racist en ik zal het hen wel vriendelijk vragen." Ik: "Oké, maar zij zijn 10 tegen 2 hier. Zij dekken elkaar en wie gaat er voor ons getuigen, als hij het niet meer kunnen?" Hij slikte en stapte af. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Partijlid
|
![]() Ik zou niks gezegd hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
|
![]() Sorry, maar ik wou die jongen zijn leven redden. Per slot van rekening heeft ook het recht om te weten wat zijn verrijking hier aanricht. Het was leuk hem eens lijkbleek te zien worden, tussen die groep bruine massa, die mensen met hun boekentassen sloegen en continu op de belletjes drukten en riepen en tierden in hun taaltje, boven hun mp3 spelers uit.
Dan zweeg ik nog over die vrouw met hoofddoek, die met haar kinderwagen over alle tenen die niet bruin waren, reed. Moest ik die jongen zijn dood injagen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() Worden blanken nog beschouwd als mensen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
|
![]() Zeker, als untermenschen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maes P dus indien een vrouw een verklaring aflegt waarin ze beweert slachtoffer te zijn van racisme, zonder dat enig onderzoek dit bevestigt lijkt u de ongenuanceerde berichtgeving vanuit de media terecht en bewijs van neutraliteit?
Ook al spreken getuigen en het koppel zelf die hele verklaring van de mevrouw in kwestie tegen? Maar het omgekeerde; allochtone jongeren die een koppel lasitg vallen en een politieman die tussenbeide komt flink te grazen nemen hoort dan niet in berichtgeving van de media? En hierover praten op een forum doet u geeuwen? Wat doet u hier dan eigelijk? Zou u zich niet beter beperken tot het lezen van uw' neutrale' media?? Mij lijkt ' vermeend' racisme geen en duidelijk racisme wel nieuws! Laatst gewijzigd door alice : 3 april 2008 om 15:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als die getuigenissen elkaar tegenspreken; op wat baseer jij je dan om te oordelen wie de waarheid spreekt? Dat kun jij, als buitenstaander, niet weten. Het is aan de rechter om dan te oordelen welke van de getuigenissen het meest de waarheid benadert. Daar kunnen ik noch jij een uitspraak over doen op basis van mediaberichten. Citaat:
Zeg dan eens waar?? Citaat:
De voorspelbaarheid van de draden waarbij je al door de naam van de poster kunt afleiden welke vooroordelen aan bod zullen komen. Zowel "links" als "rechts" maken zich hier schuldig aan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Maes_P : 3 april 2008 om 15:23. |
|||||||
![]() |
![]() |