![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Maar ja, het bedrijf mag dat doen me dunkt. Met het risico dat het imago finaal naar de knoppen is vanaf 1 van de allochtonen het niet meer aankan en toch spreekt.
![]() |
![]() |
#22 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
M.a.w. een chauffeur die een pak rammel gekregen heeft op zijn bus mag hier over niets tegen de pers zeggen. De burger zou er een onveiligheidsgevoel kunnen aan overhouden. De Lijn zelf zal haar versie wel weergeven (banalizeren). En dan maar protesteren tegen China !! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Leg mij eens het grote verschil uit met dit?
![]() |
#25 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik zou in ieder geval niet graag voor dat bedrijf willen werken, zeker niet als allochtoon. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Jij moet toch niet voor dat bedrijf werken?
![]() |
#28 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als je zelfs het grote verschil niet kan uitleggen, laat dan maar zitten.
Het enige verschil lijkt mij in degree te zitten.
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een dokter of advocaat beschikt immers over uiterst persoonlijke informatie betreffende bepaalde individuën zodat het logisch is dat hij deze niet vrijelijk mag verspreiden. Dokters en advocaten spreken ook vaak in naam en voor rekening van derden. Een buschauffeur die zijn eigen persoonlijke mening wil geven aangaande onveiligheid of bepaalde incidenten maakt geen strikt persoonlijke informatie aangaande een privé-persoon bekend, hij geeft gewoon een relaas van de feiten die elke vorm van privacy hebben verloren, louter en alleen al doordat ze zich hebben afgespeeld in het openbaar. Waarom bestaan er dan vakbonden ? Vakbonden stellen immers problemen binnen bedrijven aan de kaak op basis van informatie die van de werknemers wordt verkregen en de meeste vakbondsafgevaardigden zijn trouwens zelf werknemer bij een betrokken firma. Indien men al de werknemers een zwijgplicht oplegt, zou dit enige vorm van sociale actie serieus ondermijnen. "Staakt u omdat u als arbeider al weken niet betaald bent ? Wel, door deze staking schendt u uw zwijgplicht, stelt u onze firma in een negatief daglicht dus kan ik u zomaar ontslaan." We zouden zelfs in de nog leukere situatie kunnen verzeilen waarbij bepaalde misdrijven worden vastgesteld binnen een bedrijf (bv. het eerder aangehaalde pesten van allochtonen) en dat je als werknemer dan nog kunt gestraft worden omdat je jouw principiële plicht tot aangifte van dergelijke misdrijven vervuld hebt wegens zijnde van een spreekverbod binnen dat bedrijf. Laatst gewijzigd door Wimpeus : 3 april 2008 om 12:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ja, maar niet zwaar genoeg om dit nu plotseling schandalig te noemen.
Zoals ik al zei: persoonlijk vind ik dit een slechte zet, maar ze mogen het van mij wel doen. Er gebeurd helemaal niks onrechtmatigs.
![]() |
#33 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() deuh, ik weet dat ook wel, ik zei het dan ook sarcastisch.
![]() |
#34 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Wat De Lijn wil doen, is precies wat de opeenvolgende regeringen al zolang doen: laten we het probleem vooral onder de mat vegen, uit de discussie houden, en dan bestaat het niet. Ongelukkigerwijs is niet iedereen in dergelijke struisvogel-mood, en steekt er af en toe een dissidente stem op. Geen probleem: we breken dergelijk discours meteen af met terminologie als 'extreem-rechts' en 'racistisch', en opgelost... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Denk je dat de regering daar iets aan kan veranderen?
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen hebben spreekRECHT en dit mag NOOIT tot sancties van werkgevers leiden.
Uitzonderingen hierop zijn mensen die door hun beroep aan een deontologische code verbonden zijn; artsen, verplegers, advocaten..maar alle anderen waaronder ambtenaren, busschauffeurs zijn volkomen vrij en dit mag nooit reden zijn tot ontslag! Dit wel opleggen vanuit werkgevers is in strijd met de rechten op het vrij uiten van je mening, wie hier anders over denkt heeft dictaturale trekjes! Laatst gewijzigd door alice : 3 april 2008 om 14:49. |
![]() |
![]() |