![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
|
![]() En de aarde (mét dampkring) draait in het luchtledige==> geen wrijvingsweerstand=> geen energieverlies, de reden waarom een perpetuum mobile onmogelijk is. De enige weerstand die de aarde ondervindt komt van kosmische straling en op lange (zeer lange!) termijn zal die de aarde doen vertragen en in de zon storten.
Lavoisier citeerde Anaxagoras toen hij schreef "Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme." Je kan geen energie uit het niets halen, je kan enkel "iets" omzetten in iets anders, in energie dus hier. Bij de operatie heb je altijd vrijwingsweerstand, sleet en/of warmte etc==> energieverlies, géén winst! Elementair. Laatst gewijzigd door filosoof : 8 april 2008 om 17:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
|
![]() Citaat:
Probleem is dat je nooit dezelfde apparaten en applicaties kan krijgen met enkel DC. Misschien is iets wat meer duidelijke uitleg nodig van wat men dan precies doet hier....Men spreekt enkel over Watts...sorry...wat met de Ampere's? Toch wel belangrijk. Een electrisch schema zou heel handig zijn.
__________________
Citaat:
Laatst gewijzigd door illwill : 8 april 2008 om 17:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wel onstaan in de motor wrijvingskrachten (verliezen) in de lagers van de rotor, luchtweerstand door de beweging van de rotor,tegenkoppel door de stroomvoerende geleider in een magnetisch veld, tevens heb je een magnetisch verlies doordat de verschuiving in het magnetisch veld een minder rendement geeft tov van het anker (rotor) De motor levert een theoretisch vermogen van 50 w dat omgezet wordt in een mechanische kracht (koppel) deze wordt overgebracht met een riem (volgens uw voorbeeld) een riem heeft de spijtige eigenschap van te slippen dus weer eens vermogenverlies.(daarom dat in vroegere toepassingen, voor de toepassing van de halfgeleidertechniek, telkens een flenskoppeling werd toegepast) Nu mag de alternator (generator) een capaciteit hebben van 4 megawatt hij kan maar het resterende gedeelte van de toegevoegde energie omzetten zijnde 50 w min de verliezen in de motor en deze in de generator(alternator). Om het misschien aanschouwelijker te maken Leg een motor van een 2 PK in een Porsche. Gaat die dan ook 250 km/h rijden ??? Apropos uw mooie foto is een anker (draaiend gedeelte ) van een generator
__________________
не ходить вокруг да около Draai niet rond de pot
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 8 april 2008 om 20:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 33.602
|
![]() Citaat:
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
|
![]() Citaat:
Dit is een stator. Een totaal ander soort wikkeling dan in een normale generator. Voordeel is dat hij op laag toerental toch veel energie kan leveren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.349
|
![]() ik dacht dat het een steppenmotorje was zoals je ze vindt in diskdrives bvb
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Vreemdeling
Geregistreerd: 9 november 2005
Locatie: Verlichte Middeleeuwen
Berichten: 5
|
![]() Vooral aan Giserke, maar ook aan iedereen die pro dit systeem is:
denk je niet dat onze 'grote' elektriciteitsproducenten al op dit systeem zouden gesprongen zijn, als het zou werken? Het 'bestaat' tenslotte al van 1999. Evenveel winst maken met maar een vierde van de energiekosten, of viermaal meer winst maken (of toch bijna) met dezelfde energiekosten! Er is geen enkele CEO die zou twijfelen om zoiets aan te kopen. Ze zouden als een held onthaald worden door de aandeelhouders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Aangezien op uw mooie foto degelijk de asbevestiging te zien is kan dit moeilijk de stator zijn eerder de rotor of roterende gedeelte van de generator De vereiste snelheid van de alternator/ generator is enkel afhankelijk van het aantal poolparen (schakeling) niet van het soort wikkeling het verschil tussen een generator en een alternator : Bij een generator staan de (electro)magneten vast (in de stator)en wordt de gelijkstroom opgewekt in het anker (rotor) en via koolborstels en een collector naar buiten gebracht. ( gelijkstroom is zoals van een batterij) Bij een alternator wordt de stroom (vermogen) opgewekt in de stator en draaien de (electro)magneten rond geplaatst in de rotor gevolge een sinusoide spanning wisselspanning genaamd die je kan vinden (voelen) in ieder stopcontact.
__________________
не ходить вокруг да около Draai niet rond de pot
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 11 april 2008 om 20:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 20 november 2006
Berichten: 2.636
|
![]() Citaat:
Een gelijkaardig systeem wordt in Spanje toegepast, waar windturbines 's nachts water oppompen naar een stuwmeer. Laatst gewijzigd door DannyS : 11 april 2008 om 21:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Dit omdat je motor de trek en duw kracht van de magneten moet overwinnen. Plus nog eens eens je verlies door wrijving van je as in zijn lagers. En dan ben je nog bezig met een directe koppeling van motor op as, bij een overbrenging verlies je nog eens extra door wrijving. Je zit dus met een pak verliespunten, je kan dus gewoon geen energiewinst doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
|
![]() Citaat:
Hier komen we aan de belangrijkste vraag: Hoeveel geeft 1pk generator weerstand op de as van de generator. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Burgemeester
Geregistreerd: 21 september 2004
Berichten: 530
|
![]() Heel leuk systeem. Met één batterijtje kan je de hele wereld stroom leveren. Kwestie van altijd maar te versterken.
Ooit eens iets gehoord van een claim dat elke file zonder gegevensverlies kon gecomprimeerd worden met een vast percentage. Als je dat herhaalde malen doet zou je dus elke file terugbrengen tot enkele bytes. Hopelijk gaat niet iedereen dingen over entropie en zo lezen. Over wat zouden we nog kunnen praten... |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je 750W afneemt, kan het best zijn dat de aandrijvende motor 1 kw of meer opzuipt, omdat ie dan niet langer in zijn optimaal toerenbereik zit.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.349
|
![]() Madox
het is zoals regeneratief remmen: een motor draait op wisselstroom en heeft dus een rits switches nodig om de gelijkstroom naar wisselstroom om te zetten. hoeveel % efficientie haalt dit proces: ik lees zo getalletjes tussen de 75%-90% Dus als je remt van 100 - 0 km met een75% efficiente motor, dan kom je niet eens met de helft van de remenergie op snelheid;.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Maar om je een ander probleem te doen begrijpen waarom dit systeem niet kan werken. Je zit hier met assen en ronddraaiende schijven, die zijn verbonden aan de wet van de middelpuntvliegende kracht. Bij lang draaien worden deze assen en schijven warm en zetten zij uit. De paar tiende millimeter speling die er bestaat verdwijnt dus en je krijgt een wrijving tussen de twee magneten. Om twee magneten van met spoeling van 200 hun trek en duwweerstand te overwinnen heb je 50 A/kw in 12 V nodig. Wat gelijk staat met 1.75pk in koppel van krachtmotoren. In het getoonde filmpje werkt men met 8 schijven waarin 12 spoelmagneten steken met een willekeurige spoeling van 70, wat dus per magneet 20 A/kw in 12V eist. Dit komt op een startkracht van 60pk/1900A in 12 V die nodig is om alles te kunnen doen draaien en 40pk om alles draaiend te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Wanneer deze generator belast wordt stijgt het tegenkoppel rechtevenredig met de belasting (het tegenkoppel wordt veroorzaakt door de stroomvoerende geleider in een magnetisch veld (в x I x l) of de (magnetische)veldsterkte(flux) x de stroom door de geleider en de afstand waarmee hij in het magnetisch veld bevindt Wanneer dus een generator 736 w moet leveren moet de motor een netto koppel leveren dat 736 + 32% is. Let erop dat in de motor diezelfde krachten spelen als in de generator dus om het reeële vermogen van de motor te berekenen moet je er nog eens +/- 32 % bijrekenen. Het beste bewijs dat een motor/generator omvorming zéér onzuinig is : Men is sedert lang al overgeschakeld op de omvorming met halfgeleidertechiek waarmee men geen bewegende delen heeft en een rendement haalt van +/- 98% (gestabiliseerde voedingen voor gelijkstroom batterijen), transformatoren voor wisselstroom. En deze gebruik je bijna elke dag. Voorbeeld : uw lader van uw GSM is een gestabiliseerde voeding met spanningsreductie die de 220 wisselstroom uit het stopcontact omzet naar 6 v gelijkstroom De elektriciteitscentrales leveren hun energie op een spanning van 360 KV Nochtans werken uw toestellen thuis op 220 V. Er zitten dus (verschillende) transformatoren tussen de (kern)centrale en uw stopcontact
__________________
не ходить вокруг да около Draai niet rond de pot
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 12 april 2008 om 10:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hecht nooit geloof aan systemen die de tweede wet van de thermodynamica negeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
|
![]() Citaat:
Deze "nieuwe" ontwikkeling is in 2001 al in de prijzen gevallen! Citaat:
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik verdenk er je zelfs van een gatekeeper te zijn. |
|
![]() |
![]() |