![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad:
"In de wetenschap is een theorie een toetsbaar model ter verklaring van waarnemingen van de werkelijkheid." http://nl.wikipedia.org/wiki/Theorie |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Lees u maar verder hoor: De juistheid van een theorie kan althans volgens vele wetenschapsfilosofen zoals Karl Popper nooit bewezen (geverifieerd) worden[1]. Dit komt doordat ongeacht het aantal bevestigende waarnemingen dat wordt gedaan, er nimmer kan worden uitgesloten dat de volgende waarneming een andere uitkomst zal geven.
![]() |
![]() |
#43 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik weet het ook niet zeker, want islam is een dien en ze hebben dat vertaald als religie of godsdienst maar islam is een geloof + een way of like zeg maar. http://www.youtube.com/profile_favorites?user=IbnoRushd Klik 's op what is the meaning of the arabic word (deen) .. 3 parts. Om verdere discussies te vermijden en alle verwante onderwerpen hierbij te gaan halen. Ik heb duidelijk gezegd dat ik niet tegen evolutitheorie ben, integendeel ik sta open voor alle weteschappen en dat moet ook van mijn geloof, maar ik ben tegen deze theorie atheistisch presenteren.
![]() |
![]() |
#44 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
sorry!
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat is dan het volgende? Het ontologisch bewijs dat Allah wel moet bestaan? Kom nou, wees eens rationeel. Elke psycholoog gaat u uitleggen waarom u zo fanatiek gelooft in uw onzin, u compenseerd uw twijfel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je stelling "de evolutieleer wordt onderricht door gebruikmaking van psychologische spelletjes" is misschien heel populair in de moskee of plaatselijke koranschool, doch tot op de dag dat je je stelling kunt hardmaken is het tot nader order classement vertical.
![]() |
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Allez vooruit, nog eentje die er prat op gaat zijn zelfstandig denkvermogen vrijwillig te hebben uitgeschakeld. Volg dan godsdienstlessen. Dan kun je naar hartelust allerlei goden en godinnen bestuderen.
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Een goede theorie doet toetsbare voorspellingen. Deze voorspellingen worden getoetst aan waarnemingen. Als de voorspellingen overeenstemmen met de waarnemingen wint de theorie aan geloofwaardigheid. Het doel van de verklaring en voorspelling is het beheersen van het verschijnsel waarover de theorie iets zegt." Maar ik ga verder geen bandbreedte verspillen aan uw welles-nietes spelletje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Elke wetenschap wordt atheïstisch gepresenteerd. Of misschien beter gezegd, seculier, waar men het "bovennatuurlijke" niet als uitleg gaat geven bij een fenomeen (maw, wetenschap is seculier omdat het bij bliksem of overstromingen Zeus en Poseidon niet als verklaringing gaat geven ![]() Door deze neutralitet kan het aangenomen worden door personen van eender welk geloof.
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett Laatst gewijzigd door Wautd : 17 april 2008 om 08:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Parlementslid
|
![]() Ok, een min of meer rationeel persoon zal dat kunnen aannemen. Een fundamentalist tel ik niet mee, die zijn toch niet voor rede vatbaar
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar ben ik niet zo zeker van. Je kan er ook mee praten, maar het duurt inderdaad iets langer om fundamentalisten te overtuigen. Je wordt niet van vandaag op morgen funamentalist. Er is oorzaak en gevolg. En wat zijn de motieven om fundamentalist te worden of zijn: meestal oppotunisme, macht of niet geaccepteerd zijn, en uitzichtloosheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Evolutietheorie niet atheistisch presenteren en dus punt aan de lijn.
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Weet je wat? Leg ons gewoon eens uit hoe jij het zou willen presenteren, wat jij de leerlingen precies wil wijsmaken over jouw theorie, hoe jij graag door een theorie met hele sterke bewijzen te mengen met je god de leerlingen wil vertellen dat jouw god wel moet bestaan. Dan schieten wij er wel gaten in, en vertellen wij je wel waarom je god niet kan noemen zoals jij hem noemt zonder de inhoud van de theorie ernstig te misbruiken.
![]() |
![]() |
#57 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ja, ik zeg ook niet anders maar er is altijd een verschil tussen een theorie gedeeltelijk of geheel begrijpen. Dat snap je niet .. stalinisten begrijpen gewoon niks.!! ![]()
![]() |
![]() |
#58 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Maar ik geef mij mening dat ik niet tegen evolutieleer ben, integendeel: ik sta open voor alle wetenschappelijke theorieën maar ben tegen de evolutieleer atheistisch presenteren en dat moet ook zeer duidelijk zijn ![]() Darwin gelooft zelf in schepper wat een goie klap is voor de atheisten en materialisten. De grote vroege evolutionisten op dit gebied zijn moslims .. Bon .... Evolutie niet atheistisch maar theistisch preserenteren,.. alles met doel en geen plaats voor toeval !! .. alle wetten die daar een rol in spelen = perfectie en organisatie en geen plaats voor chaos! ![]()
Laatst gewijzigd door Averroes : 17 april 2008 om 21:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Er is perfectie en organisatie en geen choas en wanorde. De theorie niet misbruiken om : - Toeval - Eeuwigheid van materie - Iets uit niets zonder iets als oorzaak Te proberen te bewijzen tussen laaggeschoolden want in de omgeving van academici, wetenschappers en denkers werken die trucjes niet meer. Heb 't verstaan ??!!!
![]() |
![]() |
#60 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() maw geen theorie maar religieuze doctrine
![]()