![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Wat denkt u? | |||
| Nultolerantie |
|
17 | 32,69% |
| Limiet 0,5 promille (zoals nu) |
|
20 | 38,46% |
| Geen limiet (iedereen is voor zichzelf verantwoordelijk) |
|
7 | 13,46% |
| Andere |
|
8 | 15,38% |
| Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dan kun je beter binnen blijven. Ook nuchtere chauffeurs kunnen iemand raken, fietsers kunnen tegen u rijden, voetgangers kunnen tegen u lopen, iedereen is een potentiële overvaller, sommige borduren zijn te hoog, er kan een kastanje op uw kop vallen... |
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
gelijk het nu is, ist goed. 0.5 promille dus
Je moet gewoonweg niet drinken als je gaat rijden. Die 0.5 is er gewoon (althans bij mij toch) om te voorkomen dat je smiddags bij je eten een glas wijn drinkt, en 1.5 uur later de auto gebruikt, dat er dan nog een restantje alcohol in je bloed zit. Gewoon houden zo..
|
|
|
#103 | |
|
|
Citaat:
Ga toch gewoon met de fiets naar cafe, of als het te koud, stel een BOB aan... Desnoods neem je een taxi of ga je te voet.
|
|
|
|
#104 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 24 april 2008 om 07:05. |
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Provinciaal Statenlid
|
je moet dat allemaal in een ruimere context zien: iedereen die deelneemt in het verkeer moet zijn verantwoordelijkheid opnemen om het zo veilig mogelijk te houden voor iedereen: dwz je houdt je aan de verkeersregels, aan snelheidslimieten, doet geen domme manoeuvres, ... en voor mij hoort daar ook bij dat je niet drinkt als je rijdt.
|
|
|
#106 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar tot daar aan toe. Wat met met mensen die smorgens slaapdronken naar hun werk gaan? Ze kunnen er ook niet echt aan doen, maar gaan toch ook de baan op? Voor de rest ben ik van overtuiging dat ge met 0.5 promille nog kunt rijden zoals 0.0, alleen moet je van uzelf beseffen dat ge een beetje gedronken hebt. |
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
|
Citaat:
Met de fiets mag je normaal gezien idd ook niet dronken zijn. Doch als je gewoon fiets, gaan ze je niet laten blazen hoor. Als je echt strontzat bent, dat je zelfs niet meer kan fietsen , neem je idd best een taxi of laat je je naar huis voeren door iemand (die nuchter is natuurlijk
|
|
|
|
#109 |
|
|
ja, maar als je alcohol hebt gedronken, is je gezond verstand beneveld. Soweiso, zelfs al drink je maar 4 pintjes ofzo. (= teveel). Tuurlijk voel je je nog zeer goed en alert, maar toch is je concentratie en reactievermogen minder. Dat is al meermaals wetenschappelijk bewezen hoor.
|
|
|
#110 | |
|
|
Als überliberaal vind ik dat we geen limiet mogen stellen en de Staat moeten afschaffen. Wie een ongeluk veroorzaakt wordt dan gelyncht door omstaanders. Het lijk wordt vervolgens verwijderd door commerciële crematiefirmas die weer gulden zaken doen.
Everybody happy. Zo moet dat werken. Lang leve het zatte liberalisme!
Laatst gewijzigd door C2C : 24 april 2008 om 16:12. |
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#112 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#113 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
de 0.5 promille vind ik nochthans duidelijk genoeg, je drinkt maximaal een glas en heb je meer gedronken heb je de zaak aan uw rekker. Dus meer of minder moet dat niet zijn. Stel nu nog een klein beetje verstrengen naar 0.4 vind ik zeker aanvaardbaar.
0.2 is nogal heel laag, wat ik mij daarbij moet voorstellen is dat je bvb maximum een half glas drinkt ?? Wetende dat 1promille vroeger 2 glazen was, is 0.5 1.5 glazen, en 0.333 zou 1 glas zijn... Dus 0.5 moet eigenlijk maar 1 glas voorstellen. Van mij mag de alcoholtester in de auto voor de start zelfs standaard gemonteerd worden, dan slapen we na een gastronomisch menu eventjes uit. En van mij mag zelfs elk bedrijf eisen dat zijn werknemers nuchter toekomen op het werk, en dus mag de baas elke dag zijn werknemers doen blazen. |
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Het verkeer in het algemeen zou dan al meteen je "vrijheid" om een rustig gesprek te voeren belemmeren.
|
|
|
|
#115 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
#116 |
|
Staatssecretaris
|
Ik vind de wetgeving zoals het nu is prima maar in plaats van duizend flitspalen te zetten ( = natuurlijk makkelijk verdiend geld voor de staat) zou men beter wat meer investeren in alcohol controles.
En dit ook doen op de gekende vluchtwegen en niet enkel op de grote wegen. Een 0 tolerantie heeft in mijn ogen niet veel zin en hiermee plaag je enkel de mensen die eventueel een glaasje wijn bij hun eten drinken of zo. De echte dronkaards vegen hun lap aan 0,5 en zullen dit ook doen aan 0 dus heeft volgens mij geen zin om een nultolerantie in te voeren. |
|
|
|
|
|
#117 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zo zie ik het ook, en je rijgedrag aanpassen. Mogelijk dat je een iets tragere reactie hebt, dan moet je je daar ook van bewust zijn en zelf je snelheid aan de toestand aanpassen zodoende dat je iets vertraagde reactievermogen compenseert. En zat is zat. Ik zeg altijd, laat mensen drinken die kunnen drinken en daar bedoel ik niet mee, die veel kunnen drinken maar die van zich zelf weten wanneer ze moeten stoppen en datook tijdig doen en dan is er niets aan de hand wanneer je bij een buitenhuis dineetje enkele glazen op hebt.
Laatst gewijzigd door Garry : 24 april 2008 om 21:27. |
|
|
|
|
|
#118 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mensen die zeggen dat het moet 0.5 of zelfs minder moet zijn zijn mensen die, ofwel zelf nooit drinken of mensen die weten dat ze zich zelf niet genoeg in de hand hebben.
Laatst gewijzigd door Garry : 24 april 2008 om 21:35. |
|
|
|