![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Cultuur is nu eenmaal verwoven met verschillende wetten, rechten en meningen. Door verschillende culturen naast elkaar te laten leven, ga je ook die wetten, rechten en meningen moeten aanpassen. Simpel voorbeeld: Christelijke kinderen moeten naar school tijdens het suikerfeest, terwijl moslimkinderen vrijaf hebben. Mogen alle kinderen dan vrijaf hebben? Neen, want dan klopt het systeem van vrije dagen niet meer. Dan zouden de moslimkinderen met kerstmis wel naar school, terwijl de leerkrachten thuis zijn. De wetten passen gewoonweg niet op multiculturalisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat over het evenement "stappen", niet over hoeveel nationaliteiten meegaan. Ik heb het evenmin over het "summum der beschaving". Net zomin als een reuze barbeque het summum der beschaving is omdat het in vb. Turkije plaatsvindt, is westers stappen het summum der beschaving.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 28 april 2008 om 07:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() nee, ik snap echt niet waarom je zo over dat "westers stappen" doordramt.
waar het om gaat: de vraag is: bestaat multiculturaliteit? dan moet je eerst definiëren: wat is multiculturaliteit? Voor mij is dat het samenleven van verschillende culturen, met respect voor ieders cultuur, dan is het antwoord voor mij persoonlijk volmondig JA want mijn leven is elke dag multicultureel: ik leef (werken, uitgaan, plezier maken, discussiËren, praten,...) elke dag samen met mensen van de meest uiteenlopende achtergronden (nationaliteit, etniciteit, religie, afkomst,...) met uiteenlopende visies en dat loopt zonder problemen. Met een beetje openheid van iedereen is dat niet eens moeilijk.
![]() |
#45 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() trouwens, wat is westers stappen?
italiaans gaan eten, naar een finse sauna, een discotheek met angelsaksische muziek, een reggae-optreden, een bruine kroeg, een Oekraïense film, een boombal, een bowling, een flamenco-optreden, een salsa-avond, en daarna nog ne friet met kebab,doorspoelen met pintjes, wijn of muntthee,.... k krijg alweer goesting om op stap te gaan ... ![]()
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je als voorbeeld van multicultuur een avondje westers stappen meent te moeten geven (ook al zijn de deelnemers 20 verschillende nationaliteiten), dan is dit m.i. geen voorbeeld van multi-cultuur. Ik vind het evenmin een voorbeeld van multi-cultuur indien ik deelneem aan een Afrikaanse huwelijkscermonie. Het is dus niet omdat ik de Belgische nationaliteit heb dat een Congolese huwelijkscermonie in Congo ineens multicultureel wordt. Dat is al wat ik wou duidelijk maken. Ik heb jarenlang in een multi-national gewerkt. Men tientallen verschillende nationaliteiten en huidskleuren. Wil dat zeggen dat die multi-national (let op het woord) dan ook multi-cultureel is? Nee hoor: het is de MONOCULTUUR van dié bepaalde firma, die gewoon in multi-landen wordt nagevolgd. multicultuur bestaat nu eenmaal niet: ofwel is de geplogenheid een hand geven en het weigeren ervan een onbeleefdheid, ofwel is de geplogenheid géén hand geven en het aanraken een belediging. Het is het één of het ander, niet allebei samen. Je kan dus ook niet een avondje westers stappen terwijl je gelijk rekening houdt met de arabische cultuur waardoor er géén vrouwen mogen bijzijn en géén café's mogen worden aangedaan( vieze plaatsen waar alcohol wordt geschonken): het is dus het één of het ander.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |