Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2008, 08:54   #221
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht

1) Fundamentalisten heb je overal.

2) De interpretatie die Cyriel Verschaeve van het Vlaams-nationalisme gaf - "Die Welt muss Gott danken, dass er einen Adolf Hitler geschaffen hat. Der Anschluss an das Reich würde für die Flamen ein Glück sein." - is ook heel wat minder geruststellend als deze van Pelgrim. Het zou echter intellectueel oneerlijk zijn van mij om daarom Pelgrim meteen met Verschaeve te associëren, enkel en alleen omdat hij ook een Vlaams-nationalist is.
1) Heb je ook de vage indruk dat die niet overwegend bij Boeddhisten te vinden zijn?

2) Iedereen (op een paar idioten na) weet dat CV volledig de mist is ingegaan. De man is in de eerste helft van vorige eeuw gestorven en sinds die tijd volledig irrelevant.
Ik wou dat moslimfundamentalisten even ver weg en irrelevant waren.
Oud 29 april 2008, 10:23   #222
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
1) Heb je ook de vage indruk dat die niet overwegend bij Boeddhisten te vinden zijn?

2) Iedereen (op een paar idioten na) weet dat CV volledig de mist is ingegaan. De man is in de eerste helft van vorige eeuw gestorven en sinds die tijd volledig irrelevant.

We kunnen de moslims een multiculturele subsidie geven: als ze Boedhistische opleiding volgen en eentje over Europese rechten en plichten van de mens in een multiculturele samenleving, en finaal nog een goeie cursus rechten van de geemancipeerde vrouw, inclusief een paar boeksprekingen van de sexueel aktieve vrouw of vaginaboekjes moet volgens mij een integratiecursus zijn die ofwel afgeschoten wordt door de VN, maar genoeg om alle fundamentalisten eens goed in hun haar te doen krabben.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 10:29   #223
luc broes

Standaard

Citaat:
Fundamentalisten heb je overal. .
vandaag in DM:

"Volgens een rapport van de Nefa Foundation, een Amerikaanse organisatie die opgericht werd na de aanslagen van 11 september, bevindt zich in Verviers een platform van moslimbroeders en Hamas dat banden heeft met terrorisme"

'overal' maar wèèr niet bij de boeddhisten!
Oud 29 april 2008, 11:12   #224
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vandaag in DM:

"Volgens een rapport van de Nefa Foundation, een Amerikaanse organisatie die opgericht werd na de aanslagen van 11 september, bevindt zich in Verviers een platform van moslimbroeders en Hamas dat banden heeft met terrorisme"

Stop de subsidies aan de kerkgemeenschappen,
wij willen scheiding tussen kerk en staat
!!

Laatst gewijzigd door brother paul : 29 april 2008 om 11:13.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 21:45   #225
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vandaag in DM:

Amerikaanse organisaties zijn zeer verdacht als het gaat om terrorisme. De VS is namelijk de grootste sponsor van terroristische organisaties wereldwijd en heeft ook de Al Qaida-strijders getraind in hun terreurcampagne tegen de Aghaanse communistische regering.

Hamas heeft echter niets met terrorisme te maken. Dat is een volksnationalistische bevrijdingsorganisatie die strijd tegen een bloedige bezetting. Die strijd zou jij als volksnationalist moeten ondersteunen.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 21:46   #226
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens een der machtigste staten ter wereld is de Dalai Lama nochtans verantwoordelijk voor terrorisme jegens de Han-minderheid in Tibet...
Zo zie je maar, Luc: interpretatie of sharia is een moeilijke kunst; hoog tijd dat ook het Vlaams Belang zich op deze sharia toelegt!

Citaat:
Nochtans weet iedereen (op een paar idioten na) dat moslimfundamentalisten irrelevant zijn.

Ze zijn irrelevant omdat zij absoluut geen cruciale actor zijn in de (geo)politiek van de moslimwereld. Ze zijn ontstaan als en in de mate dat ze de belangen van andere actoren, het Amerikaanse en Zionistische imperialisme en de lokale burgerijen, dienden. Tegelijkertijd zijn zij ook een uitlaatklep voor het ressentiment van de bevolkingen, een verwarde uitdrukking van revolte. In deze zijn is het "islamisme" een voorbeeld bij uitstek van vals bewustzijn.

Het tegenstrijdige karakter van het islamisme verklaart ook dat zij, op Iran na, waar een anti-imperialistische pose het "monsterverbond" tussen burgerij en massa's doet standhouden, nergens in de moslimwereld de macht hebben kunnen veroveren.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 29 april 2008 om 22:07.
Oud 30 april 2008, 08:34   #227
luc broes

Standaard

Citaat:
1) Amerikaanse organisaties zijn zeer verdacht als het gaat om terrorisme. De VS is namelijk de grootste sponsor van terroristische organisaties wereldwijd en heeft ook de Al Qaida-strijders getraind in hun terreurcampagne tegen de Aghaanse communistische regering.

2) Hamas heeft echter niets met terrorisme te maken. Dat is een volksnationalistische bevrijdingsorganisatie die strijd tegen een bloedige bezetting. Die strijd zou jij als volksnationalist moeten ondersteunen.
1) akkoord, maar 'de grootste' dat weet ik niet
2) 'niets' ?; En ik ben tegen geweld!

Laatst gewijzigd door luc broes : 30 april 2008 om 08:39.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 08:35   #228
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hamas heeft echter niets met terrorisme te maken. Dat is een volksnationalistische bevrijdingsorganisatie die strijd tegen een bloedige bezetting. Die strijd zou jij als volksnationalist moeten ondersteunen.
Hamas is niet bepaald het rolmodel voor democratische volksnationalisten hoor. 'hamas hamas alle joden aan het gas' op betogingen staan roepen ...
Oud 30 april 2008, 08:42   #229
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hamas heeft echter niets met terrorisme te maken.
Oud 30 april 2008, 08:44   #230
Banneling

Standaard

Citaat:
Amerikaanse organisaties zijn zeer verdacht als het gaat om terrorisme. De VS is namelijk de grootste sponsor van terroristische organisaties wereldwijd en heeft ook de Al Qaida-strijders getraind in hun terreurcampagne tegen de Aghaanse communistische regering.
Beetje de geschiedenis aan het verdraaien?
De Afghaanse bevolking wou verlost zijn van het communistische bezettingsleger. De Amerikanen steunden de moudjahedien die met veel moeite de Russen konden verdrijven. Eenmaal de Russen weg waren begon de machtsstrijd tussen de Moudjahedien. Ze gunden elkaar het licht in de ogen niet en begonnen elkaar af te slachten.
Islamisten en andere religieuze zotten uit Pakistan zagen hun kans, zakten af naar Afghanistan, jutten verslagen moudjahedien op en kweekten ze op als taliban. Die islamitische waanzinnigen starten vervolgens een waar terreurregime en werden dankzij de Amerikanen verdreven of gedood, tot grote opluchting van de Afghaanse bevolking.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 08:54   #231
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Juist en Club Brugge is een waterpoloploeg die tennis speelt in een volleybalcompetitie,
enig gevoel voor de feiten is aan u ook niet besteed
Oud 30 april 2008, 09:16   #232
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Zo'n belangrijke stellingname is dit niet hoor, maar wel een erg voorspelbare. SP.A zit nu gewoon in de ideale positie om dit te doen. Het is CD&V/N-VA dat communautair veel beloofd heeft, en SP.A zal als oppositiepartij geen kans voorbij laten gaan om hen daarmee te jennen. Het is ook niet de eerste keer, SP.A maakte zich destijds behoorlijk kwaad op De Crem die in de commissie de stemming maar bleef uitstellen.

"Belgicistisch in de regering, Vlaamsgezind in de oppositie", klinkt bekend hé?
Wel Geert, het gebeurt niet dikwijls maar nu moet ik je volluit gelijk geven. Deze stellingname van jou komende verwondert me wel enigszins. Zou ik me dan toch in jou vergist hebben?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 09:32   #233
luc broes

Standaard

Citaat:
1)Volgens een der machtigste staten ter wereld is de Dalai Lama nochtans verantwoordelijk voor terrorisme jegens de Han-minderheid in Tibet...
Zo zie je maar, Luc: interpretatie of sharia is een moeilijke kunst; hoog tijd dat ook het Vlaams Belang zich op deze sharia toelegt!

2)Nochtans weet iedereen (op een paar idioten na) dat moslimfundamentalisten irrelevant zijn.

3) Ze zijn irrelevant omdat zij absoluut geen cruciale actor zijn in de (geo)politiek van de moslimwereld. Ze zijn ontstaan als en in de mate dat ze de belangen van andere actoren, het Amerikaanse en Zionistische imperialisme en de lokale burgerijen, dienden. Tegelijkertijd zijn zij ook een uitlaatklep voor het ressentiment van de bevolkingen, een verwarde uitdrukking van revolte. In deze zijn is het "islamisme" een voorbeeld bij uitstek van vals bewustzijn.

Het tegenstrijdige karakter van het islamisme verklaart ook dat zij, op Iran na, waar een anti-imperialistische pose het "monsterverbond" tussen burgerij en massa's doet standhouden, nergens in de moslimwereld de macht hebben kunnen veroveren.
1) Je bedoelt dus China, of beter de Chinese regering.
Ik heb voor en na het bloedbad op Tien An Men in China gewerkt nabij Shanghai.
Je weet dat ik geen communist ben, maar toen ik er de eerst tijd werkte kreeg ik zowaar sympatie voor het systeem. Iedereen gelijk, allemaal op de fiets naar het werk, ook de directeur. Geen luxe en geen armoede. Allemaal broeders en zusters. En de leden van de partij waren voorbeelden en voortrekkers.
Maar het bloedbad heeft me 'bekeerd'. Zelden heb ik dergelijke walgelijke en leugenachtige taal gehoord door machtshebbers over 'a handfull of criminals', volledig in tegenspraak met wat alle Chinezen me elke dag vertelden: 'we do not agree, but we can do nothing'
Ik voelde me als een naïeve goedmenende nazi-sympatisant die plots geconfronteerd wordt met Auschwitz.
Dit maar om te zeggen dat officiële Chinese beschuldigingen tegen de Dalai Lama me niet beïndrukken.

2) Plezante 'ruil'. Ik wou dat je hier 100% gelijk had.
Maar je weet ook wel dat dit jammer genoeg niet helemaal juist.

3) Zonder twijfel heeft het Amerikaanse en Zionistische imperialisme de zaken meermaals op de spits gedreven. Maar ook zonder die factor is er een onopgelost probleem.
Lang geleden heerste in de islamwereld een hoogstaande beschaving waar men naar opkeek. Dat is al lang verleden tijd.
De islamlanden zijn nu niet de meest welvarende en niet mee met de ontwikkeling van wetenschap en techniek.
Die ommekeer verwekt grote frustraties en zorgt voor een vlucht in een soort godsdienst die voor ons totaal voorbijgestreefd lijkt, en die de zaken alleen maar erger maakt.

Een gelijkaardige ontwikkeling (alhoewel niet ivm islam) heb ik persoonlijk gezien bij bekenden: het leven niet aankunnen en dan een vlucht in de godsdienst, weg van de werkelijkheid

Bovenstaande is voor mij geen 'geloofspunt'. Ik meen enkel dit te kunnen vaststellen. Als ik mij vergis ben ik dankbaar als men mij opnieuw op het juiste pad brengt.

Laatst gewijzigd door luc broes : 30 april 2008 om 09:34.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 09:37   #234
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Wel Geert, het gebeurt niet dikwijls maar nu moet ik je volluit gelijk geven. Deze stellingname van jou komende verwondert me wel enigszins. Zou ik me dan toch in jou vergist hebben?
Garry, ben je dan zo naïef dat de (juiste) stellingname van Geert C je verwondert!?
Oud 30 april 2008, 12:19   #235
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Als Groen! dat doet... dan eet ik mijn notebook op...
zal niet nodig zijn
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 22:29   #236
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1) akkoord, maar 'de grootste' dat weet ik niet
Zij hebben het grootste terreurbudget. (In newspeak noemen ze dat ´defensiebudget´ neem ik aan.)

Citaat:
2) 'niets' ?; En ik ben tegen geweld!
Ik ben ook tegen geweld, maar geloof wel in gewettigde zelfverdediging tegen een gewapende invasie en bezetting.
Oud 1 mei 2008, 22:38   #237
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Hamas is niet bepaald het rolmodel voor democratische volksnationalisten hoor. 'hamas hamas alle joden aan het gas' op betogingen staan roepen ...
Hamas is niet verantwoordelijk voor wat idioten roepen tijdens betogingen. De onkennis over Hamas op dit forum is hemeltergend. Iedereen, zelfs uiterst links, slikt de Amerikaanse en Israelische propaganda als zoete koek. Hamas is een verzetsorganisatie tegen bezetting en ethnische zuivering. Ongeacht haar ideologie is dit een gerechtvaardigde strijd.

Bovendien heeft Hamas op volkomen democratische wijze de verkiezingen gewonnen, verkiezingen die Europa en de VS hadden geeist. De overwinning van Hamas werd dan als aanleiding gebruikt om de Palestijnse Autoriteit droog te leggen en te isoleren. Het is duidelijk dat Europa, de VS en Israel hiermee een intra-Palestijnse burgeroorlog beoogden met als einddoel de vernietiging van het Palestijnse volk.
Oud 1 mei 2008, 22:41   #238
luc broes

Standaard

Citaat:
1) Zij hebben het grootste terreurbudget. (In newspeak noemen ze dat ´defensiebudget´ neem ik aan.)

2) Ik ben ook tegen geweld, maar geloof wel in gewettigde zelfverdediging tegen een gewapende invasie en bezetting.
1) toch een beetje tendensieus!
2) Ik ook, maar er is een grens.
Het ANC (ZA) gebruikte geweld tegen het apartheidsregime.
Dat vind ik toelaatbaar voor zover het geen terreur is tegen burgers. Dus wel tegen bv infrastructuurwerken, leger enz.
Oud 1 mei 2008, 22:43   #239
luc broes

Standaard

Citaat:
Hamas is niet verantwoordelijk voor wat idioten roepen tijdens betogingen. .
Mogelijk, maar dat moet dan wel gelden voor iedereen!
Oud 1 mei 2008, 22:43   #240
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ANC (ZA) gebruikte geweld tegen het apartheidsregime.
Dat vind ik toelaatbaar voor zover het geen terreur is tegen burgers. Dus wel tegen bv infrastructuurwerken, leger enz.
Geldt dat ook voor pakweg ETA, dat er, althans naar eigen zeggen, naar streeft zo weinig mogelijk burgers en zoveel mogelijk de Spaanse dictatuur te treffen?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be