![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Goed gesproken Doki. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik denk ook niet dat Interpol hiermee een voortijdig vonnis wil vellen, noch dat het een poging is om de dader te ontmenselijken. Wat zij hiermee naar mijn aanvoelen beogen, is wat ik in mijn beginpost stelde: een specifiek type misdadiger, dat zeer veel menselijke schade aanricht, exact te omschrijven, zodat zijn specifieke kenmerken duidelijk zijn voor het publiek, en zodat de politiediensten gericht kunnen zoeken. Het gedrag van dit soort misdadigers kan immers op vele vlakken beschreven worden als dat van een roofdier. Als we niet oppassen gaan we hier dezelfde toer op als destijds met de overlast van bepaalde allochtonenjongeren, die lange tijd niet mocht benoemd worden en daardoor ook niet kon aangepakt worden. En als er een conflict zou ontstaan tussen rechten van de misdadiger en het recht van de gemeenschap op veiligheid, dan meen ik dat de eerste zonder twijfel moeten wijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
De gemeenschap boven het individu stellen is verkeerd in mijn ogen. Het zijn juist de rechten van het individu die boven alles moeten gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Punt is dat als er een conflict is tussen de rechten van de crimineel en rechten van anderen, de eersten m.i. moeten wijken. Dat betekent niet dat ze niets waard zijn, wel dat ze ondergeschikt zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() Iemand die 6-jarige jongetjes aanrandt is een roofdier en mag als beest behandeld worden, beginnend met permanente castratie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister-President
|
![]() "Over lijken gaan" is wel degelijk een synoniem voor "vermoorden".
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() Dat komt dan weer van Dostojevski.
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() Ik neem aan dat u niet vriendelijk bent voor een passerend katje?
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Dat is waar, die hebben geen winkels enzo, die moeten hun niet inschrijven in de RVA als ze van school komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Partijlid
|
![]() Ik vraag mij af of het taboe dat op pedofilie heerst er niet toe leidt dat er te weinig onderzoek naar het fenomeen op zich gedaan wordt.
Laatst gewijzigd door The_fat_bloke : 6 mei 2008 om 17:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Terzijde vind ik de term "roofdier" (or "predator") eigenlijk maar heel oppervlakkig van toepassing zijn, eigenlijk alleen in het aspect van het doelbewust bejagen van prooien. Een roofdier moet doden om te kunnen leven, dat kan van een moordenaar niet gezegd worden. Een roofdier kan je ook niet ten laste leggen dat het jaagt of doodt, het denkt immers niet en handelt puur automatisch. In die zin is de term "roofdier" misschien eigenlijk veel te mild voor een moordenaar, omdat het hem lijkt te ontslaan van enige verantwoordelijkheid voor het eigen handelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() België blijft het beloofde land voor pedofielen.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Online : 6 mei 2008 om 20:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Online : 6 mei 2008 om 20:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pilletje hebben?
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Ik wil niet weten waar het toe leidt als pedofilie geen taboe meer is hoor. Je kan wel proberen te zorgen voor een soort preventie- en behandelingscircuit dat deze mensen actief aanzet om met hun probleem voor de dag te komen en hulp te gaan zoeken bij de bevoegde instanties. Maar iets bespreekbaar maken met het oog op behandeling is m.i. nog iets heel anders dan aanvaardbaar maken. Dat zou willen zeggen dat we het normaal moeten vinden en dat dit norm nummer zoveel is die vervaagt. Als je dit normaal vindt, vind je overigens ook verkrachting normaal. Want een kind van die leeftijd heeft niet de mentale bekwaamheid om toestemming te geven aan zulke handelingen en te weten wat dat allemaal betekent en impliceert. Er kan dus niet gesproken worden van een vrije keuze. Dat is het grote probleem bij pedofilie. Anders kan je zeggen dat het een gewone andere seksuele voorkeur is, zoals sommige mensen dat hebben voor iemand van hetzelfde geslacht, voor leder, voor pijn of god weet wat nog allemaal. (Die laatsten behoren weliswaar tot de parafiliën.) Ik moet wel zeggen dat ik niet weet of het geneesbaar is ... ik ben bang dat officieel genezen zijn hiervan gelijk staat aan het onzichtbaar maken van... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |