Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2008, 12:31   #121
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
kunnen we niet tegen de waarheid ?
Wanneer 'de waarheid' het nodig heeft om te krijsen, de andere partij niet te laten uitpraten, en te gillen 'dat is niet waar!' dan is het nuttig die inderdaad in twijfel te trekken.

"Zij die gillen en krijsen hebben ongelijk." ---Pollycorrect
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2008, 12:33   #122
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Geen mens die suggereert propalestijnse moslims naar het MO te sturen!
Gewoon terug naar het geboorteland van hun ouders of grootouders of
eventueel overgrootouders. Of dat nu Algerije of Marokko is. Of naar Yemen
of naar Pakistan.
Want hier moet dan wel plaats worden gemaakt.
Europa is uiteindelijk geen moslim gebied...
Ja, net zozeer het MIdden Oosten, zo is bewezen door menig uiting hier, wél moslim gebied is, en het Jodendom niet welkom is.

Fair Exchange.

Pure Max Havelaar, dat voorstel van Francientje.
Oud 8 mei 2008, 12:43   #123
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
beste,

in je uitgebreide expose, blijf je toch wel blind staren.

Wat is de bedoeling: dat er twee staten komen, op basis van de regels die door de internationale gemeenschap worden gesteld (grenzen van voor 1967).

Stellen dat GEEN grond mag teruggegeven worden, duidt spijtig genoeg op wereldvreemheid en de realiteit niet willen inzien, evenals geen oplossing willen.
Geen grond mag worden teruggegeven als de andere kant daar niets tegenover in de plaats stelt.
gillen: 'we erkennen jullie op voorwaarde dat we allemaal bij jullie mogen komen wonen en daar de plak mogen komen zwaaien,' telt dus niet.
Ik bedoel: het is aan de Palestijnen om eindelijk een toegeving te doen.
Het was NIET Israel maar wel de Arabische natie die besliste dat dit conflict door de wapens hoorde te worden beslecht.
de wapens hebben gesproken. De Arabieren verloren. Als het lot van hun
kleine mensen hun ook maar het minste belang inboezemt, dan gaan ze nu
over tot REDELIJKE onderhandelingen.
Maar goed, dat blijft dromen. Het zijn allemaal vrouwonvriendelijke macho's daar.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2008, 13:19   #124
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen grond mag worden teruggegeven als de andere kant daar niets tegenover in de plaats stelt.
gillen: 'we erkennen jullie op voorwaarde dat we allemaal bij jullie mogen komen wonen en daar de plak mogen komen zwaaien,' telt dus niet.
Ik bedoel: het is aan de Palestijnen om eindelijk een toegeving te doen.
Het was NIET Israel maar wel de Arabische natie die besliste dat dit conflict door de wapens hoorde te worden beslecht.
de wapens hebben gesproken. De Arabieren verloren. Als het lot van hun
kleine mensen hun ook maar het minste belang inboezemt, dan gaan ze nu
over tot REDELIJKE onderhandelingen.
Maar goed, dat blijft dromen. Het zijn allemaal vrouwonvriendelijke macho's daar.
Voila dat bedoel ik.
Grond mag gegeven worden,er moet alles gedaan worden om een oplossing te voor vrede te vinden.
Maar er moet een einde aan komen om zonder boe of ba grond cadeau te geven zonder concrete oplossing.(zelfs al was de grond vroeger van hen)
Door grond te geven zien de extreme Palestijnen dat als een soort overwinning en strijden ze verder met wapens en moorden van onschuldige kinderen tot ze weer een stuk grond krijgen.De Israelische volk ziet dat en verliest vertrouwen in vrede en in hun regering,daarmee wordt de bevolking met de dag extremer.Begin jaren 90 waren er veel minder rechtse extremisten,het is dankzij de lakse Israelische regering dat de haat tussen de Israelische bevolking en Palestijnen verder en dieper groeit.
Lees goed,het is juist door de linkse of zwakke ministers dat de Israelische bevolking de Palestijnen meer haten.

Conclusie : Israel zal grond moeten geven maar pas als een concrete oplossing op tafel komt.
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2008, 13:21   #125
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
of naar Pakistan.
Toch maar een rare kronkel.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2008, 13:22   #126
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Voila dat bedoel ik.
Grond mag gegeven worden,er moet alles gedaan worden om een oplossing te voor vrede te vinden.
Maar er moet een einde aan komen om zonder boe of ba grond cadeau te geven zonder concrete oplossing.(zelfs al was de grond vroeger van hen)
Door grond te geven zien de extreme Palestijnen dat als een soort overwinning en strijden ze verder met wapens en moorden van onschuldige kinderen tot ze weer een stuk grond krijgen.De Israelische volk ziet dat en verliest vertrouwen in vrede en in hun regering,daarmee wordt de bevolking met de dag extremer.Begin jaren 90 waren er veel minder rechtse extremisten,het is dankzij de lakse Israelische regering dat de haat tussen de Israelische bevolking en Palestijnen verder en dieper groeit.
Lees goed,het is juist door de linkse of zwakke ministers dat de Israelische bevolking de Palestijnen meer haten.

Conclusie : Israel zal grond moeten geven maar pas als een concrete oplossing op tafel komt.
nu komen we er.
Oud 8 mei 2008, 13:48   #127
Francientje
Minister

Standaard

Nee hoor. We komen er helemaal NIET. We zullen er pas zijn als de Palestijnen in ruil
voor een land 1. alle geweld afzweren t.o. de Joodse natie, 2. De Joodse natie als JOODSE natie erkennen en 3. een ander tijdverdrijf als terrorisme bedenken.
En dat, lieve mensen, zie ik nog niet zo snel gebeuren.
Ook al omdat vrede voor de Palestijnen betekent: werken en geen centen meer voor alles en nog wat vanwege de internationale gemeenschap.Om het een beetje waar te kunnen maken horen ze dringend aan geboortebeperking te doen, een fatsoenlijke regering met redelijke mensen uit de grond te stampen, diverse militia te ontwapenen
etc etc.
Ja ne mens kan altijd dromen, niet?
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2008, 13:54   #128
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee hoor. We komen er helemaal NIET. We zullen er pas zijn als de Palestijnen in ruil
voor een land 1. alle geweld afzweren t.o. de Joodse natie, 2. De Joodse natie als JOODSE natie erkennen en 3. een ander tijdverdrijf als terrorisme bedenken.
Ook al omdat vrede voor de Palestijnen betekent: werken en geen centen meer voor alles en nog wat vanwege de internationale gemeenschap.Om het een beetje waar te kunnen maken horen ze dringend aan geboortebeperking te doen, een fatsoenlijke regering met redelijke mensen uit de grond te stampen, diverse militia te ontwapenen
etc etc.
Ja ne mens kan altijd dromen, niet?
als je het zegt
Oud 8 mei 2008, 17:02   #129
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
en mogen joden geen banktransacties naar buitenland doen.
Zéér interessant! Een principe die naar hier zou mogen overkomen, maar dan wel voor alle vreemdelingen.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2008, 22:13   #130
PollyCorrect

Standaard

Ik wil dromen van dat Zuid Frankrijk plan van Francientje.
Oud 9 mei 2008, 00:48   #131
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga hier niet te diep graven maar wel een paar voorbeelden geven.
In Israel zijn straatborden(aanwijzigingen) in het Hebreeuws,Engels en Arabisch en sinds een tijd zelfs in het Russisch.
Je kan de staatsexamens in het Hebreeuws en Russisch maken.(zelfs in het Nederlands)
Staat Israel is vol moskeeen en kerken en iedereen kan gerust zijn eigen geloof bidden.Israelische arabieren kunnen overal gerust rondwandelen en werken.In de Israelische voetbalcompetitie zijn er veel Arabische ploegen en zelfs in de Nationale ploeg hebje Arabieren.
Als je in een Kenion(shoppingcenter) wil binnenkomen wordt een niet-jood evenveel gecontroleerd als een jood.
Arabieren worden in geen enkele disco of café geweigerd(wat in Europa wel gebeurt)
Van overal te wereld komen mensen in Israel werken : Romeinen,Polen,Nigerianen,Hollanders.....

(ik heb het niet over de nederzettingen he)

Israel is een democratisch land.
Of Israel nu legaal of illegaal is of soms (volgens jullie) te hard/snel reageerd op Palestijnen is een ander zaak.

In Iran wordt elke telefoonconversatie tussen Iran en Israel beluisterd en mogen joden geen banktransacties naar buitenland doen.
Natuurlijk gaan ze voor de camera vertellen dat ze tevreden zijn in Iran,ze nemen de risico niet.

ik wil het regime in Iran niet ophemelen, maar ik sprak met Iraanse Joden en christenen en zij worden niet lastiggevallen en mogen hun geloof belijden.
Wat betreft Israel, officieel is er geen racisme, maar in de praktijk worden Arabieren op alle mogelijke manieren gediscrimineerd. Zo mogen ze geen legerdienst doen (elke goede job verweldt "legerdienst" als voorwaarde om voor de job te solliciteren, een andere manier om te zeggen "Arabieren gelieve zich te onthouden"), veel Israelische Arabieren worden ook bespioneerd door Shin Bet en Arabische dorpen en scholen worden systematisch verwaarloosd door de staat.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 00:51   #132
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je droomt. Zeker als je het over Galilea hebt. De Arabieren die daar wonen en dus Israelisch staatsburger zijn wilen in géén geval bij een Palestijnse staat gaan behoren.
Hun grootste vrees is dat Israel daartoe over gaat. Vandaar dat ze voor Israels zestigste verjaardag een moskee blauw en wit hebben geschilderd. En fiks mee doen aan de feestelijkheden.
Ga je voorstel bij hun opperen en...ze eten je rauw.
Nochtans steunen de Israelische Arabieren de Intifadeh, tot zelfs in het Israelische parlement. Ook hoorde ik hen constant klagen over "de Joden", racisme en discriminatie. Veel liefde voor Israel merkte ik toch niet op.
Oud 9 mei 2008, 08:01   #133
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Nochtans steunen de Israelische Arabieren de Intifadeh, tot zelfs in het Israelische parlement. Ook hoorde ik hen constant klagen over "de Joden", racisme en discriminatie. Veel liefde voor Israel merkte ik toch niet op.
Inderdaad tomm, en er is nog meer.

Hier een verhelderend interview met Susan Nathan, een israëlische auteur:
http://site.kifkif.be/kifkif/nieuws....pen_menu_id=40
ISRAëLISCHE SCHRIJFSTER SUSAN NATHAN: “ISRAëL IS EEN RACISTISCH LAND DAT APARTHEID TOEPAST OP DE INHEEMSE, PALESTIJNSE BEVOLKING.”
Vandaag vieren de Israëli’s de zestigste verjaardag van Israël en rouwen de Palestijnen om 60 jaar bezetting, vervreemding, onderdrukking en diefstal van hun vaderland. De weinige Palestijnen die bij de etnische zuivering van Palestina in 1948 de deportaties en slachtingen zijn kunnen ontkomen, zijn vandaag - met 1, 5 miljoen zielen - uitgegroeid tot de grootste minderheid binnen het huidige Israël.

De Israëlische Palestijnen zijn het centrale onderwerp van het boek “De andere kant van Israël”. Dit boek is een aangrijpende en baanbrekende getuigenis van de joods-Israëlische Susan Nathan die in 1999 de aliya (‘de terugkeer’) maakte naar Israël. Nathan windt er geen doekjes om: “Israël is een racistisch land dat het Zuid-Afrikaanse model van weleer al lang heeft overstegen wat wreedheden betreft. Enkel, ze doen het veel subtieler.” Een gesprek.

Kan u ons wat meer over uw achtergrond vertellen?

Mijn achtergrond is gemengd. Mijn grootouders waren van Litouwen en Letland. Om te ontsnappen aan de pogroms waren ze naar Zuid-Afrika verhuisd. Mijn vader is dus geboren in Zuid-Afrika maar hij is verhuisd naar het Verenigd Koninkrijk, waar hij mijn moeder ontmoet heeft. Daar zijn ze dan getrouwd. Ikzelf ben in London geboren, maar heb zeer lange tijd in Zuid-Afrika doorgebracht als kind. Als tiener ben ik er ook vele keren geweest en getuige geweest van de brutaliteit van het Apartheidsregime.

In uw boek zegt u dat bij uw aankomst in 1999 in Israël u bezeten was van romantische ideeën over de Israëlische staat en het zionisme.
Natuurlijk kwam ik naar Israël vol hoop gebaseerd op mijn zionistische ideologie en opvoeding. Meer zelfs, het was mijn visie en het is pas na de Intifada van oktober 2000 dat ik mezelf belangrijke vragen begon te stellen. Deze vragen stelden me in staat om te begrijpen dat veel van de recente geschiedenis van Israël - dat sinds het ontstaan ervan, in 1948 - gebaseerd is op enkele gevaarlijke porties mythologie. De Intifada (de 2e Intifada die aanvang nam eind september 2000, bb) was voor mij het keerpunt in mijn persoonlijke ontwikkeling en mijn verstaan van hoe de Israëlische samenleving ten opzichte van Palestijnse burgers en joden geconstrueerd is.

De tweede Intifada vormde dus het keerpunt in uw notie van het zionisme?
Ja, inderdaad. De Intifada was het keerpunt. Het gebeurde zo dat het samenviel met een jobaanbieding van een Palestijns-joodse NGO. Tijdens het verloop van dit werk kwam ik in nauw contact met de Palestijnse gemeenschappen in Israël. Samen met mijn Zuid-Afrikaanse ervaringen van het Apartheidregime verstevigde dit mijn visie over het extreme racisme inherent aan de zionistische ideologie.

In oktober 2000 werden immers 13 Israëlische Arabieren, die in het noorden van Israël woonden, doodgeschoten door de Israëlische politie. Deze moorden op burgers en de problemen die erop zouden volgen hielpen mij de Israëlische realiteit te ontdekken, leren en begrijpen en natuurlijk hielpen ze mij mijn politieke positie te formuleren, die denk ik erg duidelijk is: Israël is een racistisch land dat Apartheid uitoefent op de inheemse, Palestijnse bevolking.

U vindt dat Israël erger is dan het Zuid-Afrika tijdens de Apartheid. Kan je dit duiden met voorbeelden?
Natuurlijk. Israël is op veel manieren erger dan Zuid-Afrika, hoewel ik denk dat we altijd voorzichtig moeten zijn met het scheppen van overeenkomsten. Israëlische Apartheid is erger, omdat het verborgen blijft, bijzonder emotioneel en gesofistikeerd is. Het is deze situatie die Israël toelaat zich te presenteren als “de enige democratie in het Midden-Oosten”. Er zijn wetten die Apartheid institutionaliseren: de manier waarop omgegaan wordt met kwesties inzake land, het voortdurend onteigenen van Arabisch land binnen Israël, en het hanteren van ‘enkel joden’-wetten. Deze enkel-joden-wetten zijn vernederend en gevaarlijk omdat ze het gevoel van vervreemding van de mainstream van de Israëlische samenleving aanmoedigen. Het versterkt de boodschap dat het accepteren van de Israëlische Arabieren (door de joodse Israëli’s, bb), als gelijken, en dit in hun eigen thuisland verdorie, not done is!

Wat bedoelt u met “Israëlische Apartheid is gesofistikeerder dan die van Zuid-Afrika”? Met gesofistikeerd bedoel ik dat Apartheid en discriminatie de verborgen wijzen zijn die de staat gebruikt om Arabische burgers uit te sluiten en zo hun marginaliteit te verzekeren.

Kan u een concreet voorbeeld geven van wat dit betekent voor een Palestijn in Israël?

Een voorbeeld hiervan zou zijn: Arabische universiteitsstudenten wel toegang tot het hoger onderwijs geven, maar hen de toegang verbieden om later te werken in de domeinen waarin ze gekwalificeerd zijn. Bedrijven zullen Israëli’s die niet gediend hebben in het leger nooit aannemen. En aangezien de Israëlische Palestijnen niet in het leger mogen dienen zijn ze uitgesloten van de arbeidsmarkt. Dit wordt dus gebruikt als een manier om ze buiten te sluiten op de arbeidsmarkt.

Het is een gekend feit dat legerdienst een centraal deel van het leven is in de Israëlische samenleving. Veel bedrijven laten geen Arabieren toe omwille van verscheidene zogenaamde “veiligheidsredenen”. Dit type van verborgen discriminatie is erg gevaarlijk. Nog een voorbeeld zijn de pogingen om te voorkomen dat Arabieren appartementen aankopen in blokken waar voornamelijk joden gedomicilieerd zijn. Het is illegaal, maar blijft in de realiteit iets dat enkel bestreden kan worden door Arabieren die welgesteld genoeg zijn om de kwestie naar het hooggerechtshof te brengen, indien nodig. Het overkwam mijn eigen dokter en zijn vrouw, die advocate is.

De uitkomst van dit alles is dat het een duidelijke boodschap stuurt naar de Arabische burgers dat de staat hen niet verwelkomt. Uiteindelijk is dit wat leidt tot extremisme, zowel religieus als politiek extremisme. Dit is exact het tegenovergestelde van wat we hier eigenlijk aan het bereiken zouden moeten zijn.

In uw boek spreekt u niet vaak over de bezette gebieden. Uw focus is op de Palestijnen in Israël – de Israëlische Arabieren.
Ja inderdaad, ik schrijf niet over de Westelijke Jordaanoever en Gaza omdat er daarover wereldwijd miljoenen woorden geschreven worden en de Palestijnse burgers van Israël vaak vergeten worden. Ook zij leiden dagelijks onder de meest vernederende vormen van discriminatie. De Israëli’s weigeren deze discriminatie te verlaten omdat het hun eigen levens drastisch zou veranderen. Het is belangrijk om ook de groeiende problemen hier te behandelen, omdat doen alsof ze niet bestaan op termijn grote, dramatische gevolgen met zich mee kan brengen.

Is er een link tussen Israëlisch racisme ten opzichte van de Arabieren en de bezetting?
Nee, niet helemaal. Israël heeft bewezen dat het in veel opzichten een racistische samenleving is. Naar mijn mening heeft het niks te maken met Arabieren of de bezetting, het is ook van toepassing op attitudes ten opzichte van zwarte mensen en buitenlandse werkers.

Is het een resultaat van het Ashkenazi superioriteitsgevoel?

Absoluut. Er zijn kenbare gevoelens van Ashkenazi superioriteit (Ashkenazim zijn de blanke, Europese joden, bb). Trouwens, in het verleden werden ook joden van Arabische landen gede-arabiseerd. Ook Arabische joden hebben een lange en pijnlijke geschiedenis die nu pas naar buiten komt en onderzocht wordt, met verwoestende kritieken op de zionistische ideologie en zijn gevolgen.

Speelt het religieus racisme van gelovigen ten opzichte van de goyim, de niet-joden, hier ook een rol?

Ook, maar ik zou zeggen dat het minder is ten opzichte van de goyim, de niet-joden, dan ten opzichte van kleur en etnische achtergrond en vooral Palestijnen.

Gelooft u dat Israël een toekomst heeft als een Joodse staat?

Het simpele antwoord is: nee! En ik zeg dat niet lichtjes of zonder pijn. Het is gewoon niet leefbaar om een samenleving te blijven steunen op basis van een politieke ideologie (het zionisme, bb) die geen plaats heeft in de moderne wereld. Ik denk dat Israël uiteindelijk - en ik bedoel vele jaren van nu ,nadat de situatie nog veel ergere niveaus bereikt heeft dan wat we nu te zien krijgen - een moderne democratische, binationale of seculiere Midden-Oosterse staat zal worden

Welk etiket zou u op Israël plakken?

Israël is een theocratie, maar bovenal een etnocratie.

Wat bedoelt u met een etnocratie?

Een etnocratische staat heeft te maken met hoe de mechanismen van de staat werken. Laat me dit heel duidelijk uitleggen. Ten eerste is er controle op de ‘etnische groep’ door het staatssysteem. Dus men focust op etniciteit en religie, in plaats van op burgerschap, als een basisprincipe om voorzieningen en bevoegdheden te verdelen, wat in het algemeen de mensen ondermijnt. Dan is er een geleidelijk etnisch proces van politiek gebaseerd op etnische klassen. 4e fase; een permanente staat van instabiliteit ontwikkelt zich. Kortom, de etnocratische logica biedt middelen aan om samenlevingen te begrijpen die één groep verkiezen boven andere, het domineert ook de dynamiek tussen verschillende etnische groepen. Dit is de basis van wat een etnocratisch regime vormt – Israël heeft verschillende regels geïmplementeerd om het etnocratische systeem te behouden en het toe te passen op de Arabieren in Israël.

Kunt u daar een concrete toepassing van geven?

Wel, een voorbeeld hiervan zou het breken van alle identiteitsrelaties tussen de Palestijnen in Israël en de rest van de Palestijnse mensen in de bezette gebieden, en in de andere Arabische landen. Israël voert een actief beleid om een nieuwe groep te creëren “de Israëlische Arabieren”. Ten tweede, door zich te verzetten tegen de pogingen van het Palestijns-Arabisch leiderschap om een tegengestelde visie uit te werken. Zo wordt de status van minderheid van de Arabieren in de joodse staat versterkt, waardoor ze uiteindelijk de Joodse controle op de staat, zijn middelen en zijn mogelijkheden aanvaarden.

Gelooft u zelf in een postzionistische staat, een seculaire en democratische staat?

Uiteindelijk zal Israël het soort staat worden dat ik reeds beschreven heb. Het niet-bestaande vredesproces is een belediging geworden voor de intelligentie van de Palestijnen. Het niet-vestigen van een leefbaar, aangrenzend stuk land voor de Palestijnen helpt in feite om Israël te duwen naar een soort staat die verkieslijk, eerlijk en rechtvaardiger is - de soort staat die jij “een postzionistisch, seculaire en democratische staat” noemt. Maar hiervoor zijn er twee voorwaarden: één, er moet echte erkenning zijn van de rechten van de Palestijnen binnen de (niet-gedefinieerde) staat van Israël en ten tweede, er moet een einde komen aan de bezetting. Het is allemaal erg duidelijk, maar je hebt visie nodig en echt leiderschap van ‘beide kanten’.

Denkt u dat erkenning van de ethnic cleansing van Palestina in 1948 het begin kan zijn van een oplossing van het conflict?
Ik ben een grote voorstander van de erkenning en opname van de ware geschiedenis van stichting van 1948. Kennis van het feit dat meer dan 75% van de Palestijnen uit hun huizen gedreven werden en meer dan 500 dorpen verwoest werden helpt om ook de Israëlische wonde te helen, ook al is het een pijnlijk iets om te erkennen voor veel joden. Maar eenmaal de Israëlische joden de Nakbah begrijpen, kunnen ze een grote ommekeer in hun denkwijze en gedrag maken.

Op 19 november organiseert Kif Kif i.s.m. het Zuiderpershuis een lezing en debat met de Israëlische schrijfster Susan Nathan. Deuren: 20u.

Susan Nathan, ‘De andere kant van Israël. Mijn reis over de joods-Arabische scheidslijn’, uitgeverij Archipel, Amsterdam, Antwerpen, 2005, 328 blz., 18,95 euro, ISBN 90 6305 206 5.

Laatst gewijzigd door goodwill : 9 mei 2008 om 08:28.
Oud 9 mei 2008, 08:36   #134
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
of naar Pakistan.
Appelen met Peren

Altijd dezelfde techniek om jullie uit een netelige situatie trachten te praten ...
Oud 9 mei 2008, 08:39   #135
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Nee, ik vind het uitstekend.
Brain drain uit het Middenoosten.
Ellendedrain uit Europa.

Utopisch misschien, maar op zich best een Fair Trade
Quel'aire je me donne?

Laatst gewijzigd door Gun : 9 mei 2008 om 08:39.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 10:07   #136
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
ik wil het regime in Iran niet ophemelen, maar ik sprak met Iraanse Joden en christenen en zij worden niet lastiggevallen en mogen hun geloof belijden.
.

Niet lang geleden kwam een Iraans joodse familie naar Israel wonen.
Zij moesten al hun geld,kleren enz in Iran laten.
Ze moesten via 4 verschillende landen vliegen en valse paspoort gebruiken om onopgemerkt naar Israel te geraken.
In Israel kregen ze nieuwe namen om geen problemen aan hun overgebeleven familileden te veroorzaken.
De geheime dienst heeft 5 jaar gewerkt om die familie over te brengen.
Waarom al dat gedoe als er niks aan de hand is.
Een Iraanse jood zal nooit slecht spreken over Iran dat mag je zeker zijn.
Als maar ene via via hoort dat ene jood slechts spreekt is hij in gevaar.
Het is allemaal Iraanse propoganda om de wereld te laten zien dat Iran slechts tegen de Zionisten zijn maar niet tegen de joden.
Precies zoals ze de Neture Karte debielen gebruiken om de wereld een ander imago te geven.

Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 9 mei 2008 om 10:09.
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 10:16   #137
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ze moesten via 4 verschillende landen vliegen en valse paspoort gebruiken om onopgemerkt naar Israel te geraken.
In Israel kregen ze nieuwe namen om geen problemen aan hun overgebeleven familileden te veroorzaken.
Het is allemaal Iraanse propoganda om de wereld te laten zien dat Iran slechts tegen de Zionisten zijn maar niet tegen de joden.
Precies zoals ze de Neture Karte debielen gebruiken om de wereld een ander imago te geven.
Beste,

Vergeet niet dat Iran al haar burgers beknot.
Wat in jouw beschrijving staat, geldt evenzeer voor Iraanse (niet-joodse) burgers, die het heel moeilijk hebben.
Oud 9 mei 2008, 10:27   #138
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochthans is er maar 1 partij die NIET aan tafel wil zitten & dat is:
NIET FATAH
NIET HAMMAS
...maar Israel.

Israel wil gewoon geen staakt-het-vuren, het wil er zelf nog niet over praten.
Aan de recente bouwwoede van nieuwe kolonies te zien, wil het ook geen vrede; niet nu, niet over een langere termijn...

En hoe je dit probleem aan de 'linkse' Israelische partijen wijdt is me een raadsel.
Oud 9 mei 2008, 10:29   #139
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet omdat ze Jood zijn, maar omdat ze naar Israel wilden verhuizen, de grote vijand van Iran. Moest een moslim naar Israel iwllen verhuizen, of contact hebben met de mossad, zou de reactie van de Iraniërs identiek zijn.
Oud 9 mei 2008, 11:15   #140
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Nochthans is er maar 1 partij die NIET aan tafel wil zitten & dat is:
NIET FATAH
NIET HAMMAS
...maar Israel.

Israel wil gewoon geen staakt-het-vuren, het wil er zelf nog niet over praten.
Aan de recente bouwwoede van nieuwe kolonies te zien, wil het ook geen vrede; niet nu, niet over een langere termijn...

En hoe je dit probleem aan de 'linkse' Israelische partijen wijdt is me een raadsel.
De 'Israeli' willen wel een staakt-het-vuren, wie bedoel je met 'Israel'

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be