Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2008, 16:58   #61
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
En zoals al werd opgemerkt, worden de sterk verwaarloosde kerken beter opgeruimd om plaats te maken voor gebouwen die hun dienst aan de gehele gemeenschap kunnen bewijzen. We moeten gvd toch geen religie gaan promoten? Wat is er in gvd gebeurt met onze cultuur?
Als de staat alleen maar zaken moest subsidiëren waar de hele gemeenschap baat bij heeft, ze zou maar bitter weinig subsidies meer kunnen toekennen. Niet iedereen is geïnteresseerd in sport of beoefent sport, moeten we dan maar de sportsubsidies afschaffen? Niet iedereen is geïnteresseerd in musea, kunst, enzovoort, moeten we dan maar de subsidies daarvoor afschaffen (ze moeten maar zelfbedruipend zijn )? Niet iedereen leest boeken, moeten we dan maar de openbare bibliotheken sluiten?

Deze zaken die ik opsomde bewijzen geen diensten aan de hele gemeenschap, maar telkens aan een groep, aan een deel van die gemeenschap. Ze voldoen aan de behoeften van een deel van de gemeenschap. Net zoals kerken, moskeeën, en dergelijke, voldoen aan de (spirituele) behoeften van een deel van de gemeenschap. Het is niet omdat jij er geen baat bij hebt of behoefte aan hebt, dat dat voor iedereen zo is.

Die redenering kan je bijgevolg niet gebruiken om te pleiten voor het stopzetten van staatssteun aan de erkende erediensten.

En van het "promoten van religie" is evenmin sprake, de staat steunt per slot van rekening ook seculiere levensbeschouwelijke verenigingen. Als je de staatssteun voor religies stopzet, dan moeten de subsidies voor die verenigingen en organisaties eveneens stopgezet worden.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 11 mei 2008 om 17:02.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 17:40   #62
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Als de staat alleen maar zaken moest subsidiëren waar de hele gemeenschap baat bij heeft, ze zou maar bitter weinig subsidies meer kunnen toekennen. Niet iedereen is geïnteresseerd in sport of beoefent sport, moeten we dan maar de sportsubsidies afschaffen? Niet iedereen is geïnteresseerd in musea, kunst, enzovoort, moeten we dan maar de subsidies daarvoor afschaffen (ze moeten maar zelfbedruipend zijn )? Niet iedereen leest boeken, moeten we dan maar de openbare bibliotheken sluiten?

Deze zaken die ik opsomde bewijzen geen diensten aan de hele gemeenschap, maar telkens aan een groep, aan een deel van die gemeenschap. Ze voldoen aan de behoeften van een deel van de gemeenschap. Net zoals kerken, moskeeën, en dergelijke, voldoen aan de (spirituele) behoeften van een deel van de gemeenschap. Het is niet omdat jij er geen baat bij hebt of behoefte aan hebt, dat dat voor iedereen zo is.

Die redenering kan je bijgevolg niet gebruiken om te pleiten voor het stopzetten van staatssteun aan de erkende erediensten.

En van het "promoten van religie" is evenmin sprake, de staat steunt per slot van rekening ook seculiere levensbeschouwelijke verenigingen. Als je de staatssteun voor religies stopzet, dan moeten de subsidies voor die verenigingen en organisaties eveneens stopgezet worden.
Ja, maar ik kan begrijpen dat sommigen toch bedenkingen hebben bij het omvormen van een katholieke kerk naar een moskee. U bent wellicht ook eens in de Hagia Sophia geweest. Het ligt allemaal wat gevoelig, en zeker de laatste tijd.

Laatst gewijzigd door system : 11 mei 2008 om 17:40.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 18:47   #63
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Islam, Geert C
Vermeld in een draad de Islam en alle hersenactiviteit valt weg op Politics.
voor zover er al was.....
Oud 11 mei 2008, 19:27   #64
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja, maar ik kan begrijpen dat sommigen toch bedenkingen hebben bij het omvormen van een katholieke kerk naar een moskee. U bent wellicht ook eens in de Hagia Sophia geweest. Het ligt allemaal wat gevoelig, en zeker de laatste tijd.
Absoluut, ik begrijp ook dat dat gevoelig ligt maar ik zie eigenlijk geen probleem.

Misschien moeten we de vraag omdraaien...
hebben we liever moskeeën die eruit zien als de moskeeën in de Arabische landen, of hebben we liever dat ze een ontwijdde kerk betrekken?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 22:39   #65
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
De bekeringsdrang, en de opdringerige hebzucht der allochtonen kent ook geen grenzen...
Jezus, deparanoia swingt de pan uit. de Sharia is precies alk bijna de Gronwet geworden hier, als ik jullie moet geloven.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 22:41   #66
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Moslims zijn alvast tégen. Daarom hebben ze hun eigen versie : de Islamitische Verklaring van de rechten van de mens, vermits daarin wordt onderscheid gemaakt tussen de moslim en de mens.
Mooi, post er maar een link naar dan.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 23:20   #67
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
In maastricht is een kerk omgebouwd tot discotheek/feestruimte.
dat mag hé.
ja, en in Amsterdam tot een rocktempel, nl Paradiso

oops maar wacht even dat was begin jaren 70.. we zijn weer 40 jaar achter in België
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 02:09   #68
forumspook
Banneling

Standaard

[quote=Geert C;3417106]Als de staat alleen maar zaken moest subsidiëren waar de hele gemeenschap baat bij heeft, ze zou maar bitter weinig subsidies meer kunnen toekennen. Niet iedereen is geïnteresseerd in sport of beoefent sport, moeten we dan maar de sportsubsidies afschaffen? Niet iedereen is geïnteresseerd in musea, kunst, enzovoort, moeten we dan maar de subsidies daarvoor afschaffen (ze moeten maar zelfbedruipend zijn )? Niet iedereen leest boeken, moeten we dan maar de openbare bibliotheken sluiten?

En van het "promoten van religie" is evenmin sprake, de staat steunt per slot van rekening ook seculiere levensbeschouwelijke verenigingen. Als je de staatssteun voor religies stopzet, dan moeten de subsidies voor die verenigingen en organisaties eveneens stopgezet worden.[/QUOTE]

Moeten, moeten...Er valt niks te moeten, meneer de moeial.
Kerken moeten niet afgestaan worden aan moslims, en we moeten geen sportzalen , bibliotheken enz dichtdoen als we aan de moslims niks willen afgeven. Sport is gezond, van boeken lezen kun je iets leren, de islam is schadelijk integendeel, zowel voor de moslims, als voor hun weldoeners: de autochtone Europese bevolking. Moskees gaan de integratie tegen. Godsdienstwaanzin houdt de volkeren uitéén, schept problemen allerhande.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 02:12   #69
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Jezus, deparanoia swingt de pan uit. de Sharia is precies alk bijna de Gronwet geworden hier, als ik jullie moet geloven.
Nee, maar als je die gastten laat doen, gaat dat wel zo worden. De miserie met jonge ventjes vandaag is dat die nooit geen België zonder moslim-"verrijkers" gekend hebben. Jullie zijn in die sfeer van kolonisatie opgegroeid, en dat begint zich nu te laten voelen.
Oud 12 mei 2008, 08:02   #70
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom niet ombouwen tot sociale woningen
Lijkt me een prima oplossing. Iets waar onze maatschappij veel meer behoefte aan heeft dan de zoveelste "gebeds"ruimte.
Oud 12 mei 2008, 10:06   #71
Winterhamer
Banneling

Standaard

Wie zegt dat wij willen dat jullie integreren

ik weet zeker dat jij zelf nauwelijks naar de moskee gaat en meer in de mcdonalds zit zoals veel ''moslim''jongeren
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 10:10   #72
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe woedend zou extreemrechts nog zijn als ze onze leegstaande kerken aan de joden hadden geschonken?
Gezien jou PVDA aan holocaust ontkenning doet kan je beter eerst in de spiegel kijken.
Oud 12 mei 2008, 10:11   #73
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Nazisme is geen godsdiennst. Nazisme bepaalt volledige uitroeiing van de joden. Islam is enkel geloven in de Koran en Mohammed als profeet erkennen.
hahaha dan weet jij niks over wat nazisme echt is!
Oud 12 mei 2008, 11:09   #74
sus antigoon
Banneling

Standaard

vrt ma 12/05/08 - In Galmaarden is de Sint-Pieterskerk afgelopen nacht volledig uitgebrand. De oorzaak van de brand zou een vuurpijl zijn die tijdens de kermis werd afgestoken en op de kerk terechtkwam.

Van het kerkgebouw blijft na de brand zo goed als niets meer over. Alleen de muren staan nog overeind. De dertiende-eeuwse kerktoren is ingestort, het dak en de hele inboedel zijn vernietigd.

De oorzaak van de brand zou een vuurpijl zijn die wellicht werd afgestoken vanop de kermis die er op dit moment plaatsvindt. "We hebben in de omgeving van de kerk vuurpijlen aangetroffen. Een vuurpijl zou de oorzaak kunnen zijn", zegt Bert De Clercq van de brandweer van Geraardsbergen.

Door een misverstand bij de noodcentrale is de brandweer van het naburige Geraardsbergen met vertraging aangekomen. Bovendien was er ook te weinig druk op de waterleiding. Er is daarom hulp ingeroepen van andere korpsen uit de omgeving.

Bij de bluswerkzaamheden raakte één brandweerman lichtgewond.

Allah de grootste
sus antigoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 12:26   #75
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Ik snap de relevantie met de topic niet (tenzij u wil ebweren dat Allah een kerk in de fik stak omdat we onze reet neit omhoog steken en alle kerken aan de moslims geven, in welk geval u nog zotter bent dan ik al dacht (en geloof me, dat zou een hele prestatie zijn)).

Ik vind het ook wansmakelijk om te lachen met de vernieling van een historisch gebouw.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 13:02   #76
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Absoluut, ik begrijp ook dat dat gevoelig ligt maar ik zie eigenlijk geen probleem.

Misschien moeten we de vraag omdraaien...
hebben we liever moskeeën die eruit zien als de moskeeën in de Arabische landen, of hebben we liever dat ze een ontwijdde kerk betrekken?
De vraag die mij eerder bezighoudt is wat de Moslims met die kerken gaan doen. Gaan ze de glasramen uitslagen omdat er Christelijke taferelen opstaan? Gaan ze de Christelijke standbeelden die eventueel aanwezig zijn slopen? Ik zou er precies als Moslim toch problemen mee hebben om een eredienst te houden in een gebouw waar de muren nog vol hangen met symbolen van een concurerende religie... Ik ben zelf niet gelovig, maar de Katholieke kunst maakt toch een gigantisch deel uit van onze geschiedenis, en volgens mij gaat een groot deel daarvan verloren gaan indien er Moslims de kerk betreden. Bovendien denk ik ook dat Christenen er ethische bezwaren tegen zouden hebben. Een Kerk gebruiken als parochiezaal bijvoorbeeld, tot daar aan toe, maar je gaat van een ontwijde Moskee toch ook geen varkensslagerij maken...
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 13:19   #77
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
De vraag die mij eerder bezighoudt is wat de Moslims met die kerken gaan doen. Gaan ze de glasramen uitslagen omdat er Christelijke taferelen opstaan? Gaan ze de Christelijke standbeelden die eventueel aanwezig zijn slopen? Ik zou er precies als Moslim toch problemen mee hebben om een eredienst te houden in een gebouw waar de muren nog vol hangen met symbolen van een concurerende religie... Ik ben zelf niet gelovig, maar de Katholieke kunst maakt toch een gigantisch deel uit van onze geschiedenis, en volgens mij gaat een groot deel daarvan verloren gaan indien er Moslims de kerk betreden. Bovendien denk ik ook dat Christenen er ethische bezwaren tegen zouden hebben. Een Kerk gebruiken als parochiezaal bijvoorbeeld, tot daar aan toe, maar je gaat van een ontwijde Moskee toch ook geen varkensslagerij maken...
volledig akkoord.

Misschien even een voorbeeldje van hoe moslims met christelijke symbolen omgaan, zelfs als ze HIER de kerken MOGEN gebruiken om hun hongerstakingen te houden?

je moet er even goed bij stilstaan. Zelf ben ik ook atheist, maar er is nog altijd iets als "eigen cultuurpatrimonium", of mag dat enkel gelden als je de sprookjes nog gelooft ook?

Allah takes over catholic church

open vuurtjes? who cares? (blijkbaar was de man ook nog eens aggressief toen deze foto genomen werd, vandaar de bewogen beelden)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 12 mei 2008 om 13:21.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 13:21   #78
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
volledig akkoord.

Misschien even een voorbeeldje van hoe moslims met christelijke symbolen omgaan, zelfs als ze HIER de kerken MOGEN gebruiken om hun hongerstakingen te houden?

je moet er even goed bij stilstaan. Zelf ben ik ook atheist, maar er is nog altijd iets als "eigen cultuurpatrimonium", of mag dat enkel gelden als je de sprookjes nog gelooft ook?

Allah takes over catholic church

open vuurtjes? who cares? (blijkbaar was de man ook nog eens aggressief toen deze foto genomen werd, vandaar de bewogen beelden)
We breken de Efteling ook niet af omdat we niet meer in sprookjes geloven.

Laatst gewijzigd door Jeronimo : 12 mei 2008 om 13:22.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 16:44   #79
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sus antigoon Bekijk bericht
vrt ma 12/05/08 - In Galmaarden is de Sint-Pieterskerk afgelopen nacht volledig uitgebrand. De oorzaak van de brand zou een vuurpijl zijn die tijdens de kermis werd afgestoken en op de kerk terechtkwam.

Van het kerkgebouw blijft na de brand zo goed als niets meer over. Alleen de muren staan nog overeind. De dertiende-eeuwse kerktoren is ingestort, het dak en de hele inboedel zijn vernietigd.

De oorzaak van de brand zou een vuurpijl zijn die wellicht werd afgestoken vanop de kermis die er op dit moment plaatsvindt. "We hebben in de omgeving van de kerk vuurpijlen aangetroffen. Een vuurpijl zou de oorzaak kunnen zijn", zegt Bert De Clercq van de brandweer van Geraardsbergen.

Door een misverstand bij de noodcentrale is de brandweer van het naburige Geraardsbergen met vertraging aangekomen. Bovendien was er ook te weinig druk op de waterleiding. Er is daarom hulp ingeroepen van andere korpsen uit de omgeving.

Bij de bluswerkzaamheden raakte één brandweerman lichtgewond.

Allah de grootste
Vuurpijlen afgevuurd door allochtone jongeren. en fier is "sus" er ook nog op...
Oud 12 mei 2008, 16:46   #80
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Ga in Istanboel maar eens zien naar de grootste moskee van de stad. Dat was vroeger een kerk. Zie eens of u daar nog veel christelijke symbolen zult vinden...
Istanboel is een prima voorbeeld van hoe een christelijke stad er uit ziet na een paar eeuwen moslim-aanwezigheid.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be