![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#461 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
In de coffeeshops wordt verkoop gedoogd, maar zoals iemand daar zei, telen en handel is verboden in Nederland.
|
|
|
|
|
|
#462 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#463 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#464 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ge kunt altijd de negeerlijst hanteren als ge u zo stoort aan mijn berichten. Mij niet gelaten.
|
|
|
|
|
|
#465 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Ze zijn kort genoeg
|
|
|
|
#466 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat heeft je waarschijnlijk zodanig in de war gebracht, dat je in mijn bericht dingen leest die er niet staan, en niet leest wat er wel staat. Heb ik gesteld dat legalizeren zou leiden tot (relatieve) daling van van het aantal druggebruikers? Ik heb wel gesteld dat met zware straffen het druggebruik niet vermindert. Wat zie jij als in Amsterdam op een willekeurige namiddag rondwandelt? Wat je ook waarneemt, ik vertrouw niet op je waarnemingsvermogen. Wel op de studie van trimbos. Cannabis In de algemene bevolking van 15-64 jaar bleef het percentage recente en actuele cannabisgebruikers tussen 2001 en 2005 stabiel (in 2005: 5,4% recent, 3,3% actueel). Onderzoek onder scholieren laat een lichte daling zien in het cannabisgebruik tussen 1996 en 2003 en een stabilisatie in 2005. Aanwas jonge opiaatgebruikers blijft dalen (heroïne is een opiaat) Volgens de laatste schatting in 2001 telde Nederland tussen de 24 en 46 duizend probleemgebruikers van opiaten, ongeveer evenveel als in voorgaande jaren. De populatie opiaatgebruikers is in de loop der jaren steeds ouder geworden en de aanwas van jonge gebruikers neemt af. Het aandeel jonge cliënten (15-29 jaar) bij de verslavingszorg daalde van 39 procent in 1994 naar 8 procent in 2004 en 6 procent in 2005. Tussen 2001 en 2004 daalde ook het totale aantal primaire opiaatcliënten, van bijna 18 duizend naar 14 duizend (-22%). bron Nationale Drug Monitor Jaarbericht 2006 van trimbos terug te vinden op http://www.trimbos.nl/Downloads/Prod...cht%202006.pdf Ik citeerde je dit al eens, maar ik denk dat je er niet op reageerde. http://forum.politics.be/showthread....32#post3359032 Laatst gewijzigd door artisjok : 15 mei 2008 om 18:15. |
|
|
|
|
|
|
#467 |
|
|
Dat is dan ook de inconsequentie, maar wees gerust, de coffeeshop mag handelen, de burger niet.
|
|
|
|
|
|
#468 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Zie: Richtlijnen voor het opsporings- en strafvorderingsbeleid inzake strafbare feiten van de Opiumwet
Laatst gewijzigd door netslet : 16 mei 2008 om 09:08. |
|
|
|
|
|
|
#469 | |
|
|
Citaat:
Ja, zo had ik het gezegd in een eerdere post. |
|
|
|
|
|
|
#470 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En voor levenslang achter slot en grendel steken! Het is toch wel een schande zeker, dat ze plantjes heeft voortgebracht waarvan mensen wel eens zouden kunnen genieten: hennep, papaver, paddestoelen, tabak, moederkoren, datura, peyotl, coca, qat, enz..., enz..., ... Als dat geen misdaad op grote schaal is, wat is het dan wèl, nespa? Neen, dat kunnen we echt niet langer dulden.
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) Laatst gewijzigd door djimi : 17 mei 2008 om 11:42. |
|
|
|
|
|
|
#471 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Lekker èn gezond.
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
|
#472 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#473 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat vind ik wel èrg veel, hoor. Daar kom ik een tweetal weken mee toe, ruim! Maar ik ben het wel met je eens dat iedereen zijn eigen plantjes mag kweken. Er bestaan wel ergere misdaden dan tuinieren, zou ik zo denken.
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
|
#474 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
terwijl ik voor mijn eigen genot gewoon moet zorgen dat ik mij op de juiste plaats bevind, even mijn handen moet uitsteken en plukken; wat ik plukte eventueel laten drogen, en hup: een avondje plezier waarmee ik niemand anders hoef lastig te vallen of in gevaar te brengen. Met Zyklon B kan ik niemand een plezier doen, ook mezelf niet. Met wat ik oogste kan ik ook vrienden die dat zouden willen, laten meegenieten. Uw vergelijking is helaas nogal van de pot gerukt. Noot: wat ik wèl zou durven verbieden, is elke (chemische) bewerking. Dan worden koffie, chocolade, heroïne, cocaïne, alcohol e.d.m. illegaal. Het is gewoon een kwestie van wennen, en verantwoord leren omgaan met de natuurlijke rijkdommen van deze planeet.
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) Laatst gewijzigd door djimi : 17 mei 2008 om 12:13. |
|
|
|
|
|
|
#475 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#476 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als die toeristen zich ook in eigen land zouden kunnen bevoorraden, hoeven ze dat niet meer in Amsterdam te doen. De Amsterdammers die soft drugs gebruiken, zijn slechts een klein deel van de bevolking van die stad. En hùn aantal neemt niet significant toe.
|
|
|
|
|
|
#477 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|