![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#122 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
okay, dat verdient natuurlijk niet zo snel en een aantal zal al vlug dat baantje ruilen voor wat anders illigaals...best want anders staan flikken, advocaten, rechters ( deze betwijfel ik ) en gevangenispersoneel aan den dop |
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
Banneling
|
Iedereen zou het recht moeten hebben om 10 cannabisplanten te kweken, voor eigen gebruik. 1 plant van ongeveer 2 meter hoog brengt ongeveer 100 gram droog "grass" op. 10 planten= 1000 gram./ 1000 gedeeld door 365 = 2.7 gram per dag...Daar gaat niemand van sterven, of stapelzot worden. Maar de illegale trafikanten gaan een ander job moeten zoeken...
|
|
|
|
|
|
#124 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
Banneling
|
Veel dronkaards roken ook tabak. Als we nu de tabak verbieden, gaan die dan stoppen met zuipen ? Of omgedraait ?
|
|
|
|
|
|
#128 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ik denk dat er eenzelfde en zelfs nog sterker statistisch verband is tussen het roken van tabak en het roken van cannabis. Het is alvast mijn ervaring dat mensen die cannabis beginnen roken meestal al sigaretten roken. Als je consequent bent, moet je dus ook tabak verbieden in de strijd tegen harddrugs.
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
Banneling
|
Ben begonnen met melk te drinken.
Man, wat gaf dat een goed gevoel. Maar dat bleef me niet bevredigen en ben dan overgegaan tot meer perverse en krachtiger dingen. Een coctail ! Banaan geplet, nauwkeurig gemengd met verkruimelde "BetterFood" koeken. (beiden zijn vrij gemakkelijk te verkrijgen...zonder voorschrift.) Fruitpap... noemen ze dat in het milieu Later is het ernstig de verkeerde kant opgegaan. Ik gebruikte regelmatig "stuff" van dealers die door het gemeentebestuur gedoogd werden. In de meeste dorpen stonden een aantal vreemdsoortige koten (dikwijls op het kerkplein zelfs) die uiterst bedenkelijke zaken aan de man ...ook aan kinderen!.. brachten) Onverantwoord, want de herkomst en de manier van bereiden is gewoon een onbekende. Gelukkig heb ik legerdienst gedaan. Daar wordt je ingespoten tegen het vreemde voedsel dat je lichaam daar moet verwerken. |
|
|
|
|
|
#131 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Staatssecretaris
|
ik ben misschien cru in deze materie maar ik zou zelfs hard drugs legaliseren. gooi al dat spul gratis op straat maar pak de gebruikers ervan hard aan.
in plaats van miljoenen te steken om een oneerlijke en oneindige strijd te voeren tegen de drugs criminaliteit zou men beter dit geld steken in vele gesloten afkickcentra's waar de gebruikers gedwongen worden af te kicken. Voor die idioten die hier aan beginnen helpt toch geen preventie, of het feit dat drugs veel geld kosten en zo meer. Iemand die drugs gebruikt is en blijft gewoon de zoveelste idioot en ik heb geen compassie met dat soort mensen en hun loser achtig bestaan in de goot. Ik kan alleen maar hopen dat zulke mensen het lef hebben om een overdosis te nemen zodat we ze dan terecht bij het vuil kunnen zetten; |
|
|
|
|
|
#134 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#135 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
alle drempels wegnemen om aan drugs te geraken, gratis weggeven, geen preventie, ... en daarna iedereen die er gebruik van maakt opsluiten in een afkickcentrum of hopen dat ze een overdosis nemen. Pure symptomenbestrijding en een probleem niet bij de wortels aanpakken. |
|
|
|
|
|
|
#136 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#137 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#138 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#139 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Maar ze zijn wel best goed geïnformeerd over het gebeuren (via oa. preventie), kwestie van geen al te domme dingen uit te halen |
|
|
|
|
|
|
#140 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Ik denk dat je er eveneens versteld zou van kunnen staan hoeveel jongeren er nog nooit met drugs geëxperimenteerd hebben. Ik denk dat elke jongere tegenwoordig wel weet dat drugs gevaarlijk zijn en de gezondheid levenslang kunnen beschadigen. Vroeger was dat niet zo, vroeger rookte iedereen omdat men er de gevolgen simpelweg niet van kende. Iedereen wilde stoer doen omdat men dacht dat dat stoere gedrag geen kwaad kon. De jongeren die tegenwoordig drugs gebruiken, willen niet enkel stoer doen, dat zijn gewoon hersenloze ezels. Daar helpt preventie niks tegen. Ze weten goed genoeg waaraan ze beginnen, maar trekken er zich niets van aan.
"When every benefit received is a right, there is no place for good manners, let alone for gratitude." - T. Dalrymple Laatst gewijzigd door Schuppezot : 24 februari 2008 om 19:16. |
|
|
|
|