Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2008, 12:48   #321
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
"Wij"? Jij bent dus een ....

Geen van 'ons' in alle geval.
Oud 18 mei 2008, 12:49   #322
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Brussel is de ketting waarmee de Vlamingen aan Belgique vastgeketend worden.
Dat is niet zo, dat wordt ons zo wijs gemaakt. Het is een vernuftige indoctrinatie die vele Vlamingen ervan overtuigt dat om Vlaamse Onafhankelijkheid te bekomen, vooraf Brussel moet worden opgegeven.
Ik vraag mij af waarom. Als één op de twee Vlamingen (of de helft van de Vlaamse politici) die onafhankelijkheid wil , dan komt die er - n'en déplaise Bruxelles.
Brussel kan kiezen wat het wil, maar hoeft bij een 'foute' keuze op niet veel goodwill vd Vlamingen te rekenen.
Oud 18 mei 2008, 12:50   #323
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Dat is niet zo, dat wordt ons zo wijs gemaakt. Het is een vernuftige indoctrinatie die vele Vlamingen ervan overtuigt dat om Vlaamse Onafhankelijkheid te bekomen, vooraf Brussel moet worden opgegeven.
Ik vraag mij af waarom. Als één op de twee Vlamingen (of de helft van de Vlaamse politici) die onafhankelijkheid wil , dan komt die er - n'en déplaise Bruxelles.
Brussel kan kiezen wat het wil, maar hoeft bij een 'foute' keuze op niet veel goodwill vd Vlamingen te rekenen.
Maar de kans op een foute keuze is reëel, en dat risico willen veel Vlamingen niet nemen.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2008, 12:52   #324
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Heb je nooit onzin gezegd? Moeten we u Sint Knuppel noemen?
Knuppel volstaat.

Verder stelde ik al je plotse ommekeer vast én ik vroeg me af wat daar de reden voor kan zijn.

Waarom heb je nu plots door dat het onzin was die je uitkraamde?

Waarom bleef je tot een half uur geleden nog volhouden dat jouw Waalse taalgenoten het Nederlands maar een boerkestaal vinden?
Oud 18 mei 2008, 12:54   #325
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Maar de kans op een foute keuze is reëel, en dat risico willen veel Vlamingen niet nemen.
Desalniettemin heeft Stab gelijk.
Ook bij jou heeft de jarenlange propaganda dus zijn werk gedaan.
Oud 18 mei 2008, 12:55   #326
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Dat is dan de tragiek vd Vlamingen, in tegenstelling tot Frankofonia , ontbreekt het ons aan strategie.
Brussel moet een deal voorgeschoteld krijgen en gewezen op de voordelen van een keuze voor ons en op de nadelen van een keuze tegen ons.
Maar het risico moet genomen worden, elke dag België betekent een dag van verfransing en plundering erbij.

Laatst gewijzigd door stab : 18 mei 2008 om 12:56.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2008, 12:55   #327
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
ik ben het over het algemeen wel eens met jou, alleen kan ik het niet opbrengen om energie te steken in narren
Bedoel je dat ik een nar ben (dat mag je vinden hoor, elk z'n gedacht)?

Of bedoel je dat ik te veel energie in narren steek ?

Ik weet dat ik ook tegen jou af en toe wel eens 'grof' uit de hoek durf komen, maar ik hoop dat je mij dat kunt vergeven. Ik ben ook maar een mens, hé?

Dank bij voorbaat voor je antwoord,

djimi
-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2008, 12:57   #328
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Bedoel je dat ik een nar ben (dat mag je vinden hoor, elk z'n gedacht)?
nee, tenzij je het goed verbergt

Citaat:
Of bedoel je dat ik te veel energie in narren steek ?
da's mijn zaak niet.
De meesten spelen hier een rolletje (b.v. meester-intrigant), gij niet durf ik te denken

Citaat:
Ik weet dat ik ook tegen jou af en toe wel eens 'grof' uit de hoek durf komen
doe maar

peace

Laatst gewijzigd door born2bewild : 18 mei 2008 om 13:01.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2008, 12:59   #329
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet je, moser,

het tweede of derde bericht dat ik hier postte, leverde mij al onmiddelijk de eretitel 'linkiewinkie geitewollensokken pamperflikker' op, en korte tijd later promoveerde ik tot 'volksverrader'.

Sommige van mijn 'intellectuele tegenstanders' hebben echter wèl al excuses aangeboden, hoor. Al heb ik natuurlijk zèlf ook wel al een en ander geleerd.

En ja, ik geef je gelijk, er zitten hier ook een aantal forummers die ik liever niet tegen het lijf zou lopen (er zouden wel eens brokken kunnen vallen), maar het is hier ook niet altijd zo zwart/wit als je het zou willen voorstellen.

En nu zou ik je willen vragen: heb jij ooit al rondgehangen op het forum van Le Soir? Ook daar wordt er nogal gekift en gekapt, hoor.

Ook daar stikt het van de 'traîtres', helaas.

Vriendelijke groeten,

djimi
Oh maar dat is zeker geen karaktertrek van de Vlamingen of de Walen of wie dan ook . Het is een menselijke karaktertrek. Impulsiviteit is menselijk. Ik zit op buitenlandse fora en daar doen ze dat ook , hoor. Maar als je dan eens iemand hebt die kan toegeven dat ie te snel is geweest met zijn mening of net niet genoeg genuanceerd heeft, dan moet men net krediet daar voor kunnen geven. Ik ken niet veel mensen die dat kunnen en dat doen , zelfs niet privé.

En neen , ik had het ook niet uitdrukkelijk over Vlaamsgezinden of Vlaams-nationalisten op dit forum. Het zijn niet meteen die die in mijn gedacht schieten, hoor. Maar als je wat neust op dit forum en sommige meningen leest over allerlei onderwerpen , dan merk je toch heel zelden nuancering op en soms ronduit schokkend leesmateriaal. En degene waarvan ik dit vind , daarvan doe ik niet eens de moeite om daar mee te converseren. Ik denk dat jij intelligent genoeg bent om te weten over welk genre mensen ik het heb.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2008, 13:04   #330
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Waarom zou men Brussel uberhaupt moeten willen? Heb je enig idee wat voor ellende een onafhankelijk Vlaanderen daarmee in huis haalt? Dan begint het allemaal van voren af aan, net zoals een kanker die zich opnieuw gaat uitzaaien als niet alle kwaadaardige cellen zijn verwijderd.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2008, 13:05   #331
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Knuppel volstaat.

Verder stelde ik al je plotse ommekeer vast én ik vroeg me af wat daar de reden voor kan zijn.

Waarom heb je nu plots door dat het onzin was die je uitkraamde?

Waarom bleef je tot een half uur geleden nog volhouden dat jouw Waalse taalgenoten het Nederlands maar een boerkestaal vinden?
Wat dat laatste betreft, denk ik nog steeds dat het geval is. Het is geen probleem voor Kate Ryan om success in Vlaanderen met Franstalige liedjes te hebben maar het is te veel gevraagd opdat Franstalige radios Vlaamse liedjes draaien. Regionalisatie heeft trouwens niets te maken : het was al zo toen België nog "unitair" was.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2008, 13:09   #332
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
djimi en Knuppel,

Volkomen met jullie eens. Over dat ''slechte imago'': overigens misschien volkomen terechte maatregelen als kinderen verbieden op het schoolplein Frans te spreken, boetes voor Franstalige opschriften op marktkramen, weigeren democratisch gekozen burgemeesters te benoemen, komen ''verkrampt'' en agressief over. Dat er een heel verhaal achter zit is vaak te genuanceerd voor de buitenwereld.

Kunst, maar ook de populaire cultuur, is een goed instrument om zaken positief te benaderen. Zaken als ''Huis de Buren'' en ''Boterhammen in het park'' werken ook goed. Dat blijkt wel uit het feit dat Brussel alles doet om het tegen te werken.

En in de populaire cultuur: Misschien moeten vertegenwoordigers van de Vlaame Gemeenschap eens gaan praten met bijvoorbeeld Studio 100 om iets te ontwikkelen wat de landsgrenzen overstijgt?
100% mee eens. Daarom mogen wij ook niet spreken over een streven naar onafhankelijkheid want dat geeft een negatief imago in het buitenland. Maar moet men spreken over ontvoogding en emancipatie. Spreekt over een streven naar beter bestuur wie kan daar op tegen zijn? Maar wie kan dat duidelijk maken aan politieke pyromanen als:'niet in het Vlaams Belang'???
Oud 18 mei 2008, 13:13   #333
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom mogen wij ook niet spreken over een streven naar onafhankelijkheid want dat geeft een negatief imago in het buitenland.
Hoe zit het met het 'imago' van de landen die de laatste jaren niet alleen naar onafhankelijkheid streefden, maar ook onafhankelijk werden? Of is dat imagoprobleem enkel een Vlaams probleem?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 mei 2008 om 13:13.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2008, 13:15   #334
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Wat dat laatste betreft, denk ik nog steeds dat het geval is. Het is geen probleem voor Kate Ryan om success in Vlaanderen met Franstalige liedjes te hebben maar het is te veel gevraagd opdat Franstalige radios Vlaamse liedjes draaien. Regionalisatie heeft trouwens niets te maken : het was al zo toen België nog "unitair" was.
Nu nog antwoord op de vraag:
Vanwaar die plotse voorliefde voor de Vlamingen?
Oud 18 mei 2008, 13:31   #335
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou men Brussel uberhaupt moeten willen? Heb je enig idee wat voor ellende een onafhankelijk Vlaanderen daarmee in huis haalt? Dan begint het allemaal van voren af aan, net zoals een kanker die zich opnieuw gaat uitzaaien als niet alle kwaadaardige cellen zijn verwijderd.
Ik vraag me dat ook vaak af.
Misschien zit het antwoord vervat in de vraag waarom de Franstalige Brusselaars gebeten zijn om een stad te bezitten die volledig omringd is door Vlaams grondgebied, om ze vervolgens aan Wallonië te kunnen hechten. De Brusselaars weten toch evengoed als jij en ik dat er niet alleen met hun stad, maar ook met Wallonië enorme problemen verwacht worden?

Brussel kan die plannen niet uitvoeren zonder de Vlaamse rand in te palmen. Tot waar zal Brussel vervolgens zijn grenzen willen verleggen?

Ik kan me dus voorstellen dat het motief van de Vlamingen is: Voor nu en voor altijd, tot hier en niet verder!
Oud 18 mei 2008, 13:36   #336
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Brussel is niet zomaar een stad. Hoofdstad van Vlaanderen/van België en van Europa. Wie die stad bestuurd zou wel eens bepalend kunnen zijn voor de toekomst. Trouwens als inwoner van Breda moet U toch weten dat Brussel een Brabantse stad is waar de wieg ligt van de Brabantse mystiek(Jan van Ruusbroec en Hadewijch) en aldus van het nederlandstalig cultuurleven. Dit opgeven voor snel gewin(onafhankelijkheid) is onfatsoenlijk.
Oud 18 mei 2008, 13:42   #337
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hoe zit het met het 'imago' van de landen die de laatste jaren niet alleen naar onafhankelijkheid streefden, maar ook onafhankelijk werden? Of is dat imagoprobleem enkel een Vlaams probleem?
Wij zitten in een context waar de Franstalige alles zullen doen om ons imago in het buitenland te beschadigen en recht op compensatie zullen eisen. Speel het spel toch een beetje tactisch.
Oud 18 mei 2008, 13:45   #338
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Brussel is niet zomaar een stad. Hoofdstad van Vlaanderen/van België en van Europa. Wie die stad bestuurd zou wel eens bepalend kunnen zijn voor de toekomst. Trouwens als inwoner van Breda moet U toch weten dat Brussel een Brabantse stad is waar de wieg ligt van de Brabantse mystiek(Jan van Ruusbroec en Hadewijch) en aldus van het nederlandstalig cultuurleven. Dit opgeven voor snel gewin(onafhankelijkheid) is onfatsoenlijk.
Dat Brussel van jou is niet meer. De cultuur van een gebied wordt gedragen door haar bewoners. Het Vlaamse karakter van Brussel is vertrokken samen met de Vlamingen.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2008, 13:51   #339
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tactisch gezien zou het dus beter zijn dat de Vlamingen en hun 'vertegenwoordigers' zich geen fluit aantrekken van het negatief imago in het buitenland dat we aan Franstalig Belgique te danken is. Andere landen hebben bewezen dat vaste wil en volharding belangrijker zijn dan vervalste imagoproblemen. Bovendien zit Belgique zélf met een onvervalst en levensgroot imagoprobleem.
Oud 18 mei 2008, 13:51   #340
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat Brussel van jou is niet meer. De cultuur van een gebied wordt gedragen door haar bewoners. Het Vlaamse karakter van Brussel is vertrokken samen met de Vlamingen.
Juist, maar moet men dat zien en aanvaarden als een voldongen feit?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be