![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#342 |
|
Banneling
|
Ik zou verder gaan: dit verbieden in heel Europa, privé woningen uitgezonderd. Een hoofddoek dragen op de openbare weg is een politiek statement, een manier om te zeggen dat u de Europese cultuur afkeurt. Wij willen geen vijandige adders aan onze borst koesteren.
|
|
|
|
|
|
#343 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#344 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Jij denkt dat een hoofddoek dragen een manier is om de Europese cultuur af te keuren? Net zoals je denkt dat "Arafat-sjaal ? Bent u een extreem rechtse skinhead, die tegen de joden is ? want die dragen dat ook dikwijls, om hun solidariteit met de Palestijnen te tonen...Wie had dat gedacht van u , zeg, Artisjok ?!" In jou plaats zou ik toch voorzichtiger zijn bij het trekken van conclusies. |
|
|
|
|
|
|
#345 |
|
Burgemeester
|
ik weet niet hoe het jullie allemaal vergaat.
Maar als ik een hoofddoekje zie dan kan ik er volgens mij gevoeglijk vanuit gaan dat de persoon in kwestie praktiserend moslim is. Inclusief de daarbij behorende aversie tegen de westerse normen en waarden. Eigenlijk mag ik ervanuit gaan dat elke hoofddoek tegen mijn vrijheid is, en dus is elke hoofddoek in principe vijandig ingesteld tegenover mij. (tenzij ik mij als dhimmi opstel natuurlijk) |
|
|
|
|
|
#346 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#347 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#348 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#349 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
het dragen van een hoofddoekje is wat mij betreft niet strafbaar, en moet het ook niet worden. "ik kan uw mening nog zo abject vinden, maar ik zal Uw recht verdedigen om die te uiten" - Voltaire 1694-1778. Ik ben het dan ook niet eens met scholen die hoofddoekjes verbieden. het enige wat ik gesteld heb is dat als een moslima een hoofddoekje draagt, dan mag je er 1 op 1 vanuit gaan dat het ook een praktiserende moslima is. Dat mag voor u dan een infantiele benadering zijn, maar volgens mij is dat vrij logisch. ik vind dat je, doorredenerend, ook de vervolgconclusie kan trekken dat de praktiserende moslima onze westerse vrijheids -en gelijkheidsprincipes afwijzen. De Islam wijst die immers ook af. Als moslims dat dan ervaren als 'schofferen' en het ook niet accepteren, dan hebben zij kennelijk de uitspraak van Voltaire gemist. |
|
|
|
|
|
|
#350 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Bij mij weten sterven er geen mensen aan textielhekel maar wel aan longkanker. |
|
|
|
|
|
|
#351 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Vroeg of laat zullen ze dat wel inzien!
|
|
|
|
|
#352 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#353 |
|
|
In principe moeten hoofddoek en burka de vrouw beschermen tegen hitzige mannen. (Ik zag in saudi-arabië op het strand een man met kinderen in badpak, de vrouw in burka!).
Ik denk dat hitzige mannen moeten leren zichzelf bedwingen, indien nodig daartoe verplicht door de wet. In een samenleving waar mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn zouden dan ook mannen een hoofddoek of burka moeten dragen om zich te beschermen tegen hitzige vrouwen. Maar dat gebeurt dus niet. De hoofddoek is dus niet zomaar een neutraal gegeven dat enkel zegt 'ik ben gelovig' Is dat allemaal verzoenbaar met het principe van gelijkheid tussen man en vrouw? Wat denken onze 'linkse' broeders hierover. Wel eigenaardig dat welbepaald 'progressief links' meestal de verdediging opneemt van iets wat zij zouden moeten bestrijden.
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 21 mei 2008 om 17:40. |
|
|
|
|
|
#354 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik vind dat je niemand mag verbieden om een hoofddoek te dragen. |
|
|
|
|
|
|
#355 | |
|
|
Citaat:
Maar het gaat hier over veel meer dan een bepaalde klederdracht of een textielhekel. Je sluit hier de ogen voor het werkelijk debat. In het overwegend-islamitische Turkije geldt ook hoofddoekverbod. Dat heeft niets te maken met een textiehekel. Wat een domme uitspraak!
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 21 mei 2008 om 17:47. |
|
|
|
|
|
|
#356 | |
|
|
Citaat:
Je gaat voorbij aan het feit dat de hoofddoek in essentie de ongelijkheid tussen man en vrouw bevestigt.
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 21 mei 2008 om 17:54. |
|
|
|
|
|
|
#357 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#358 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
("Elke moslimvrouw die een hoofddoek draagt, tekent een terugkeercontract", Dewinter, VTM-nieuws 9 november 2004). |
|
|
|
|
|
|
#359 | |
|
|
Citaat:
Ik heb het niet over die uitspraak. Ik heb het over de kern van de zaak, liefst buiten de partijpolitiek. Wij moeten geen slachtoffers uitwijzen, wij moeten trachten slachtoffers te voorkomen. Wij moeten streven naar een samenleving waar iedereen voor de wet gelijkwaardig is. Hiermee bedoel ik mannen en vrouwen en ja, ook legale immigranten die mee onze samenlveing helpen opbouwen.
|
|
|
|
|
#360 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|