Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2008, 15:47   #341
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Zouden ze nochtans moeten doen!
Ik heb altijd ter plekke een staand en luid orgasme als ik zo'n baardmans met ontblote hoofdschaamharen zie voorbijstrompelen; Niet enkel hun hoofdschaamhaar doch ook hun baardharen zouden voor mijn part moeten ingepakt worden. Het is zéér vervelend constant met een orgasme te moeten rekening houden.
Zo een kap zoals die mannen van de KuKluxKlan zou goed zijn voor die jongens. Tegelijkertijd haar en baard bedekt!
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2008, 15:55   #342
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Lees dan toch eens de reacties.
Het onderwerp is hier niet : de islam verdedigen.
het onderwerp is : Het VB wil op de scholen iedereen, dus ook de bezoekers, verbieden om een hoofddoek te dragen.
Ik zou verder gaan: dit verbieden in heel Europa, privé woningen uitgezonderd. Een hoofddoek dragen op de openbare weg is een politiek statement, een manier om te zeggen dat u de Europese cultuur afkeurt. Wij willen geen vijandige adders aan onze borst koesteren.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2008, 16:06   #343
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Citaat:
Dat is jouw mening. Vraag aan 100 mensen wat "zedig gekleed" is en je krijgt 100 verschillende antwoorden.

In het verleden, ja. Mijn broer die bij het toenmalige gaselwest werkte, probeerde men te verplichten om zijn lange haren te knippen. Ze zijn er nooit in geslaagd. Onderwijl kijkt men toch niet meer op van fakteurs en treinbegeleiders met lang haar, oorringen, piercings,...

Ik begrijp nog altijd niet waarom wij neutraal zouden moeten zijn. Mag ik mijn "arafat" sjaal niet meer dragen? En mijn badge met de fakkel van de vrijzinnigen, mijn badge van de american indian mouvement, die van mother earth,....
Stel dat een moslima verplicht wordt door haar man of vader om een hoofddoek te dragen en dat ze werk heeft bij de gemeente aan het loket. Als je dan de hoofddoek verbiedt, zal ze nog mogen uit werken? Help je die vrouw vooruit?
Respect voor vrouwen en hun rechten dwing je niet af door een hoofddoek te verbieden.
Dat is ook helemaal niet de bedoeling van het VB.
Arafat-sjaal ? Bent u een extreem rechtse skinhead, die tegen de joden is ? want die dragen dat ook dikwijls, om hun solidariteit met de Palestijnen te tonen...Wie had dat gedacht van u , zeg, Artisjok ?!
Heb je misschien ook nog iets over het onderwerp te vertellen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2008, 16:12   #344
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Ik zou verder gaan: dit verbieden in heel Europa, privé woningen uitgezonderd. Een hoofddoek dragen op de openbare weg is een politiek statement, een manier om te zeggen dat u de Europese cultuur afkeurt. Wij willen geen vijandige adders aan onze borst koesteren.
Wil jij het politieke statement verbieden?

Jij denkt dat een hoofddoek dragen een manier is om de Europese cultuur af te keuren? Net zoals je denkt dat "Arafat-sjaal ? Bent u een extreem rechtse skinhead, die tegen de joden is ? want die dragen dat ook dikwijls, om hun solidariteit met de Palestijnen te tonen...Wie had dat gedacht van u , zeg, Artisjok ?!"

In jou plaats zou ik toch voorzichtiger zijn bij het trekken van conclusies.
Oud 20 mei 2008, 16:42   #345
eric v68
Burgemeester

eric v68's schermafbeelding

Standaard

ik weet niet hoe het jullie allemaal vergaat.
Maar als ik een hoofddoekje zie dan kan ik er volgens mij gevoeglijk vanuit gaan dat de persoon in kwestie praktiserend moslim is. Inclusief de daarbij behorende aversie tegen de westerse normen en waarden.

Eigenlijk mag ik ervanuit gaan dat elke hoofddoek tegen mijn vrijheid is, en dus is elke hoofddoek in principe vijandig ingesteld tegenover mij.
(tenzij ik mij als dhimmi opstel natuurlijk)
eric v68 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2008, 16:48   #346
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eric v68 Bekijk bericht
Maar als ik een hoofddoekje zie dan kan ik er volgens mij gevoeglijk vanuit gaan dat de persoon in kwestie praktiserend moslim is. Inclusief de daarbij behorende aversie tegen de westerse normen en waarden.

Eigenlijk mag ik ervanuit gaan dat elke hoofddoek tegen mijn vrijheid is, en dus is elke hoofddoek in principe vijandig ingesteld tegenover mij.
Mijn bomma heeft heel haar leven een hoofddoek gedragen en was zeer overtuigd katholiek.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2008, 17:16   #347
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Laat er ons voor de fun van uitgaan dat uw infantiele veralgemening enige waarheid zou bezitten (quod non, voor de duidelijkheid), dan nog is er geen wet die "vijandig ingesteld zijn" of aversie tegen bepaalde waarden strafbaar stelt. Indien de vrijheid van meningsuiting u genegen is, zou u dus hoofddoekdraagsters moeten VERDEDIGEN i.p.v. te schofferen.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2008, 17:24   #348
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
NS-Duitsland was niet fascistisch

D�*n is de paus niet katholiek!

Citaat:
en werd ook niet als "onderdrukkend" ervaren, logisch, dat was het ook niet
.

Nooit gehoord van de bezetting? De kampen? De shoah?
Oud 20 mei 2008, 19:55   #349
eric v68
Burgemeester

eric v68's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Laat er ons voor de fun van uitgaan dat uw infantiele veralgemening enige waarheid zou bezitten (quod non, voor de duidelijkheid), dan nog is er geen wet die "vijandig ingesteld zijn" of aversie tegen bepaalde waarden strafbaar stelt. Indien de vrijheid van meningsuiting u genegen is, zou u dus hoofddoekdraagsters moeten VERDEDIGEN i.p.v. te schofferen.
Voor alle duidelijkheid;
het dragen van een hoofddoekje is wat mij betreft niet strafbaar, en moet het ook niet worden. "ik kan uw mening nog zo abject vinden, maar ik zal Uw recht verdedigen om die te uiten" - Voltaire 1694-1778.
Ik ben het dan ook niet eens met scholen die hoofddoekjes verbieden.

het enige wat ik gesteld heb is dat als een moslima een hoofddoekje draagt, dan mag je er 1 op 1 vanuit gaan dat het ook een praktiserende moslima is.
Dat mag voor u dan een infantiele benadering zijn, maar volgens mij is dat vrij logisch.

ik vind dat je, doorredenerend, ook de vervolgconclusie kan trekken dat de praktiserende moslima onze westerse vrijheids -en gelijkheidsprincipes afwijzen. De Islam wijst die immers ook af.
Als moslims dat dan ervaren als 'schofferen' en het ook niet accepteren, dan hebben zij kennelijk de uitspraak van Voltaire gemist.
eric v68 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 16:44   #350
janPieter
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Mijn bomma heeft heel haar leven een hoofddoek gedragen en was zeer overtuigd katholiek.
Ik persoonlijk erger mij meer aan mensen die staan te roken tussen de kinderen dan aan mensen met een bepaalde klederdracht.
Bij mij weten sterven er geen mensen aan textielhekel maar wel aan longkanker.
janPieter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 17:22   #351
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Ik heb de moeite niet gedaan om alle reacties te lezen, t'is toch altijd het zelfde. Maar mij moet je eens uitleggen waarom extreem-links met zoveel drang een achterlijke godsdienst als de Islam te verdedigen?
Niemand kan dat uitleggen, want dat is niet uit te leggen.
Vroeg of laat zullen ze dat wel inzien!
Oud 21 mei 2008, 17:25   #352
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Niemand kan dat uitleggen, want dat is niet uit te leggen.
Vroeg of laat zullen ze dat wel inzien!
als het te laat is.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 17:39   #353
luc broes

Standaard

In principe moeten hoofddoek en burka de vrouw beschermen tegen hitzige mannen. (Ik zag in saudi-arabië op het strand een man met kinderen in badpak, de vrouw in burka!).
Ik denk dat hitzige mannen moeten leren zichzelf bedwingen, indien nodig daartoe verplicht door de wet.

In een samenleving waar mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn zouden dan ook mannen een hoofddoek of burka moeten dragen om zich te beschermen tegen hitzige vrouwen. Maar dat gebeurt dus niet.

De hoofddoek is dus niet zomaar een neutraal gegeven dat enkel zegt 'ik ben gelovig'

Is dat allemaal verzoenbaar met het principe van gelijkheid tussen man en vrouw?

Wat denken onze 'linkse' broeders hierover.
Wel eigenaardig dat welbepaald 'progressief links' meestal de verdediging opneemt van iets wat zij zouden moeten bestrijden.

Laatst gewijzigd door luc broes : 21 mei 2008 om 17:40.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 17:46   #354
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
In principe moeten hoofddoek en burka de vrouw beschermen tegen hitzige mannen. (Ik zag in saudi-arabië op het strand een man met kinderen in badpak, de vrouw in burka!).
Ik denk dat hitzige mannen moeten leren zichzelf bedwingen, indien nodig daartoe verplicht door de wet.

In een samenleving waar mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn zouden dan ook mannen een hoofddoek of burka moeten dragen om zich te beschermen tegen hitzige vrouwen. Maar dat gebeurt dus niet.

De hoofddoek is dus niet zomaar een neutraal gegeven dat enkel zegt 'ik ben gelovig'

Is dat allemaal verzoenbaar met het principe van gelijkheid tussen man en vrouw?

Wat denken onze 'linkse' broeders hierover.
Wel eigenaardig dat welbepaald 'progressief links' meestal de verdediging opneemt van iets wat zij zouden moeten bestrijden.
Ik vind dat je niemand mag verplichten om een hoofddoek te dragen.
Ik vind dat je niemand mag verbieden om een hoofddoek te dragen.
Oud 21 mei 2008, 17:46   #355
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janPieter Bekijk bericht
Ik persoonlijk erger mij meer aan mensen die staan te roken tussen de kinderen dan aan mensen met een bepaalde klederdracht.
Bij mij weten sterven er geen mensen aan textielhekel maar wel aan longkanker.
Ik kan mij ook verschrikkelijk ergeren aan rokende moeders.
Maar het gaat hier over veel meer dan een bepaalde klederdracht of een textielhekel.
Je sluit hier de ogen voor het werkelijk debat.
In het overwegend-islamitische Turkije geldt ook hoofddoekverbod. Dat heeft niets te maken met een textiehekel.
Wat een domme uitspraak!

Laatst gewijzigd door luc broes : 21 mei 2008 om 17:47.
Oud 21 mei 2008, 17:52   #356
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik vind dat je niemand mag verplichten om een hoofddoek te dragen.
Ik vind dat je niemand mag verbieden om een hoofddoek te dragen.
Dat klinkt neutraal, maar is het eigenlijk niet.

Je gaat voorbij aan het feit dat de hoofddoek in essentie de ongelijkheid tussen man en vrouw bevestigt.

Laatst gewijzigd door luc broes : 21 mei 2008 om 17:54.
Oud 21 mei 2008, 18:26   #357
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Voor alle duidelijkheid;
het dragen van een hoofddoekje is wat mij betreft niet strafbaar, en moet het ook niet worden. "ik kan uw mening nog zo abject vinden, maar ik zal Uw recht verdedigen om die te uiten" - Voltaire 1694-1778.
Ik ben het dan ook niet eens met scholen die hoofddoekjes verbieden.

het enige wat ik gesteld heb is dat als een moslima een hoofddoekje draagt, dan mag je er 1 op 1 vanuit gaan dat het ook een praktiserende moslima is.
Dat mag voor u dan een infantiele benadering zijn, maar volgens mij is dat vrij logisch.

ik vind dat je, doorredenerend, ook de vervolgconclusie kan trekken dat de praktiserende moslima onze westerse vrijheids -en gelijkheidsprincipes afwijzen. De Islam wijst die immers ook af.
Als moslims dat dan ervaren als 'schofferen' en het ook niet accepteren, dan hebben zij kennelijk de uitspraak van Voltaire gemist.
En waar haalt u de pretentie vandaan om te spreken in de plaats van alle hoofddoekdraagsters, al dan niet "doorredenerend"?
Oud 21 mei 2008, 18:34   #358
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je gaat voorbij aan het feit dat de hoofddoek in essentie de ongelijkheid tussen man en vrouw bevestigt.
In dat opzicht is het zeer merkwaardig dat uw partij (bij monde van Philip Dewinter) de slachtoffers van die ongelijkheid wil helpen door ze... uit te wijzen!?
("Elke moslimvrouw die een hoofddoek draagt, tekent een terugkeercontract", Dewinter, VTM-nieuws 9 november 2004).
Oud 21 mei 2008, 19:02   #359
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
In dat opzicht is het zeer merkwaardig dat uw partij (bij monde van Philip Dewinter) de slachtoffers van die ongelijkheid wil helpen door ze... uit te wijzen!?
("Elke moslimvrouw die een hoofddoek draagt, tekent een terugkeercontract", Dewinter, VTM-nieuws 9 november 2004).
Dat is een uitspraak van FDW die graag de zaken (te) scherp stelt.
Ik heb het niet over die uitspraak.
Ik heb het over de kern van de zaak, liefst buiten de partijpolitiek.
Wij moeten geen slachtoffers uitwijzen, wij moeten trachten slachtoffers te voorkomen.
Wij moeten streven naar een samenleving waar iedereen voor de wet gelijkwaardig is. Hiermee bedoel ik mannen en vrouwen en ja, ook legale immigranten die mee onze samenlveing helpen opbouwen.
Oud 21 mei 2008, 19:06   #360
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klinkt neutraal, maar is het eigenlijk niet.

Met deze redenering verbied je alle typisch vrouwelijke kledingsstukken, zoals de minirok.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be