Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2008, 22:13   #121
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
150 agenten

De ruzie begon op het De Lindeplein toen Anderlechtaanhangers zich richtten tot een grote groep Noord-Afrikanen. Vervolgens verplaatsten de gevechten zich naar een aanpalend metrostation. 150 politieagenten werden opgeroepen om de rust te doen weerkeren en de beide groepen te scheiden.

Sproeiwagen en pepperspray

Dat lukte aanvankelijk, maar naderhand werd de politie zelf het mikpunt van zowel de Anderlechtsupporters als de allochtonen. Die bekogelden de agenten met stenen. Een van de ordehandhavers raakte gewond. Zelfs agenten te paard, een sproeiwagen en pepperspray konden de jongeren niet onmiddellijk tot kalmte aanmanen.
150 arrestanten

De politie hield 150 relschoppers administratief aan, één arrestant per agent. De jongeren richtten heel wat materiële schade aan. Vervoersmaatschappij MIVB sloot ook vier metrostations: Aumale, Sint-Guido, Jacques Brel en Veeweyde.
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/default.asp?art={04B279F4-AA96-4CC8-835A-F4167BDC6C36}

Anderlechtsupporters richtten zich tot een grote groep Noord-Afrikanen, staat hier wel degelijk.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 mei 2008 om 22:13.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 22:21   #122
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
*zucht* en dat men hier over rassenrellen spreekt ... Dit is gewoon uitdaagracaille dat niet wil integreren en redenen zoekt om aandacht te krijgen.

Helaas lukt het bij hen nog ook.
Het lijkt meer op een AnderlechtX-side of O-side die 't al de tweede keer komt aflappen. (cfr. het bericht van Groentje voor deze keer)

De harde kern van Beerschot zou nu onderweg zijn om mee te doen, hoorde ik.

Laatst gewijzigd door filosoof : 23 mei 2008 om 22:23.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 22:39   #123
SkaterGirl
Banneling

Standaard

Schande is dat, die skins vallen wagens aan met daarin weerloze allochtonen... vanwaar komt al die vreemdelingenhaat ?

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...derlecht.dhtml
SkaterGirl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 22:40   #124
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Het lijkt er eerder op dat er zondag iets misgelopen is tussen die supporters en allochtonen en dat die allochtonen zich via internet hadden georganiseerd om vanavond wraak te nemen. Wat er zondag gebeurd is, weet ik niet, en zou goed de schuld van die supporters kunnen geweest zijn. Wat vanavond geburd is, lijkt in de eerste plaats georganiseerd te zijn door de allochtonen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 22:41   #125
koewachtenaar
Provinciaal Gedeputeerde

koewachtenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/default.asp?art={04B279F4-AA96-4CC8-835A-F4167BDC6C36}

Anderlechtsupporters richtten zich tot een grote groep Noord-Afrikanen, staat hier wel degelijk.
En die grote groep noord afrikanen was daar voor een sneukeltoer aanwezig of zo? Tja de media ,mensen trappen er steeds in.
koewachtenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 22:46   #126
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

Goed nieuws! Werd tijd dat er eens een revanche kwam.

Laatst gewijzigd door longhorn : 23 mei 2008 om 22:47.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 22:55   #127
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
wel één heel moedige flikkin, die zonder helm of schild eropafstormt (omstreeks de 10e seconde)
http://www.deredactie.be/cm/de.redac...len_anderlecht
zeer moedig.maar haar snelheid lag toch wat aan de lage kant.
Oud 23 mei 2008, 22:59   #128
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik hoop da der veel flikken op hun laarslikkende rotsmoel krijgen.
Ja en nee. Mijn eerste reactie was ook zo maar ge moet daar toch maar gaan staan hé, voor zo'n rotloontje. Moest ik flik zijn, ik ging mijn platieke schild aan de voordeur leggen van de Premier met een briefje er bij dat hij het zelf mocht gaan oplossen en stuurde mijn kat naar Anderlecht.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 23:01   #129
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koewachtenaar Bekijk bericht
Volgens het forum van rsca zouden de jongeren eerst een portefeuille proberen te stelen hebben.
Jamaar, dat is normaal, die zijn kansarm...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 23:01   #130
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ja en nee. Mijn eerste reactie was ook zo maar ge moet daar toch maar gaan staan hé, voor zo'n rotloontje. Moest ik flik zijn, ik ging mijn platieke schild aan de voordeur leggen van de Premier met een briefje er bij dat hij het zelf mocht gaan oplossen en stuurde mijn kat naar Anderlecht.
Dan hadden ze maar een stiel moeten leren.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 23:05   #131
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Doe ni zo "slim". Begrijp in de plaats mijn punt eens ofzo.
"Uw" punt heb ik eigenlijk nooit goed begrepen...En kom niet af met een stom antwoord, dat niets uitlegt: W�*t is uw punt nu eigenlijk ?
Oud 23 mei 2008, 23:06   #132
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Het lijkt meer op een AnderlechtX-side of O-side die 't al de tweede keer komt aflappen. (cfr. het bericht van Groentje voor deze keer)

Jezus.
Je zou er maar toevallig nietsvermoedend voorbijlopen en in betrokken raken.

En dat allemaal omdat god weet welke snotneus met een internetverbinding heeft opgeroepen tot geweld. Ik kan het niet genoeg herhalen: het zou geen kwaad zijn als er één instantie was die even de rommel die op internet geplaatst wordt zou controleren.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 mei 2008 om 23:07.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 23:07   #133
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
"Uw" punt heb ik eigenlijk nooit goed begrepen...En kom niet af met een stom antwoord, dat niets uitlegt: W�*t is uw punt nu eigenlijk ?
Bhairav is anarchist, weet zelf amper wat dat inhoudt en besef af en toe eens dat zijn anarchisme niet eens in de buurt komt van de oorspronkelijke anarchisten. Uit frustratie werkt hij zich dus wat af op alles zonder ooit een degelijk onderbouwd antwoord te kunnen geven. Dat soort volk is anti-alles, maar nooit pro-iets.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 23:11   #134
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Dit is hoe het zondag allemaal is begonnen. Hier een oggetuigeverslag van iemand die zondag het begin van de rellen beschrijft. De Marokkanen hadden slaag gekregen nadat 1 van hun broeders een portefeuille trachtte te stelen en waren vandaag uit op een revanche om maar trachten aan te tonen wie er in de wijk de baas is. Zij hebben zich duidelijk misrekend. In ieder geval de berichtgeving als zouden skinheads de rellen met 'jongeren' hebben uitgelokt klopt van geen kanten. De bedoeling van de verslaggeving is duidelijk om de uitgelokte rellen door 'jongeren' weer trachten te minimaliseren en goed te praten.

"En dan moet je weten hoe het ontstaan is hé? . . Een Noord-Afrikaan wil iemand zijn portefeuille stelen, die draait zich om en verweert zich. De Marrokaan krijgt slaag er komen vriendjes van beide partijen bij, de marrokanen krijgen nog meer slaag en dan dit. Als ze niet zo crimineel doen, dan gebeurt dit niet. Het wordt tijd dat die gasten eens aangepakt worden! Of moeten we ons dan zomaar laten bestelen misschien?"

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...t-kalmte.dhtml

Laatst gewijzigd door smiley : 23 mei 2008 om 23:12.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 23:13   #135
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Jezus.
Je zou er maar toevallig nietsvermoedend voorbijlopen en in betrokken raken.

En dat allemaal omdat god weet welke snotneus met een internetverbinding heeft opgeroepen tot geweld. Ik kan het niet genoeg herhalen: het zou geen kwaad zijn als er één instantie was die even de rommel die op internet geplaatst wordt zou controleren.
Internet blijft één van de weinige gebieden waar men (voorlopig) nog van een klein beetje vrijheid geniet. U wilt dat opgeven voor een paar straatgevechten ? Leer eens nadenken, jongen, hoe oud bent u ? Moet u daar nu zo lang naar school voor gaan ?
Oud 23 mei 2008, 23:16   #136
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Dit is hoe het zondag allemaal is begonnen. Hier een oggetuigeverslag van iemand die zondag het begin van de rellen beschrijft. De Marokkanen hadden slaag gekregen nadat 1 van hun broeders een portefeuille trachtte te stelen en waren vandaag uit op een revanche om maar trachten aan te tonen wie er in de wijk de baas is. Zij hebben zich duidelijk misrekend. In ieder geval de berichtgeving als zouden skinheads de rellen met 'jongeren' hebben uitgelokt klopt van geen kanten. De bedoeling van de verslaggeving is duidelijk om de uitgelokte rellen door 'jongeren' weer trachten te minimaliseren en goed te praten.

"En dan moet je weten hoe het ontstaan is hé? . . Een Noord-Afrikaan wil iemand zijn portefeuille stelen, die draait zich om en verweert zich. De Marrokaan krijgt slaag er komen vriendjes van beide partijen bij, de marrokanen krijgen nog meer slaag en dan dit. Als ze niet zo crimineel doen, dan gebeurt dit niet. Het wordt tijd dat die gasten eens aangepakt worden! Of moeten we ons dan zomaar laten bestelen misschien?"

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...t-kalmte.dhtml
Het was te raden dat het weer zo iets was...En dan er snel een paar mysterieuze skinheads bijhalen, die niemand gezien heeft...
Oud 23 mei 2008, 23:16   #137
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Internet blijft één van de weinige gebieden waar men (voorlopig) nog van een klein beetje vrijheid geniet. U wilt dat opgeven voor een paar straatgevechten ? Leer eens nadenken, jongen, hoe oud bent u ? Moet u daar nu zo lang naar school voor gaan ?
Surf eens een beetje rond op internet. Heel even maar, en gebruik de juiste zoektermen. U zult het snel met me eens zijn.

Ik ben een meisje bovendien. En ik hou niet van mensen die persoonlijk worden.
Oud 23 mei 2008, 23:21   #138
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Alle beetjes helpen zeg ik dan maar, het VB gaat vandaag weer wat vooruit.

Verschaeve
Oud 23 mei 2008, 23:25   #139
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SkaterGirl Bekijk bericht
Schande is dat, die skins vallen wagens aan met daarin weerloze allochtonen... vanwaar komt al die vreemdelingenhaat ?

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...derlecht.dhtml
Dat zijn geen skinheads, gewoon supporters of mensen uit de buurt die geen supporter zijn.
ach echte neo nazi skinheads bestaan niet meer, in die zin dat enkel duitsers neo nazi kunnen zijn. Het zijn gewoon amokmakers. Maar het begon met de noord Afrikanen die de politie begonnen uit te dagen. Mensen die auto's inbrand steken voor geen reden verdienen slaag, hetzij door de politie hetzij door ons burgers.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 23:30   #140
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Dat zijn geen skinheads, gewoon supporters of mensen uit de buurt die geen supporter zijn.
ach echte neo nazi skinheads bestaan niet meer, in die zin dat enkel duitsers neo nazi kunnen zijn. Het zijn gewoon amokmakers. Maar het begon met de noord Afrikanen die de politie begonnen uit te dagen. Mensen die auto's inbrand steken voor geen reden verdienen slaag, hetzij door de politie hetzij door ons burgers.
Ze hebben dat geleerd in Grand theft auto.

Verschaeve
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be