Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2008, 18:54   #161
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

ik vind dat ze cannabis strenger moesten verbieden, die drugs doen niks goed
criminaliteit, agressie of juist luiheid en laksheid en persoonlijkheidsstoornissen wie weet waar zo'n cannabisroker allemaal toe in staat is als hij tript, ik wil die niet in mijn straat hoor.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 23:33   #162
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
criminaliteit, agressie of juist luiheid en laksheid en persoonlijkheidsstoornissen wie weet waar zo'n cannabisroker allemaal toe in staat is als hij tript, ik wil die niet in mijn straat hoor.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 12:14   #163
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
De Belgische staat zal u wel vertellen wat u mag en niet mag.
Wasda ?
Oud 29 mei 2008, 12:16   #164
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ken iemand die 2 jaar einde straf gedaan heeft voor 1.9 gram wiet.

1.9 gram, is dat 1 jointje of 2?
Hangt van de soort af, maar je kan er wel al 2 a 3 van rollen
Oud 29 mei 2008, 12:20   #165
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Update: JE TRIPT NIET VAN CANNABIS !
En ik ken ongeloofelijk veel hardwerkende mensen die dagelijks roken, en niet alleen bureauwerk maar ook mensen uit de bouwsector en zelfs mensen die elke dag aan de band staan, uit alle "niveau's" van opleidingen vind je gebruikers. Maar je reactie was waarschijnlijk eerder sarcastisch mag ik hopen ?
Oud 29 mei 2008, 12:33   #166
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Maar je reactie was waarschijnlijk eerder sarcastisch mag ik hopen ?
wsl

jan hyoens. Vanwaar uw focus op wiet en niet op alcohol

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 29 mei 2008 om 12:34.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 12:36   #167
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Ik ken iemand die 2 jaar einde straf gedaan heeft voor 1.9 gram wiet.

1.9 gram, is dat 1 jointje of 2?
waar was em die dan aan het smoren, op de dorpel van het flikkenkantoor of wat. komaan hé kerel.
Oud 29 mei 2008, 12:51   #168
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
waar was em die dan aan het smoren, op de dorpel van het flikkenkantoor of wat. komaan hé kerel.

Als u denkt dat het niet waar is kan ik wel een meeting organiseren, dan kun je tegen die man zeggen dat hij liegt.

Ik raad het u wel niet aan want het is nogal een hevige.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 13:12   #169
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u denkt dat het niet waar is kan ik wel een meeting organiseren, dan kun je tegen die man zeggen dat hij liegt.

Rechter en aanklager op hun smoel geslagen?
Oud 29 mei 2008, 13:14   #170
Morduk
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Passagier luchthaven krijgt cannabis cadeau van douane.

Een vliegtuigpassagier die van het Japanse Narita naar Tokio vloog, heeft ongemerkt een pakketje wiet van de douane gekregen. De douane stopte het zondag in het zijvakje van zijn willekeurig gekozen koffer om te kijken of de drugshonden het zouden opsporen, aldus functionarissen.De honden in Tokio wisten het in kranten gewikkelde blik niet te vinden en de dienstdoende douanebeambte vergat in welke koffer hij de cannabis had gestopt. "Ik weet dat het verboden is om bagage van passagiers voor deze doeleinden te gebruiken", zei de beambte. "Maar ik wilde de honden beter leren zoeken."De douane hoopt dat de passagier de krap 150 gram drugs met een straatwaarde van omgerekend 6.000 euro, terugbrengt. In Japan is zowel hard- als softdrugs ten strengste verboden.

bron = waarmaarraar.nl 28/05/2008

Ik vrees dat hun hoop in rook zal opgaan...
Oud 29 mei 2008, 13:18   #171
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wsl

Omdat jan zelf graag pintjes drinkt, natuurlijk.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 13:19   #172
Morduk
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom zouden ze dat doen, dat is net het ganse probleem hé, ze kunnen er geen belasting op heffen, de overheid heeft er zelfs niet eens een zicht op hoeveel ton er per jaar geproduceerd verwerkt en verbruikt wordt. Het ergste van alles is nog dat ze onwetendheid doorgedrukt hebben in het europees parlement (hebben we daarom voor de EU gekozen Verafstoot?) In Holland is het de omgekeerde hypocretie daar mag wel verkocht worden, maar niet gekweekt worden :s Kortom hoe gaat gans dit verhaaltje eindigen: op een sisser en als je je afvraagt waarom dan moet je eens denken waarover het gaat, namelijk onkruid, probeer dat maar eens uit te roeien, bayer ed. heeft veel producten maar geen van alles is een blijvende oplossing, Misschien moet de gemeenschap maar eens leren leven met één van de rijkste planten van onze aardkloot en zich gaan bezighouden met echte problematiek. Op dat moment zal ook het ganse discours rond dit produkt instorten, gaat de kweek verschuiven naar wie geintresseerd is in de plant en niet in de opbrengst, en zal de kwaliteit teruggedraaid worden naar wat de natuur leverd en niet wat labo's van de zaden gemaakt hebben.

Nederland heet verleden jaar voor 400 miljoen € taksen opgehaald bij de coffeeshops.

Als ik dan dit lees:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DS 22/052008

Eigenaar coffeeshop Checkpoint in Terneuzen opgepakt

BRUSSEL (BELGA, DS) - De megacoffeeshop Checkpoint had enkele kilo's softdrugs in voorraad, veel meer dan wettelijk toegelaten is.
De Nederlandse politie trof dinsdag in de coffeeshop enkele kilo's softdrugs aan, terwijl een coffeeshop dagelijks maar 500 gram softdrugs in voorraad mag hebben. De 56-jarige eigenaar werd, samen met twee inkoopmedewerkers, opgepakt.

Bij een vroegere inval een jaar geleden had de politie ook al 4,5 kilo softdrugs gevonden. Op basis daarvan besliste de burgemeester van Terneuzen, Jan Lonink, vrijdag om de coffeeshop voor zes maanden te sluiten.

De eigenaar van Checkpoint heeft nog twee weken de tijd om een kort geding aan te spannen. Maar dat de sluiting er komt staat zo goed als vast, omdat de bewoners serieus druk op de ketel zetten. Terneuzen wil ook al langer de coffeeshop naar een nieuwe locatie buiten de stad verplaatsen. Al ontkent ze dat het een met het ander te maken heeft.

De sluiting van de coffeeshop zal gevolgen hebben voor Belgische drugstoeristen. Checkpoint is een van de grootste coffeeshops in Nederland en lokt 2.500 klanten per dag. Die moeten nu naar de andere en veel kleinere coffeeshop Miami in Terneuzen, die de toevloed niet aankan. (yd)
...dan denk ik: tss, niet genoeg aangegeven zeker, als het niet om de overlast zou gaan.

Denk je nu echt dat je op toegestane stocks van louter 30 gram zoveel geld binnenhaalt?
Oud 29 mei 2008, 13:29   #173
Ambiorix

Standaard

Citaat:

dan is dat dikke pech voor die man. Een uitzondering, zeker niet de regel.
Oud 29 mei 2008, 13:30   #174
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wsl

lees de titel van deze topic.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 13:37   #175
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Ik vrees dat hun hoop in rook zal opgaan...

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 13:58   #176
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Nederland heet verleden jaar voor 400 miljoen € taksen opgehaald bij de coffeeshops.

Als ik dan dit lees:

...dan denk ik: tss, niet genoeg aangegeven zeker, als het niet om de overlast zou gaan.

Denk je nu echt dat je op toegestane stocks van louter 30 gram zoveel geld binnenhaalt?
Idd het beleid zit daar ook zo stroef als wat, innen van shops die wettelijk niets kunnen verkopen.
Nog wat randinfo:
Citaat:
Burgemeester ziet nieuwe coffeeshop wel zitten
Jan Lonink, burgemeester van Terneuzen, stelt dat er een nieuwe coffeeshop bij mag komen in zijn gemeente, als de vorige week gesloten Checkpoint dicht blijft. Die shop moet dan wel buiten het centrum komen.

Terneuzen

Een coffeeshop buiten het centrum, dat wil dan zeggen dat die dichter bij de Belgische grens komt te liggen. "Mathematisch gesproken wel", zegt Daniel Rouw van de gemeentelijke communicatiedienst. "Maar dat wil niet zeggen dat die shop ook vlak bij de grens zal liggen. Op dit ogenblik is er geen locatie waar specifiek aan wordt gedacht. Er loopt nog een onderzoek."

"Deze beslissing ligt gewoon in de lijn van de eerder gemaakte afspraken waarbij de twee coffeeshops uit het centrum worden geweerd. Als er een nieuwe vergunning wordt uitgereikt aan een uitbater, is het niet meer dan logisch dat die meteen op de goede plek kan beginnen."

Ondertussen liet de burgemeester via de ambassaderaad het bericht van de sluiting in Belgiê en Frankrijk verspreiden. Op die manier hoopt hij dat de drugstoeristen op de hoogte worden gebracht en dat ze zich de moeite van de trip heen en weer besparen.
Bron: GVA - 26 mei 2008

Citaat:
Terneuzen

Eigenaar Checkpoint blijft aangehouden

De 56-jarige eigenaar van coffeeshop Checkpoint in Terneuzen is aangehouden, op last van de Nederlandse justitie blijft de shop voorlopig gesloten. Maar mocht die weer open gaan, dan is de eigenaar volgens zijn raadsman niet meer van plan weer opnieuw te beginnen. Het personeel zou een doorstart wel zien zitten, en komt daar binnenkort voor samen.

Ondertussen is ook bekendgeraakt dat bij de inval van de politie, vorige week dinsdag, alles samen 160 kilo softdrugs werden gevonden. In Checkpoint zelf lag 4 kilo, acht maal meer dan toegestaan. De rest lag verspreid over de andere dertien panden waar werd gezocht. De raadsman verwacht ook dat de andere coffeeshop in Terneuzen, Miami, binnenkort een inval zou moeten verwachten. Checkpoint werd geviseerd omdat de zaken volgens justitie 'te goed' gingen
Bron: GVA - 28 mei 2008
Citaat:
Nederland verdient goed aan cannabis
In Nederland mogen ongeveer 700 winkels de drug cannabis verkopen. Zo een winkel heet coffeeshop. De winkels verkopen in totaal 265.000 kilo van de drug per jaar. Dat brengt bijna 2 miljard euro op. Dat is evenveel als de opbrengst van treinen, trams en bussen in Nederland. De winkels betalen daar ook belasting op. Ze moeten heel veel betalen. Want hun winsten zijn heel hoog. De overheid verdient er 400 miljoen euro per jaar aan. De Nederlanders telen de meeste cannabis zelf. Veel van die cannabis gaat ook naar het buitenland. "Nederland voert enkel meer tomaten en komkommers uit", zegt de politie.
Bron: Wablieft 14 mei 2008
Oud 29 mei 2008, 18:05   #177
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Ik zwak juist niets af. Druggebruikers wegen zwaarder door op de sociale zekerheid o.a. door het aantal druggebruikers die leven van een sociale uitkering.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je zwakte je stelling wel af.
En nu verander je zelfs van onderwerp. Nu gaat het plotseling over druggebruikers en niet meer over cannabisgebruikers.

Citaat:
Zuivere logica. Maar dat is duidelijk niet aan u besteed. Er bestaan zeker studies over en die zal ik, als ik tijd vind, hier wel (nog een keer) weergeven.
Citaat:
Leg de logica eens uit.
Er bestaan geen studies over. Ook niet over het ziekteverzuim van mensen die alcohol gebruiken, wel over mensen die tabak roken en over ambtenaren. Er is ook een studie over wanneer mensen meest ziek zijn. Het schijnt dat de maandag een zeer ongezonde dag is.
Citaat:
Tiens, in verband met tabak is men toch deze weg aan het volgen. En iemand die teveel suiker of vetten eet is geen gevaar voor een ander.
Citaat:
Tabak is nog altijd niet illegaal.
Iemand die cannabis rookt is ook geen gevaar voor een ander.

Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=GPBIN09R
Citaat:
Een hoger THC gehalte maakt van cannabis geen harddrugs. Je moet gewoon minder gebruiken om hetzelfde effect te hebben.
Zoek toch maar eens op wat een harddrug is.
Volgens je artikel zou het THC gehalte van 3% gestegen zijn naar 25%
Volgens het nederlandse trimbos instituut in haar jaarlijks verslag "De nationale drugmonitor" van 2006 :
De toename van het gemiddelde THC-gehalte in nederwiet heeft zich de afgelopen twee jaren niet verder doorgezet. Er trad een daling op van 20 procent in 2004 naar 18 procent in 2005 en 2006.
bron :
http://www.trimbos.nl/Downloads/Prod...cht%202006.pdf
op pagina 54 staat de grafiek.
Buitenlandse wiet : 6%THC, hasj : 19% THC
Jan, je antwoordt niet meer? Heb je je meerdere gevonden onder de intellectuele kabouters?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 00:04   #178
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Update: JE TRIPT NIET VAN CANNABIS !
En ik ken ongeloofelijk veel hardwerkende mensen die dagelijks roken, en niet alleen bureauwerk maar ook mensen uit de bouwsector en zelfs mensen die elke dag aan de band staan, uit alle "niveau's" van opleidingen vind je gebruikers. Maar je reactie was waarschijnlijk eerder sarcastisch mag ik hopen ?
zo precies of dat 'hard werken' wel compenseert voor uw druggebruik.
hoe vlaams toch.
ik heb ook zo van die leeghoofden gekend die 'gebruikten' en dan met zo'n fiere zelfzekere rotkop echt dat 'hip-jointje + hard-werken-en-succesvol, ZIE je wel dat het kan!' uitstraalden.
degoutant.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 30 mei 2008 om 00:05.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2008, 07:43   #179
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
zo precies of dat 'hard werken' wel compenseert voor uw druggebruik.
hoe vlaams toch.
ik heb ook zo van die leeghoofden gekend die 'gebruikten' en dan met zo'n fiere zelfzekere rotkop echt dat 'hip-jointje + hard-werken-en-succesvol, ZIE je wel dat het kan!' uitstraalden.
degoutant.
Als ik het goed begrijp ken je mensen die jointjes roken en toch gaan werken en zelfs succesvol zijn.
Vind je dat degoutant omdat je vooroordeel ontkracht wordt?
Pas dan toch gewoon je vooroordeel aan aan de realiteit.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2008, 07:53   #180
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat het net de grap was.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be