Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2008, 16:20   #1881
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
ge hebt mijn bericht niet goed gelezen denk ik. Gij vroeg in welke mate men dat zeker weet, of het positief of negatief zal uitdraaien. Waarop ik antwoord dat "positief" en "negatief" afhankelijk is van de bril waardoor men dit bekijkt.

Sommige mensen vinden het nu éenmaal positief dat de klimaatgordels noordwaarts opschuiven en vinden dit belangrijker dan andere - negatieve gevolgen. Zodus, het waarde-oordeel van wetenschappelijke bevindingen is (per definitie trouwens) subjectief. Maar deze bevindingen an sich zijn niet subjectief.
Ja, en dan vraag ik: welke gevolgen 'kunnen' er dan zoal zijn? Waarom kan er niet meer regen in de sahara vallen? (Lijkt me positief?)

Of andere, gelijkaardige, zaken?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2008, 16:36   #1882
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
...
http://www.wfm.org/site/index.php/base/main
http://www.volkskrantblog.nl/bericht/75391
http://www.theoildrum.com/special/mission

http://www.house.gov/paul/tst/tst2005/tst061305.htm
(Kei subjectieve bron, natuurlijk.)
[url]http://www.iisd.org/pdf/2006/geg.pdf[/irl]
http://www.environmentalgovernance.org/

Etc.
Ge gaat nu toch niet zeggen dat een globaal beleid (bij de VN?) van milieu en co2 niet de natte droom is van redelijk wat mensen, hé?

Enfin; die hoeven daarom nog geen macht te hebben tout court. Maar ik denk dat je overal wel tekenen ziet dat het milieu wordt aangegrepen om overheidsbeleid te rechtvaardigen. Kyoto als voornaamste voorbeeld. De VS zijn eigen milieubeleid is een ander.
een aantal mensen ja. Maar wat beweegt u er toe om te insinueren dat dit een groot aantal is, laat staan de meerderheid?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2008, 16:38   #1883
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
een aantal mensen ja. Maar wat beweegt u er toe om te insinueren dat dit een groot aantal is, laat staan de meerderheid?
Zin in een kleine steekproef?
We vragen aan 100 mensen op de meir: 'Vind u dat de overheid de taak op zich moet nemen om de milieuproblemen, die global changing op ons afvuurt, te proberen af te wenden?'

Eerlijk: wie denk je dat er gaat winnen?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 31 mei 2008, 16:38   #1884
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Ja, en dan vraag ik: welke gevolgen 'kunnen' er dan zoal zijn? Waarom kan er niet meer regen in de sahara vallen? (Lijkt me positief?)

Of andere, gelijkaardige, zaken?
1) gij vindt dat positief (ik ook, maar soit), daarom niet per definitie iedereen.
2) GCM's berekenen droogtes, niet meer regenval voor Sahara.

Maw: wederom: wetenschap toont een aantal zaken aan (het zal droger worden in bepaalde gebieden), maar of dit positief is of niet moet "het beleid" of "de politiek" of "de bedrijven" zelf maar zien.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 31 mei 2008 om 16:40.
Oud 31 mei 2008, 16:39   #1885
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Zin in een kleine steekproef?
We vragen aan 100 mensen op de meir: 'Vind u dat de overheid de taak op zich moet nemen om de milieuproblemen, die global changing op ons afvuurt, te proberen af te wenden?'

Eerlijk: wie denk je dat er gaat winnen?
is dat uw onderbouwing? toch maar schraal hé. Ik dacht dat ge met peilingen, referendums, enquetes, etc ging afkomen.
Oud 31 mei 2008, 16:43   #1886
Ambiorix

Standaard

wat is uw punt nu eigelijk Adrian. Gij zou dus GW verwerpen, ook als is het wetenschappelijk aangetoond, gewoon omdat het gevólg wel eens (in uw ideologisch kraampje) minder goed zou kunnen uitdraaien?
Zou ge GW wél aanvaarden mocht ge zeker zijn dat niet staatsinterventie maar wel privé initiatieven aan oplossingen werken?

Citaat:
hehe, dat zijn niet mijn woorden natuurlijk.

Veel neoliberale (less-gouvernment) lobby's, politici, etc. volgen dit debat met argus ogen omdat ze vrezen dat de staat te hard zou moeten ingrijpen. Volledig onterecht m.i.: er zijn genoeg wetenschappers van diezelfde politieke signatuur die ook helemaal geen grote interventie vragen; al wat men vraagt is erkenning voor wetenschappelijk onderzoek en hun resultaten, en of dat er nu oplossing komt op sterk kapitalistische leest geschoeid (bv. privé intitatieven rendabel door de green economy), of op staatsinterventie, maakt uiteindelijk niet veel uit. Toch niet voor de wetenschap an sich.
Oud 31 mei 2008, 16:59   #1887
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
is dat uw onderbouwing? toch maar schraal hé. Ik dacht dat ge met peilingen, referendums, enquetes, etc ging afkomen.
Neen; u vergist me met iemand die argumenten heeft!
Mwah; ik denk dat de meeste partijen wel iets in hun programma hebben van 'we gaan het milieu oplossen',niet?
Oud 31 mei 2008, 17:00   #1888
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat is uw punt nu eigelijk Adrian. Gij zou dus GW verwerpen, ook als is het wetenschappelijk aangetoond, gewoon omdat het gevólg wel eens (in uw ideologisch kraampje) minder goed zou kunnen uitdraaien?

Citaat:
Zou ge GW wél aanvaarden mocht ge zeker zijn dat niet staatsinterventie maar wel privé initiatieven aan oplossingen werken?
Daar heeft het nu eens niets mee te maken.
Oud 31 mei 2008, 17:25   #1889
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Neen; u vergist me met iemand die argumenten heeft!
Mwah; ik denk dat de meeste partijen wel iets in hun programma hebben van 'we gaan het milieu oplossen',niet?
net zoals er veel bedrijven zijn die "ecologisch" willen zijn, veel "groene producten" bestaan die blijkbaar een markt vinden, etc etc.
Oud 31 mei 2008, 17:26   #1890
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
net zoals er veel bedrijven zijn die "ecologisch" willen zijn, veel "groene producten" bestaan die blijkbaar een markt vinden, etc etc.
Zijde gij hier de liberaal of ikke?
Oud 31 mei 2008, 17:27   #1891
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Daar heeft het nu eens niets mee te maken.
??
waarover gaat deze discussie dan in godsnaam?
Oud 31 mei 2008, 17:28   #1892
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Zijde gij hier de liberaal of ikke?
tja, GIJ beweert hier dat GW zowiezo meer staatsinterventie eist. Ik zeg dat de wetenschap dit helemaal niet eist. De wetenschap eist zelfs niks, buiten erkenning voor haar onderzoek en resultaten.

Of oplossingen komen van staatswege of vanuit privé maakt an sich niks uit.
Oud 31 mei 2008, 17:30   #1893
Ambiorix

Standaard

Citaat:
ja en? de meeste partijen willen toch ook de criminaliteit oplossen. Wil dat zeggen dat criminaliteit alleen door de overheid kan opgelost worden? Volgens u wel. Lijkt me contradictorisch met uw ideologische achtergrond.
Oud 31 mei 2008, 17:31   #1894
Ambiorix

Standaard

btw, sjonge gij kunt een discussie (nodeloos) ingewikkeld maken. En da's niet de eerste keer dat ik dit bemerk trouwens.
Oud 31 mei 2008, 17:32   #1895
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tja, GIJ beweert hier dat GW zowiezo meer staatsinterventie eist.
Integendeel.
Ik zeg dat er redelijk wat mensen - zie: alle politieke partijen van België hun programma, ook LDD - staan te springen om GC aan te halen om staatsinterventie te legitimeren. Dat is iets anders dan zeggen dat het dat persé eist.

Citaat:
Ik zeg dat de wetenschap dit helemaal niet eist. De wetenschap eist zelfs niks, buiten erkenning voor haar onderzoek en resultaten.
'De wetenschap' bestaat niet, me dunkt. Enkel mensen die aan wetenschappelijk onderzoek doen. En vermits het mensen zijn, lijkt het me logisch dat er wel wat tussen zullen zitten die wel een voorkeur hebben van 'dit' of 'dat' moet gedaan worden. Dat ze dat niet (al teveel) uiten is hun taak als wetenschapper. Maar ge maakt mij niet wijs dat die allemaal, stuk voor stuk, geen gedacht hebben over 'wat er behoort te gebeuren'...

Citaat:
Of oplossingen komen van staatswege of vanuit privé maakt an sich niks uit.
Mwah; buiten dat de oplossingen van dat eerste om vanalle redenen wel eens negatief zouden kunnen zijn.
Oud 31 mei 2008, 17:33   #1896
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja en? de meeste partijen willen toch ook de criminaliteit oplossen. Wil dat zeggen dat criminaliteit alleen door de overheid kan opgelost worden? Volgens u wel. Lijkt me contradictorisch met uw ideologische achtergrond.
Neen; dat betekent dat ze de overheid willen gebruiken. Ken jij 1 relevante politieke partij (in heel Europa zelfs) die klaar en duidelijk zegt: 'global warming is een probleem waarbij de overheid niets kan doen. Dat is iets compleet voor de vrije initiatieven van mensen'?

Ik niet echt.
Oud 31 mei 2008, 17:34   #1897
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
btw, sjonge gij kunt een discussie (nodeloos) ingewikkeld maken. En da's niet de eerste keer dat ik dit bemerk trouwens.
In deze ben ik het niet die de andere maar niet schijnt te begrijpen, hoor.
Oud 31 mei 2008, 17:34   #1898
Ambiorix

Standaard

Citaat:
'De wetenschap' bestaat niet, me dunkt. Enkel mensen die aan wetenschappelijk onderzoek doen. En vermits het mensen zijn, lijkt het me logisch dat er wel wat tussen zullen zitten die wel een voorkeur hebben van 'dit' of 'dat' moet gedaan worden. Dat ze dat niet (al teveel) uiten is hun taak als wetenschapper. Maar ge maakt mij niet wijs dat die allemaal, stuk voor stuk, geen gedacht hebben over 'wat er behoort te gebeuren'...
uiteraard - wetenschappers zijn ook maar mensen met elk hun eigen politiek gedacht over alles en nog wat. Maar het is niet hun eerste taak om te zeggen welk soort oplossing er moet komen voor een door hun vastgesteld fenomeen. Het is zelfs hun taak niet om te zeggen of dit al dan niet een probleem is. Maar blijkbaar vinden heel wat politici het problematisch dat de zeespiegel zal stijgen, dat er droogtes voorspeld worden, etc.
Oud 31 mei 2008, 17:36   #1899
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Neen
allé, in welke mate gaat mijn vergelijking met criminaliteit niet op, vertel het eens
Oud 31 mei 2008, 17:37   #1900
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
uiteraard - wetenschappers zijn ook maar mensen met elk hun eigen politiek gedacht over alles en nog wat. Maar het is niet hun eerste taak om te zeggen welk soort oplossing er moet komen voor een door hun vastgesteld fenomeen. Het is zelfs hun taak niet om te zeggen of dit al dan niet een probleem is. Maar blijkbaar vinden heel wat politici het problematisch dat de zeespiegel zal stijgen, dat er droogtes voorspeld worden, etc.
Uhu; wat best begrijpbaar is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be