![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2561 | |||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Zelf in hun eigen tweetalige hoofdstad doen ze dat. Is die inspaning van franstaligen teveel gevraagd? Citaat:
Citaat:
Franstaligen, als minderheid in belgique, kennen anders wel wat beslissingen doordrukken is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De Vlamingen konden belgique al lang laten vallen en dat hebben ze, nog, niet gedaan. Die franstalige eis, de corridor is een brug te ver. Of wil wallonië bevekom aan de Vlamingen geven? |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2562 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het moet maar eens gedaan zijn met dat geleuter over VLAAMSE partijen en FRANSTALIGE partijen. Er zijn enkel Vlaamse en Waalse partijen. Zo is België opgevat: Vlaanderen, Wallonië en het Brussels HOOFDSTEDELIJK Gewest, met dus brusselaars, een internationaal amalgaam. Wie in Vlaanderen komt wonen spreekt dus Nederlands, In Walloniê is de officiële taal Frans. Al dat gezever over Franstalige partijen , is gewoon indoctrinatie, sluw woordenspel waarin de Waalse partijen eigenlijk zogezegd zich mogen moeien in Vlaanderen omdat daar ook Franstaligen wonen. Wel, er wonen vele Vlamingen in Waals Brabant. Waalse partijen moeten zich dus met Wallonië en het Brussels gewest bezighouden en Niet met Vlaanderen, ook niet in de faciliteiten gemeenten, die immers bij Vlaanderen horen. Echter, de Franstaligen hebben het blijkbaar altijd wat moeilijk met het Nederlands gehad. Al jaren heeft Vlaanderen weinig problemen een Franstalige meerderheid in Bepaalde faciliteiten gemeenten, MAAR toen Vlaamse partijen na zo veel jaren aan de macht kwamen in Voeren, holalaa !
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2563 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2564 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- toeristische trekpleister: niet werkende reuzenscheepslift van Strépy. Normaal de grootste ter wereld (moet kunnen met kanaaltjes waar geen groot ship doorkan) en dus gebruikt als kermisattractie, maar naar het schijnt werkt zelfs d�*t niet. - hellend vlak van Ronquières: diende zogezegd om steenkolen naar een nieuwe fabriek te brengen (die dan speciaal ACHTER dat hellend vlak moest worden gebouwd want ervoor was ook plaats maar dan konden ze geen hellend vlak bouwen), maar toen de fabriek er stond was er geen steenkool meer om te vervoeren. Ondertussen ook leuke toeristische trekpleister. Kent iemand nog zo van die toeristische "wat we toch maar van de vlamingen hebben kunnen loskrijgen" toeristische nutteloze miljardenprojecten?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 3 juni 2008 om 20:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2565 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En misschien toch ook eens een paar artikels over de armoede in Belgie lezen. Citaat:
Citaat:
En waarom zou ik niet in de VS willen wonen. Ik zou er slechts een derde van de belastingen/rsz moeten betalen die ik nu betaal, en kunnen genieten van medikamenten, die vanwege hun te hoge kostprijs, hier voorlopig niet op de markt worden gebracht. En maak U verder niet teveel illusies. Het oude Europa is een zinkend schip, en zal door gans de nieuwe wereld voorbijgestoken stoken. Nu reeds doen honderden Indiers het werk (meestal wel langs electronische weg) van Belgische ingenieurs, die men hier niet meer heeft (de jeugd vind deze studies te moeilijk, en degeen die ze dan nog wel volgen wijken dan dikwijls nog uit naar andere landen zoals de VS). En ze doen dit dan nog een stuk goedkoper ook. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2566 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik vind het jammer dat mensen het echte probleem niet zien nl dat we uit al die wereld of continentale organisaties moeten stappen want anders worden we het slaafje van die organisaties !! Daarom dat Vlaanderen onafhankelijk op zich geen zin heeft als we in die organisaties blijven want dan gaat er niks veranderen. Al die organisaties tesamen bepalen zo goed als 100% onze wetten. De vlaamse en federale overheid zijn niks meer dan een lege schil die de schijn moet ophouden. De ruzie in Belgie draait dus rond het verkeerde probleem .. we moeten niet gaan twisten over ons steeds kleiner wordende beslissingsmacht, maar over of het niet beter zou zijn om terug zelf onze wetten te maken en dus uit al die corrupte organisaties te stappen !! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2567 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is welke conclusie je daaruit gaat trekken. Geef je Brussel alle (financiële en geografische) ruimte die het nodig heeft om zich verder te ontwikkelen? Want Brussel stopt niet in Wemmel of Drogenbos. Brussel strekt zich uit tot aan Aalst, Mechelen en Leuven. Het is vreemd hoe de Franstalige Brusselaars steeds diegenen zijn die klagen over het "carcan", terwijl het net zij geweest zijn, die dat carcan gewild hebben, en die het vandaag nog steeds niet willen afwerpen. Citaat:
Vlaanderen heeft een meerderheid in het parlement, en kan dus dat kieskringetje gerust zelf wel splitsen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2568 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.evd.nl/Zoeken/ShowBouwste...6346&location= Niet dat mij dergelijk verschillen ook maar iets kunnen schelen. Maar als jij beweert dat Vlaanderen en Wallonië één staat zouden moeten vormen omwille van onze drankcultuur, dan is uw staatsconstructie niet alleen gebaseerd op een pietluttigheid, maar bovendien op een leugenachtige pietluttigheid. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Op dergelijke nonsens ga ik zelfs niet meer in. U mag gerust staan beweren dat de zon blauw is en de lucht groen. ![]() Citaat:
Ik hoef in deze geen lessen te krijgen van iemand die fascistoïden zoals Franco of Poetin verheerlijkt.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2569 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rondzendbrief Peeters bepaalt (onder andere) de concrete uitwerking van de taalwetgeving voor gemeentelijke administratie in faciliteitengemeenten. Zij beperkt zich dus strikt tot de uitvoering in de praktijk van de federaal goedgekeurde taalwetgeving. Ook de Raad van State heeft bepaald dat deze rondzendbrief inderdaad volledig binnen het federaal goedgekeurde kader van de taalwetgeving past. Een taalwetgeving die goedgekeurd is met een Franstalige meerderheid. Wat is dan het probleem? Trekt u de competentie van de federale instelling van de Raad van State in twijfel? Of trekt u de federaal goedgekeurde taalwetgeving in twijfel?
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 3 juni 2008 om 23:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2570 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het gaat niet op, om de ene dag te jammeren dat je als minderheid te weinig rechten krijgt, om dan de volgende dag die rechten/privileges te misbruiken om gemeenten los te rukken uit het Vlaams Gewest. Tot zolang de Franstalige Brusselse racisten van het FDF (gesteund door álle Franstalige partijen) blijven streven naar het afscheuren nog meer Vlaamse gemeenten, is dat pleidooi voor meer zogezegde rechten niet serieus te noemen. Pas van zodra ze toegeven dat de Vlaamse Rand én de 19 Brusselse gemeenten Vlaamse gemeenten zijn, kan er gesproken worden over extra rechten voor de Franstaligen. Dan mag van mijn part de tweetalige regio uitgebreid worden, en mag het minderhedenverdrag geratificeerd worden. Geen dag eerder. Ik heb er absoluut geen problemen mee om die Franstaligen alle rechten te geven zodat ze hun taal en cultuur kunnen beschermen. Maar ik heb er héél veel problemen mee, dat ze datzelfde taalgebruik gaan misbruiken om Vlaamse gemeenten af te scheuren.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2571 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2572 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bob
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2573 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Behalve Vlaanderen, dat hiermee zijn zelfbewustzijn opgekrikt heeft, is Wallonië de grote winnaar van de hele kwestie geweest. Zij kregen een spiksplinternieuwe universiteit in Waal-Brabant en de helft van het Leuvense patrimonium. Louvain-La-Neuve zorgt voor een ongeziene economische groei in Wallonië. Ik zou zelfs durven zeggen dat Leuven Vlaams het beste is, wat Wallonië de laatste 50 jaar overkomen is. En ik gun het hen van ganser harte! Maar het is de Brusselse kleinburgerij die zich vernederd en gekrenkt voelde na Leuven Vlaams. Zij voelde haar neo-koloniale attitude botsen op een Vlaamse emancipatie. Deze Brusselse bourgeoisie is zich daardoor meer en meer gaan vastgraven in een Vlaamshatend racisme met het FDF als voornaamste politieke exponent.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2574 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaani_Dushman
Citaat:
Vlamingen en Walen blijken een zo goed als gelijkwaardig consumptieprofiel te hebben. Ze geven ongeveer evenveel uit aan voeding, transport, telecommunicatie en hygiëne. http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=gf213g745 Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2575 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat nederland betreft mijn beste ben ik goed op de hoogte aangezien ik langs moeders kant daar famillie heb wonen ... En ik kan U hierbij vertellen dat bij een gelijkaardig brutoloon het nederlands netto-pensioen wel degelijk een héél stuk hoger ligt dan in belgië... In een berekening op mijn belgisch brutoloon zou ik in nederland maar liefst 400 euro méér pensioen per maand trekken dan ik in belgië ga krijgen... Bon mijn beste, dat zijn alvast géén peanuts meer ,zeker als je vergelijkt dat de levensmiddelen zowel in nederland ,frankrijk als duitsland een stuk goedkoper zijn dan in belgië het geval is... Een voorbeeldje wil ik U niet onthouden...Spa reine mineraalwater blijkt in nederland maar liefst de hélft goedkoper te zijn dan in belgië...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2576 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2577 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2578 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoiets noemt men "anecdotal evidence". Het belang daarvan is verwaarloosbaar.
Citaat:
Citaat:
U haalde "de Belgische identiteit" aan, en stelde dat die Belgische identiteit in de verdrukking zou komen als de Belgische staat zou ontmanteld worden. Tot op heden heb je geen beeld kunnen geven van wat die Belgische identiteit zou zijn. Als dat voor jou toch de alfa en de omega is, dan mag ik op z'n minst verwachten dat je dat wat beter kan onderbouwen dan jouw wollige algemeenheden, aangevuld met flagrante leugens. Citaat:
Citaat:
Citaat:
U steunt de onderdrukking van de Basken door de neo-Francistische politiek van de Spaanse staat.
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 4 juni 2008 om 01:39. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2579 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaani_Dushman
Citaat:
De Belgische indentiteit is in de eerste plaats de wil van Vlamingen, Brusselaars en Walen om een volk en staat te vormen, een wil die vooral leeft bij de arbeidersklasse, vertegenwoordigd door de vakbonden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door tomm : 4 juni 2008 om 02:49. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2580 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat pensioenen betreft, ligt België volledig in de middenmoot. Alleen wat betreft de pensioenen van meer bemiddelde werknemers scoort België iets lager. Die mensen hebben nog steeds een riant pensioen waar ze gemakkelijk van kunnen overleven, en moeten niet vrezen in de armoede te verzinken. Mensen met een laag loon strijken gemiddeld 82,7 procent op van het nettoloon dat ze aan de vooravond van hun pensionering verdienden. Dat is dicht tegen het Oeso-gemiddelde van 84 procent. Het percentage daalt in België beduidend sterker dan in de andere Oeso-landen naarmate het loon stijgt. http://www.integraalvzw.be/viewobj.jsp?id=118742 Het artikel geeft ook aan dat pensioenen in Duitsland en vooral de VS stukken lager liggen dan in België. |
|
![]() |
![]() |