![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2801 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.landdag.org/www2/brusselCampagne/index.htm Tevreden?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2802 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2803 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaani_Dushman
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2804 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De regionalisering is er vooral op impuld van de Vlamingen (VU vooral). Dat is geschiedenis. Maar goed als U alle Vlaamse gemeenten bij het Brussels gewest wil ben ik akkoord op voorwaarde dat ook alle Waalse gemeenten zich erbij aansluiten. Overigens denk ik niet dat de Brusselaars heel Vlaanderen erbij willen. Tenzij natuurlijk heel Vlaanderen tweetalig wordt, maar dat willen de Vlamingen niet en dat hoeft ook niet. Ze willen echter geen gediscrimineerde minderheid worden zoals de franstaligen in de rand. Als Vlaanderen zich afscheidt vormt Brussel een rest-belgië met Wallonië, zoveel is nu al 100% zeker, daar durf ik een miljoen op inzetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2805 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Unitaire schijn? Bullshit, ik ben actief in de vakbond en dat is gewoon een leugen. Ik onthou dus vooral dat U de solidariteit en eenheid tussen Vlaamse en franstalige arbeiders wil breken! Mooie communist bent U! En dan durft ge mij nog verwijten een fascist te zijn! U zou dringend eens wat meer werken van Marx en Lenin lezen, vooral de hoofdstukken betreffende "nationaliteitenkwestie".
Laatst gewijzigd door tomm : 10 juni 2008 om 02:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2806 | |||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaani_Dushman
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://nauscopio.nireblog.com/post/2...a-de-violencia http://www.entublog.com/politika/200...ociar-con-eta/ Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
It is included in the "European Union list of terrorist persons and organizations" as a component of ETA The current party spokesmen are Arnaldo Otegi, and Joseba Permach Gorroño. Otegi was a member of the armed groups ETA-political-military (since 1977 or before, until 1981), and ETA-military (since 1981) and served several years in prison for bank assault. Another important member of Batasuna is José Antonio Urrutikoetxea Bengoetxea, alias Josu Ternera, the main leader of ETA between 1987 and 1989 and accused of a number of homicides like the massacre of 21 people at Hipercor - a shopping center in Barcelona. He was imprisoned in France after 1989, released after finishing his sentence and was transferred to Spanish prisons, where he stayed for 2 more years until his release by the Constitutional Court, which stipulated that he had served his prison term in France Allemaal pacifistische mensenrechten activisten waarschijnlijk... ofwel wordt wikipedia gerund door neo-fascistische Franco-aanhangers... (en de Baskische autoriteiten ook dan, want ook die hebben verschillende Batasuna-bijeenkomsten verboden lees ik hier, ik lees verder nog dat Batasuna kan rekenen op de sympathie van 10% van de Baskische bevolking) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In Spanje kan iemand net als in BelgiË enkel gearresteerd worden als er grondige bewijzen of aanduidingen zijn dat die persoon bij illegale acties betrokken is. Zoals ik hierboven aangetoond heb zijn veel kopstukken van de Batasuna betrokken of waren ze betrokken bij terrorisme, terrorisme dat ze overigens allemaal weigeren te veroordelen en cultiveren, dat begint al met hun jongerenorganisaties. Neergeschoten ETA-leden (met een volledige wapenkamer, dat zal heus niet gebruikt worden op op vreedzame manier de Baskische onafhankelijkheid te propageren) worden met veel eer begraven. ETA heeft evenveel of even weinig te zien met Batasuna als de IRA met Sinn Fein. Nu er vrede is gesloten geven de SINN Fein-voormannen overigens grif toe dat de 2 deel uitmaakten van hetzelfde geheel. Jerry adams voerde de onderhandelingen in naam van IRA, dat zegt genoeg. Een gelijkaardige situatie bestaat bij ETA en Batasuna, met als groot verschil dat deze geen vrede willen en slechts gesteund worden door een klein deel van de Baskische bevolking, en zo hypocriet zijn de band te ontkennen. (enkel voor de buitenwereld en het gerecht natuurlijk, toen ik laatst in San Sebastian was heb ik op internet gezocht naar café's waar Batasuna-sympathisanten samenkomen,en daar heel interessante gesprekken gevoerd, en genoten van de uitstekende Baskische pinchos en cider.) Heel interessant was ook dat sommige ETA-sympathisanten zelf helemaal geen Baskisch spreken maar enkel Spaans! Verder verwonderde het me dat sommige Basken (weliswaar een minderheid) met zo'n verbetenheid en wrok zitten terwijl ze in een uiterst welvarende regio leven, goed bestuurd en met een zeer grote autonomie. Het doet mij een beetje aan Vlaanderen denken, maar dan nog extremer. Laatst gewijzigd door tomm : 10 juni 2008 om 02:55. |
|||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2807 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2808 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2809 | |||||||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En als je wil blijven volhouden dat franstaligen gediscrimineerd worden ga je toch voorbeelden moeten geven van welke rechten zij niet krijgen, die andere anderstaligen wel krijgen. Ik wacht? Citaat:
Citaat:
2 miljoen die zijn wil oplegt aan 8 miljoen is misschien wel erg veel rekening houden met de minderheid, maar een navenant gebrek aan democratie. Citaat:
Als 1 partner in een huwelijk niet meer wil samenblijven, moet er dan eerst massaal compensaties worden betaald aan de andere partner tot die ook akkoord is? Of toch niet? Citaat:
In het algemeen, wanneer men de koers van een land bespreekt en de staatsstructuur hervormt, is de volledige huidige inrichting van het land op dat moment zeer relevant. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Trouwens, één quote hoger was je hen nog gelijk aan het geven. Wat moet het nu zijn? Citaat:
Wat betreft de staatshervorming is er wel degelijk veel om over te onderhandelen. Steun voor Wallonie bv lijkt mij een zeer oncontroversiele tegeneis. De enige eisen die de onderhandelingstafel halen zijn echter die van de Brusselse machtpolitiekers. Dat is spijtig, in de eerste plaats voor Wallonie. |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2810 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat gebeurt ook niet. Maar als de meerderheid eenzijdig haar wil wil doorvoeren zonder rekening te houden met die minderheid is er natuurlijk een probleem. Citaat:
De rest ga ik later bespreken, geen tijd nu. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2811 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2812 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een officiele bestuurstaal wordt niet op gemeentelijk niveau geregeld, nooit en nergens, niet sinds de beschaving voorbij de stadstaten is geevolueerd, ook niet voor de meest gezalfde der wereldburgers, de Franstaligen. Leg je daarbij neer. Citaat:
Franstaligen in Vlaanderen worden ook op dit vlak dus identiek aan andere anderstaligen behandeld. Nog een voorbeeld? Citaat:
Citaat:
Zoals reeds eerder gezegd, wanneer de franstaligen verklaren dat ze de economische belangen van Vlaanderen mogen dwarsbomen omdat dat (citaat) "beter is voor de franstaligen", dan staat heel het systeem op de helling. Vlaanderen eist dan ook geen enkele nieuwe bevoegdheid over Wallonie of Brussel. Daarentegen houden de Franstaligen wel vol dat ze geen genoegen nemen met bevoegdheden over Franstalig Belgie, maar deze ook in Vlaanderen willen houden, tegen de wil van Vlaanderen. Dat ze een minderheid zijn is hier geen excuus, integendeel. Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2813 |
Staatssecretaris
|
![]() Stel nu eens dat ze in de gemmenteraad van Schaarbeek of Molenbeek beginnen te vergaderen in het Turks en het Arabisch ?
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2814 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is hier al eens uitgelegd: volgens tomm kan dat nooit gebeuren, want Turks noch Arabisch zijn in België 'nationale talen'. Wat er op neerkomt dat het volgens hem wel mogelijk is de wet zodanig te veranderen dat Frans in Vlaanderen een officiële taal wordt, maar dat het onmogelijk is om dat ook van Turks of Arabisch te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2815 |
Minister
|
![]() Wallonie zelf, heeft een gemeenteraadslid geschorst omdat hij zijn eed in het Waals aflegde. En waals wel een hystorische taal in Wallonië in tegenstelling tot het frans in de Rand. Maar daarover zwijgen onze belgicistische vrienden in alle talen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2816 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() pardon? Ongeveer 3 miljoen Walen en een miljoen Bbrusselse franstaligen, wie spreekt hier over inwijkelingen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2817 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En als de Vlamingen echt hun eisen willen doordrukken en geen enkele franstalige tegeneis willen aanvaarden, hoe modest ook (bvb. inschrijvingsrecht voor franstaligen in Brussel) dan moet het land maar gesplitst worden, dan is er geen andere mogelijkheid. Dan vormen Brussel, Wallonië EN de rand samen een nieuw BelgiË en doen de Vlamingen wat ze willen. Ik denk niet dat de Vlamingen dat willen, noch de franstaligen, maar hopelijk maken ze bij de volgende verkiezingen verstandigere keuzen en worden die bende onbekwamen naar huis gestuurd. Laatst gewijzigd door tomm : 11 juni 2008 om 01:41. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2818 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2819 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens begin ik er zelf schoon genoeg van te krijgen, de arrogantie van sommige Vlaamse politici is onvoorstelbaar. Ze beginnen nu ook al te chanteren met de solidariteit en de toekomst van het land als ze hun gelijk niet krijgen. Maar laat ze maar doen, als ze het land willen opblazen zij het zo. Dan verliezen ze Brussel, dat moeten ze goed beseffen. Een enorme stommiteit natuurlijk, en hopelijk zullen de vele gematigde stemmen in Vlaanderen wat luider beginnen klinken (zoals SPA, Groen!, het grootste deel van VLD, veel CDenV'ers, etc.) voor het te laat is. Enkele gewetenloze nationalistische haatdragende politici kunnen echter een gevaarlijke carroussel in gang zetten, dat heeft de geschiedenis geleerd. Laatst gewijzigd door tomm : 11 juni 2008 om 01:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2820 |
Banneling
|
![]() Laten we teruggaan naar de tijd van uw grootouders. Dan kunnen de Vlamingen weer patatten telen, op franstaligen stemmen, en met wat chance valt er af en toe ne keer nen appel wa verder van de boom en kan er een vlaams boerke zijn zoon naar de franstalige univ sturen.
vlaanderen vlaams. wie in vlaanderen wil wonen leert vlaams. is dat nu zo moeilijk verdomme? ik neem aan dat jij in miami woont? ga je daar ook eisen dat je kinders naar een nederlandstalige school kunnen? for fuck's sake! Laatst gewijzigd door Tiberius CA : 11 juni 2008 om 04:19. |
![]() |
![]() |