Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2008, 23:11   #281
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Dus eigenlijk zit je op dit forum om anti-reclame te maken voor het libertarisme? Missie volbracht en met overdonderend succes!
Anti-Reclame?
Zijn er hier dan mensen die zo dom zijn dat ze het verschil niet zijn tussen 'libertarisme' enerzijds en 'mijn karakter' anderzijds?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2008, 23:13   #282
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey
Ge gaat nog intelligente opmerkingen maken!
Allé: nu nog u de volgende vraag stellen: 'wil ik wel moeite doen om te proberen iets deftig te beantwoorden?'

Sebiet ga jij nog zeggen dat je er voor open staat.
Ik heb die vraag hier al beantwoord gezien, daarom dat ik dit zei:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
En er is weer geen enkel antwoord te zien alleen wat cryptisch gebrabbel wat enkel jij verstaat. (Maar dat is ook de bedoeling las ik hier.)
Dit forum is dus voor jou echt enkel maar een plek om de hele tijd met mensen, die jij dom vindt, in cirkeltjes te draaien en een ideologie te propageren waarvan de anderen "het fijne" niet mogen weten. Want als ze dat weten is het mogelijk kritiek te geven. Je lijkt het risico ook niet te willen nemen, want het is natuurlijk een stuk prettiger om een dogma verborgen te houden zodat het niet aan kritiek kan blootgesteld worden, wat een voorwaarde is om jezelf te doen geloven dat jij de slimme bent en de enige alwetende hier?
Goed. Alleen vraag ik me af of er zelfs wel zoiets bestaat als die troef die je niet wilt laten doen, of of het libertarisme echt zo'n holle doos is als ze nu overkomt waarbij men aan heel wat heu ... praktijkvariabelen is vergeten te denken. En in tegenstelling tot wat jij denkt, geeft dat laatste me geen goed gevoel, omdat ook academici zich met deze ideologie bezighouden.
Tof dat mensen die een nieuwe ideologie willen leren kennen zo het deksel op hun neus krijgen. Via een beetje operante-conditionering kan je er zo wel voor zorgen dat jij idd bij de slimmeriken kan rekenen. De anderen hebben immers al lang opgegeven om kennis te proberen te verzamelen.

(Ik krijg hier trouwen een énorm flash-back-gevoel bij.)

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 9 juni 2008 om 23:17.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2008, 23:14   #283
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
hier volg ik - maar daaruit volgt dat een libertarische samenleving slechts op heel kleine schaal (=/= "samenleving", "maatschappij") mogelijk is. Anarchistische communes bestaan nu immers al en hebben al lang bestaan.
En DIT erken ik natuurlijk wel als realistisch.
Daar volgt vooral uit dat anarchie een gedachte is die nog een lange inburgeringstijd tegaan heeft - als het überhaupt al ooit zover is.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 9 juni 2008, 23:15   #284
Ambiorix

Standaard

bwa ik moet zeggen, Adrian is vrij consequent hoor. Het is niet echt zijn karakter, het is gewoon de ideologie die zo afschrikt.

Verder moet hij leren om de nadelen ervan in te zien; deze worden a volonté opgeworpen maar hij negeert of minimaliseert ze schromelijk.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2008, 23:16   #285
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Er zijn 2 verschillende manieren om het woord 'als' te gebruiken. Een legitieme en een lichtjes onfaire. Jij gebruikt de tweede. Ambiorix zijn vraag had verband met de eerste.
Jaja, we zijn in de eindfase aangekomen. AH heeft niets meer (in de mate dat hij het ervoor al had) te vertellen en begint over semantiek.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2008, 23:18   #286
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
I
Dit forum is dus voor jou echt enkel maar een plek om de hele tijd met mensen, die jij dom vindt, in cirkeltjes te draaien en een ideologie te propageren waarvan de anderen "het fijne" niet mogen weten.
Maar ge moogt er alles van weten. Ik zal u willen assisteren met elke vraag die je hebt.

Maar niet als het 8 keer dezelfde vraag is, van dezelfde mensen, die dezelfde antwoorden krijgen en waar ik dezelfde replys opkrijg.
Op zo'n moment zeg ik: fuck it.

Txiki krijgt bijvoorbeeld snelle, gerichte antwoorden op zijn opwerpingen.

Gij, Metternich en Ambiorix zijn volgens mij zo gekicked op het 'weerleggen' of iets dergelijks daarvan dat jullie er elke keer weer opnieuw over beginnen (vooral die laatste). Ik zie echter nul komma nul relevantie in het voor de zoveelste keer opnieuw uit te leggen. Kunde gij dat uitleggen? Gade gij ineens tot een grandioos nieuw inzicht komen? Ik dacht het niet. Dus; why the fuck botter? (Haha: botter.)

Citaat:
Want als ze dat weten is het mogelijk kritiek te geven. Je lijkt het risico ook niet te willen nemen, want het is natuurlijk een stuk prettiger om een dogma verborgen te houden zodat het niet aan kritiek kan blootgesteld worden, wat een voorwaarde is om jezelf te doen geloven dat jij de slimme bent en de enige alwetende hier?
Psychologie was je sterkste vak hier?
Er is geen 'geheim' - libertarische is wat het is en vrij toegankelijk; we zijn de NWO niet - en er is geen verborgen dogma - non-agressie kan je overal vinden.

Het heeft gewoon geen zin om met u, Metternich, Ambiorix, Pelgrim, Praetorian en nog wat mensen daarover te discussieren. Je *wilt* het niet. Ergo: why bother?

(Ik krijg hier trouwen een énorm flash-back-gevoel bij.)[/quote]
Oud 9 juni 2008, 23:18   #287
Metternich

Standaard

Citaat:
Daar volgt vooral uit dat anarchie een gedachte is die nog een lange inburgeringstijd tegaan heeft - als het überhaupt al ooit zover is.
En zo gingen de libertariërs schouderophalend door het leven, af en toe iets mompelend over "idioten die ons niet begrijpen". Het besef dat ze nooit echt begrepen zouden worden, laat staan hun "idealen" verwezenlijken, het besef dat hun ideologie op niets gefundeerd is en tot niets zal leiden, werd misschien nog het beste verwoord door die éne priester die de begrafenis deed van die éne libertariër "Van stof en as zijt gij gemaakt, tot stof en as zult gij wederkeren."

Oud 9 juni 2008, 23:20   #288
Metternich

Standaard

Citaat:
Gij, Metternich en Ambiorix zijn volgens mij zo gekicked op het 'weerleggen' of iets dergelijks daarvan dat jullie er elke keer weer opnieuw over beginnen (vooral die laatste). Ik zie echter nul komma nul relevantie in het voor de zoveelste keer opnieuw uit te leggen. Kunde gij dat uitleggen? Gade gij ineens tot een grandioos nieuw inzicht komen? Ik dacht het niet. Dus; why the fuck botter? (Haha: botter.)
We noteren; AH kan niet tegen kritiek op zijn ideologie en wenst alleen maar te discussiëren met mensen die eventueel zijn te bekeren tot zijn libertarisme.
Citaat:
Het heeft gewoon geen zin om met u, Metternich, Ambiorix, Pelgrim, Praetorian en nog wat mensen daarover te discussieren. Je *wilt* het niet. Ergo: why bother?
Wij willen niet discussiëren? Wat proberen wij hier dan pagina's lang al?

Oud 9 juni 2008, 23:21   #289
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
bwa ik moet zeggen, Adrian is vrij consequent hoor. Het is niet echt zijn karakter, het is gewoon de ideologie die zo afschrikt.
Guild By Assocation...

Citaat:
Verder moet hij leren om de nadelen ervan in te zien; deze worden a volonté opgeworpen maar hij negeert of minimaliseert ze schromelijk.
Kindjes die *mogelijk* niet op speeltuigjes geraken vind ik niet zo'n nadeel...
Milities die elkaar de kop inslaan vind ik niet echt realistisch, gegeven de huidige meningen die mensen hebben.

't is heel simpel: als mensen elkaar de kop in willen slaan, dan doen ze dat. Mensen willen echter elkaar de kop niet in slaan. Een centrale overheid kan enkel de dissidenten aanpakken - de marginalen. Dat kan niet als de gehele samenleving elkaar de kop in wilt slaan. Een competitief systeem van veiligheid kan ook niet voorkomen dat een hele samenleving elkaar de kop in slaat. Het kan enkel zorgen dat dissidenten - marginalen - aangepakt worden.
Oud 9 juni 2008, 23:24   #290
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En zo gingen de libertariërs schouderophalend door het leven, af en toe iets mompelend over "idioten die ons niet begrijpen". Het besef dat ze nooit echt begrepen zouden worden, laat staan hun "idealen" verwezenlijken, het besef dat hun ideologie op niets gefundeerd is en tot niets zal leiden, werd misschien nog het beste verwoord door die éne priester die de begrafenis deed van die éne libertariër "Van stof en as zijt gij gemaakt, tot stof en as zult gij wederkeren."
Ach; je kan 'libertariërs' vervangen door 'Communisten' of 'Nationaal-solidaristen' - beide op hun oude dag.
Oud 9 juni 2008, 23:25   #291
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We noteren; AH kan niet tegen kritiek op zijn ideologie en wenst alleen maar te discussiëren met mensen die eventueel zijn te bekeren tot zijn libertarisme.
Ik kan inderdaad niet tegen dezelfde opmerkingen steeds opnieuw te moeten horen van dezelfde mensen.
Is inderdaad een persoonlijke trek waar ik iets aan moet doen.

Citaat:
Wij willen niet discussiëren? Wat proberen wij hier dan pagina's lang al?
Ge wilt vooral dat ik op mijn knieën val en roep: 'een overheid is nodig'. Of iets dergelijks. Je wilt je gelijk halen. En dat krijg je niet. *Jammer voor jou*
Oud 9 juni 2008, 23:26   #292
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Slaapwel iedereen.
Oud 9 juni 2008, 23:26   #293
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is er eigenlijk ergens ter wereld een libertarische partij/beweging die een geloofwaardig 'stappenplan' heeft dat moet leiden tot een omslag der ideëen? Of vertrouwt men louter en alleen op de overtuigingskracht van de individuele militant?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2008, 23:33   #294
Metternich

Standaard

Citaat:
Ge wilt vooral dat ik op mijn knieën val en roep: 'een overheid is nodig'. Of iets dergelijks. Je wilt je gelijk halen. En dat krijg je niet. *Jammer voor jou*
Kinderachtig, kinderachtig. Omdat je je blijkbaar niet kan verdedigen, verschuil je je maar achter "argumenten" als "Jij wilt alleen maar je eigen gelijk halen!". Iets wat typisch is voor mensen die absoluut geen argumentatie kunnen opbouwen, laat staan verdedigen.

Oud 10 juni 2008, 00:12   #295
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Maar ge moogt er alles van weten. Ik zal u willen assisteren met elke vraag die je hebt.
Dank je. Dat is aardig.
Wel oppassen dat je er niet te veel studietijd aan verprutst (dit is ook en misschien vooral een nota aan mezelf.)

Citaat:
Maar niet als het 8 keer dezelfde vraag is, van dezelfde mensen, die dezelfde antwoorden krijgen en waar ik dezelfde replys opkrijg.
Op zo'n moment zeg ik: fuck it.

Txiki krijgt bijvoorbeeld snelle, gerichte antwoorden op zijn opwerpingen.

Ik ben al vaker betrokken geweest bij libertarische discussies, dat is waar. Maar ik heb lang niet iedere draad en laat staan ieder antwoord daarin tot op de letter gevolgd.
Ik herinner me vooral dat jullie meestal de overhand hadden waardoor het een tien-tegen-één zaak was (ik weet niet of jij daar bij betrokken was), waarbij de niet-libertariër meer in het rond werd geduwd en en bloc uitgelachen dan wat anders.
Ik heb op een bepaald moment sterke kritieken gegeven tegen het libertarisme (die me, sla me dood, ik me niet meer herinner) en die niet konden weerlegd worden. Op die manier is die draad (ook geen idee meer over onderwerp of dergelijke) doodgebloed.
Ik zie dus vooral vragen, die ik zelf ook stel, maar ik heb tot nog toe geen bevredigend antwoord opgemerkt zeg maar.
Ik bedoel niet, onbevredigend omdat het mij niet aanstond, maar onbevredigend in de zin van 'het antwoord dekte de vraag niet', of was hoogstens een half antwoord, een insinuatie, een suggestie. Al dan niet met een persoonlijke sneer in verwerkt of ze werd gezien als een persoonlijke aanval van het type dat hier al zo vaak gedemonstreerd wordt ("oh neen, dat we daar niet aan gedacht hebben. Het hele libertarisme is om zeep nu."). Dat is leuk. Maar dat zijn geen echte antwoorden.
Verder dan in cirkeltjes draaien werd er niet echt gebeurd.
Maar als je het gevoel hebt dat er heel vaak dezelfde vraag wordt gesteld en jij al duizend keer het antwoord héél duidelijk en omonwonden gegeven heb, raad ik je aan om misschien een thread te maken over een bepaalde vraag waarbij je het antwoord al meteen in de openingspost zet. Of een thread of blog of dergelijke waarbij je alle tegenwerpingen meteen ontmanteld. Zo heb ik dat ook in de climate-change draad aangepakt en dat hielp voor de meesten wel.

Ik wil het dus eigenlijk wel weten. Zeker als ik het gevoel heb dat ik ergens iets uit kan leren ben ik er meestal als de kippen bij. Ik had dat gevoel bij het libertarisme, omdat dat veel vragen bij me opriep.

En slaapwel!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 juni 2008 om 00:12.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2008, 01:07   #296
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kinderachtig, kinderachtig. Omdat je je blijkbaar niet kan verdedigen, verschuil je je maar achter "argumenten" als "Jij wilt alleen maar je eigen gelijk halen!". Iets wat typisch is voor mensen die absoluut geen argumentatie kunnen opbouwen, laat staan verdedigen.
Het geweld dat het NSV regelmatig gebruikt is natuurlijk een veel betere optie om je gelijk te halen
Oud 10 juni 2008, 01:16   #297
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Het geweld dat het NSV regelmatig gebruikt is natuurlijk een veel betere optie om je gelijk te halen
15 bladzijden over de mogelijkheid van een libertaristische maatschappij, over etatisme vs libertarisme en jij komt af met "Geweld van de NSV!"? Jonges zeg, zet je eens over die obsessie heen.

Oud 10 juni 2008, 01:22   #298
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
15 bladzijden over de mogelijkheid van een libertaristische maatschappij, over etatisme vs libertarisme en jij komt af met "Geweld van de NSV!"? Jonges zeg, zet je eens over die obsessie heen.
Mooi, als je vijftien beladzijden lult op politics heb je dus nooit geweld gepleegd. Dat is vernieuwend.
Oud 10 juni 2008, 01:28   #299
Metternich

Standaard

Citaat:
Mooi, als je vijftien beladzijden lult op politics heb je dus nooit geweld gepleegd. Dat is vernieuwend.
Maar de NSV! heeft niets te maken met heel deze discussie! Snap jij dat nu niet? Begin dan een apart onderwerp om over ons te zagen.

Oud 10 juni 2008, 07:40   #300
Ambiorix

Standaard

Citaat:
totáal irrelevant in deze discussie man. Leer discussieren ipv naar avatarkes en onderschriften te kijken. Tip: ge kunt in uw firefox browser de prentjes en tralalala uitschakelen, doe dat eens en merk dat ge veel meer op inhoud speelt dan op uiterlijke tirlantijntjes
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be