![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#281 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zijn er hier dan mensen die zo dom zijn dat ze het verschil niet zijn tussen 'libertarisme' enerzijds en 'mijn karakter' anderzijds?
|
|
|
|
|
#282 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Goed. Alleen vraag ik me af of er zelfs wel zoiets bestaat als die troef die je niet wilt laten doen, of of het libertarisme echt zo'n holle doos is als ze nu overkomt waarbij men aan heel wat heu ... praktijkvariabelen is vergeten te denken. En in tegenstelling tot wat jij denkt, geeft dat laatste me geen goed gevoel, omdat ook academici zich met deze ideologie bezighouden. Tof dat mensen die een nieuwe ideologie willen leren kennen zo het deksel op hun neus krijgen. Via een beetje operante-conditionering kan je er zo wel voor zorgen dat jij idd bij de slimmeriken kan rekenen. De anderen hebben immers al lang opgegeven om kennis te proberen te verzamelen. (Ik krijg hier trouwen een énorm flash-back-gevoel bij.)
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 9 juni 2008 om 23:17. |
||
|
|
|
|
|
#283 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#284 |
|
|
bwa ik moet zeggen, Adrian is vrij consequent hoor. Het is niet echt zijn karakter, het is gewoon de ideologie die zo afschrikt.
Verder moet hij leren om de nadelen ervan in te zien; deze worden a volonté opgeworpen maar hij negeert of minimaliseert ze schromelijk. |
|
|
|
|
|
#285 |
|
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
Jaja, we zijn in de eindfase aangekomen. AH heeft niets meer (in de mate dat hij het ervoor al had) te vertellen en begint over semantiek.
|
|
|
#286 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar niet als het 8 keer dezelfde vraag is, van dezelfde mensen, die dezelfde antwoorden krijgen en waar ik dezelfde replys opkrijg. Op zo'n moment zeg ik: fuck it. Txiki krijgt bijvoorbeeld snelle, gerichte antwoorden op zijn opwerpingen. Gij, Metternich en Ambiorix zijn volgens mij zo gekicked op het 'weerleggen' of iets dergelijks daarvan dat jullie er elke keer weer opnieuw over beginnen (vooral die laatste). Ik zie echter nul komma nul relevantie in het voor de zoveelste keer opnieuw uit te leggen. Kunde gij dat uitleggen? Gade gij ineens tot een grandioos nieuw inzicht komen? Ik dacht het niet. Dus; why the fuck botter? (Haha: botter.) Citaat:
Er is geen 'geheim' - libertarische is wat het is en vrij toegankelijk; we zijn de NWO niet - en er is geen verborgen dogma - non-agressie kan je overal vinden. Het heeft gewoon geen zin om met u, Metternich, Ambiorix, Pelgrim, Praetorian en nog wat mensen daarover te discussieren. Je *wilt* het niet. Ergo: why bother? (Ik krijg hier trouwen een énorm flash-back-gevoel bij.)[/quote]
|
|
|
|
|
#287 |
|
|
En zo gingen de libertariërs schouderophalend door het leven, af en toe iets mompelend over "idioten die ons niet begrijpen". Het besef dat ze nooit echt begrepen zouden worden, laat staan hun "idealen" verwezenlijken, het besef dat hun ideologie op niets gefundeerd is en tot niets zal leiden, werd misschien nog het beste verwoord door die éne priester die de begrafenis deed van die éne libertariër "Van stof en as zijt gij gemaakt, tot stof en as zult gij wederkeren."
|
|
|
#288 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#289 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Milities die elkaar de kop inslaan vind ik niet echt realistisch, gegeven de huidige meningen die mensen hebben. 't is heel simpel: als mensen elkaar de kop in willen slaan, dan doen ze dat. Mensen willen echter elkaar de kop niet in slaan. Een centrale overheid kan enkel de dissidenten aanpakken - de marginalen. Dat kan niet als de gehele samenleving elkaar de kop in wilt slaan. Een competitief systeem van veiligheid kan ook niet voorkomen dat een hele samenleving elkaar de kop in slaat. Het kan enkel zorgen dat dissidenten - marginalen - aangepakt worden.
|
|
|
|
|
#290 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#291 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Is inderdaad een persoonlijke trek waar ik iets aan moet doen. Citaat:
|
|
|
|
|
#292 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Slaapwel iedereen.
![]()
|
|
|
|
|
#293 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Is er eigenlijk ergens ter wereld een libertarische partij/beweging die een geloofwaardig 'stappenplan' heeft dat moet leiden tot een omslag der ideëen? Of vertrouwt men louter en alleen op de overtuigingskracht van de individuele militant?
|
|
|
|
|
|
#294 |
|
|
Kinderachtig, kinderachtig. Omdat je je blijkbaar niet kan verdedigen, verschuil je je maar achter "argumenten" als "Jij wilt alleen maar je eigen gelijk halen!". Iets wat typisch is voor mensen die absoluut geen argumentatie kunnen opbouwen, laat staan verdedigen.
|
|
|
#295 | ||
|
|
Citaat:
Wel oppassen dat je er niet te veel studietijd aan verprutst (dit is ook en misschien vooral een nota aan mezelf.) Citaat:
Ik herinner me vooral dat jullie meestal de overhand hadden waardoor het een tien-tegen-één zaak was (ik weet niet of jij daar bij betrokken was), waarbij de niet-libertariër meer in het rond werd geduwd en en bloc uitgelachen dan wat anders. Ik heb op een bepaald moment sterke kritieken gegeven tegen het libertarisme (die me, sla me dood, ik me niet meer herinner) en die niet konden weerlegd worden. Op die manier is die draad (ook geen idee meer over onderwerp of dergelijke) doodgebloed. Ik zie dus vooral vragen, die ik zelf ook stel, maar ik heb tot nog toe geen bevredigend antwoord opgemerkt zeg maar. Ik bedoel niet, onbevredigend omdat het mij niet aanstond, maar onbevredigend in de zin van 'het antwoord dekte de vraag niet', of was hoogstens een half antwoord, een insinuatie, een suggestie. Al dan niet met een persoonlijke sneer in verwerkt of ze werd gezien als een persoonlijke aanval van het type dat hier al zo vaak gedemonstreerd wordt ("oh neen, dat we daar niet aan gedacht hebben. Het hele libertarisme is om zeep nu."). Dat is leuk. Maar dat zijn geen echte antwoorden. Verder dan in cirkeltjes draaien werd er niet echt gebeurd. Maar als je het gevoel hebt dat er heel vaak dezelfde vraag wordt gesteld en jij al duizend keer het antwoord héél duidelijk en omonwonden gegeven heb, raad ik je aan om misschien een thread te maken over een bepaalde vraag waarbij je het antwoord al meteen in de openingspost zet. Of een thread of blog of dergelijke waarbij je alle tegenwerpingen meteen ontmanteld. Zo heb ik dat ook in de climate-change draad aangepakt en dat hielp voor de meesten wel. Ik wil het dus eigenlijk wel weten. Zeker als ik het gevoel heb dat ik ergens iets uit kan leren ben ik er meestal als de kippen bij. Ik had dat gevoel bij het libertarisme, omdat dat veel vragen bij me opriep. En slaapwel!
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 juni 2008 om 00:12. |
||
|
|
|
|
|
#296 | |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#297 |
|
|
15 bladzijden over de mogelijkheid van een libertaristische maatschappij, over etatisme vs libertarisme en jij komt af met "Geweld van de NSV!"? Jonges zeg, zet je eens over die obsessie heen.
|
|
|
#298 |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Mooi, als je vijftien beladzijden lult op politics heb je dus nooit geweld gepleegd. Dat is vernieuwend.
|
|
|
#299 |
|
|
Maar de NSV! heeft niets te maken met heel deze discussie! Snap jij dat nu niet? Begin dan een apart onderwerp om over ons te zagen.
|
|
|
#300 |
|
|
totáal irrelevant in deze discussie man. Leer discussieren ipv naar avatarkes en onderschriften te kijken. Tip: ge kunt in uw firefox browser de prentjes en tralalala uitschakelen, doe dat eens en merk dat ge veel meer op inhoud speelt dan op uiterlijke tirlantijntjes
|
|
|
|