![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#321 | |
|
Banneling
|
Citaat:
daar faalt ge telkens schromelijk in. maar 'men' zal wel weer te dom zijn om het in te zien. 'men' zal eerst alle libertarische werken moeten lezen en dan terugkomen. want de kleine libertariërtjes op forumpjes krijgen het maar niet uitgelegd. |
|
|
|
|
|
|
#322 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik vind het ontzettend sjiek van Txiki dat hij de moeite wil nemen om eerst een literatuurstudie te doen over het libertarisme. Maar ik zou dat niet doen. Als iemand anders afkomt met een bepaalde ideologie te propageren en ik heb daar vragen over stuur ik hem ook niet op onderzoek uit. Als je dat dus wel doet, mag je je zogenaamde heilige informatie houden van mij hoor. Ik zie morgen al een nieuwe partijslogan die zegt "stem voor SPA" en als de kiezer dan vraagt "waarom?" "Zoek dat eens zelf uit hé, verwende en luie blaaskaak" als antwoord geven. Zo werkt een discussie/informatiecampagne nu eenmaal niet. Als jij alles over iets pretendeert te weten geef je iemand ook die informatie. Als je er genoeg van kent moet dat gaan met één zin (en die is niet snertend "oh de libertariërsd zijn dat vergeten, goed dat jij erop gekomen bent" of "wat zijn we weer intelligent") en een bron. Vergelijk met die klimaatdiscussies: er zou geen enkele vraag in dat hele forum staan moest iedereen eerst op voorhand alles lezen. Die staan er echter wel. En ook al is het een bepaald individu dat alles zelf honderd keer herhaald en de antwoorden op de posts niet lijkt te lezen of onmiddellijk lijkt te vergeten: toch wordt er iedere keer de moeite genomen om te reageren, met een bron als die gevraagd wordt! Ik heb hier al duizenden statements van u gezien. "gevangenissen zijn zo natiestaat", tot "dit is slecht, dat is slecht, dat is geweld en dit is verwerpelijk" maar noooit heb ik al één keer bevredigend Dit is de tweede maal dat ik een lange post typ, met eigenlijk dezelfde inhoudt als de vorige, die je negeert. Maar het gaat 'm dan ook niet om lengte van posts, of om het maken van statements of beledigingen, maar om de inhoud ... En als je daarover niét wilt discussiëren verdoe je onze tijd, vind ik dat een serieuze vorm van spot met je tegenstanders en ben je in mijn ogen een forum en iedere poging om uw te pas en te onpas plots opduikende mening (onbevooroordeeld!) te proberen te begrijpen onwaardig.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 juni 2008 om 14:18. |
|
|
|
|
|
|
#323 | |
|
Banneling
|
Citaat:
echter: blind geloof in vrijwillig en spontaan altruïsme van de mens op macroniveau werkt volgens mij totaal niet. |
|
|
|
|
|
|
#324 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
dat is dan ook volstrekt naïef, de mens is van nature een egoïstisch dier.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#325 |
|
|
Voil�*, voor voorbeelden hoef je maar even een stap te zetten in een land waarin het SZ-systeem minder is uitgebouwd dan in België, of in de geschiedenis.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 juni 2008 om 14:21. |
|
|
|
|
|
#326 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Maar meiske toch. Ik herinner mij een discussie waar Percalion en Stratcat (en volgens mij ook nog Netslet en Sfax) niets anders geprobeerd hebben dan u dat uit te leggen. Alé: de verplichte collectivisering van middelen werkt niet omdat de overheid simpelweg niet weet wat ze moet doen. Dat en het feit dat er onderwijl nog wat ambetaneren zitten die ook niet weten wat ze moeten doen - buiten dan wat regeltjes volgen - maar wel betaald worden. Citaat:
Voorbeelden? Onze gezondheidszorg, is een succes? Onze pensioenen, is een succes? Onze vervangende inkomens, is een succes? Citaat:
|
|
|
|
|
#327 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alé; zeg het eens. Wat leer je uit 'die' landen en uit 'de geschiedenis'? Kan je mij een studie geven die aantoont dat al die mensen egoïstisch zijn enzo? Ik ben hartstikke benieuwd.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 10 juni 2008 om 14:31. |
||
|
|
|
|
|
#328 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom stemmen dan al die mensen sp.a die claimt sociaal te (willen) zijn?
|
|
|
|
|
#329 | ||
|
|
Citaat:
Ik heb daarin tot in den treure herhaald dat het feit dat een systeem efficiënter kan geen reden is om het systeem helemaal af te schaffen. Dat is het kind met het badwater weggooien. Citaat:
|
|
|
|
|
#330 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik geef om mijn familie en vrienden. Ik doe daar zaken voor zonder da tik direct iets terug verwacht. Hoe zit het met u?
|
|
|
|
|
#331 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat het inefficiënt is, is ook nog eens logisch. En ja, dat - beide redenen - zijn goede redenen om het gewoon integraal af te wijzen. Collectieve 'sociale' zekerheid met de bajonet in de hand werkt niet en zal ook niet werken. Tenzij als het niet nodig is, natuurlijk.
|
|
|
|
|
#332 | |
|
Banneling
|
Citaat:
maar we hadden het over macro-niveau. als ge u dat tenminste kunt voorstellen hé. macro-niveau. |
|
|
|
|
|
|
#333 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
en zou jij dat ook doen voor mensen die je niet kent?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#334 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
|
#335 | |
|
Banneling
|
Citaat:
ik verdien namelijk te weinig en anderen mijns inziens te veel. |
|
|
|
|
|
|
#336 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is allemaal geen waar? Ik kan mij dat voorstellen Mitgard. Ik zie echter de noodzaak niet in om miljarden centraal te gaan sturen om ze dan weer 'uit' te sturen. Geloof het of niet; maar (1) mensen geven écht zelf graag geld aan sukkelaars - behalve AyneRand ofzo - en (2) hoeveel armen/sukkelaars worden er volgens u wel neit gecreëerd door de overheid? Dat is ook geen waar, zeker?
|
|
|
|
|
#337 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
heb jij ooit al voor zulke acties op straat geweest? heb jij ooit honderden deuren afgelopen om content te zijn dat er toch 1 is die iets geeft?
|
|
|
|
|
|
#338 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar geloof dat gerust maar niet - ik ben toch maar een liberaal. In ieder geval; (1) dat moet zelfs niet. Als iedereen zijn geld 'terug' kreeg en een beetje om zijn eigen omgeving zou geven, zou het al x aantal keer beter zijn dan nu. (2) Er zijn al genoeg organisaties die zich terecht druk maken om gehandicapten, het milieu, etc. Immers: de overheid faalt hoor. Maar die mensen kunnen natuurlijk niet meer doen: de overheid is immers al met 50% of meer van hun geld gaan lopen. (3) Mutualiteiten staat voor het Griekse - als ik me niet vergis - woord voor 'vrijwilligheid'. Het zou u een hint mogen geven op de historische achtergrond daarvan. (4) De overheid kan geen structurele oplossingen bieden die niet gepaard gaan met directe dwang. Kijk naar onze werkloosheidsuitkeringen en pensioenen. Iedereen zál moetens 40 jaar werken om dan een zielig pensioen te krijgen van de overheid: al het geld is *weg*. Om maar te zwijgen van de werkloosheidsuitkeringen: iemand die 20 jaar heeft bijgedragen, kan relatief snel zijn werkloosheidsuitkering verliezen als hij niet aan x en y voorwaarde voldoet. Rechtvaardig, hoor! (5) Hoeveel geld rooft de overheid niet van de armen? Wie zijn de netto-ontvangers van de staatsschuld, denkte? Wie zijn in de eerste plaats de slachtoffers van onze torenhoge belastingen? Niet 'de rijken' hoor... De sociale zekerheid herverdeelt - au fond - niet. Het vermindert de totale welvaart - raakt daardoor de zwakste het eerst - en daarna krijgt iedereen nog de kruimeltjes. Dat is de essentie van heel dat verhaal.
|
|
|
|
|
#339 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
jep, overheid is dwang, gelukkig maar.
|
|
|
|
|
#340 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Enfin; ik heb zelfs geen I-pod. Ikheb wel de Damiaan actie gesteund. Iemand anders die ik ken heeft wel een I-pod. Heeft ook de damiaan-actie gesteund. Nog iemand heeft een I-pod. Heeft niet de Damiaan-actie gesteund. Et alors? Wat 'bewijs' je daar in Godsnaam mee? Kijk naar de harde feiten: iedereen wilt solidair zijn met de armen en 'stemmen' ook als dusdanig. Citaat:
Overigens; dat is niet het punt. Kijk gewoon naar de cijfers: hoeveel geeft de gemiddelde Belg vandaag de dag uit aan liefdadigheid? En dat is ondanks belastingen van 50% (75% als ge alleenstaande man bent).
|
|
|