![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#342 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Niet volgens blijkbaar een heel groot deel van de Belgen want ze stemmen zelfs op de SPA zoals je zelf aangaf. Uw werkt niet en zal ook niet werken is een conclusie die m.i. niet gesteund is op de werkelijkheid: ik, en waarschijnlijk vele anderen, zouden niet eens kunnen gaan hoger onderwijs volgen indien er niet zo'n uitgebouwd SZ stelsel bestond in ons land. Je hoeft hier natuurlijk geen privé-info te vertellen, maar of je bent een rijkeluiszoon en kan alles prima betalen , ook al komt de overheid nergens meer in je kosten tussen (en dat zijn de enige mensen waarvan ik begrijp dat ze voor libertarisme pleiten). Of je behoort niet bij de begoede burgers en dan kreeg je nu waarschijnlijk ook niet eens de kans om te studeren... Veel mensen zouden ook bankroet zijn van zodra ze ziek worden of een ongeval krijgen. Zoals in Afrika, waar geen sociale zekerheidsstelsel is en waar je als je ziek bent niet eens naar de dokter kan. Maar zelfs korterbij huis kan je al van die scenario's vinden. Wat blijkt: toch worden de mensen niet overladen door solidariteit. De solidariteit is er soms wel in de vorm van allerlei acties, maar ze is enkel een pleister op een houtenbeen. Een lapmiddeltje voor in acute situaties waar 1% van kan profiteren ofzo en de rest sterft van honger, dorst, een verkoudheid, ...
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 juni 2008 om 14:50. |
|
|
|
|
|
|
#343 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
jij ziet dwang als iets exclusief negatief, ik niet.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#344 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() Wat weet jij nu van recht? Citaat:
Is dat een ethisch beginsel waarmee jij akkoord bent? Goed: trek het dan consequent door. Niet akkoord? Geef dan even uw adres. Citaat:
Citaat:
En (2): moeten 'wij' allemaal 'naar zo'n' hoger onderwijs gaan? Is dat een 'recht'? Citaat:
|
|
|
|
|
#345 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Geef uw adres dan?
|
|
|
|
|
#346 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#347 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als dwang niet negatief is, biedt dat voor mij perspectieven.
|
|
|
|
|
#348 | |
|
|
Citaat:
De mensen zouden met andere woorden in totaal zelf, puur uit eigen beweging uit menslievendheid en uit altruïsme een nòg groter deel van hun inkomen afstaan dan nu het geval is, enkel en alleen omdat ze "niet gedwongen worden" ?? Zo ja, laat me dan de vraag stellen wie die machine die plots zal opstaan en die stukken efficiënter werkt met de overheid mèt m�*nder geld gaat aansturen? Of gaat iedereen die nu plots geen 50% van zijn inkomen moet afstaan nu plots ook vrijwilligerswerk doen, als dank "voor zoveel menslievendheid" van de overheid? Maar goed, ik weet het al, volgens jou gaan er allemaal mini-organisaties opduiken en gaan we allemaal plotseling ons eigen leven opzij schuiven en voor mekaar beginnen zorgen in een libertarische samenleving... Als dat zo is, waarom denk je dan dat er mensen zijn die hun gehandicapt kind waar ze veel liever zelf voor zouden zorgen, noodgedwongen in een instelling zetten? Ik bedoel, er is een aanbod (instellingen), maar zoals je wel zal weten kan dat aanbod zelfs nu de vraag nauwelijks volgen... Die mensen zijn volgens jou alle gevoel van verbondenheid met hun bloedeigen kind verloren omdat ze belastingen moeten betalen zeker als ze gaan werken? Te weten dat ze géén belastingen betalen. Ze zullen werkloos zijn, anders hebben ze immers geen tijd om voor hun kind te zorgen... maar het feit dat ze enkel en alleen weten, dat �*ls ze zullen gaan werken ze 50% moeten afstaan, is tegelijk noodzakelijke en voldoende voorwaarde om te zeggen: "foert, ik zorg niet meer voor mijn bloedeigen gehandicapt kind en stop het in een instelling"?
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 juni 2008 om 15:01. |
|
|
|
|
|
|
#349 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#350 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ik wist niet dat slimme mensen zoals jij zo'n domme dingen kunnen zeggen, maar ik was fout.
|
|
|
|
|
#351 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#352 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Neen, Groentje. Ik ze vooral dat het een beetje achterlijk is om zieken, ouderen, werklozen, studenten én armen afhankelijk te maken van 'de staat'. Gehandicapten zijn - per definitie zou ik zeggen - afhankelijk van anderen. Ik zie echter niet in waarom zwaar gehandicapten niet zouden geholpen worden door vrijwillige organisaties (om maar te zwijgen van de oduers zelf.) Bestaat dat fenomeen volgens u misschien niet? Een overheid die 50% afroomt van de bevolking, zou daar niet misschien 'een beetje' héél véél mensen afhankelijk gemaakt worden? Citaat:
|
|
|
|
|
#353 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maak uw keuze eens.
|
|
|
|
|
#354 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
geweld? wie heeft het over geweld?????
|
|
|
|
|
#355 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De overheid is geweld vlijmscherp. Dát essentiele punt heb je toch door, hé?
Alé; als ge mij niet gelooft. Betaal de komende 3 jaar uw belastingen niet. En laat weten wat er gebeurt.
|
|
|
|
|
#356 |
|
|
het feit dat hij belastingen moet betalen = geweld. Allé, Adriaan vindt dat.
Bon, ergens wel waar, want als ge dat niet doet komen ze u thuis opzoeken, en als ge dat blijft weigeren kunde naar't gevang. Maar het "monopolie op geweld" is juist de basis van een staat. Het is de grondslag van de werking van politie, de voormalige rijkswacht, leger, etc. Het is in feite de grondslag van een werkende rechtstaat. |
|
|
|
|
|
#357 | |
|
|
Citaat:
Ik heb mijn post ge-edit omdat ik natuurlijk al wist met welke mantra's je zou afkomen http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=348 En laat me weer aub niet meer tijd in het aangeven van je posts steken bij de moderatie, dan in het discussie voeren met jou hé. Maar kom, argumenteer dat nu eens. Wat klopt er niet? Zou ik die informatie vraag het misschien mogen weten? (Als je er geen zin meer in hebt, geef dan gewoon toe dat je je ideologie niet kan verdedigen en ermee wilt stoppen ipv hun tijd afhandig te maken. Doordat jij iedere keer met één méning antwoord zonder ook maar een begin van verantwoording, onderbouwing of argumentatie (je begint al te lijken op je goeroe) waardoor er iedere keer expliciet moet gevraagd worden waarom je mening zo is, wat je dan negeert, wordt hier heel veel tijd verspild en is deze thread al drie kieer zo lang dan ze zou moeten zijn.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 juni 2008 om 15:04. |
|
|
|
|
|
|
#358 |
|
|
ECHTER
Adriaan, ge kunt ook uw boeltje pakken gaan en in een belastingsparadijs gaan wonen. Slavernij? nee dus. Geweld? als gij dat vindt kunt (en móogt) ge eraan ontsnappen -> door het af te bollen. |
|
|
|
|
|
#359 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() Ga wat met de blokjes spelen, meid.
|
|
|
|
|
#360 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als ik u aanval, zo elke dag opnieuw. Wie is er dan in fout; gij of niet? Wie behoort te stoppen; gij of ik? *Blaming the victim* Ken je dat?
|
|
|