![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#361 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#362 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Exactly my point.
|
|
|
|
#363 | |
|
|
Citaat:
Het is tussen de staat en u. Gij hebt echter de keuze om geen belastingen te betalen en te vertrekken. |
|
|
|
|
|
|
#364 |
|
|
Is de libertarische ballon zo makkelijk te doorprikken ofwat? Een mens zou denken dat er toch wel iets verder is over nagedacht dan dat, maar dat was blijkbaar optimistisch.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 juni 2008 om 15:06. |
|
|
|
|
|
#365 |
|
|
ik vraag me af waar Linkse Vogel is gebleven
Maar hij vondt als anarchistje jouw totale vrijheid mss niet echt tof Adrian. Maarja, zegt meer over zijn "anarchisme" dan over uw libertarisme. In feite krak hetzelfde. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 10 juni 2008 om 15:07. |
|
|
|
|
|
#366 | |
|
|
Citaat:
Als iemand u vragen stelt gebeuren er twee dingen: - je maakt een persoonlijke aanval en noemt de andere dom (want iemand die ergens vragen bij heeft moet wel dom zijn, ah ja ...) - je geeft een mening die je niet onderbouwt En als het een tijdje bijft duren begin je te huilen dat je zelf wordt aangevallen. Boeiende discussie zeg. Ik heb weer heel wat bijgeleerd over het libertarisme.
|
|
|
|
|
#367 | ||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is nee; dus je vraag slaat op niets.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#368 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#369 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
Dat vrijwillig zorgen voor mekaar loopt dus precies toch niet zo vlot, zelfs niet als het gaat om je eigen kind, broer of zus hé? In tegenstelling tot het libertarische uitgangspunt. (Waarmee ik die mensen natuurlijk niet wil veroordelen. Maar eerder wil zeggen dat je duidelijk niet beseft waarover je spreekt door te doen alsof de continue zorg voor een gehandicapte of zieke niets is. Een taakje dat je er zeker zomaar even bij zal nemen als je geen belastingen meer moet betalen... Sorry, maar dat slaat gewoonweg nergens op.)
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 juni 2008 om 15:15. |
||
|
|
|
|
|
#370 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De staat is de onrechtmatige in deze. Ergo: de staat is degene die behoort te stoppen...
|
|
|
|
|
#371 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#372 | |
|
|
Citaat:
Verder VINDT GIJ de staat "onrechtmatig". Ergo, het enige wat behoort de stoppen zijn uw loze beweringen. Maak ze hard ofzo. |
|
|
|
|
|
|
#373 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik snap niet dat je dat blijft denken, feitelijk. Citaat:
Als gij met zijn tweeën werkt, dan mag uwe zoon nog zo gehandicapt zijn. Gij zult uw sociale zekerheidsbijdragen, uw werknemersbijdrage (dat ok van úw loon komt) en uw inkomensbelasting betalen. Net zozeer als uw grondtaksen, uw btw, uwe accijnzen, ...
|
|
|
|
|
#374 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vind de overheid een onrechtmatige instelling, omdat ze voortgaat op geweld. Ergo: als de overheid mij - of *anyone* for that matter - in een situatie brengt van coercie, door te eisen dat ik belastingen betaal, is dat compleet analoog aan ik die elke dag naar Ambiorix zou gaan: 'hey, makker: 10 euro.' En als Ambiorix dat aanklaagt, dan zegt iemand tegen Ambiorix: maar ga dan weg, hé! Er zijn plekken waar AH u niet gaat lastig vallen! Dat noem ik Blaming the victim, ja.
|
|
|
|
|
#375 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Is geweld onrechtvaardig? Ja of neen? Indien het gerechtvaardigd kan worden: hoe?
|
|
|
|
|
#376 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
maar weerleggen kan je niet.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#377 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
door de staat, enkel en alleen door de staat.
|
|
|
|
|
#378 | |
|
|
Citaat:
Ik voel er niet zoveel voor om mekaar te beginnen herhalen. En je zal zelf hopelijk wel begrijpen dat het niet echt evident is om tegelijkertijd voor je gehandicapte zoon te zorgen en met tweeën te gaan werken.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 juni 2008 om 15:17. |
|
|
|
|
|
|
#379 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat moet ikniet weerleggen; dat was een descriptief iets...
Wat ga ik daar nu aan weerleggen?
|
|
|
|
|
#380 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Robbespierre, Stalin, Hitler, ...
Volgens mij ga je uw definitie moeten herzien.
|
|
|