![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#541 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vierde vraag:
Vrijwillig aangaan van relaties en verrichten van transacties is een belangrijk punt. Hoe zit het dan met economisch, politiek, cultureel en sociaal kapitaal? Hoe lost libertarisme het element van macht op?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#542 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
A. Nen freerider B. Nen freerider die echter het risico loopt op vervolging wegens het schending van private eigendom Kies het meest toepasselijke antwoord en pas dat nu toe op uw 'case'. Is meer uitleg noodzakelijk?
|
|
|
|
|
#543 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#544 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#545 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wel; dat is een probleem dat stelt in de afwezigheid van afgebakende eigendomsrechten en contractuele vrijheid. Als ik en u op voorhand zouden kunnen afspreken om iets samen te doen en we leggen dat contractueel vast, is er geen enkel probleem, natuurlijk. Is dat voldoende? (Je vraag was wat algemeen, dus het antwoord ook.)
|
|
|
|
|
#546 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
(ik kan wel niet garanderen dat je nog zal lachen als één van uw ideeën eens getoetst worden aan de realiteit.)
|
|
|
|
|
#547 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#548 |
|
|
Semantische spelletjes spelen is een goede manier om een discussie te dwarsbomen...
|
|
|
|
#549 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
|
#550 |
|
|
²
|
|
|
|
#551 | |
|
Banneling
|
Citaat:
arbeiders die genieten van een sterke sociale zekerheid en sociaal arbeidsrecht zullen minder onder mentale stress staan, gelukkiger zijn en een hogere productiviteit hebben. een sterke sociale zekerheid, een goede gezondheidszorg voor iedereen, onderwijs, beschaafd overleg tussen sociale partners zorgt voor tevreden en gezonde arbeiders en sociale rust. geen enkel bedrijf zit namelijk te wachten op dreiging van een gewelddadige revolutie of extreem-linkse coup. die dreiging is er constant in landen waar de staat geen controle meer uitoefent en waar er armoede heerst. onze uitstekende logistieke infrastructuur, weer dankzij de staat, is een van belangrijkste redenen waarom bedrijven in ons land investeren. stabiliteit, sociale rust, tevreden, gezonde en goed geschoolde werknemers met een zekere koopkracht (gegarandeert door de sociale zekerheid) vormen een zodanige aantrekkingskracht op investeerders dat ze de (zogenaamd 'te hoge') loonkost er graag bijnemen. ge kunt het ook zo stellen: zonder de staat ligt het land plat. |
|
|
|
|
|
|
#552 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
nu doen ze dat, omdat de staat er niet in slaagt om die 10 % aan te pakken al belooft de staat dat allé, goed, hier en daar iemand, wanneer het gemakkelijk gaat |
|
|
|
|
|
|
#553 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als mijn vriendin zegt: doe de afwas, kan ze dat niet met geweld afdwingen. Echter: wees maar zeker dat ik die afwas zal doen. Ook dát is macht, natuurlijk. Als de paus zegt: 'abortus mag niet' zullen er redelijk wat mensen zijn die daarom geen aboruts willen plegen. Hun goed recht en ook dat is macht. Dat is echter (voor mij) geen fundamenteel probleem. Zo'n soorten macht kunnen in positieve (komaan, geef iets aan die bedelaar) als negatieve (komaan,w e slaan samen die kerel in elkaar) gebruikt worden. Dat hangt af van het moment. Mijn inziens komt het erop aan om te proberen dat uw samenlevign zoveel mogelijk het goede bevoordeelt en het slechte benadeelt. Een samenleving waarbij de ethiek is: 'de staat mag met geweld alles doen' al geen goed begin. Als daarin nog eens allerlei machtshebbers ingezet worden die met het geld van anderen vanalles mogen doen - omdat het de staat is - vind ik het al helemaal problematisch. Invloed op elkaar uitoefenen is au fond niet persé slecht. Geweld wel. Voldoende?
|
|
|
|
|
#554 |
|
|
Zeg en Adriaan, zo van die vuile toxische afvalstoffen, ik laat die gewoon leeglekken in mijnen hof achter mijn fabriekske. Tis tenslotte m�*jnen hof hé. Dat grondwater kan de pot op, wie gaat mij straffen ofzo.
|
|
|
|
|
|
#555 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#556 | |
|
|
Citaat:
Maar dat kan niet natuurlijk, want mensen zijn van nature lief en aardig voor mekaar. Wie dat niet inzien is een domme kwiet, en die moet zich niet in deze draad laten zien. ![]()
|
|
|
|
|
#557 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En er zijn ook genoeg landen zonder democratische overheid. Wat wilde zeggen? Dat een sociale zekerheid alle problemen oplost?
|
|
|
|
|
#558 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#559 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nu heb je inderdaad definitief elke vorm van credibiliteit verloren. Hoe kunde nu in hemelsnaam zo'n dingen zeggen?
|
|
|
|
|
#560 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
P.s. onlangs nog eens een rivier vervuild? Hoe groot was uw boete? Hoe hoog de pakkans.
|
|
|