![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#521 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om te antwoorden hé. En als je dat al duizend maal gedaan hebt, dan verwijs je gewoon telkens naar die post... Hopelijk heb je intellect genoeg om dat te begrijpen ...
|
|
|
|
|
#522 | |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maak de essentie van kunst maar kapot. Wat is het volgende, alleen een religie waar geld voor over is mag blijven bestaan.
|
|
|
|
#523 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#524 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is te duur.
|
|
|
|
|
#525 |
|
|
het voorbeeld van een gebrek aan door de overheid georganiseerde sociale zekerheid, iets wat uw wenste in uw libertarische samenleving dacht ik zo, omdat het niet georganiseerd is door goed te praten geweld is ... :-/
|
|
|
|
#526 | |||
|
Gouverneur
|
Citaat:
vandaar de 0 Citaat:
soit, vraag dat nog 1000 keer en je krijgt een prijs Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#527 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Groentje, echt, je weet niet waar je het over hebt. Stop toch met proberen, meid?
|
|
|
|
|
#528 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#529 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik denk dat ik meer van 'free rider' problematief dan jou ken. Ik zie gewoon de relevantie (nog steeds) niet van die opmerking in een libertarische samenleving. Iemand die profiteert van positieve externaliteiten is geen free rider.
|
|
|
|
|
#530 | |
|
|
Citaat:
De libertarische ideeên staan toch al ergens op ons world wide web uitgeschreven (en jij hebt ze me ook genoeg uitgelegd in feite), dus zo moeilijk zal een bronnetje waarin je dit met een zuchtje van tafel veegt niet zijn. Dat is natuurlijk iets minder simpel dan uw belager proberen weg te jagen door hem uit te maken voor dom. Beide lijken mij geen grond om mij te beledigen, meneer de anti-staats-geweld pleiter die wel voortdurend geweld tegen anderen pleegt.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 juni 2008 om 17:29. |
|
|
|
|
|
|
#531 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#532 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#533 | |||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
neem je nu AH jouw intellectueel onvermogen kwalijk? Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#534 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
(Ja, sorry, maar dat is een vrij belangrijke notie.) Citaat:
|
|
|
|
|
#535 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#536 |
|
|
Kijk, als bijvoorbeeld in een hypothetisch libertarisch land driekwart van de mensen afspreekt om z'n afval te dumpen op een afgesproken plaats, en 10% van de mensen trekt zich daar niks van aan (er zijn toch geen wetten, laat staan boetes) en gooit z'n vuilbakken en zakken leeg op de eerste de beste parking, zijn dat freeriders: zelf moeten ze namelijk niet meewerken aan het proper houden van hun grondgebied, en ze profiteren van het feit dat "de rest" dat al doet.
|
|
|
|
|
|
#537 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
pech Laatst gewijzigd door Dope : 10 juni 2008 om 17:32. |
|
|
|
|
|
|
#538 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In België mag je abortus plegen. In het libertarisme mag je dus abortus plegen. In België mag je elkaar niet vermoorden. In het Libertarisme mag je elkaar niet vermoorden. Dus is België een libertarische samenlving. Snap je de irrelevantie van je opmerking? China is een land met een totalitaire staat; elke gelijkenis met iets dat mogelijk op 'iets' libertarisch lijkt, is compleet irrelevant voor een analyse van het libertarisme.
|
|
|
|
|
#539 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Derde vraag:
Ik meen elementen te ontwaren van de speltheorie. Daarvan wordt gezegd dat op het macroniveau coördinatie van het gedrag noodzakelijk is. Hoe lost libertarisme dit op?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#540 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zie; een sociale zekerheid herverdeelt... Gade gij in een landje als Congo zeggen van: 'mannen, we hebben geen sociale zekerheid, maar als we iedereen dwingen om de helft van zijn loon af te staan in naam van het algemeen belang, waarna de overheid dat gaat herverdelen, wordt het allemaal beter!' Sta me toe daar eens om te lachen, Groentje. Welvaart moet eerst gecreëerd worden.
|
|
|