![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#821 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nogmaals. Waarom combineer je oosters getooi met bloot ? Je kent niets van stijl, volgens mij, of je wilt er niets van weten, gezien je vooroordelen. Weet je. Een moslima die niet op een paar euro ziet om met een dure outfit, inclusief hoofddoek, er probeert goed uit te zien, krijgt tegenwoordig meer aandacht dan wie juist niet de tepels tentoonstelt. |
|
|
|
|
|
|
#822 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Iedere beperking op hoofddoeken is een beperking. Zie je dat nu nog altijd niet? Hoeveel respect heb jij? |
|
|
|
|
|
|
#823 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
http://www.ad.nl/buitenland/article1827565.ece
|
|
|
|
#824 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#825 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als de koran alleen letterlijk kan genomen worden, waarom zijn er dan zoveel verschillende strekkingen binnen de Islam? Waarom zijn er zo'n grote verschillen in beleving, beschouwing, interpretatie? Waarom draagt niet iedere moslima een hoofddoek? Je ziet toch ook een verschillen tussen vb een Turske , Marokkaanse of een Senegalese moslim? |
|
|
|
|
|
|
#826 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#827 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Misschien past het het wel juist voor de aanvallers van een religie dat de teksten letterlijk moeten worden geînterpreteerd. Zo herhaalt de geschiedenis zich. Hoewel de verstandige gelovige jou misschien wel voor een idioot of gevaarlijk mens houdt, maar ondertussen wel slachtoffer wordt. Weet je Willem. De moslim die in onze contreien ondertussen wat is ingeleefd, gehuwd is, werkt, kinderen heeft, schenkt zelfs geen aandacht meer aan dat letterlijk gepalaver. Is het niet zo Willem, dat je net zoals heel wat anderen niet lieve zou hebben dan dat iedere moslim de Koran letterlijk interpreteert ? |
|
|
|
|
|
|
#828 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#829 | |
|
|
Het wordt hoe langer hoe gekker in onze landen.
Citaat:
|
|
|
|
#830 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
zie je nou wel, je hebt niet zoveel verstand wat betreft hijaab. de kracht van het verstand is verloren gegaan btw: mijn zus draagt hem ook niet, zei bepaalt ook wat ze wel of niet draagt en ik vind dat het haar eigen keus is. maar wie zegt dat mannen vrouwen dwingen om het te dragen? waren het de vrouwen zelf niet die protesteren om een hoofddoek te dragen? je moet wat meer achter de schermen kijken.
|
|
|
|
#831 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Wat betreft respect ik heb degelijk respect voor degene die dat ook voor mij heeft. dus ik accepteer een non achter een loket of een orthodoxe persoon. zelfs mensen die anders dan ik denken, daar heb ik zelfs respect voor. wat betreft je dikgedrukte zin: verklaar je antwoord nader.
|
|
|
|
#832 | |
|
Gouverneur
|
Hoe oud ben je?
het is geen voetbalwedstrijd. Citaat:
Luister circe ik ben het erniet mee eens aangezien ik zie dat jullie beiden er ontwetend zijn wat betreft de kern van de hoofddoek. Een hoofddoek kun je niet verbieden evenals make-up en anderen dingen. een hoofddoek is niet schrikwekkend het is juist goed. je hebt respect voor een persoon dat is belangrijker.
|
|
|
|
#833 |
|
Gouverneur
|
Goh, hoeveel aanvallen heeft zij en jij wel niet gepleegt tegenover een medeforummer lid?
|
|
|
#834 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
oke er bestaat tegenwoordig ook een cyberimam en hij zal je het wel duidelijk uitleggen. want wat jij hier uitkraamt met dat verkrachting gedoe klopt er totaal niks van. goodluck. www.cyberimam.com
|
|
|
|
#835 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
echt hé.
|
|
|
|
#836 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
#837 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
althans je had ooit zelf verteld dat je blond en kort en mollig bent.
|
|
|
|
#838 |
|
Burger
|
Circe ik vind je onrespectloos. Als je wilt discussieren doe het dan op een respectvolle manier, zo niet verwacht geen respect terug van anderen (o.a. moslims).
Nogmaals mijn mening: er zal nooit, maar dan ook nooit een wet komen die hoofddoeken van ouders gaat verbieden op scholen, NOOIT. En maar goed ook, als iemand zich goed voelt met die hoofddoek, dan laat haar met rust. Verbieden zonder een goed argument (tot nu toe ben ik geen enkel goed argument tegengekomen), daar ben je niks mee. Alleen dat je haat gaat zaaien en problemen wilt creeeren. Is dit wat je wilt Circe?
|
|
|
#839 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In het Turkije waar U volgens Uw nick zou vandaan kunnen komen zijn hoofddoeken als sinds de jaren twintig van vorige eeuw verboden op scholen en universiteiten. Blijkbaar kan het daar wel. Ik vind dat in katholieke scholen noch leerlingen, leerkrachten of bezoekende ouders met een hoofddoek moeten rondlopen. In openbare scholen vind ik dat geen enkele leerling met hoofdoek moet rondlopen, maar kan ik het aan ouders niet verbieden om met hun religieuze overtuiging te koop te lopen. Leerkrachten islam kunnen op die scholen, net zoals de leerkrachten van de andere religies in hun religieus uniform rondlopen indien ze wensen. In islamitische scholen staat het dan weer totaal vrij aan de directie om de kledingregels van de leerlingen en leerkrachten te bepalen, en uiteraard kunnen ze dan voor mijn part ook eisen dat de ouders van die leerlingen zich inpakken als het oudercontact is. Wat is daar nu zo moeilijk aan te snappen? Het probleem met islamieten is dat ze niet enkel hun eigen religieuze regels willen beleven in hun eigen leefwereld, maar tevens de wijde SECULIERE omgeving willens nillens en zéér bewust willen besmetten. Dit is hen namelijk opgedragen door hun religieuze ideologie. En neen ik heb daar geen respect voor! ik noem dat BEZETTING en KOLONISATIE. ___________________ en o ja, mensen die menen in hoofddoeken een sexy klederdracht te mogen herkennen, die krijgen uiteraard een koekje van eigen deeg. En zeker als ze dan nog menen dat het gebruik van maquillage hetzelfde is als het dragen van hijaab (waarom geen burka). Wel raar dat zulke mensen dat op slag gechoqueerd zijn door het zien van een blote boezem van een gesluierde madam. It's all in the eye of the beholder zeker hé. Je hebt ook mensen die dol zijn op "Verschrikkelijke Helga met het zweepje".
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 12 juni 2008 om 11:53. |
|
|
|
|
|
|
#840 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Blablabla waar meen je dat hij tegen jou heeft gezegt dat je een achterlijke kieken bent? Turkije is een seculiere staat, niet alle turken zijn het ermee eens. daarom ben ik ook een voorstander van GUL. maar goed we weten inmiddels allang waarom Turkije het verbied, het is btw ook geen islamitische staat. en wat betreft dat ouders geen hoofddoek mag dragen vind ik gewoon weg onzin, dus als een leerling een schooluniform draagt moeten de ouders dat ook?
|
|