Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2008, 19:30   #821
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ach laat hem maar Alice. Van mij mag iedereen zijn pleziertje hebben hoor, de ene valt op schoeisel met hoge hakken, de andere op hoofddoeken.

Maar inderdaad, ik snap niet wat de sexuele voorkeuren van rudy met mijn zelfrespect zouden te maken hebben.

Misschien denkt hij wel dat ik foto's van mezelf heb geplaatst?
Dat denk ik niet. Verre van ...

Nogmaals. Waarom combineer je oosters getooi met bloot ? Je kent niets van stijl, volgens mij, of je wilt er niets van weten, gezien je vooroordelen.

Weet je. Een moslima die niet op een paar euro ziet om met een dure outfit, inclusief hoofddoek, er probeert goed uit te zien, krijgt tegenwoordig meer aandacht dan wie juist niet de tepels tentoonstelt.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 19:33   #822
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik moet trouwens de eerste non nog tegenkomen die in habijt achter een loket wilt en waar ziet u orthodoxe mannen protesteren omdat ze zich gediscrimineerd voelen?
Evenmin biedt de Vlaamse samenleving geen ruimte voor respect voor gelovigen ,aar toch raak je de kern van het verhaal; iedere beperking op hoofddoeken is een aanval op het geloof volgens fanatici dan toch..hopelijk kun je undiscovered meer ruimte bieden voor de mening van o.a ongelovigen; hoeveel respect heb jij eigenlijk voor hen?
Stel nu dat een non buiten het klooster werkt, achter het loket, mag ze haar kap ophouden?
Iedere beperking op hoofddoeken is een beperking.
Zie je dat nu nog altijd niet?
Hoeveel respect heb jij?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 19:35   #823
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Verwijt ik iemand die make-up wil dragen? Verwijt ik iemand die er goed wil uit zien?

Ik vergeleek de sociale druk om mooi te zijn met de sociale druk om een hoofddoek te dragen.
"De schrijfster Nawal El Saadawi, boegbeeld van de vrouwenbeweging in Egypte, was laatst te zien in tijdgenoten, een programma van lichtpunt en beweerde :
"Ik beschouw make-up of plastische chirurgie als een postmoderne sluier.
Plastische chirurgie of make-up of het verven van de haren. Of naaktheid. Veel vrouwen in Europa en Amerika wanen zich bevrijd, maar zien de postmoderne sluier niet. De plastische chirurgie en de schoonheidsmythe. Hun gedachte moet ontsluierd worden en dat is nu net de taak van de echte feministen. Die sluier weghalen."
Ik moet haar gelijk geven."
http://forum.politics.be/newreply.ph...reply&t=103801
Erg slordige poging tot vergelijking, want in door moslims gedomineerde landen liggen die "accenten" toch wel even anders.

http://www.ad.nl/buitenland/article1827565.ece
Oud 11 juni 2008, 19:45   #824
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Erg slordige poging tot vergelijking, want in door moslims gedomineerde landen liggen die "accenten" toch wel even anders.

http://www.ad.nl/buitenland/article1827565.ece
Erg slordige poging tot argumentering.
Oud 11 juni 2008, 19:52   #825
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Pas op Circe of jij moet ook terug naar school...jamas; waar haalt u eigenijlk uw 'zekerheden' vandaan? Waar leidt u af dat je de koran mag interpreteren zoals je zou willen?
U vergist zich; inderdaad is zoals Circe aanhaalt de koran heilig en mag niets aan teksten veranderd( of geinterpreteerd ) worden, dat verkondigde trouwens ook de ondervoorzitster van de moslimexcutieve op canvas nog geen jaar geleden en imam Nordine om maar een paar 'vertegenwoordigers' te noemen.
Daarom zal niet iedere moslim zich als een fanatici gedragen maar daar zijn moslims het toch echt wel over eens; de koran is het woord van Allah, u mag dit een sprookje vinden maar gelovigen doen dit uiteraard niet en het is eigenlijk te gek voor woorden dat u wie hieraan herinnert naar de schoolbanken wilt sturen; lees eens de koran bijvoorbeeld?
De discussie is weeral op dit punt gekomen.
Als de koran alleen letterlijk kan genomen worden, waarom zijn er dan zoveel verschillende strekkingen binnen de Islam?
Waarom zijn er zo'n grote verschillen in beleving, beschouwing, interpretatie?
Waarom draagt niet iedere moslima een hoofddoek?
Je ziet toch ook een verschillen tussen vb een Turske , Marokkaanse of een Senegalese moslim?
Oud 11 juni 2008, 19:56   #826
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De discussie is weeral op dit punt gekomen.
Als de koran alleen letterlijk kan genomen worden, waarom zijn er dan zoveel verschillende strekkingen binnen de Islam?
Waarom zijn er zo'n grote verschillen in beleving, beschouwing, interpretatie?
Waarom draagt niet iedere moslima een hoofddoek?
Je ziet toch ook een verschillen tussen vb een Turske , Marokkaanse of een Senegalese moslim?
Alle ERKENDE "strekkingen" zijn vergelijkbaar moordlustig; o.a Ahmaddiyya en Soefi vallen daar niet onder.
Oud 11 juni 2008, 20:21   #827
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alle ERKENDE "strekkingen" zijn vergelijkbaar moordlustig; o.a Ahmaddiyya en Soefi vallen daar niet onder.
Willem. Je antwoordt naast de kwestie. Wie ben jij, wie zijn wij, om te oordelen hoe een religieus geschrift moet worden geïnterpreteerd.

Misschien past het het wel juist voor de aanvallers van een religie dat de teksten letterlijk moeten worden geînterpreteerd. Zo herhaalt de geschiedenis zich. Hoewel de verstandige gelovige jou misschien wel voor een idioot of gevaarlijk mens houdt, maar ondertussen wel slachtoffer wordt.

Weet je Willem. De moslim die in onze contreien ondertussen wat is ingeleefd, gehuwd is, werkt, kinderen heeft, schenkt zelfs geen aandacht meer aan dat letterlijk gepalaver.

Is het niet zo Willem, dat je net zoals heel wat anderen niet lieve zou hebben dan dat iedere moslim de Koran letterlijk interpreteert ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 20:32   #828
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Willem. Je antwoordt naast de kwestie. Wie ben jij, wie zijn wij, om te oordelen hoe een religieus geschrift moet worden geïnterpreteerd.

Misschien past het het wel juist voor de aanvallers van een religie dat de teksten letterlijk moeten worden geînterpreteerd. Zo herhaalt de geschiedenis zich. Hoewel de verstandige gelovige jou misschien wel voor een idioot of gevaarlijk mens houdt, maar ondertussen wel slachtoffer wordt.

Weet je Willem. De moslim die in onze contreien ondertussen wat is ingeleefd, gehuwd is, werkt, kinderen heeft, schenkt zelfs geen aandacht meer aan dat letterlijk gepalaver.

Is het niet zo Willem, dat je net zoals heel wat anderen niet lieve zou hebben dan dat iedere moslim de Koran letterlijk interpreteert ?
Totaal misgeraden dus; maar ga jij maar rustig door met je kop in het zand steken, feiten ontkennen.
Oud 11 juni 2008, 21:31   #829
willem1940NLD

Standaard

Het wordt hoe langer hoe gekker in onze landen.

Citaat:
(website PVV):

Kabinet moet met Milli Görüs breken - Kamervragen
dinsdag 10 juni 2008
Vragen van het lid Fritsma (PVV) aan de minister voor Wonen, Wijken en Integratie, over het bericht dat Milli Görüs oproept om geen aangifte te doen bij verkrachting.
1.)
Bent u bekend met het bericht “Doe geen aangifte van verkrachting”?*

2.)
Deelt u de mening dat de opvatting van de islamitische organisatie Milli Görüs om geen aangifte te doen bij verkrachting ronduit schokkend en verwerpelijk is?

3.)
Realiseert u zich dat de positie van vrouwen in Nederland niet verbetert nu een grote moslimorganisatie als Milli Görüs vrouwen de schuld geeft van verkrachting?

4.)
Realiseert u zich voorts dat onze westerse vrijheden en kernwaarden ernstig geweld worden aangedaan door de groeiende invloed van de islam? Zo ja, bent u bereid het tij van de islamisering te keren?

5.)
Bent u bereid om het gevaarlijke Milli Görüs niet meer als gesprekspartner te erkennen? Zo neen, waarom niet?

6.)
Bent u bereid om alle subsidiestromen naar Milli Görüs onmiddellijk te beëindigen? Zo neen, waarom niet?

* Dagblad De Pers, dinsdag 10 juni 2008
Oud 11 juni 2008, 21:34   #830
undiscovered
Gouverneur

undiscovered's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Undiscovered; de meeste mensen weten langzamerhand wel waar de hoofddoek voor staat; wat niet betekent dat ze het met dit gedachtegoed eens zijn, mag dat volgens u of moeten we uw interpretatie van zedelijkheid ' omhelsen'?
Als je weet waar de hoofddoek voorstaat waarom accepteer jij het niet?

Citaat:
Vrouwen die hun haren niet verstoppen zijn niet bezig mannen te verleiden; een nogal vreemde interpretatie van wapperende haren!
Wat je tegenover Circe doet vind ik getuigen van een venijnig trekje, ik lach haar niet uit wat jij wel lijkt te doen, jou interpretatie van respect voor anderen?
Of mogen andere vrouwen volgens geen opvatting hebben over onderwerpen zoals hoofddoeken als deze afwijkend is van die van jou?
Mij best hoor als jij je haren wilt verstoppen; ik ben minder bang voor mannen dan jij lijkt te zijn en bepaal zelf wat mannen wel of niet doen,ik heb geen hoofdbedekking nodig; niet Allah of een bedekt hoofd maar de wet biedt me voldoende bescherming tegenover mannen die hun gedrag niet onder controle hebben.
Wie heeft uberhaupt gezegt dat vrouwen die hun haren verbergen onder een hijaab (hoofddoek) mannen niet verleiden? ik praat alleen over mezelf, dat ik het prettig vind om het te dragen, het is meer dan alleen haar verbergen

zie je nou wel, je hebt niet zoveel verstand wat betreft hijaab.

de kracht van het verstand is verloren gegaan (Grapje)

btw: mijn zus draagt hem ook niet, zei bepaalt ook wat ze wel of niet draagt en ik vind dat het haar eigen keus is.

maar wie zegt dat mannen vrouwen dwingen om het te dragen? waren het de vrouwen zelf niet die protesteren om een hoofddoek te dragen? je moet wat meer achter de schermen kijken.
Oud 11 juni 2008, 21:37   #831
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik moet trouwens de eerste non nog tegenkomen die in habijt achter een loket wilt en waar ziet u orthodoxe mannen protesteren omdat ze zich gediscrimineerd voelen?
Evenmin biedt de Vlaamse samenleving geen ruimte voor respect voor gelovigen ,aar toch raak je de kern van het verhaal; iedere beperking op hoofddoeken is een aanval op het geloof volgens fanatici dan toch..hopelijk kun je undiscovered meer ruimte bieden voor de mening van o.a ongelovigen; hoeveel respect heb jij eigenlijk voor hen?

Wat betreft respect ik heb degelijk respect voor degene die dat ook voor mij heeft. dus ik accepteer een non achter een loket of een orthodoxe persoon. zelfs mensen die anders dan ik denken, daar heb ik zelfs respect voor.

wat betreft je dikgedrukte zin: verklaar je antwoord nader.
Oud 11 juni 2008, 21:41   #832
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
go go go Alice!
Hoe oud ben je?

het is geen voetbalwedstrijd.

Citaat:
Ik denk dat je hiermee de kern van de zaak hebt blootgelegd.
de kern van de zaak, aha het begint dus op een politie onderzoek te lijken

Luister circe ik ben het erniet mee eens aangezien ik zie dat jullie beiden er ontwetend zijn wat betreft de kern van de hoofddoek.

Een hoofddoek kun je niet verbieden evenals make-up en anderen dingen.

een hoofddoek is niet schrikwekkend het is juist goed. je hebt respect voor een persoon dat is belangrijker.
Oud 11 juni 2008, 21:42   #833
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dit lijkt sterk op een persoonlijke aanval op een forumdeelnemer; kun je je "argument" tenminste met bewijzen staven?
Goh, hoeveel aanvallen heeft zij en jij wel niet gepleegt tegenover een medeforummer lid?
Oud 11 juni 2008, 21:46   #834
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
circe

Vers 33.59
59. O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En God is Vergevensgezind, Genadevol.

oke er bestaat tegenwoordig ook een cyberimam en hij zal je het wel duidelijk uitleggen.

want wat jij hier uitkraamt met dat verkrachting gedoe klopt er totaal niks van.

goodluck.

www.cyberimam.com
Oud 11 juni 2008, 21:48   #835
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
En weer eens leest ons circetje de koran letterlijk. Wanneer komt de dag dat ze doorheeft dat niet elke moslim doet wat er letterlijk in de koran staat...

Nu je oproept om moslima's te verkrachten is je schijnheiligheid dan ook helemaal weggevallen. Jij wenst helemaal niet het beste voor moslima's. Die doek verbieden doe je dus helemaal niet voor hun best zijn...

groetjes, van diene spanjaard

echt hé.
Oud 11 juni 2008, 21:50   #836
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De koran is uitsluitend "letterlijk" en voor alle tijden bedoeld. Dit is mij herhaaldelijk zo bevestigd, niet alleen door "goede" moslims maar ook door sympathieke andere als wij samen aan het bier zaten en een shaggie paften.

Spreek jij eigenlijk ooit wel eens moslims? Heb jij überhaupt wel de Oude Boeken gelezen?
nee niet letterlijk, daarom zijn er geleerden
Oud 11 juni 2008, 21:55   #837
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
ach laat hem maar Alice. Van mij mag iedereen zijn pleziertje hebben hoor, de ene valt op schoeisel met hoge hakken, de andere op hoofddoeken.

Maar inderdaad, ik snap niet wat de sexuele voorkeuren van rudy met mijn zelfrespect zouden te maken hebben.

Misschien denkt hij wel dat ik foto's van mezelf heb geplaatst?
Mocht je willen, jij bent mollig en blond en die dames niet.

althans je had ooit zelf verteld dat je blond en kort en mollig bent.

Oud 12 juni 2008, 11:34   #838
Koerd
Burger

Koerd's schermafbeelding

Standaard

Circe ik vind je onrespectloos. Als je wilt discussieren doe het dan op een respectvolle manier, zo niet verwacht geen respect terug van anderen (o.a. moslims).

Nogmaals mijn mening: er zal nooit, maar dan ook nooit een wet komen die hoofddoeken van ouders gaat verbieden op scholen, NOOIT. En maar goed ook, als iemand zich goed voelt met die hoofddoek, dan laat haar met rust. Verbieden zonder een goed argument (tot nu toe ben ik geen enkel goed argument tegengekomen), daar ben je niks mee. Alleen dat je haat gaat zaaien en problemen wilt creeeren. Is dit wat je wilt Circe?

K. Marx
Koerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 11:48   #839
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koerd Bekijk bericht
Circe ik vind je onrespectloos. Als je wilt discussieren doe het dan op een respectvolle manier, zo niet verwacht geen respect terug van anderen (o.a. moslims).

Nogmaals mijn mening: er zal nooit, maar dan ook nooit een wet komen die hoofddoeken van ouders gaat verbieden op scholen, NOOIT. En maar goed ook, als iemand zich goed voelt met die hoofddoek, dan laat haar met rust. Verbieden zonder een goed argument (tot nu toe ben ik geen enkel goed argument tegengekomen), daar ben je niks mee. Alleen dat je haat gaat zaaien en problemen wilt creeeren. Is dit wat je wilt Circe?
mag ik aannemen dat U een man bent en bijgevolg meent mij te mogen aanspreken als een achterlijk kieken?

In het Turkije waar U volgens Uw nick zou vandaan kunnen komen zijn hoofddoeken als sinds de jaren twintig van vorige eeuw verboden op scholen en universiteiten. Blijkbaar kan het daar wel.

Ik vind dat in katholieke scholen noch leerlingen, leerkrachten of bezoekende ouders met een hoofddoek moeten rondlopen.

In openbare scholen vind ik dat geen enkele leerling met hoofdoek moet rondlopen, maar kan ik het aan ouders niet verbieden om met hun religieuze overtuiging te koop te lopen. Leerkrachten islam kunnen op die scholen, net zoals de leerkrachten van de andere religies in hun religieus uniform rondlopen indien ze wensen.

In islamitische scholen staat het dan weer totaal vrij aan de directie om de kledingregels van de leerlingen en leerkrachten te bepalen, en uiteraard kunnen ze dan voor mijn part ook eisen dat de ouders van die leerlingen zich inpakken als het oudercontact is.

Wat is daar nu zo moeilijk aan te snappen?

Het probleem met islamieten is dat ze niet enkel hun eigen religieuze regels willen beleven in hun eigen leefwereld, maar tevens de wijde SECULIERE omgeving willens nillens en zéér bewust willen besmetten. Dit is hen namelijk opgedragen door hun religieuze ideologie.

En neen ik heb daar geen respect voor! ik noem dat BEZETTING en KOLONISATIE.

en o ja, mensen die menen in hoofddoeken een sexy klederdracht te mogen herkennen, die krijgen uiteraard een koekje van eigen deeg.
En zeker als ze dan nog menen dat het gebruik van maquillage hetzelfde is als het dragen van hijaab (waarom geen burka).
Wel raar dat zulke mensen dat op slag gechoqueerd zijn door het zien van een blote boezem van een gesluierde madam. It's all in the eye of the beholder zeker hé.
Je hebt ook mensen die dol zijn op "Verschrikkelijke Helga met het zweepje".

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 12 juni 2008 om 11:53.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 16:29   #840
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
mag ik aannemen dat U een man bent en bijgevolg meent mij te mogen aanspreken als een achterlijk kieken?

In het Turkije waar U volgens Uw nick zou vandaan kunnen komen zijn hoofddoeken als sinds de jaren twintig van vorige eeuw verboden op scholen en universiteiten. Blijkbaar kan het daar wel.

Ik vind dat in katholieke scholen noch leerlingen, leerkrachten of bezoekende ouders met een hoofddoek moeten rondlopen.

In openbare scholen vind ik dat geen enkele leerling met hoofdoek moet rondlopen, maar kan ik het aan ouders niet verbieden om met hun religieuze overtuiging te koop te lopen. Leerkrachten islam kunnen op die scholen, net zoals de leerkrachten van de andere religies in hun religieus uniform rondlopen indien ze wensen.

In islamitische scholen staat het dan weer totaal vrij aan de directie om de kledingregels van de leerlingen en leerkrachten te bepalen, en uiteraard kunnen ze dan voor mijn part ook eisen dat de ouders van die leerlingen zich inpakken als het oudercontact is.

Wat is daar nu zo moeilijk aan te snappen?

Het probleem met islamieten is dat ze niet enkel hun eigen religieuze regels willen beleven in hun eigen leefwereld, maar tevens de wijde SECULIERE omgeving willens nillens en zéér bewust willen besmetten. Dit is hen namelijk opgedragen door hun religieuze ideologie.

En neen ik heb daar geen respect voor! ik noem dat BEZETTING en KOLONISATIE.

en o ja, mensen die menen in hoofddoeken een sexy klederdracht te mogen herkennen, die krijgen uiteraard een koekje van eigen deeg.
En zeker als ze dan nog menen dat het gebruik van maquillage hetzelfde is als het dragen van hijaab (waarom geen burka).
Wel raar dat zulke mensen dat op slag gechoqueerd zijn door het zien van een blote boezem van een gesluierde madam. It's all in the eye of the beholder zeker hé.
Je hebt ook mensen die dol zijn op "Verschrikkelijke Helga met het zweepje".

Blablabla

waar meen je dat hij tegen jou heeft gezegt dat je een achterlijke kieken bent?

Turkije is een seculiere staat, niet alle turken zijn het ermee eens. daarom ben ik ook een voorstander van GUL. maar goed we weten inmiddels allang waarom Turkije het verbied, het is btw ook geen islamitische staat.

en wat betreft dat ouders geen hoofddoek mag dragen vind ik gewoon weg onzin, dus als een leerling een schooluniform draagt moeten de ouders dat ook?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be