![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#901 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het hoeft niet exhaustief te zijn.
|
|
|
#902 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
ik denk niet dat we overeen gaan komen nynorsk, tenzij je aanvaardt dat de redenen waarom wij iets doen waarvan we ons bewust zijn maar een topje is van de ijsberg.
|
|
|
|
#903 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#904 |
|
Vreemdeling
|
Er is een basisbeginsel en er zijn genoeg praktijkvoorbeelden om de andere uitzonderingen die er niet in zijn opgenomen en zich zouden voordoen op te vangen.
|
|
|
|
|
|
#905 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zeer interessant, met belangrijke consequenties naar het leren begrijpen van de effectiviteit van bijv. cognitieve gedragstherapie.
|
|
|
|
#906 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
dat er mensen zijn die zich bezighouden met onderzoeken hoe we zo correct mogelijk automatische processen in beeld kunnen brengen en leren hoe we die kunnen overstijgen, lijkt me trouwens een zeer goed voorbeeld van rationaliteit.
|
|
|
#907 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Toch is dit niet alles. Je moet ook weten wie het recht bezit. Heb jij het recht om luide muziek te draaien? Of heeft je bomma recht op stilte. Meestal wordt dit opgelost door te kijken wie eerst was. Draaide jij eerst muziek en dan kwam je bomma daar wonen, wetende dat jij daar de hele tijd muziek zit te draaien, dan heb jij het recht om de muziek te draaien. Woont je bomma er eerst in stilte en dan kom jij je muziek er draaien, dan heeft je bomma recht op stilte. Als er bewezen is dat je fout bent, moet jij de schade aan je bomma vergoeden. |
|
|
|
|
|
|
#908 | |
|
|
Citaat:
Wie gaat in het libertarisme de norm stellen, welke beveiligingsfirma gaat dit beslissen? En als ik nu een andere firma en rechter prefereer die MIJ in m'n gelijk stellen, wat dan? Laatst gewijzigd door Ambiorix : 13 juni 2008 om 19:52. |
|
|
|
|
|
|
#909 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
1. Wat indien een groep mensen ertoe zou besluiten over te gaan tot geweld? 2. Wat indien in die groep, er mensen tussenzitten van een privé-bewakingsfirma? ps: ik denk niet dat ik meteen aanhanger van deze filosofie zou zijn, maar dat neemt niet weg dat het wel boeiende materie is.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
|
#910 | |
|
|
Citaat:
Verder is uw andere bewering ook onzinnig. Gaat ge vliegtuigmaatschappijen verbieden hun activiteiten uit te oefenen omdat er mensen rond de vlieghaven wonen die ouder zijn dan de uitbreiding van de capaciteit? Laatst gewijzigd door Ambiorix : 13 juni 2008 om 19:56. |
|
|
|
|
|
|
#911 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#912 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#913 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
In principe zou ge wel kunnen argumenteren dat gij recht op stilte hebt en ge gestoord wordt door die kinderen en dat zij dus moeten zwijgen. Maar de vraag is, heb jij wel recht op zwijgende kinderen? Ik zou zeggen van niet. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#914 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wie bepaalt dan waar iemand recht op heeft en waarop niet? Dat is echt niet duidelijk.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#915 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#916 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#917 |
|
|
zonder coherent rechtsysteem blijft dat pure willekeur. Ik betaal gewoon een rechter die zegt dat ik méer schade lijdt doordat ik niet kan genieten van muziek, dan de bomma die eigelijk niet graag naar rockmuziek luistert maar zegt dat het te luid staat. Snapt ge.
|
|
|
|
|
|
#918 |
|
|
er is éen (1) wet die een norm oplegt. Dat is objectief want éenduidig en meetbaar. Het kwalitatieve aspect van de norm is idd subjectief want gevormd door democratie, wetgevende macht, expertencommissies, etc. Maar het toepassen ervan is uiterst objectief.
|
|
|
|
|
|
#919 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|