![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1041 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
daarom mijn vraag natuurlijk.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#1042 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In de juridische wereld lijkt het mij nogal wiedes dat er niet het minste vermoeden is van partijdigheid, al was het maar om de verdediging van de veroordeelde de kans niet te geven dit argument te gebruiken. Ordehandhavers in uniform dienen de kledijvoorschriften te respecteren, er zijn uniformen voor mannen en vrouwen. Ik zou nog kunnen aanvaarden dat vrouwelijk politiepersoneel dat pure adminstratieve taken vervult een hoofddoek draagt. Voor de rest, uit den boze, wie de orde moet handhaven heeft geen enkele reden het vermoeden te wekken een bepaalde ideologie of religie te verdedigen. Artsen en verplegers. Als het dragen van de hoofddoek geen beletsel is om de functie uit te oefenen zie ik geen probleem. Belangrijk is dat je goed wordt verzorgd en behandeld. Maar om terug te keren naar het onderwerp. Ouders met hoofddoek de toegang tot de scholen verbieden creëert enkel een precedent. Binnen de kortst mogelijke tijd wordt gevraagd hoofddoeken op alle openbare plaatsen te verbieden. Belachelijk dus. Nogmaals, het is allemaal een kwestie van gezond verstand. En spijtig genoeg probeert een partij het gezond verstand te vertroebelen. |
|
|
|
|
|
|
#1043 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Ik vind het plan zelf niet slecht. btw, die vrouw van die vb-er, vanwaar komt ze ? De Alpen ? |
|
|
|
|
|
|
#1044 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Diegenen die zo handelen als jij beschrijft zijn radicale moslims. Hun gedrag kan je niet veralgemenen naar alle moslims. |
|
|
|
|
|
|
#1045 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1046 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#1047 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
dus volgens jou zijn de niet praktizerende katholieken in feite de "echte" katholieken, terwijl de wèl praktizerende katholieken maar een marginale sekte zijn?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#1048 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Je kan praktizerend zijn zonder extreem te worden. |
|
|
|
|
|
|
#1049 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
hoe kan je de koran volgen zonder de koran te volgen? Of is het toch zo dat ze bepaalde hoofdstukken dan maar gewoon negeren? bijgevolg was Allah af en toe een beetje fout en dus niet almachtig en alwetend?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 19 juni 2008 om 09:40. |
|
|
|
|
|
|
#1050 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Daar heb je zeer liberale en praktizerende Christenen, die in de bijbel geloven zonder alles letterlijk te nemen en alles in de context plaatsen. Daarentegen heb je ook groeperingen die elk woord in de bijbel letterlijk nemen en ook zo handelen. hetzelfde vind je bij moslims. - radicalen die de koran letterlijk nemen en alles uit verklaren - gematigden die de koran als een spiritueel boek zien, die altijd in de historische context moet geplaatst worden. Laatst gewijzigd door goodwill : 19 juni 2008 om 09:51. |
|
|
|
|
|
|
#1051 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik denk hem wel te begrijpen. Hoeveel praktizerende christenen zijn er bij ons ? De kerken lopen leeg. En hoeveel van die christenen, of ze nu praktizerend zijn of niet, zouden er behalve wat ze op school hebben geleerd nog een bijbel in de hand nemen ? Ik denk dus dat je nu niet bepaald die bijbel moet bestuderen, op een paar basisprincipes na misschien, om de christenen te leren kennen of begrijpen. Hier op het forum lees je een pak citaten uit de bijbel of koran waar volgens mij een pak gelovigen zelfs geen weet van heeft. |
|
|
|
|
|
|
#1052 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
kan je me daar wat bronnen van geven?
|
|
|
|
|
|
#1053 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb het ook steeds over de nazistische LEER en niet over de duitsers. Als ik een vergelijking wil maken vergelijk ik dus ook met de christelijke LEER. blijkbaar is dat moeilijk voor sommigen om dat te blijven voor ogen houden.
|
|
|
|
|
|
#1054 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1055 | |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
probeer dan ook maar de tweede wereldoorlog te begrijpen aan de hand van alleen maar 'Mein Kampf'. Of de geschiedenis van het katholicisme aan de hand van de bijbel. Je zal er niet ver met komen...
|
|
|
|
#1056 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
2) wij ook niet 3) Ik ook niet. Wij zijn dus beide erg verdacht! 4) De Oeral. Draagt dat gebergte je goedkeuring weg? Waar blijft nu je loze beschuldiging dat het VB ALLE vreemdelingen buiten wil?
|
|
|
|
|
#1057 | |
|
|
Citaat:
Hij sprak er met geleerden uit de Islamwereld. Ze verklaarden dat al de wetenschap uit hun bibliotheek vervat was in de Koran
|
|
|
|
|
#1058 | |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
en zich voor wetenschappelijke feiten zoals over het ontstaan van de radicale islam en waarom mensen islamtisch zijn, niet ging baseren op de Koran. Het toont alleen maar aan dat extreem rechts en extreme moslims vele gelijkenissen hebben. Beide baseren ze zich op 1 boek om multidimensionele fenomenen te bestuderen...
|
|
|
|
#1059 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#1060 | |
|
|
Citaat:
Maar islamitische wetenschappers (die jij extreme moslims noemt) die baseren hun wetenschap wèl op de Koran. En ik weet natuurlijk ook wel dat de radikale islam ook voortkomt uit de frustratie dat de islamwereld in de huidige tijd van technische ontwikkeling hopeloos ten achter is. Die achterstand is denk ik grotendeels het gevolg van de foutieve gedachte dat alle wetenschap vervat ligt in de Koran. En zo is de kring gesloten. Het gaat hier dus niet over 'extreme' moslims en nog veel minder over 'exteemrechts'
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 19 juni 2008 om 12:06. |
|
|
|
|