![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Burger
|
![]() Ik volg enkel de Bijbel..
Veel christelijker kan niet. "Verkeerd" is trouwens niet echt een argument waarbij u uzelf eer aan doet. Eerder zoiets van welles nietes aangezien ik toch weet dat ik verloren heb... Ik ben hier voor debat en discussie, niet voor een kinderachtig spelletje. Wij argumenteren. Nu is het uw beurt. Verkeerd XD
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk zijn er wel verbanden, maar dat is iets anders. Er zijn ook verbanden tussen een duitse soldaat en een amerikaanse ten tijde van WO2. Maar ze dienen een ander ideaal, een ander leider en met een andere gedrevenheid. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Burger
|
![]() Daar zit het hem net Paulus...
De geloven dienen hetzelfde ideaal, maar vullen het anders in, en het is dat ideaal en die invulling die jij niet uit mekaar schijnt te kunnen houden...
http://www.stevenverschoot.tk De democratie vecht steeds met een hand op de rug gebonden, doch haalt immer de overhand Laatst gewijzigd door bridgeton : 27 juni 2008 om 20:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk maar eens naar Efeziërs 2 vers 8-9. Daar staat zelfs bij waarom dat zo is. Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 27 juni 2008 om 20:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ideaal van de moslims is dat heel de wereld islamitisch wordt, zelfs als daar geweld voor nodig is bijvoorbeeld. Terwijl de christenen gewaarschuwd zijn, dat ze zullen vervolgd worden tot en met, zodat ze juist met weining zullen zijn. Christus vraagt zich woordelijk af in Luc 18:8 of Hij nog wel geloof zal vinden... Citaat:
Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Gouverneur
|
![]() De Moslims willen dat heel de wereld Islamitisch wordt en dus gered is. De Christenen willen dat heel de wereld de boodschap hoort en dus gered kan worden.
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wij atheïsten laten al die geloofsgekken maar doen aangezien wij niet hoeven gered te worden....Dat zijn wij namelijk al ,dat hebben we tenminste voor op de fundamentalistische gelovigen....En nét daarom hoeven wij niet te bekeren noch te moorden en zéér zeker niet te overheersen....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Gouverneur
|
![]() Ik lees voornamelijk overeenkomsten met een nuanceverschil.
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Ik heb de indruk dat het onderwerp "Kristallnacht" hier angstvallig wordt vermeden en afgeleid wordt naar een discussie over antieke sprookjesboeken.
Er bestaat zogenaamd recht op vrije meningsuiting in dit land. Maar als het er op aankomt doet iedereen hier het in z'n broek. Zijn er op dit forum ook nog moedige mensen? Zo ja, waar zijn die? |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Gouverneur
|
![]() En wat is jouw idee over de Kristallnacht, Katoenveld? Is de leuze: "Niet Herschel Grynszpan, maar het gehele jodendom is verantwoordelijk voor de dood van een Duitse diplomaat." gelijk aan de leuze: "Niet Adam maar de gehele mensheid is verantwoordelijk voor het verbreken van de vertrouwensrelatie met god."?
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Gouverneur
|
![]() Ik kan me in beide leuzen slecht vinden. Generalisaties staan mij tegen. We doen in het dagelijks leven niet anders, maar moeten er geen wetmatigheden aan verbinden.
Dus ook de generalisatie dat dus het hele jodendom verantwoordelijk is, of dat dus de gehele mensheid verantwoordelijk is, staat mij tegen.
![]() |
#79 |
Gouverneur
|
![]() En waaruit blijkt dan volgens jouw de wereld van verschil, ondanks de schijnbare overeenkomsten?
![]() |
#80 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...57&postcount=1
![]() |