![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eeuwig leven is in mijn ogen niet bepaald een nastrevenswaardig iets. De saaiheid die zulks zou meebrengen, het eeuwig herhalen van dezelfde handelingen en/of gedachten, zou de glans ontnemen van al wat we zijn en doen. Ons leven, handel en wandel, onze belevenissen krijgen pas waarde omdat ze tijdelijk zijn. Soms krijgen we maar één unieke gouden kans. Als we eeuwig zouden zijn, dan zouden we ze niet eens onderkennen. En dan is eeuwige saaiheid nog maar het minste kwaad. Stel je eens de eeuwige tristesse voor omwille van gemiste kansen, de eeuwige ergernis omwille van andere eeuwige kloterijen, frustraties, ergernissen, etc. waar we in voorkomend geval ad infinitum zouden mee opgezadeld blijven. Brrrrrrrr. Ik mag er niet aan denken. Als de hel bestaat, dan zou ze best iets in de zin van eeuwig leven kunnen zijn. Morituri te salutant. En blij dat het zo is. Enfin, ik geloof eigenlijk niet echt dat Christus voor een ander gestorven is. Dood moest hij toch, net als iedereen.
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() Om op uw vraag te antwoorden :
De Kristallnacht was een volkomen begrijpelijke reactie op de verderfelijke invloed van een woestijnvolk dat het Duitse volkslichaam tijdens Weimarrepubliek onnoemelijke schade had berokkend. Wist u trouwens dat de vervolgingen van Christenen tijdens het Romeinse Rijk zijn begonnen op aansturen van een rabbijn? De bijzonderheden zoek ik morgen even op als u dat wilt. Laatst gewijzigd door Katoenveld : 27 juni 2008 om 23:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Kan een kind schuldig zijn aan de fouten van zijn vader of overgrootvader? Kan iemand verantwoordelijk zijn voor de daden van iemand anders die tot jouw bevolkingsgroep gerekend wordt?
![]() |
![]() |
#84 |
Gouverneur
|
![]() Deze interesseren mij niets, dus voor mij hoef je niet te zoeken. Als je het zelf wil, mag dat natuurlijk altijd.
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach de zwakheid van de gelovigen die uiteraard iederéén als fundamentalistisch beschouwen vanuit hun eigen oogpunt gezien..
Het weze je vergeven mijn jongen...Je wéét uiteraard niet beter... Ga in gods vrede mijn beste....Ik gun jou de weg naar jouw hemel,gun je nu mij de weg naar mijn eigen sterfelijkheid en de oneindige stilte en vergetelheid die daarop volgt,eeuwige rust door jan en alleman vergeten,helemaal op mijn eentje... Rescat im pacem ,amen... Laatst gewijzigd door Svennies : 27 juni 2008 om 23:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denken is een pest voor christenen,het was voor mij alleszinds de weg naar het atheïsme... Laat die schapen maar dwalen..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je antwoord spreekt boekdelen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Met een fundamentalist valt toch niet te praten.
![]() |
![]() |
#92 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je hoeft niet toe te lichten dat er verschillen zijn in de doelstellingen van de religie, de leider en het resultaat; dat zijn zulke brede begrippen, dat, afhankelijk welke aspecten je belicht, zowel grote overeenkomsten aangetoond worden als grote verschillen.
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() Intussen blijven de slachtpartijen in naam van allah maar doorgaan in Darfoer.
Maar daar heeft islamminnend links geen oren naar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'De waarheid' hoef je niet noodzakelijk te betrekken op één stelling die slechts in zwart wit termen gezien wordt. Als je de bijbel meer metaforisch zou lezen zou je niet zo radicaal hoeven te denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() In Darfoer zijn moslims én slachtoffers én daders. Links is niet betrokken, de westerse en chinese petroleummaatschappijen wél. En ondertussen houdt superchristen Bush zijn "Crusade" in Irak. Al minstens anderhalf miljoen Iraakse, moslimburgerslachtoffers, In Afganistan start hetzelfde sinds de beslissing van petroleummaatschapijen, een olie & gaspijpleiding door het land te trekken: Daar heeft christenminnend rechts geen oren naar.
Laatst gewijzigd door filosoof : 28 juni 2008 om 13:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de burgerslachtoffers is Irak zijn voor het grootste deel slachtoffers van sectarisch geweld, maw slachtoffers van islamitische zelfsontploffers. En de pretrolummaatschappijen net zoals Bush worden gedirigeerd door een zionistische lobby in de USA, die zich ten dienst van Israel stelde met haar "crusade". En dat waarschijnlijk nog eens herhaalt in Iran, als Tel Aviv nog wat aandringt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik zeg dat Jezus DE waarheid is. Er is geen andere waarheid. Er is maar één weg naar DE waarheid en dat is doorheen Jezus Christus. Alle andere filosofiën en theorieën zijn fabels, bedenksels en 'wetenchappelijke' verzinsels. |
|
![]() |
![]() |