Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2008, 09:37   #81
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lddekeren Bekijk bericht
De Nederlandse taal is echt niet moeilijk voor hen die begrijpend kunnen lezen.
Er staat "Met België als het kan en zonder als het niet kan."
Er staat nergens "we zijn hier of daar tegen". Wat is hier nu zo moeilijk aan?
Als je dit met neutrale wil onleed staat er "Als de Walen meegaand zijn in de staatshervorming enz, dan kan het met Belgie, indien niet dan zonder Belgie."

Met alle respect: "met België als het kan" wil bijvoorbeeld ook zeggen...wij geven bijvoorbeeld gans Vlaams Brabant af aan de walen als ze ons maar toelaten om onze eigen belastingen te heffen.
Een uitspraak die mij nog vers in het geheugen ligt is een (voor de verkiezingen) antwoord van Dedecker op de vraag: hoe zou jij de crisis oplossen..."de federale kas is leeg, dus geef de walen geld en dan zijn ze weer kalm voor een tijdje"...waarbij hij vergeet dat nóg meer geld rechtstreeks de vlaamse koopkracht aantast en de walen nog dieper in hun hangmat duwt...echt visionair is die man.

Naar mijn gevoel wil "met België als het kan" zeggen..."ik leg België in de weegschaal voor een ministerpost"...
Oud 29 juni 2008, 09:40   #82
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

ccalbergg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wat ook tot op de draad versleten is is jullie gezever over "de ondergang van het vb"! Wat telt is niet hoe groot of hoe klein het VB is maar hoeveel zeg maar "rechtse en Vlaamse" stemmen we in politiek Vlaanderen krijgen! Tel het NVA + LDD + VB samen en geef dan commentaar! Voor mijn part mag het ganse kiezerscorps van het VB naar LDD overstappen. Alhoewel, de linkse meute zal daar ook beginnen met een "cordon sanitaire" zeker? Tot ze een "cordon sanitaire" rond hun eigen partijen krijgen, wegens te negatief resultaat op alle vlakken, en aan hen te danken...
en wat nog meer versleten is tot op de draad is het geleuter over links ........
je kan best vlaming zijn zonder links te zijn en zonder het crapuulvolkje dat het vb bevolkt, opervb'er Ph. De Winter heeft het tijdig door en speelt al op veilig , eerst het voorzittersschap niet opnemen oin moeilijker tijden ( dapper hoor !! ) en dan gaan bedelen bij LDD , is hij soms niet tevreden over zijn klein vlottje ? De gewone vlaming is slimmer dan jullie denken en zien ook dat jullie geen enkel ernstig antwoord hebben op de grote problemen van nu (energie , koopkracht , millieu , speculatie.. ) of moet het gratis stickertje soelaas brengen ?( als dat niet afgezaagd is ) , is dat de nieuwe frisse wind van brunootje ? ,
ccalbergg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 09:42   #83
lddekeren
Vreemdeling

lddekeren's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Met alle respect: "met België als het kan" wil bijvoorbeeld ook zeggen...wij geven bijvoorbeeld gans Vlaams Brabant af aan de walen als ze ons maar toelaten om onze eigen belastingen te heffen.
Een uitspraak die mij nog vers in het geheugen ligt is een (voor de verkiezingen) antwoord van Dedecker op de vraag: hoe zou jij de crisis oplossen..."de federale kas is leeg, dus geef de walen geld en dan zijn ze weer kalm voor een tijdje"...waarbij hij vergeet dat nóg meer geld rechtstreeks de vlaamse koopkracht aantast en de walen nog dieper in hun hangmat duwt...echt visionair is die man.

Naar mijn gevoel wil "met België als het kan" zeggen..."ik leg België in de weegschaal voor een ministerpost"...
Dan is uw gevoel verkeerd.
lddekeren is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 09:45   #84
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ccalbergg Bekijk bericht
duidelijk ????............. terwijl ze de joodse gemeenschap paaien , onderhouden ze bijzonder goede contacten met neonazi's , en zijn ze nu tegen of voor de uitbreiding van de antwerpse haven ? voor of tegen de uitbreiding van deurne of zaventem ? willen ze de werklozensteun beperken , ja of nee ? willen ze het aantal ambtenaren flink verminderen ? .... hun antwoord hangt altijd af van het feit welk publiek er tegenover hun staat, maar eens moet je keuze's maken en de vlamingen geen rad voor de ogen draaien !
1/wat heb je tegen joden?
2/ neen
3/ ik zou het niet weten...ken jij de partijstandpunten van de tjeven, sossen en libs dienaangaande?
4/ voor
5/ niet meer dan de tjeven en libs
6/ niet meer dan de tjeven en libs

duidelijk?

Maar VB is wél compromisloos voorstander van een eigen staat met alle democratische voordelen vandien.
Ken jij het standpunt van de vlaamse machtpartijen ivm het Belgische democratische deficit?
Oud 29 juni 2008, 09:47   #85
Fieseler

Standaard

Citaat:
Dan is uw gevoel verkeerd.
Ik help het je hopen...maar ik zou al veel meer op mijn gemak zijn moest ik dat Dedecker zelf eens horen zeggen...
Oud 29 juni 2008, 09:50   #86
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en wat nog meer versleten is tot op de draad is het geleuter over links ........
je kan best vlaming zijn zonder links te zijn en zonder het crapuulvolkje dat het vb bevolkt, opervb'er Ph. De Winter heeft het tijdig door en speelt al op veilig , eerst het voorzittersschap niet opnemen oin moeilijker tijden ( dapper hoor !! ) en dan gaan bedelen bij LDD , is hij soms niet tevreden over zijn klein vlottje ? De gewone vlaming is slimmer dan jullie denken en zien ook dat jullie geen enkel ernstig antwoord hebben op de grote problemen van nu (energie , koopkracht , millieu , speculatie.. ) of moet het gratis stickertje soelaas brengen ?( als dat niet afgezaagd is ) , is dat de nieuwe frisse wind van brunootje ? ,
Laat ons zeggen dat de gewone vlaming zelfs zo slim is, dat hij wel doorheeft dat hij gans den tijd door de gesubsidieerde media wordt voorgelogen enerzijds, en dat de linkse kerk de afgelopen jaren veel meer slecht dan goed heeft gedaan anderzijds.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 09:52   #87
lddekeren
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik help het je hopen...maar ik zou al veel meer op mijn gemak zijn moest ik dat Dedecker zelf eens horen zeggen...
Naar mijn gevoel interesseert u dit niks.
Oud 29 juni 2008, 10:03   #88
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
1/wat heb je tegen joden?
2/ neen
3/ ik zou het niet weten...ken jij de partijstandpunten van de tjeven, sossen en libs dienaangaande?
4/ voor
5/ niet meer dan de tjeven en libs
6/ niet meer dan de tjeven en libs

duidelijk?

Maar VB is wél compromisloos voorstander van een eigen staat met alle democratische voordelen vandien.
Ken jij het standpunt van de vlaamse machtpartijen ivm het Belgische democratische deficit?
duidelijk ???????
ten eerste heb ik tyegen geen enkele gemeenschap iets ( anders dan het vb
en durft Phillipke het tegen de duizende havenarbeiders vertellen dat hij tegen de havenuitbreiding is en zo vele job's in gevaar brengt ?
en het vb verkondigt in de noordrand en in deurne dat het tegen de luchthaven uitbreiding is terwijl ze het o.a. in het antwerps zakenmillieu wel steunen.
en de werklozen en ambtenaren die voor het vb stemden zullen het graag horen , maar het vb durft het niet in hun deur aan deur propaganda zetten , liever het zoveelste verhaaltje van de transfers , zo stoten ze hun kiesvee niet tegen het hoofd.
en de cd&v en open vld (ik verlaag me niet tot palieterproza ) hebben ook niet de oplossing maar jullie ook niet en dus zijn jullie in het zelfde bedje ziek = liever de macht en de centen..........
Oud 29 juni 2008, 10:04   #89
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Laat ons zeggen dat de gewone vlaming zelfs zo slim is, dat hij wel doorheeft dat hij gans den tijd door de gesubsidieerde media wordt voorgelogen enerzijds, en dat de linkse kerk de afgelopen jaren veel meer slecht dan goed heeft gedaan anderzijds.
de meederheid van het vlaamse volk zal nooit in het vb sprookje meestappen.........
Oud 29 juni 2008, 10:05   #90
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de meederheid van het vlaamse volk zal nooit in het vb sprookje meestappen.........
Maar zou het wel stiekem willen ...........
Oud 29 juni 2008, 10:08   #91
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Maar zou het wel stiekem willen ...........
stiekem ? stemmen kan toch anoniem ? ............wat houd hen op dat punt tegen ??...........
Oud 29 juni 2008, 10:08   #92
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het kan niet meer van zodra de Walen het onmogelijk maken om Vlaanderen zich te laten ontwikkelen.
Vlaanderen onafhankelijk maken is geen doel op zich.
Dat punt zijn we toch lang voorbij?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 10:11   #93
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat vind ik niet.
LDD is heel duidelijk. Met als het kan en zonder als het niet kan.
Duidelijker kan niet.
Duidelijker voor Belgie kiezen kan inderdaad niet.

Verschaeve
Oud 29 juni 2008, 10:14   #94
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
duidelijk ???????
ten eerste heb ik tyegen geen enkele gemeenschap iets ( anders dan het vb
en durft Phillipke het tegen de duizende havenarbeiders vertellen dat hij tegen de havenuitbreiding is en zo vele job's in gevaar brengt ?
en het vb verkondigt in de noordrand en in deurne dat het tegen de luchthaven uitbreiding is terwijl ze het o.a. in het antwerps zakenmillieu wel steunen.
en de werklozen en ambtenaren die voor het vb stemden zullen het graag horen , maar het vb durft het niet in hun deur aan deur propaganda zetten , liever het zoveelste verhaaltje van de transfers , zo stoten ze hun kiesvee niet tegen het hoofd.
en de cd&v en open vld (ik verlaag me niet tot palieterproza ) hebben ook niet de oplossing maar jullie ook niet en dus zijn jullie in het zelfde bedje ziek = liever de macht en de centen..........
Uw frustratie is slecht voor uw gezondheid.

Verschaeve
Oud 29 juni 2008, 10:16   #95
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat was iets minder mijn punt. Mijn punt was eerder dat de meerderheid van het vlaamse volk nog maar weinig vertrouwen heeft in de huidige "democraten", en in het bijzonder geen vertrouwen meer heeft in de linkse kerk.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 10:17   #96
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat hoeft ook niet als je ziet hoe ongerust koning kerk en staat nu al zijn.

Over uzelf dan nog te zwijgen maar bij u is het in hoofdzaak frustratie.

Verschaeve
Oud 29 juni 2008, 10:18   #97
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VB-sprookje is al lang geen sprookje meer. Zelfs anti-Vlaams Belangers beginnen in te zien dat een onafhankelijk Vlaanderen een economische en politieke noodzaak is. België is niet meer te besturen. Maar mensen zoals gij die het licht van de zon ontkennen (omdat ze hun ogen dichtknijpen), zullen dat nooit kunnen toegeven.

Laatst gewijzigd door Duym : 29 juni 2008 om 10:21.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 10:18   #98
lddekeren
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Duidelijker voor Belgie kiezen kan inderdaad niet.
Begrijpend lezen is voor het lager onderwijs.
Oud 29 juni 2008, 10:19   #99
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je voor de gek laten houden is voor de domoren.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 10:19   #100
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volg dat dan eens.

Verschaeve
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be