![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Probeer nog dit interessante te pakken te krijgen voor het te laat is : Fils de la Veuve - Recherches sur l'Esotérisme Maçonnique. Jean-Claude Lozac'hmeur. Mvg, Jan (Iedereen mag m'n echte voornaam weten, wat kan mij het schelen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je weet wel, die kleine details waarvoor al honderdduizenden mensen gesneuveld zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementslid
|
![]() Indien je iets van de Joodse cultuur en gebruiken zou kennen zou je weten dat een Jood verschillende namen heeft. Zie maar eens naar Jetro de schoonvader van Mozes die ook reuel genoemd wordt. Ook koning Uzzia wordt koning achazja genoemd. Verschillende naam, zelfde betekenis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementslid
|
![]() Dus je geeft toe dat er geen contradicties in Gods Woord staan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Behalve de Bijbel natuurlijk. Beetje makkelijk anders e ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Je gaat ook niet het verhaal van assepoester gaan raadplegen als bron om het verhaal van roodkapje aan te tonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Of staat dat ergens in de Bijbel? Ik geef een contradictie (2 verschillende namen) En jij antwoordt "Ja, dat was de gewoonte" Ik vraag je gewoon naar de bron die zegt dat dat de gewoonte was... Zoals ik zou vragen naar de genetische afwijking van de 7 dwergen van Sneeuwwitje. Walt Disney heeft die niet benoemd dus dat kan je niet beantwoorden met kennis vanuit het sprookje. Maar je kan bv. wel stellen dat ze waarschijnlijk Achondroplasie hadden... Snappie? Dus geef eens je bron waaruit je die Joodse naamgevings-regels in terugvindt.
Laatst gewijzigd door Maes_P : 29 juni 2008 om 13:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Jeruzalem betekent immers 'stad van vrede'. In het Hebreeuws kan stad 'ir' zijn maar ook 'uru' of 'ur' enz... Ook was het zo met de namen van mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En zeker een afdoende verklaring voor een enggeestige bijbelfundamentalist. Maar, Luc, geef eens je bron waarin die Joodse Naamgevingsregels in staan vermeld waarmee jij aantoont dat Jehoahaz en Shallum mogelijks 1 en dezelfde zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb het u net gegeven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Staatssecretaris
|
![]() Helemaal niet.
Je hebt een hypothetische verklaring gegeven. Ik vraag je naar de bron van die verklaring: waar staat dat beschreven die Joods naamgevings-regels? |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Staatssecretaris
|
![]() Geef eens de passages van die boeken die de Naamgevingsregels beschrijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Passage, Luc. Goed geprobeerd trouwens. Zit je een beetje vast? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Staatssecretaris
|
![]() Wacht, laat ons eens kijken:
1. ik wijs je op een contradictie 2. Je geeft een verklaring op basis van Joods naamgevingsregels 3. Ik vraag je waar je die regels kunt nalezen 4. Jij zegt Talmoud en Bijbel 5. Ik vraag je naar de passage in die boeken waar die regels in staan 6. Jij geeft een link waar je de volledige Talmoud kunt lezen 7. Ik vraag je nogmaals naar de passage (vers, hoofdstuk; je weet wel zo'n dingen die je 1500 per dag hier uit je botten slaat om alles en nog wat te bewijzen 8. Die opgave van de passage blijft uit. Ummm, ja, jij zit dus vast... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Waar is de contradictie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Je zit hier niet op het forum om discussies te voeren en ideeen uit te wisselen....Jij bent hier om te prediken en uw waarheid willens nillens door ieders strot te duwen. Anders zei je zo'n dingen niet. Ik ben een eend, jij de boer. De voedselslang is de Bijbel Mijn lever = mijn ziel aka the target. |
|
![]() |
![]() |