![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ten tweede is die "context" van jou irrelevant. Genocide is en blijft genocide. Kan nooit vergoeilijkt of gerechtvaardigd worden, jouw bijbelcitaten ten spijt.Gelet op wat jij hier al hebt geschreven , wéét ik het wel zeker...
![]() |
![]() |
#482 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kijk eens aan.
Nog eentje die pretendeert de Wil van God te kennen. Citaat:
Een concept dat misschien paste in de denkwereld van primitieve barbaren maar dat onmogelijk vol te houden is in onze huidige maatschappij. Tenzij door religie-freaks.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 30 juni 2008 om 08:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
Minister
|
![]() Misschien Mat. 5:38-42 nog eens aandachtig lezen? Dat gaat namelijk over wraak.
![]() |
#484 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat de farao de Israëlieten onderdrukte, geeft niemand een vrijbrief om onderdanen van de farao te vermoorden. Zelfs god niet als hij voorstaat rechtvaardig te zijn. Citaat:
Ik denk dat christenen niet een onrechtvaardige god willen dienen. En ik denk dat vanuit die gedachte elk handelen van god door een christen als rechtvaardig moet worden gezien. Verschillende verhalen in de bijbel zijn moeilijk vanuit rechtvaardigheid te verklaren. De enorm lange tijd van beproeving van Sara en Abram voordat Sara eindelijk zwanger wordt. De leugenaar Jakob die er met gods zegen vandoor gaat, terwijl zijn oudere broer het nakijken heeft. En ga zo maar verder. Citaat:
![]() |
![]() |
#485 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
We hebben al gezien dat dit wel eens wordt gelijkgeschakeld met "wraak". Hier een ander voorbeeldje van een christelijke visie op hun "rechtvaardige god". Eeuwige gelukzaligheid voor de w�*re gelovigen, eeuwige martelingen voor de rest van de mensheid. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=303 Topic "Wie is God" - http://forum.politics.be/showthread....94#post3536894
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 30 juni 2008 om 09:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 |
Banneling
|
![]() Tavek, zolang jij niet eens een begin maakt met nadenken over het begrip G'd, heeft het weinig zin daar verder met jou over te discussiëren. Je snapt er geen knijt van, en je wil dat wij ook terugkeren naar de onwetendheid. Dat is verlangen dat we van de puzzle met 5000 stukjes terugkeren naar de jigsawpuzzle voor peutertjes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#488 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 |
Banneling
|
![]() Je hebt geen behoefte aan 'terugkeren'. Je beweert dat je Poincarré 'volmondig' onderschrijft, maar je doet het tegenovergestelde. In het woordje G'd alleen al steekt een hele denkwereld waarvan je nog het begin niet wil zien. Poincarré zegt in die quote die jij hier citeert niet dat je je moet afsluiten voor de wereld die in het begrip G'd ligt.
Laatst gewijzigd door Linda : 30 juni 2008 om 11:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Onwillekeurig moet ik denken aan de omschrijving van de middeleeuwen als de "donkere" eeuwen, zoals wij dat vroeger op school al eens moesten horen. Die zgn. "donkere" eeuwen brachten alleen al op bouwkundig vlak in Europa vele honderden prestaties voort die achteraf - in de renaissance, de verlichting - niet meer werden ge-evenaard. Zo "donker" zullen die middeleeuwen dan wel niet geweest zijn zeker. Maar mystiek waren ze zonder twijfel, om niet te zeggen: mysterieus tout court. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Een speciale gebed 'Onze Vader' heb je niet echt. Hier en daar herdenkt men hem als 'de vader'. Maar tijdens Jom Kipur(heiligste dag van het jaar) en Rosh Hashana(Joodse nieuwjaar) vraagt men vergiffenis en voor een beter jaar(gezondheid,werk enz..) door voor elk alinea "papa"(in Torah taal ntr) te roepen. Ik hoop dat ik je geholpen heb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het verhaal van Psstok verklaart het leven op aarde.
![]() |
![]() |
#494 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
God, Jezus, de heilige geest, verdienen allemaal evenveel aandacht als fictie zoals Harry Potter en Lord of the Rings. Er wordt hier gesteld dat we ons moeten toespitsen op de feiten. Wel, er zijn geen feiten die god bewijzen. Het geloof zijn dogmas, belangen en vooroordelen. Jij weigert constant mij enig bewijs te geven waarover ik kan nadenken. Dus..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het nut van dat anti-klerikale snap ik toch niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#496 |
Gouverneur
|
![]() Gewoon boerenbedrog en sfeerschepping: wie goed rondkijkt ziet dat heel veel kerken in de grote steden worden gebruikt door de groeiende christelijke gemeenschappen met buitenlandse roots: Polen, Oost-Europeanen, Zuid-Amerikanen, Portugezen, Spanjaarden, Afrikanen, Fillipijnen, Russen (orthodox), assyrische christen, Kopten uit Egypte... Vele katholieke kerken worden ook gebruikt voor andere christelijke ritussen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Denk je echt dat God Zichzelf zal bewijzen aan jouw omdat je dat wilt? Je zal moeten op uw knieën gaan en treuren over al uw begane zonden en oprecht vergiffenis vragen. En dan zal Hij u misschien vergeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
A) Er zijn bewijzen te over dat G'd bestaat; B) Er bestaan inderdaad dogma's, maar veel meer dan de officiële. De mens maakt inderdaad voortdurend dogma's aan. Maar uit niets blijkt dat jij dogma's kan onderscheiden. Je verwerpt het hele godsdienstige denkkader zonder er ook maar even over na te denken. ... en de rest wis ik terug. Ik wil je niet teveel pap geven. De 'heilige Geest' is inderdaad heilig ... of beter, kan heilig zijn. Ik mag niet beweren dat de 'heilige Geest' doorheen de geschiedenis van de kerk zo vaak aanwezig is geweest. Zelfs nu nog blijkt de 'heilige geest' op reis waar het op Leefdaal aankomt. Terwijl de katholieke kerk op sterven na dood is, heeft een jaloerse deken Rudy Borremans weggepest. De heiligheid van de geest zal dus wel altijd zo betrekkelijk blijven als onze menselijkheid dat bepaalt. Laatst gewijzigd door Linda : 30 juni 2008 om 13:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |