![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Steeds wordt er verwezen naar geheimzinnige verschillen tussen Vlamen en "franssprekenden" (?) om te stellen dat ze een heel apparte behandeling nodig hebben voor vanalles en nog wat. Het lijkt wel of het een andere diersoort is, een Vlaam? Ondertussen is mij toch één ding duidelijk geworden: het grootste argument voor het regionaliseren ligt in de 70 km/u borden. Ik vraag me af of dat dan weer geen probleem gaat geven na het splitsen van ons land ![]() Stel je voor: rond Oostende al die borden met 160/u op! JMDD moet toch ook recht hebben op auto-manie? Laatst gewijzigd door ericferemans : 16 juli 2008 om 14:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
Soms helpt het om lokale zotten te beperken in hun dwaasheden. Vandaar dat er naast Vlaamse, Provinciale, Federale en Europese zelf universele wetten zijn, voor mensen. Niet voor VLamen alleen, of Walen. Heel die hetze over "zelf kunnen we het beter" veronderstelt een soort zelf. Dit is natuurlijk je reinste vorm van populisme, waar de CD+vee-Nva kliek de bevolking (een deel ervan...) het hoofd op hol bracht. En de rest is geschiedenis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Partijlid
|
![]() Met de analyse van het probleem door Erik De Bruyn ben ik het volmondig eens, met zijn therapie iets minder.
Centraal is in elk geval de vaststelling dat er op dit ogenblik voor de kiezer geen democratische keuze is voor meer of minder federalisering, een sterker centraal Belgisch gezag of niet. Alle Vlaamse partijen zijn immers doorslagjes van elkaar die wedijveren om de "vette Belgische vis" (sic) binnen te halen. De therapie mangelt, omdat De Bruyn niet verder kijkt dan zijn eigen rooie neus lang is. Een sociaal noodprogramma door SP.a - PS? Dat is bijna hetzelfde als verwachten dat Tintin nu gaat trouwen met Wiske en ze samen veel nieuwe Belgische stripkinderen gaan verwekken. De Bruyn heeft bij de voorzittersverkiezingen in zijn partij wel meer stemmen gehaald dan algemeen was verwacht, het lijkt er vooralsnog niet op dat hij veel invloed heeft op de koers die Wiske Gennez en haar vriendjes zullen gaan varen. Lambikske Van de Lanotte en klankentapper Frank Barabas Vandenbroucke kunnen gerust zijn.
Goe weere an de Zuid, ze smaate mee snieballe... One should respect public opinion insofar as is necessary to avoid starvation and keep out of prison, but anything beyond this is voluntary submission to unnecessary tyranny (B. Russell) |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister-President
|
![]() Waar was ik alles aan het afschuiven op de SPA? Ik vind het gewoon lachwekkend dat je alles op de CD&V probeert af te schuiven terwijl het momentele probleem grotendeels de schuld is van de vorige regeringen waarin SPA een niet onbelangrijk deel had.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook iets inhoudelijks te vertellen of geef je het op nu je je weer eens compleet hebt vastgereden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
- budget niet in orde - mensen hebben grote elektriciteitsrekeningen en kunnen hun brandstof voor deze winter niet betalen - terwijl Reynders vlot belastingvermindering organiseert voor de rijken wordt er geen sociaal woningske meer gebouwd en zit uw bomma zonder eten op haar kamertje te wachten op eten dat niet komt. In haar eigen stront - gehandicapten moeten nog langer wachten op een home - het gerecht loopt jaren achter - de wegen worden per jaar slechter en voller - de scholen verloederen - de pensioenen de laagste van Europa - 90 procent van de Brusselaars wil nu bij Wallonië Moet ik doorgaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() mooi lijstje. En dat na 20j SPA regeringsdeelname. Een partij met fatsoen zou zichzelf ontbinden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() Je weet toch zo dat hij op zulke dngen niet reageert, Ferremans is goed in de schuld op anderen afschuiven maar toegeven dat de SPA en zeker SPA rood niet onfeilbaar is? NOOOOOIT!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Maar laat ons de liberale therapie eens bekijken: degene die de Liberalen met Leterme in petto hebben. - We gaan zelf voor een deel van ons pensioen moeten zorgen: PENSIOENSPAREN. Mag ik de mensen die in deze grap geloofden er even op wijzen dat sommigen van hen de helft van hun spaargeld kwijt zijn door de weldaad van FORTIS! - We gaan activeren: langer werken, minder zeuren over rugpijn, bompa kan ook nog wat! Mag ik er op wijzen dat ondertussen stress heerst bij 25 procent van de werknemers? Mag ik er op wijzen dat de lonen niet de toename van de productiviteit volgen en men systematisch het onrechtstreekse loon afbouwt? Mag ik er op wijzen dat we lijden onder OVERPRODUCTIE en dat er enkel wordt gerekend op een constante "return on investment" en een vermindering van de koopkracht om hier het ondernemersparadijs in stand te houden? - Uw oude dag is in goede handen! als je 2000 euro per maand kan ophoesten voor jezelf, of als je kinderen dit later gaan doen. "Euthanasie pillekes, bomma? Dat wil nu lukken zie: ik heb die al maaaanden op zak voor jou, lief he!" - Geen probleem met migratie! Men gaat "arbeidsmigratie" invoeren: vreemdelingen mogen hier WERKEN maar ze mogen niet BLIJVEN! Maar dus gaan ze in goedkopen ghetto's wonen rond de steden. Dat gaat hier heel aardig op de suburbs van New York beginnen lijken: Harlem: HERE WE COME! Laatst gewijzigd door ericferemans : 16 juli 2008 om 14:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Sp.a-rood heeft nog nooit geregeerd, blijkbaar heb je visionaire krachten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Dan zie je dat fout, tendensrecht is het sleutelwoord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]() Hoe gaat de splitsing van BHV dit oplossen?