![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#381 | |||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#382 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dus neen, toen God de mens schiep had die niet maar één kant. De twee kanten zijn altijd aanwezig geweest. We hebben niet alleen de mogelijkheid om vrij te kiezen, we kunnen zelfs niet niet kiezen tussen goed en kwaad, en we dragen altijd een verantwoordelijkheid. De meeste mensen zijn continu bezig met vluchten voor hun verantwoordelijkheid, maar daardoor schaden ze zichzelf en hun omgeving alleen maar. |
|
|
|
|
|
|
#383 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#384 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#385 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#386 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De gelovige moet nog verlost worden,de atheïst daarentegen is al verlost mijn beste...... |
|
|
|
|
|
|
#387 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||
|
|
|
|
|
#388 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() Daar draait hun héle geloof om,alle zondaars op de aarde,en alle heiligen in de hemel... |
|
|
|
|
|
|
#389 |
|
Banneling
|
Hoe komt het dan dat je geen verloste indruk maakt?
|
|
|
|
|
|
#390 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#391 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ach, mijn beste linda....
De heer is Uw herder,niet de mijne,en schaapjes zoals U ziet hij graag aangezien die er toch niet durven over na te denken en die liever géén risico nemen en daarom maar braaf gelovig blijven..... Ik ben prima met metzelf en mijn kijk op de wereld tevreden,nu U nog,gezien de krampachtige replieken hier hebt U blijkbaar nog een hele weg af te leggen naar de totale vrijheid van levensopvatting... Ik wens U alvast véél geluk in Uw zoektocht ,en ik hoop hoe dan ook dat U ooit zal vinden ,wat ik allang gevonden heb.... |
|
|
|
|
|
#392 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Andro : 16 juli 2008 om 21:10. |
|
|
|
|
|
|
#393 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Wat is overigens het probleem met dat 'zwaaien met verschrikkelijke straffen'? Als we ons verstand niet gebruiken dan zullen we het duur bekopen, dat is zeker. Je kan dat ook als een natuurwet zien. Je kan dat ook als wetenschap zien. Alle afdelingen van de tak humane wetenschappen houden zich daarmee bezig. Denk je dat je beter af bent, als je je ogen sluit voor de werkelijkheid? |
||
|
|
|
|
|
#394 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#395 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 16 juli 2008 om 22:01. |
|
|
|
|
|
|
#396 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Toch niet wat het onderwerp rationeel betreft aangezien je atheïsten steeds wéér in een hokje probeert te stoppen waarbij U momenteel zowat alle scheldwoorden heeft geprobeert om ons een naam te kunnen geven .... Jouw vrijheid bevindt zich tussen de eerste en laatste bladzijde van je gebedsboek..... Mijn vrijheid kent géén grenzen zoals jouw geloof dat jou ketent aan zijn regeltjes.... Citaat:
Tja, jullie vieren toch ieder jaar jullie heiligen,en wij profiteren gewoon van een extra dagje vakantie..... U kent mij niet mijn beste,dan kan U ook geen oordeel over mij vellen,of denkt U dat U god bent,daarstraks was U ook erg snel in een andere draad om die lieve omaplop aan te pakken.... Typisch gedrag van geloofsfanaten die vastgeroest zitten in hun enge denkwereldje zullen we maar zeggen.... Altijd erg snel met hun oordeel,wat staat er in de bijbel mijn beste...." oordeel niet,opdat gij niet geoordeeld wordt"... Gelovigen dienen zich daaraan te houden,wij echter niet aangezien wij géén enkel schrift hebben dat ons regeltjes oplegt....totally freedom,my dear,... Dat geldt voor iederéén,zowel voor U als voor mij.... Maar voor mij is het véél meer dan een gedacht mijn beste,het is de realiteit... Nu U nog... |
||
|
|
|
|
|
#397 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Waarom doet god de moeite om de schepping te scheppen, als hij al op voorhand weet hoe alles afloopt. Als god inziet dat de schepping van de mens leidt tot zondeval, kindermoord en zelfmoordterrorisme, waarom gaat hij dan door met dat plan? Waarom een wereld scheppen als je weet dat hij verdorven zal raken? Dan had god toch evengoed iets beters kunnen maken? |
|
|
|
|
|
|
#398 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
nou ja ze doen maar als ze zich daar beter bij voelen,wie zijn wij om hun te gaan vertellen hoe verkeerd ze zijn.... |
|
|
|
|
|
|
#399 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Opgevoed in een klein dorpje waar het geloof met de paplepel werd ingegeven... Een dorpje waar de kerk elke zondag stampvol zat en waar meneer pastoor als een heerser over zijn gelovigen regeerde en wiens preken eerder donderpreken waren.... En wiens woord door zijn parochianen dan ook gevolgd werd,en welke gevolgen zijn woorden hadden heb ik destijds ook kunnen vaststellen.... Het heeft mij méér dan 20 jaar gekost om dit geloof af te gooien waaronder jaren van vertwijfeling.... Maar mijn beste Paulus ,het was het waard ,al die jaren van wikken en wegen,geloven of niet geloven... Nu voel ik mij onbezorgd en vrij mijn beste.... Weg met alle ketenen waarmee het geloof mij bond.... Nu huldig ik één gouden regel,de reden van mijn bestaan en mijn omgang met ieder in mijn directe leefomgeving en dat is mijn beste " doe nooit iemand aan,wat gijzelf niet aangedaan wil worden" En méér moet dat niet zijn,alle verantwoordelijkheid ligt bij mezelf,voor elke fout die ik maak acht ik mijzelf verantwoordelijk zonder een hogere macht te moeten aanroepen om mijn fout te vergeven... Dat doe ik namelijk niet bij mezelf,niet vergeven,wel onthouden en zorgen dat diezelfde fout in de toekomst niet meer voorvalt.... Ik hoef géén god mijn beste als hogere macht,ikzelf ben mijn hogere macht,mijn geweten en moraal bepaalt mijn menszijn.... |
|
|
|
|
|
|
#400 | |||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Rationeel denken is voor mij meer dan het verketteren van godsdiensten. Zie ook de blauwe zin in mijn onderschrift. Citaat:
Jouw vrijheid is begrensd omdat je een fobie hebt voor de bijbel. Ik kijk iedere zaterdagvoormiddag naar alle religieuze programma's: islamitische, hinduïstische Bhoedhistische, Christelijke, en op zondagavond op Canvas naar Braambos van de katholieken, naar de Evangelische, de Joodse, etc ... Ik kijk ook soms naar Lichtpunt, maar wat mij daaraan tegensteekt, is dat het altijd gaat over veroordelen, aanklagen. De benadering van de mens, en zijn levensbeschouwing in Lichtpunt is altijd zo negatief, ze denken daar altijd zo volgens het schema: L'enfer, c'est les autres. Ik voel mij daar niet lekker bij. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat godsbeeld van Flippend Rund is ook al bijzonder eng. Maar dan is dat misschien toch voor een stuk te danken aan de kerk. Als mensen te lang beknot zijn in hun denken, teveel grenzen opgedrongen hebben gekregen, dan is het willicht normaal dat ze dergelijk vermijdingsgedrag gaan vertonen. Tenslotte, de volgende uitspraak van jou: "Hehe, tenzij god natuurlijk de sadist is,en de gelovige de masochisten zijn die tot het einde van hun leven als het ware willen gepijnigd worden door hun god en zijn geloof in de hoop zo een eeuwig leven te kunnen versieren.... nou ja ze doen maar als ze zich daar beter bij voelen,wie zijn wij om hun te gaan vertellen hoe verkeerd ze zijn...." wijst toch niet bepaald op een ontspannen houding tegenover religie. |
|||||||
|
|
|