![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#401 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ach die nobele onbekenden die je helaas niet wil vernoemen hoezeer je het ook spijt.... Hoezo zou dit hard bij mij aankomen mijn beste,je laat alleen maar zien hoe zwak je staat.... Citaat:
Citaat:
Mij blijkt ,dat er nogal véél is dat je tegensteekt,hoog tijd dat die oma eens voor de spiegel gaat staan,haar kleinkind kan er alleen maar zijn voordeel mee doen,en zoniet beklaag ik dat kleinkindje... U moet niet naar lichtpunt en dergelijke zien mijn beste linda,lees Uw eigen posts er eens een keer op na,U doet momenteel niets anders.... Wie zonder zonde is mijn beste die mag de eerste steen gooien.... Ik gooi géén steen mijn beste,ik neem mij en mijn sterke punten en gebreken als standaard...U daarentegen.... Citaat:
Die lieve omaplop had evengoed van de veeg mijn beste...en net dat neem ik U héél erg kwalijk.... maar ach ,U weet niet beter aangezien intelligentie zijn grenzen heeft....En daarom wil ik U voor één keer de vergevendheid zelve zijn,maar dan ook maar voor één keer... Laatst gewijzigd door Svennies : 17 juli 2008 om 00:55. |
||||
|
|
|
|
|
#402 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#403 | |
|
Minister
|
Citaat:
Wat je schrijft van de horizontale en de verticale lijn is juist, maar deze symboliek, als kruis, bestond al duizenden jaren vóór het christendom. Ze is zo oud als de mensheid zelf. Kruisen als symbolen vindt je dan ook in vele oude culturen. Terzijde: De kans is ook groot dat christus niet aan een kruis gestorven is (als hij bestaan heeft), maar aan een romeinse T-balk, of gewoon gestenigd en opgehangen (zoals reeds verschillende malen in dit forum vermeld). Het kruis, het mens-oude symbool met de horizontale en verticale lijn, is in astrologie (ook duizenden jaren oud) ten andere de basis van een horoscoop, als weergave in een plat vlak van de mens en de ruimte waarin hij leeft. De horizontale lijn (ascendant - descendant) geeft de relatie tussen ik (ascendant) en de andere (descendant), de tegenpool van ik, zonder dewelke de mens niet tot bewustzijn kan komen. De horizontale lijn is dan ook de lijn van bewustzijn, en tegelijk de horizon in de horoscoop (planeten onder de horizon staan in de onderste helft van de horoscoop, onttrokken aan ons dagelijks bewustzijn). Door zich te verplaatsen in de ruimte ('zijn horizon uitbreiden') breidt de mens zijn bewustzijn uit (iets wat jij zeker zult beamen). De verticale lijn (zenith - nadir, MC - IC in de horoscoop) symboliseert de doelstelling van de mens, de weg die hij volgt in zijn ontwikkeling in de maatschappij waarin hij leeft. Het IC onderaan geeft de wortels van de mens weer, zijn thuis, de aard van de grond waaruit hij gegroeid is. Het MC, de top van de horoscoop, zijn roeping, wat hij zal verwezenlijken in de maatschappij. De twee assen samen symboliseren de mens, zijn bewustzijn en wat hij ermee doet. Een bewustzijn zonder werkzaamheid blijft een dode boel; zonder bewustzijn, blind streven. Laatst gewijzigd door cor : 17 juli 2008 om 07:42. |
|
|
|
|
|
|
#404 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Dan is de bijbel wéér al eens verkeerd
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett Laatst gewijzigd door Wautd : 17 juli 2008 om 07:36. |
|
|
|
|
|
|
#405 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Een corrigerende tik moet kunnen, maar als je de bijbelse aanpak wil volgen dienen ongehoorzame kinderen gestenigd te worden. Het is maar dat je het weet
|
|
|
|
#406 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2008 om 07:42. |
|
|
|
|
|
|
#407 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
1. Ik ben geboren uit mijn ouders, die geboren zijn uit hun ouders, etc... Er is dus een niet-onderbroken ketting die terugloopt tot aan de eerste mensen. Al mijn voorouders zijn dus succesvol geweest in de "struggle for life" die eigenlijk niet anders is dan de "strijd tot voortplanting". Maar in die strijd gaat het er niet altijd even fraai en fair aan toe. Sommige van mijn voorouders hebben geweld gepleegd; sommigen hebben geroofd of gemoord of zelf verkracht. 2. Neigingen tot bepaald gedrag zijn genetisch overdraagbaar. 3. De misdaden van mijn en uw voorouders zitten dus nog steeds in onze genen, en kunnen opnieuw aan de oppervlakte komen. Dat is de erfzonde. Je hebt, letterlijk, de minder fraaie kanten van je voorouders geërfd in je genen. En je genen zijn het wezen van wat je bent. Als kanttekening: dit is natuurlijk maar de helft van het plaatje. De goede, edele, nobele kanten van onze voorouders zitten eveneens in onze genen. |
|
|
|
|
|
|
#408 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#409 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#410 |
|
Banneling
|
Zo zou men dit kunnen zien, akkoord, maar daar heb ik dus mijn twijfels over.
Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2008 om 08:35. |
|
|
|
|
|
#411 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
#412 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
#413 |
|
Banneling
|
Voor sommige misdrijven is er zeker een 'genetische opportuniteit'.
Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2008 om 10:29. |
|
|
|
|
|
#414 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het is uw soort mensen dat de achterlijkheid verspreid door de wereld. De mensheid heeft eeuwen aan vooruitgang gekend op wetenschappelijk en cultureel gebied en u negeert al dit omwille van uw boekske. U bent een crimineel van de ergste soort, aangezien uw denkpartroon leidt tot geweld, oorlog, mishandeling en vervolging in naam van een fictieve god. En een nota: Gelukkig zijn er nog mensen die geloven in een liefdevolle god, zoals ElflamencoLoco, mensen die men wel kan respecteren en laten in hun eigenheid. Ze scheppen wel een scherp contrast met Dirk en Luc. |
|
|
|
|
|
|
#415 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Daarom is het de moeite meer dan waard dat God de mens geschapen heeft. Want zoals ik nu iets van Hem mocht kennen, en dat is bitter weinig, ben ik nu al vol ontzag en aanbidding voor deze geduchte liefdevolle God. Hoe zal dat dan niet zijn als wij Hem zullen mogen aanschouwen in Zijn volle heerlijkheid. God heeft de mens daarvoor ook geschapen opdat ze Hem zouden kennen: 'Dit nu is het eeuwige leven, dat zij U kennen, de enige waarachtige God, en Jezus Christus, die Gij gezonden hebt.' - Johannes 17:3 |
|
|
|
|
|
|
#416 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Al de rest (moord, overspel, diefstal, hebzucht, onverschilligheid, haat..) zijn maar neveneffekten van onze kanker genoemd zonde. |
|
|
|
|
|
|
#417 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#418 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Dat betekent dat er een causaal verband moet bestaan tussen de rest en de goddelijke voorschriften. Dat is op zijn best een kunstmatig verband. Goddelijke voorschriften variëren per religie. Een aantal zedelijke voorschriften komen tussen religies overeen, maar er blijft veel variatie over tussen wat als zonde wordt gezien. De moeilijkheid van religieuze zonden is dat deze door veel religies ook opgelegd worden aan mensen buiten de religie en dat er geen redelijk gesprek mogelijk is over de inhoud van de voorschriften (een koe is voor de Hindoes nou eenmaal heilig).
Handtekening tijdelijk buiten bedrijf. Onze excuses voor het ongemak. Laatst gewijzigd door okke : 17 juli 2008 om 12:19. |
|
|
|
|
|
|
#419 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ik moet misschien dringend even de dikke van dale raadplegen en zoeken naar het woord "nadenken". Blijkbaar wordt dat hier geïnterpreteerd als "het werpen van bijbelcitaten die op niets slaan".
|
|
|
|
#420 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
dit zijn geen fenomenen van de laatste jaren
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|