![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||
Banneling
|
![]() Bang dat je pestlijder wordt, als je van denken verdacht kan worden?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Maar daar gaat het hier niet over. Goed dan, deze keer win jij. Je krijgt je uitleg ... maar dan toch maar per dinges, ruggespraak. De rest mag ernaar fluiten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Volgens mij ben je hier atheïsme aan het gelijkstellen met onverdraagzaamheid. Je maakt er hier een soort van strekking van die even dogmatisch zou zijn als de katholieke kerk. Niet elke atheïst is onmedelevend of onverdraagzaam. Er bestaat gewoon geen god als je alles rationeel naast elkaar zet. Meer niet.
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 17 juli 2008 om 12:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() [quote][quote=Linda;3571713]
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2008 om 12:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() [quote=system;3571754][quote]Je kan dat vinden, je kan het daar moeilijk mee hebben. Maar dat blijft, ook al ontken je het bestaan van G-d.
Als we doorgaan zoals we bezig zijn, dan verdwijnt ieder leven op deze planeet binnen 50 jaar. Je kan dat wreed vinden van mij als ik dat zeg. Toen dat tot mij doordrong, was ik daar maandenlang niet goed van. "Mag ik dat luidop zeggen", dacht ik. Als kind zag ik ervan af als volwassenen over het vergaan van de wereld spraken in de nasleep van de atoombommen op Hiroschima. Ik zou de kinderen van vandaag niet zo de stuipen op het lijf willen jagen. Maar de jongeren van vandaag stemmen in grote getallen voor het VB, zijn dus suicidaal. Kan ik dan nog iets anders doen dan waarschuwen. Het is niet mijn toekomst waar aan gewerkt moet worden. Mijn bobijntje is goed geavanceerd. Maar of er nog leven zal zijn voor mijn kinderen, en kleinkinderen is twijfelachtig. Toch is het hun verantwoordelijkheid. Ik heb gedaan wat ik kon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Gouverneur
|
![]() Ben ik een atheïst? En als ik er volgens jou één ben, heb ik gebrek aan structuur? Waarin uit zich gebrek aan structuur?
![]() |
#68 |
Minister
|
![]() Hoe kun je dat weten? Volgens mij moet je gewoon beide kanten eens met een kritisch oog onder de loep nemen. Ook al kan je de bijbel van achter naar voor van buiten opzeggen, dit wil nog niet zeggen dat je alle bewijzen ertegen gewoon straal moet negeren. Wat kan jij zeggen over het universum zonder de (blijkbaar) broodnodige lessen fysica, scheikunde en biologie? Daaruit blijkt nogal iets anders...
![]() |
#69 |
Minister
|
![]() O, en vergeet vooral geschiedenis niet.
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() [quote=Linda;3571793][quote=system;3571754]
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2008 om 12:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Linda : 17 juli 2008 om 13:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
Banneling
|
![]() [quote=system;3571807][quote=Linda;3571793]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() [quote=Linda;3571969][quote=system;3571807]
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2008 om 15:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() [quote=Linda;3572699][quote=system;3572354]Dat is toch geen ernstig antwoord.
U was er ook niet bij toen Jezus aan het kruis stierf. En toch gelooft u dit neem ik aan. Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2008 om 16:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Sommige gelovigen lezen hun boekje maar al te graag selectief.
Laatst gewijzigd door Andro : 17 juli 2008 om 17:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En kan je mij dan eens de volledige demonstratie uitleggen, in meer dan éne zin? ![]()
![]() |
![]() |
#80 | ||||
Minister
|
![]() Hangt af van de strekking waartoe hij behoort. In gematigde strekkingen zal zo iemand mogelijk vriendelijk aan het verbod worden geattendeerd. In strenge, fundamentalistische kringen krijgt hij moeilijkheden. En in zeer liberale milieus maakt men zich er waarschijnlijk niet eens druk om...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar de vergelijking tussen deze vegetariër en de katholiek hierboven die twijfelt aan het dogma van de Onbevlekte Ontvangenis gaat niet geheel op. Een vegetariër die vlees eet kan bezwaarlijk nog een vegetariër genoemd worden, omdat de definitie van "vegetarisme" weinig plaats voor twijfel laat: je bent het, of je bent het niet. Je kan niet "half-vegetariër" wezen. Katholiek, protestant, christelijk of moslim of wat dan ook: elk van deze groepen bestaat uit vele stromingen, de één strenger of fundamentalistischer, de andere gematigd en nog anderen juist erg liberaal. Een katholiek die twijfelt aan de waarheid achter een dogma is in vele katholieke kringen mogelijk zelfs een "beter" katholiek, dan iemand die elk dogma voetstoots aanneemt zonder zichzelf daarover te bezinnen, en zonder zijn eigen twijfels ernstig te nemen. In tegenstelling tot de definitie van "vegatarisme", laat de definitie van "katholiek" (of "prostestant" of "moslim") wel degelijk ruimte voor twijfel. |
||||
![]() |
![]() |