![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Had Paisley gelijk om Paus Johannes Paulus een "AntiChrist" te noemen | |||
Jazeker, de eeuwenlange vervolgingen van de katholieke kerk is in strijd met Gods waarden |
![]() ![]() ![]() |
6 | 20,00% |
Neen, die Protestantse sektes hangen een extreem-kapitalistisch maatschappijmodel aan |
![]() ![]() ![]() |
6 | 20,00% |
Ik ben een communist en ik verwerp alle godsdiensten |
![]() ![]() ![]() |
7 | 23,33% |
Wat een onzin, zeg daar hou ik mij niet mee bezig |
![]() ![]() ![]() |
11 | 36,67% |
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is absoluut geen enkel argument te bedenken waarom we meer geloof zouden moeten hechten aan de waarheid van wat jij "Gods woord" noemt dan aan de waarheid van "het woord van superman" of "het woord van Mega Mindy". "God", "Mega Mindy" en "Superman" zijn alle drie creaturen die (nog) niet zintuiglijk waargenomen zijn, maar waar wel verhalen over bestaan. Het feit dat er verhalen over bestaan en dat zij niet zijn waargenomen, bewijst niet dat ze niet bestaan. Toch zal je met mij akkoord zijn dat het onzinnig is om aan te nemen dat "Mega Mindy" en "Superman" bestaan tot het tegendeel bewezen is. De reden hiervoor is het scheermes van Occam: neem nooit meer concepten aan dan je strikt nodig hebt. Welnu, net als voor "Mega Mindy" en "Superman" is er geen enkele zintuiglijke waarneming die ons een indicatie geeft dat er zoiets als een "God" zou bestaan. Het is dus onzinning om van die hypothese uit te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hier een boek er over online: http://www.reformation.org/vietnam.html Maar ja 't zal weer te moeilijk denk ik voor velen hier. Voor te beginnen is het in het engels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Eigenlijk geen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Ze hadden hem beter goed wat petsen verkocht. Protestanten, niets dan miserie. Beweren dat de Katholieke Kerk een foute boodschap brengt en het geloof vals uitdraagt. Dan vraag ik mij toch eens af van wie de eerste protestanten, en Luther, hun religieuze vorming hebben gekregen. De Katholieke Leer is blijkbaar toch vals, heeft Luther dan opeens een heilige ingeving gekregen?
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 14 juli 2008 om 20:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Argusx43 : 14 juli 2008 om 22:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Noord-Ierland is deel van Ierland, de kolonisatiepolitiek van de UK heeft niet voor een ommekeer kunnen zorgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() En de wijze waarop de protestant Paisley jarenlang stokebrand heeft gespeeld in de Noord-Ierse kwestie, is dat soms wél conform wat Jezus en Zijn apostelen predikten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() 'k Ben niet op de hoogte van wie daar eigenlijk de schuld is van het hele conflict.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementslid
|
![]() Wat zou dan voor u aanvaardbaar zijn als een bewijs voor het bestaan van God?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Belangrijk is de vraag in hoeverre iemand heeft gestreefd naar een oplossing voor het conflict. Ian Paisley heeft zich wat dat betreft veel en veel minder onderscheiden dan bvb. een Gerry Adams, om maar iemand te noemen. En alleen daarom al komt laatstgenoemde - als hij zich als christen profileert - stukken geloofwaardiger uit deze hele historie dan eerstgenoemde. Kortom: het is hier geen kwestie van protestant versus katholiek, maar van oververzettelijkheid versus toegeeflijkheid. Ongetwijfeld waren er toegeeflijke lui in het protestantse kamp, en ook onverzettelijken bij de katholieken. Maar deze discussie draait rond Ian Paisley, en niet rond de anderen. Als men me mijn mening vraagt over die kerel, dan kan ik - enkel en alleen al op basis van zijn houding in het conflict - met de beste wil van de wereld geen enkele overeenkomst zien met welke evangelische of christelijke waarde dan ook. Lui hier die 's mans status als dominee, en vooral als welsprekend en begenadigd prediker, als maatstaf nemen om Paisley als een "goed christen" af te schilderen doen er toch eens goed aan zich te bezinnen rond hoofdstuk 13 uit de Eerste Brief aan de Korintiërs: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Indien je naar zijn preken zou geluisterd hebben zou je wel inzien dat deze man door God begeesterd is: http://www.ianpaisley.org/exhort.asp |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() qua hersenspoeling heeft de wetenschap geen lessen te ontvangen van gelijk welke sekte.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De Ieren hebben geen gelijk omdat ze katholiek zijn, maar omdat de UK nog steeds een stuk Ierland bezet houd. Als kan men natuurlijk wel vragen stellen bij de methodes, en daar zijn zowel de bezetters als de vrijheidsstrijders niet altijd even proper in geweest.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |