![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens de directeur werd ook vervangen. Maar het gebeuren blijft een incident, dat opgeblazen is in de de gesubsidieerde media tot een nucleair accident. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Lees de Standaard van vandaag. "In Frankrijk heeft zich opnieuw een nucleair ongeval voorgedaan. Bij een inspectie van de kerncentrale in Saint-Alban, in het zuidoosten van Frankrijk, werden vijftien medewerkers radioactief besmet, meldde de krant Le Figaro dinsdag." "De vijftien vaklieden, die voor onderhoudswerk naar de centrale gegaan waren, werden 'slechts licht' besmet door radiocatieve straling en de besmetting heeft naar verluidt geen gevolgen voor hun gezondheid. " Heeft naar verluidt.... Dat is zoals: "Mijn vrouw is een beetje zwanger...." Toch wil ik objectief blijven omdat het hier een menselijke fout kon zijn. Laatst gewijzigd door Tejokus : 22 juli 2008 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ook hier vraagt een objectieve berichtgeving om objectieve cijfers. Hoe groot was de besmetting, of doet men hier ook weer aan paniekzaaierij, zoals bij Tricastin ? Maar zie niet in wat objectiviteit met menselijke fout te maken heeft. Straling zal het zich niet aantrekken of ze van een menselijke fout afkomstig is, of niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jij hoeft me mijn eigen teksten niet nader te verklaren. Hier lezen mensen mee, die 10 keer intelligenter zijn dan wij twee samen ![]() Laatst gewijzigd door Tejokus : 22 juli 2008 om 14:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Door laksheid of omwille van kostenbesparing kan men het onderhoud of controles verwaarlozen en dat is een probleem en dat risco kan men eigenlijk niet nemen omdat de gevolgen bij een evt grote besmetting katastrofaal kunnen zijn. Dat kan u toch niet ontkennen? Talrijke incidenten klein of groot tonen alleen maar aan dat er problemen zijn met nucleaire energie Deze incidenten hoe klein ze voorals nog mogen zijn moet men ook niet minimaliseren. Als er zich een groot incident voor doet is het simpelweg te laat. Een grote besmetting kan je met geen enkele middel ongedaan maken Vandaag kon je dit bericht lezen (op onderstaande link) En het is niet op de VRT ![]() http://news.be.msn.com/buitenland/article.aspx?cp-documentid=8971367 Laatst gewijzigd door pekka_123 : 22 juli 2008 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
U kan toch ook het nieuws op VTM bekijken. Die is niet gesubsideerd door de overheid. Maar misschien wel door de energiereus Suez, die maar al te graag deze incidenten wil geminimaliseert zien. Ik weet niet hoe de berichtgeving op VTM is, omdat ik nooit naar VTM kijk. Dus zeg ik, misschien. Maar wat niet is, kan nog komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens bescheidenheid siert de mens. Maar daarmee hebt ge mij nog altijd geen verklaring gegeven, wat ge bedoeld met "maar ik wil objectief blijven, omdat het hier een menselijke fout kon zijn" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen zal ik eerder in het "believers"kamp thuishoren (goed wetende dat menselijke fouten het zwakke punt zijn, doch geloven dat men deze onder kontrole kan houden). Naief ? De toekomst zal het uitwijzen. Trouwens in de nucleaire wereld is men zich maar al tegoed bewust, dat eventuele menselijke fouten de zwakke schakel zijn, vandaar dat men een groot belang echt aan bvb opleidingen en openheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben misschien wat paranoide. Maar voor de één of andere reden kan ik mij niet ontdoen van de gedachte dat de vrt op nucleair gebied de spa-groen kaart trekt, en hierdoor zijn objectiviteit laat varen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan licht of zwaar bestraald worden, of je kan licht of zwaar besmet worden. Maar je kan niet besmet worden door radioactieve straling. Besmet in dit geval wil zeggen dat je radioactieve partikels op of erger, in je lijf hebt. Dit wil zeggen dat je constant aan een bepaalde dosis radioactiviteit bent blootgesteld. Normaal gezien, worden zulke zaken streng in de gaten gehouden, en de "besmette" mensen worden ontsmet. In het simpelste geval is het een goeie douche, in het ergste geval chirurgisch verwijderen van de besmette delen van het lichaam. Een chelating kuur kan ook toegepast worden indien de partikels te klein en te verspreid zijn door het lichaam. Dwz bepaalde medicatie word gebruikt om de radioactieve materialen te binden en via natuurlijke weg uit te spoelen. Bestraald worden is een heel ander iets op zichzelf, en dat veroorzaakt de stralingsziekte. Hangt er wel van af hoe sterk je bestraald bent geweest. Maar een dosis die als "maximaal" toegelaten is in de kerncentrales op jaarbasis, is vele malen kleiner dan de dosis die piloten op jaarbasis verwerken, en is nog VEEL lager dan de dosis waarbij mensen ziekteverschijnselen van stralingsziekte beginnen te vertonen. Voor dezelfde moeite hadden die 15 man hun handen niet goed gewassen nadat ze in de warme zone zijn geweest en hebben ze bij het verlaten van de warme zone een alarm laten afgaan.
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een technisch defect kan de oorzaak zijn van een ramp, een lek. Omdat ik objectief wil blijven moet ik dus zeggen dat een lek of een ramp niet altijd een menselijke fout moet zijn. Als bijvoorbeeld bij onderhoud het personeel foutief handelt dan spreek ik over een menselijke fout. (het kan ook goed aflopen ondanks dat ze een fout maken) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk persoonlijk dat er toevallig een hournalist een klok hoorde luiden, maar de klepel niet wist hangen. En vooraleer er iemand gaat op en neer springen en zeggen, "dat kwam niet in't nieuws" .Ik ben ook, zeer tijdelijk, besmet geweest. Dit in april 2000, tijdens de revisie van reactor 3. Na 5 keer douchen kon een zeer grijnzende Herr Gunther van stralingsbescherming met een grote schaar helaas afdruipen en was mijn weelderige haardos terug proper. . Aan de soort straling te zien was het waarschijnlijk een chroom isotoop. Zo erg was mijn lichte besmetting, ik heb nog steeds een zwaar gebrek aan tentakels.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 23 juli 2008 om 07:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kans zit er dik in. Maar uiteindelijk komen we terug tot de begindiscussie. Die enkele voorvallen, die nu om de haverklap de media halen, en als ge het mij vraagt, voor ne leek worden voorgesteld als zijnde een accident (of toch minstens een ernstig incident), zouden best op hun juiste waarde worden geschat en voorgesteld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar akkoord er waren uiteindelijk ook menselijke fouten nodig, om den boel te kunnen laten ontploffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan het type van centrale zoals ontploft is in Tjernobil het best vergelijken met een slecht gebouwd tuinhuis gevuld met dynamiet. De Centrale van Doel en Thiange, evenals de meeste andere in gebruik zijnde kerncentrales buiten de communistische invloedssfeer van weleer, zijn dan weer bunkers gevuld met nat hout.
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De gevolgen voor de bevolking zijn dan ook minimaal, laat echter 1 van die ongelukjes gebeuren in een centrale als die van Doel, dan krijg je direct een hogere klassering. Je kan de klasseringen vergelijken met busongevallen. 5lege bussen die in een ravijn rijden is een klein ongevalletje en haalt misschien de pers omdat het er 5 tegelijk waren. Maar 1volle dubbeldekbus die betrokken raakt bij een ongeval met vele gekwetsten en doden, is een ramp. Wel, met de ongevallen in de kerncentrales is het juist hetzelfde. Een ongeluk in een dun bevolkte streek is een ongelukje. Dat zelfde ongelukje in een dicht bevolkte streek is al snel een ramp. Omdat er dan meer mensen betrokken zijn bij dat ongelukje. |
|
![]() |
![]() |