![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Gouverneur
|
![]() Hier: "De veroordeling van de hier aanwezige, zogenaamde "atheïsten" tegenover christenen is toch van een véél grotere orde omwille van de aard ervan, denkt U niet?"
![]() |
#343 |
Parlementslid
|
![]() Nee, maar u begrijpt me verkeerd denk ik. Er is nl een verschil tussen het sturen van missionarissen en het overkomen van miljoenen mensen van een andere cultuur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
Minister
|
![]() U begrijpt me verkeerd: Ik kan geen oordeel doen over de straf die een ander te wachten staat. Wat ik me afvroeg was waarom U me hier met een apothekersschaaltje zit te wikken en weggen terwijl andere personen gerust de H. Kerk mogen beschadigen?
![]() |
![]() |
#345 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De bijbel is duidelijk dat Jezus de enige manier is. Dus zonder Jezus kom je niet in de hemel en ga je naar de hel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht Iedereen kan zich bekeren en kan opnieuw geboren worden. Mozes en David hebben beiden een moord gepleegd en beiden zitten in de hemel. Ja zelfs een seriemoordenaar kan nog steeds naar de hemel op voorwaarde dat hij zich bekeert en opnieuw geboren wordt. Dezelfde voorwaarden gelden voor iedereen. In de ogen van God zijn we allemaal zondaars en de ene zonde is niet beter dan de andere. Iedereen heeft Jezus nodig als we naar de hemel willen. . . .
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik begrijp dat de kerk je aan het hart gaat. Je haat voor atheïsten, moslim, homoseksuelen en andersdenkenden staat daarmee in schrijnend schril contrast.
![]() |
![]() |
#348 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu ja, aangezien de bijbel vol tegenstellingen zit (in het OT wordt er gepleit om holebi's te stenigen, in het NT zegt Jezus dat wie vrij van zonde is de eerste steen mag gooien en dat men de naaste moet beminnen als zichzelf) mag je dus ook niet alles geloven wat er in de bijbel staat. Staan er fouten / leugens in de bijbel, of is god van gedacht verandert en is hij dus feilbaar? Ik dacht dat God een god van liefde was en dat alle liefde van Hem kwam. Hoe kan de liefde dan iets slechts of zondigs zijn?
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor de honderduizendste keer, het kerkelijk huwelijk en het burgerlijk huwelijk zijn totaal verschillende dingen. Ik heb het altijd over het burgerlijk huwelijk. En het huwelijk is in oorsprong geen religieus begrip, is was in oorsprong een handelsdaad waarbij de vader zijn dochter aan een man van een andere familie verkocht om zo een band tussen beide familie te creeëren. Ik heb de naam "burgerlijk huwelijk" niet uitgevonden, het bestaat trouwens al 200 jaar, dus waarom zou het nu plots van naam moeten veranderen, omdat bepaalde gelovigen het verschil niet willen snappen tussen burgerlijke wetten en religieuze gebruiken.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De liefde tussen 2 volwassen personen vergelijken met alcoholisme slaat nergens op, het is zelfs even beledigend alsof ik zou beweren dat geloof een vorm van krankzinnigheid is. Ik zou dat ook niet doen zonder de nodige bewijzen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar heeft de RKK weldegelijk zeggenschaps over, nl. in haar eigen sacramentele ordening. Daarnaast mogen wij als gelovigen ook onze standpunten politiek verwoorden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Nee. In het burgerlijk huwelijk heeft de katholieke kerk niets in de pap te brokkelen. Wij leven hier in een seculiere staat en ik zou graag zien dat dat ook zo blijft. Dat de katholieke kerk de individuele vrijheid van haar aanhangers wenst te beknotten, gaat mij niet aan, maar van mijn vrijheid moet ze met haar tengels afblijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lees eens opnieuw wat ik geschreven heb. Het huwelijk heeft een finaliteit, juist door onze lichamelijkheid. Dat valt niet te ontkennen. Bijgevolg is een relatie tussen twee mensen van hetzelfde geslacht geen huwelijksband maar slechts een abnormale binding. De burgeroverheid moet dit dan ook niet honoreren, net zoals ze twee samenwonende broers niet met een speciaal statuut erkent of waar moeder en dochter samenleven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |