Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2008, 02:24   #381
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Schijnbaar moet ik nogmaals u vragen mijn berichten wat aandachtiger te lezen.
Schijnbaar doe jij nogal graag uit de hoogte.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 02:25   #382
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Het is een genetisch bepaalde variatie mijn beste, er zijn al verscheidene onderzoeken naar gedaan,en wetenschappelijke verklaringen over gepubliceerd...
Welke dan wel?

Welk "homogen" is er dan wel gevonden?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 02:25   #383
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Schijnbaar doe jij nogal graag uit de hoogte.
Ik plaats me altijd op dezelfde hoogte als mijn tegenstander in het debat. Dat klopt dus.
Oud 31 juli 2008, 02:26   #384
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja, het huwelijk staat alleen open voor man-vrouw.
Nee hoor. Dat is al enkele jaren niet meer zo.

Citaat:
Het systeem is inderdaad ontregeld, omdat er een verkeerd beeld wordt opgehangen waarbij het abnormale op gelijke voet met het normale wordt geplaatst. Juist dit brengt een sociale en morele verwarring.
Bij wie? Bij jou? Voel je je verward? Ik geloof dat graag..
Oud 31 juli 2008, 02:26   #385
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kinderen blijven je kinderen, maar dat betekent niet dat je al hun doen en laten goedkeurt. Als een van mijn kinderen misschien in de criminaliteit terugkomt of met drugs experimenteert, dan zal ik dat niet goedkeuren. Het is een amorele levenswandel, net zoals homoseksualiteit dat ook is. Er bestaat evenwel een verschil tussen deze afkeuring en het menselijk omgaan ermee. Steeds moet immers alles gedragen worden door de hoop dat het betere toch bereikt wordt.
En wat gaat U doen als Uw zoon of dochter met hun partner binnenkomen mijn beste....
Het aanvaarden of ze negeren, en als die over trouwen praten....
Het verbieden.....
Of gaat U het van de menselijke kant bekijken,en gunt U hen dan hun geluk,of gaat U proberen om ze hun hele leven lang ongelukkig te laten zijn...

Laatst gewijzigd door Svennies : 31 juli 2008 om 02:30.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 02:30   #386
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, sommige mensen verdienen het nu eenmaal niet om kinderen te hebben. Of moet ik zeggen dat kinderen niet verdienen van bij sommige ouders terecht te komen?
Inderdaad, je zal als homo of lesbienne met zo'n weldenkende vader als Jan opgescheept zitten...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 02:30   #387
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat gaat U doen als Uw zoon of dochter mijn hun partner binnenkomen mijn beste....
Het aanvaarden of ze negeren, en als die over trouwen praten....
Het verbieden.....
Of gaat U het van de menselijke kant bekijken,en gunt U hen dan hun geluk,of gaat U proberen om ze hun hele leven lang ongelukkig te laten zijn...
Zoals al eerder gezegd: als ouder hoeft men geenszins akkoord te gaan met iedere keuze die je kinderen maken. Ook op dat vlak niet. Homoverbintenissen vind ik amoreel, en dat zal ook zo blijven ongeacht wie er voor mij staat.
Oud 31 juli 2008, 02:31   #388
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, je zal als homo of lesbienne met zo'n weldenkende vader als Jan opgescheept zitten...
Ja, er zijn nog mensen die waarden belangrijk vinden en niet zomaar mee drijven op de stroom van "alles moet kunnen, alles is goed, 't maakt niet uit wat het is"...
Oud 31 juli 2008, 02:35   #389
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee hoor. Dat is al enkele jaren niet meer zo.

Bij wie? Bij jou? Voel je je verward? Ik geloof dat graag..
Eigenlijk is het wel echt typerend vast te stellen hoe dergelijke discussie altijd weer lopen (indertijd ook met Raf bijvoorbeeld): na verloop van tijd gaat men wat op de man spelen.

Maar goed, nu u toch een persoonlijke toets aanbrengt... Verward? Neen, ik niet. Ik weet nog steeds goed wat de juiste maatschappelijke ordening is. Maar velen onder ons zijn het noorden kwijt geraakt en leven in de overtuiging "dat alles wel goed is". Vandaar is de stap naar de verdere goedkeuring van nog andere afwijkende vormen heel klein geworden. Denken we maar aan die Nederlandse partij die naast homoverbintenissen ook pedofilie als normaal wil laten erkennen... Zo zie je maar dat we een dobbelsteeneffect krijgen: de ene abnormaliteit dringt de andere op.
Oud 31 juli 2008, 02:37   #390
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja, er zijn nog mensen die waarden belangrijk vinden en niet zomaar mee drijven op de stroom van "alles moet kunnen, alles is goed, 't maakt niet uit wat het is"...
Er zijn zelfs mensen die hun 'waarden' belangrijker vinden dan het geluk van hun kind. Of dat daarom ook goede mensen zijn, laat staan goede ouders, is dan weer een heel ander chapiter. Mocht iemand zich nog afvragen waarom zoveel mensen iets tegen het katholicisme hebben, dan zal zijn vraag nu wel onderhand beantwoord zijn.

Laatst gewijzigd door Patsy Stone : 31 juli 2008 om 02:39.
Oud 31 juli 2008, 02:42   #391
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn zelfs mensen die hun 'waarden' belangrijker vinden dan het geluk van hun kind. Of dat daarom ook goede mensen zijn, laat staan goede ouders, is dan weer een heel ander chapiter. Mocht iemand zich nog afvragen waarom zoveel mensen iets tegen het katholicisme hebben, dan zullen hun vragen nu wel onderhand beantwoord zijn.
Misschien hebben wij dan heel andere noties van "geluk". Als een van mijn kinderen ervoor kiest zijn/haar "geluk" te zoeken in drugs of in het toetreden tot een sekte, kan ik mij in die invulling niet vinden. Net zo in een homoseksuele relatie.

Schijnbaar kunnen jullie dat niet beseffen: ook bij afkeuring blijft een kind je kind en je blijft openstaan tot gesprek en hulp. Jezus is ons voorbeeld daarin: Hij praat het zondig gedrag van de overspelige vrouw niet goed, maar Hij spreekt wel met haar en geeft goede raad.

En ja, sommige mensen zullen wel altijd iets tegen het christendom of het katholicisme hebben. Dat laat me eigenlijk volkomen onverschillig. Jezus zei al dat wij niet van deze zondige wereld zijn.
Oud 31 juli 2008, 02:42   #392
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik weet nog steeds goed wat de juiste maatschappelijke ordening is.
Wat een pretentie zeg! Jij weet zowaar wat de juiste maatschappelijke ordening is? Dat de ordening die jij in gedachten hebt al enkele eeuwen achterhaald is, laat je maar even buiten beschouwing? Wie zei er daarstraks ook weer iets over 'achterop hinken'? Maar dat was niet persoonlijk bedoeld zeker...
Oud 31 juli 2008, 02:45   #393
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een pretentie zeg! Jij weet zowaar wat de juiste maatschappelijke ordening is? Dat de ordening die jij in gedachten hebt al enkele eeuwen achterhaald is, laat je maar even buiten beschouwing? Wie zei er daarstraks ook weer iets over 'achterop hinken'? Maar dat was niet persoonlijk bedoeld zeker...
De natuurlijke ordening is van alle tijden. Een man en een vrouw zijn door hun lichamelijke gegevenheid op elkaar gericht; niet twee mannen; niet twee vrouwen. Daar valt hoegenaamd niet over te discussiëren. Bijgevolg is slechts de eerste eenheid vruchtbaar, terwijl de andere verbintenissen door de band zelf onvruchtbaar zijn. Achterhaald is dat zeker niet, wel integendeel. Juist door die natuurlijke gegevenheid weten we dat dit de enige, juiste maatschappelijke ordening is.
Oud 31 juli 2008, 02:45   #394
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Misschien hebben wij dan heel andere noties van "geluk". Als een van mijn kinderen ervoor kiest zijn/haar "geluk" te zoeken in drugs of in het toetreden tot een sekte, kan ik mij in die invulling niet vinden. Net zo in een homoseksuele relatie.

Schijnbaar kunnen jullie dat niet beseffen: ook bij afkeuring blijft een kind je kind en je blijft openstaan tot gesprek en hulp. Jezus is ons voorbeeld daarin: Hij praat het zondig gedrag van de overspelige vrouw niet goed, maar Hij spreekt wel met haar en geeft goede raad.

En ja, sommige mensen zullen wel altijd iets tegen het christendom of het katholicisme hebben. Dat laat me eigenlijk volkomen onverschillig. Jezus zei al dat wij niet van deze zondige wereld zijn.
Ik pik even terug in op de vraag die Svennies hier al eerder min of meer stelde: als jouw zoon met zijn vriendje thuiskomt en je vertelt dat hij met dat vriendje gaat trouwen, zal je hem dan de steun en de hulp geven die hij nodig heeft, of zal je het hem proberen te verbieden?
Oud 31 juli 2008, 02:46   #395
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Daar valt hoegenaamd niet over te discussiëren.
Wat kom je dan doen op een discussieforum?
Oud 31 juli 2008, 02:48   #396
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik pik even terug in op de vraag die Svennies hier al eerder min of meer stelde: als jouw zoon met zijn vriendje thuiskomt en je vertelt dat hij met dat vriendje gaat trouwen, zal je hem dan de steun en de hulp geven die hij nodig heeft, of zal je het hem proberen te verbieden?
Welke hulp heeft hij dan nodig? Ik denk dat we ook hier verschillen over de notie "hulp"...

Trouwens, wij hebben hier een open relatie waardoor de kinderen heel vlug over hun problemen, zorgen, vreugdes, succesmomenten... spreken. Wij geven hen ook een opvoeding mee die gedragen wordt door waarden. Als er zich een probleem voordoet, zullen wij dat dan wel veel eerder weten. In ieder geval, een homoverbintenis valt niet goed te keuren. Ook niet als een van je kinderen dergelijke plannen koestert.
Oud 31 juli 2008, 02:48   #397
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat kom je dan doen op een discussieforum?
Misschien toch een beetje meer bij de context van een uitspraak blijven... Dat kan zeker geen kwaad.
Oud 31 juli 2008, 02:54   #398
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Welke hulp heeft hij dan nodig? Ik denk dat we ook hier verschillen over de notie "hulp"...

Trouwens, wij hebben hier een open relatie waardoor de kinderen heel vlug over hun problemen, zorgen, vreugdes, succesmomenten... spreken. Wij geven hen ook een opvoeding mee die gedragen wordt door waarden. Als er zich een probleem voordoet, zullen wij dat dan wel veel eerder weten. In ieder geval, een homoverbintenis valt niet goed te keuren. Ook niet als een van je kinderen dergelijke plannen koestert.
Je draait nogal rond de pot. De vraag is nochtans simpel: steun je je kind of steun je het niet?
Oud 31 juli 2008, 02:56   #399
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Misschien toch een beetje meer bij de context van een uitspraak blijven... Dat kan zeker geen kwaad.
de uitspraak 'Daar valt hoegenaamd niet over te discussiëren' betekent nochtans naar mijn bescheiden mening in iedere context hetzelfde: het opleggen van je mening aan een ander. Of dat voor een discussieforum geen kwaad kan, zou ik niet zomaar durven beweren.
Oud 31 juli 2008, 05:39   #400
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach, ik vind het helemaal geen verwijt dat u me voor de voeten werpt dat ik "weinig begrip" zou koesteren voor "de holebi gemeenschap" (sic). Meer zelfs, ik heb zelfs geen enkel begrip voor dergelijke afwijkende vormen die mijns inziens ziekelijk, afwijkend en abnormaal zijn en maatschappelijk zeker niet gehonoreerd horen te worden.
.
De enige ziekelijken, afwijkenden en abnormalen op deze Aardbol, zijn de religieuze extreme types die hun hele hebben en houden hebben opgehangen aan een opperwezen, geloof of ideologie, Dat zijn het soort mensen die in een psychiatrische inrichting behoren te zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be