Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2008, 23:53   #161
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Schijnbaar wel, daar u zich alsook uw asociaal gedrag voortdurend meent te moeten verdedigen.
Ik zal je moeten teleurstellen

Ik ben nog niet eens begonnen met me te verdedigen; daarvoor zou ik me eerst aangesproken moeten voelen door jouw "j'accuse", quod non.

Maar dit blijft een discussieforum, dus het staat mij vrij mijn mening te ventileren, niet?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 23:54   #162
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Nope, niet echt. Jij zit verkeerd, maar jij spreekt je dan ook uit over situaties waar je de finesses niet van kent.

Net wel; iemand die dat niet kan, is per definiie iemand die niet oppde baan thuishoort.

Mij niet gelaten; ik deel de baan liever met mensen die de baan aanvoelen dan met mensen die enkel kunnen doen wat bordjes hen voorkauwen.
Ach, u mag dit hier nog honderdmaal herhalen: u kunt er niet van onderuit dat u totaal fout zit. Er zijn nu eenmaal regels en wie die niet wenst op te volgen ondergraaft de goede werking van een samenleving. Dat is op alle vlakken zo, dus ook de mobiliteit.

Ook mag u hier nog voortdurend moord en brand schreeuwen iedere keer er weer een flitspaal bijkomt of er nog meer controles komen, de val wordt verder toegeklapt tot uw soort hopeloos gevangen zit.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 23:55   #163
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
De discussie heb ik al eerder met u gevoerd en toen duidelijk onderstreept dat het opvolgen van de maximumsnelheden slechts één, maar niet te verwaarlozen, element is in goed rijgedrag. Nergens herleid ik het tot ene. U probeert dat voortdurend, onterecht, te doen.
Je hebt dat toen tot in het oneindige herhaald ja,,net zoals je dat hier ook doet. Zonder daadwerkelijke argumentatie weliswaar, net zoals je nu ook doet. Je hebt me toen niet overtuigd, en dat zal je nu ook niet doen
Oud 30 juli 2008, 23:56   #164
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach, u mag dit hier nog honderdmaal herhalen: u kunt er niet van onderuit dat u totaal fout zit. Er zijn nu eenmaal regels en wie die niet wenst op te volgen ondergraaft de goede werking van een samenleving. Dat is op alle vlakken zo, dus ook de mobiliteit.

Ook mag u hier nog voortdurend moord en brand schreeuwen iedere keer er weer een flitspaal bijkomt of er nog meer controles komen, de val wordt verder toegeklapt tot uw soort hopeloos gevangen zit.
De val?
Zoals ook al eerder gezegd, jij bent niet de enige die ongevalvrij en boetevrij rondtuft
Oud 30 juli 2008, 23:56   #165
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt dat toen tot in het oneindige herhaald ja,,net zoals je dat hier ook doet. Zonder daadwerkelijke argumentatie weliswaar, net zoals je nu ook doet. Je hebt me toen niet overtuigd, en dat zal je nu ook niet doen
En dat is ook niet mijn bedoeling, daar de werkelijkheid u dat wel vroeg of laat zal leren.
Oud 30 juli 2008, 23:58   #166
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De val?
Zoals ook al eerder gezegd, jij bent niet de enige die ongevalvrij en boetevrij rondtuft
Wees gerust, vroeg of laat bent u eraan voor de moeite... Daarenboven lijd ik niet aan dat gekanker wat sommige van jullie snelheidsduivel zo kenmerkt.
Oud 30 juli 2008, 23:59   #167
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Wees gerust, vroeg of laat bent u eraan voor de moeite...
Bring it on, really
Oud 31 juli 2008, 07:40   #168
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Wat mij betreft, mogen ze nog veel strenger optreden tegen alwie de borden negeert rond wegenwerken. In Vlaanderen is dat gewoonweg ziekelijk, vandaar dat heel wat wegenwerkers klagen over het asociaal gedrag. Als er 50 km/u staat bij wegenwerken moet men zich daaraan houden.

Is het dan echt teveel gevraagd de regels op te volgen en aldus mensen te respecteren?
Ok, situatie beschrijving.

De steenweg tussen Lier en Mortsel. Een weg die varieert van kruispunt tot kruispunt van 50km/u tot 90Km/u.
Ik deed die toen dagelijks. Op een zondag nacht kom ik over die baan, en na een verkeerslicht,met daarachter een prachtig bord 70 pronkend, vind ik het niet de moeite om gas te geven.

Langs de kant staat een kleine vrachtwagen geparkeerd. Flits.
Ik vind het maar raar, en draai aan het volgende kruispunt terug. En ja hoor, 3 meter voor de vrachtwagen staat een Volkwagen Rijkswachtbusje, met de Multinova aan de bumper.
Ik stop bij onze lange arm der wet, en vraag waarom ik geflitst ben.
"Meneer, U reed 61km/u waar U maar 50 mag".

Mijn reactie:
"Sorry, maar 200 meter terug, net na het vorige kruispunt met verkeerslichten, staat een bord 70 km/u. Er is geen kruispunt , noch een extra verkeersbord te zien op die korte afstand. Ik denk dat U een vergissing maakt, want na de volgende lichten kom ik in Mortsel, en daar is het 50km/u"

"Toch mag U maar 50 hier, want we hebben daarstraks het bord 50km/u -werken, hier neergezet, net achter de combi. Morgen gaan de gemeentewerkers hier nieuwe bloembakken zetten."

Ik zag toen de futuliteit van mijn betoog in. Want, tussen de vrachtwagen en de combi in, stond wel degelijk zo'n tijdelijk verkeersbord. Je kent ze wel, een stalen velg, met een stuk betonijzer aan gelast, waaraan zo'n vermangeld verkeersbord hangt te bengelen.

De enige manier om zo iets aan te tonen voor een politierechter was toen moeilijk, nu gemakkelijk. Een foto nemen.
In 1994 niet zo evident, tenzij je een amateur fotograaf was, nu met zowat elke GSM.

Laatst gewijzigd door maddox : 31 juli 2008 om 07:49.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 08:11   #169
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Vergelijk dat maar eens met de VS of Canada waar op je op bepaalde wegen uren rechtdoor kunt rijden maar waar de weggebruikers netjes de voorgeschreven snelheid aanhouden (al nodigt de weg tot veel meer uit....).
Spreken zonder kennis van zaken is triestig. Ik vertoef zeer regelmatig in de US, en ik kan je verzekeren dat je wel effe schrikt als langs weerskanten de zware trucks je tegen 70-80 mph voorbij denderen.

Als je daar de snelheidslimiet rijdt, vliegt *iedereen* je voorbij, zelfs de zware trucks.

Domme opmerking.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 08:17   #170
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kijk het gaat hem helemaal niet om regels die er al zijn, het gaat hem op het steeds opnieuw beperken van vrijheid, beetje voor beetje, als je dat niet begrijpt heel spijtig voor jouw dan.
Oud 31 juli 2008, 08:54   #171
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ok, situatie beschrijving.

De enige manier om zo iets aan te tonen voor een politierechter was toen moeilijk, nu gemakkelijk. Een foto nemen.
In 1994 niet zo evident, tenzij je een amateur fotograaf was, nu met zowat elke GSM.
Dan is die fltispaal toch beter ? Nu kun je paintshooten, zwavelzuurshooten , banden recycleren[verbranden dus) , vlammenwerpertje spelen (zo'n waterspuiter met ether/brandalcohol richten op een flitspaal met 1 brandend lucifertje voor de soacker;..),
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 09:05   #172
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dan is die fltispaal toch beter ? Nu kun je paintshooten, zwavelzuurshooten , banden recycleren[verbranden dus) , vlammenwerpertje spelen (zo'n waterspuiter met ether/brandalcohol richten op een flitspaal met 1 brandend lucifertje voor de soacker;..),
Ik zou liever hebben dat de Flitspalen/Traject Controle/Big Brother effectief een veiligheidsmaatregel zouden zijn, in plaats van een melkkoe.

Denk je nu echt dat ik plezier vind in het bedenken van pesterijen die uiteindelijk door mezelf betaald werden/zullen worden? Ik heb wel beters te doen met mijn 18% van wat ik uiteindelijk kan uitgeven van mijn loon.
Oud 31 juli 2008, 12:00   #173
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Jongens wat een bende onnozelaars
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 13:52   #174
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

pekka_123's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Je moet natuurlijk wel weten waar je over spreekt.
Tot voor kort was VAB mijn werkgever

EN

VAB heeft helemaal GEEN verzekering, laat staan dat ze zwarte dozen in voertuigen installeren. Sterker nog, ze zijn geen voorstander om zulke systemen in wagens in te bouwen.
Excuseer hoor: het is Touring
pekka_123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 14:19   #175
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Je geeft dus zelf aan dat het niet zozeer snelheid is, maar rijgedrag dat een veel grotere rol speelt.

Ik weet wel wat kiezen als ik moet kiezen tussen allemaal bestuurders die correct rijgedrag vertonen, maar die op rustige momenten gerust 140-160 op een autostrade durven doen, of aggressievelingen die zich aan de snelheid houden.
Ja, maar hoe ga je dat correct rijgedrag afdwingen?
Correct rijgedrag is ook je snelheid aanpassen aan de verkeerssituatie zoals dichtheid van verkeer, veel of weinig fietsers, nat wegdek, bochtige en onoverzichtelijke weg.

Als je 160 doet op de snelweg in rustige momenten kan dat normaal geen probleem zijn, maar ieder heeft wel zijn norm voor "rustig". En er is nog een verschil bij een natwegdek. En wat is "normaal gezien"? Als er een voorwerp op het wegdek ligt of als een ander voertuig een "dom" manouvre maakt?
En bij op-en afritten is deze snelheid niet aanvaardbaar.
Met 160 hier in België kan je door al die op-en afritten niet veel tijdswinst boeken. En wat is die tijdswinst als je dat vergelijkt bij grote landen waar men vele groter afstanden aflegt en ritten van een paar uur naar een andere grote stad tot een normale tijdsduur rekent ?

Een ander aspect is het verbruik dat een stuk hoger ligt bij die snelheid dan 120 vooral bij een lichtere motor. En dus slecht voor het milieu
Het verschil in verbruik bij 100 of 120 is ook al aanzienlijk.
Oud 31 juli 2008, 14:31   #176
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Kijk het gaat hem helemaal niet om regels die er al zijn, het gaat hem op het steeds opnieuw beperken van vrijheid, beetje voor beetje, als je dat niet begrijpt heel spijtig voor jouw dan.
De snelheidslimieten bestaan er al zolang er auto's rijden.
Toen men auto's op de openbare weg toeliet, had men volgens u geen verkeersregels mogen invoeren. Want dan zou u gezegd hebben: "ik wil ook zo een auto, maar ik rijdt er mee zoals ik dat wil". Heeft u dan geen rijexamen moeten afleggen waar de voorwaarde tot slagen was: houdt u aan de wegcode, de snelheidslimieten inbegrepen?
Het autorijden op de openbare weg is in de eerste plaats een recht dat men destijds aan iedereen heeft toegekend mits één voorwaarde: "het naleven van de wegcode"
Oud 31 juli 2008, 14:37   #177
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
En het dringt niet in jouw hersencellen door dat ze zo geplaatst zijn dat we vroeg of laat in een onbewaakt moment toch wel eens een boete oplopen. Vandaar geldklopperij.
Door die trajectcontrole wordt de gemiddelde snelheid genomen op een bepaalde afstand, tot vele honderden meters. Als u dus in zo'n "onbewaakt" moment eventjes wat te hard rijdt kan u dat corrigeren en zal je niet geflitst worden
Oud 31 juli 2008, 14:47   #178
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Wat is belangrijker? Verkeersveiligheid, of de inkomsten die uit boetes gegenereerd worden? Bijlangrijke vraag met belangrijke consequenties...
En bij 120 ben je minder dood dan bij 140?
Want daar gaat het om op het einde van de rit. Op autostrades ben je zogenaamd veilig aan 120, en niet meer aan 140?
De ernst van de verwondingen zijn bij hoge snelheid groter. Ook de kans op overlijden. U denkt bij deze aan u zelf als het verkeersslachtoffer. Als er een ander partij bij betrokken is dan moet vooral deze de gevolgen dragen voor uw snelheid.
Men moet ergens de grens trekken. Als men nu zou beslissen om de snelheid op te voeren tot 140, dan zal men na een loop van tijd gaan zeggen: pfff 140, waarom geen 160 enz...?
Er zijn ook westerse landen waar de snelheid nog beperkter is dan hier, kijk bijv maar eens in de USA, waar hier iedereen zo naar opkijkt.
Oud 31 juli 2008, 14:49   #179
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het dan echt teveel gevraagd de regels op te volgen en aldus mensen te respecteren?
Wel, neen dat is het uiteraard niet. Maar je kan jezelf ook de vraag stellen of die camera's en regels wel een meerwaarde bieden voor de verkeersveiligheid, en niet enkel voor de staatskas.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 14:56   #180
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Een flitspaal kost iets van een 50.000 euro dacht ik, niet dat dit de intrisieke waarde is hoor, maar dat is de prijs die de overheid betaald levering en plaatsing incluis.. veel hé en wees gerust er zijn mensen heel blij dat er elk jaar een kudde stalen bomen langs de wegen worden geplant.
Als de overheid alleen dingen zou doen die de mensen blij maken... : het afschaffen van de verkeersregels, afschaffen van belastingen... dat klinkt goed.
Prachtig, maar zo werkt het gewoon niet
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be