![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben nog niet eens begonnen met me te verdedigen; daarvoor zou ik me eerst aangesproken moeten voelen door jouw "j'accuse", quod non. Maar dit blijft een discussieforum, dus het staat mij vrij mijn mening te ventileren, niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook mag u hier nog voortdurend moord en brand schreeuwen iedere keer er weer een flitspaal bijkomt of er nog meer controles komen, de val wordt verder toegeklapt tot uw soort hopeloos gevangen zit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Zoals ook al eerder gezegd, jij bent niet de enige die ongevalvrij en boetevrij rondtuft ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat is ook niet mijn bedoeling, daar de werkelijkheid u dat wel vroeg of laat zal leren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De steenweg tussen Lier en Mortsel. Een weg die varieert van kruispunt tot kruispunt van 50km/u tot 90Km/u. Ik deed die toen dagelijks. Op een zondag nacht kom ik over die baan, en na een verkeerslicht,met daarachter een prachtig bord 70 pronkend, vind ik het niet de moeite om gas te geven. Langs de kant staat een kleine vrachtwagen geparkeerd. Flits. Ik vind het maar raar, en draai aan het volgende kruispunt terug. En ja hoor, 3 meter voor de vrachtwagen staat een Volkwagen Rijkswachtbusje, met de Multinova aan de bumper. Ik stop bij onze lange arm der wet, en vraag waarom ik geflitst ben. "Meneer, U reed 61km/u waar U maar 50 mag". Mijn reactie: "Sorry, maar 200 meter terug, net na het vorige kruispunt met verkeerslichten, staat een bord 70 km/u. Er is geen kruispunt , noch een extra verkeersbord te zien op die korte afstand. Ik denk dat U een vergissing maakt, want na de volgende lichten kom ik in Mortsel, en daar is het 50km/u" "Toch mag U maar 50 hier, want we hebben daarstraks het bord 50km/u -werken, hier neergezet, net achter de combi. Morgen gaan de gemeentewerkers hier nieuwe bloembakken zetten." Ik zag toen de futuliteit van mijn betoog in. Want, tussen de vrachtwagen en de combi in, stond wel degelijk zo'n tijdelijk verkeersbord. Je kent ze wel, een stalen velg, met een stuk betonijzer aan gelast, waaraan zo'n vermangeld verkeersbord hangt te bengelen. De enige manier om zo iets aan te tonen voor een politierechter was toen moeilijk, nu gemakkelijk. Een foto nemen. In 1994 niet zo evident, tenzij je een amateur fotograaf was, nu met zowat elke GSM.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 31 juli 2008 om 07:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je daar de snelheidslimiet rijdt, vliegt *iedereen* je voorbij, zelfs de zware trucks. Domme opmerking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan is die fltispaal toch beter ? Nu kun je paintshooten, zwavelzuurshooten , banden recycleren[verbranden dus) , vlammenwerpertje spelen (zo'n waterspuiter met ether/brandalcohol richten op een flitspaal met 1 brandend lucifertje voor de soacker;..),
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk je nu echt dat ik plezier vind in het bedenken van pesterijen die uiteindelijk door mezelf betaald werden/zullen worden? Ik heb wel beters te doen met mijn 18% van wat ik uiteindelijk kan uitgeven van mijn loon.
![]() |
![]() |
#173 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Jongens wat een bende onnozelaars
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Correct rijgedrag is ook je snelheid aanpassen aan de verkeerssituatie zoals dichtheid van verkeer, veel of weinig fietsers, nat wegdek, bochtige en onoverzichtelijke weg. Als je 160 doet op de snelweg in rustige momenten kan dat normaal geen probleem zijn, maar ieder heeft wel zijn norm voor "rustig". En er is nog een verschil bij een natwegdek. En wat is "normaal gezien"? Als er een voorwerp op het wegdek ligt of als een ander voertuig een "dom" manouvre maakt? En bij op-en afritten is deze snelheid niet aanvaardbaar. Met 160 hier in België kan je door al die op-en afritten niet veel tijdswinst boeken. En wat is die tijdswinst als je dat vergelijkt bij grote landen waar men vele groter afstanden aflegt en ritten van een paar uur naar een andere grote stad tot een normale tijdsduur rekent ? Een ander aspect is het verbruik dat een stuk hoger ligt bij die snelheid dan 120 vooral bij een lichtere motor. En dus slecht voor het milieu Het verschil in verbruik bij 100 of 120 is ook al aanzienlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Toen men auto's op de openbare weg toeliet, had men volgens u geen verkeersregels mogen invoeren. Want dan zou u gezegd hebben: "ik wil ook zo een auto, maar ik rijdt er mee zoals ik dat wil". Heeft u dan geen rijexamen moeten afleggen waar de voorwaarde tot slagen was: houdt u aan de wegcode, de snelheidslimieten inbegrepen? Het autorijden op de openbare weg is in de eerste plaats een recht dat men destijds aan iedereen heeft toegekend mits één voorwaarde: "het naleven van de wegcode" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Door die trajectcontrole wordt de gemiddelde snelheid genomen op een bepaalde afstand, tot vele honderden meters. Als u dus in zo'n "onbewaakt" moment eventjes wat te hard rijdt kan u dat corrigeren en zal je niet geflitst worden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Men moet ergens de grens trekken. Als men nu zou beslissen om de snelheid op te voeren tot 140, dan zal men na een loop van tijd gaan zeggen: pfff 140, waarom geen 160 enz...? Er zijn ook westerse landen waar de snelheid nog beperkter is dan hier, kijk bijv maar eens in de USA, waar hier iedereen zo naar opkijkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, neen dat is het uiteraard niet. Maar je kan jezelf ook de vraag stellen of die camera's en regels wel een meerwaarde bieden voor de verkeersveiligheid, en niet enkel voor de staatskas.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Prachtig, maar zo werkt het gewoon niet |
|
![]() |
![]() |