![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijn excuses om dit mooie verhaal kort te wieken. Even reageren op de conclusie van dat verhaal.
Ja, dat lijkt me een mooie zaak voor die drie generaties. Idyllisch, nostalgisch, familieband, geduld, nuttig, kunst, werkzekerheid,... en zo kan ik nog een paar mooie woorden verzinnen. Ik denk dat dat ook jouw gevoel is dat je daarbij oproept. Maar als ik mijn rose bril afzet, neigt het me iets te hard naar "hou ze blootvoets in de keuken".
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Hoe komt u daar nu bij. En als het humoristisch is bedoeld, dan ontsnapt me deze humor. Priesters (pastoors, kapelaans, deken, enz) hebben zeker een maatschappelijke functie. Men moet deze mensen niet de hele tijd door nodeloos afbreken. Meer nog, ik heb respect voor de jonge mensen die in onze tijd priester worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Ik kraak de Nederlanders niet af. Wat ik zeg over Nederlanders stoelt op wat ik zie. Maar ik zie niet in waarom priesters op een 'satanische ladder' staan. Tenzij dit laatste als humor wordt bedoeld en dat ontsnapt me dan.
Laatst gewijzigd door system : 31 juli 2008 om 19:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat komt omdat ik vind dat het Christendom een zieke perversie is van wat er in de Bijbel staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Men zou ook kunnen stellen: of van wat er nu precies niet in de bijbel staat. Maar de priester heeft vaak ook een maatschappelijk zeer waardevolle, nuttige taak. Laatst gewijzigd door system : 31 juli 2008 om 19:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het verhaaltje dat ik hier neergezet heb is wat het is, en hoeft niet op die manier voorwerp van discussie te worden. Mij ging het vooral om de boodschap die zo'n gigantisch gebouw voor ons, 21e-eeuwers, nog kan hebben. Meer niet: de emancipatie van de vrouw is hier niet aan de orde. Mocht ik dit verhaal verteld hebben in een 21e-eeuwse context, dan was dat aspect je niet eens opgevallen, zo maak ik me sterk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen vertellen wat ze moeten doen, of uitleggen wat er in een boekje staat, is m.i. niet heel erg nuttig. Mensen helpen is m.i. alleen nuttig als je het niet doet vanuit religieuze overtuiging, maar vanuit je hart. Mensen bij elkaar brengen dat lukt binnen religies alleen in gesloten groepen, omdat zij allemaal beweren het monopolie op de waarheid te hebben, en derhalve andersgezinden verachten - hoewel de meesten dit niet openlijk zullen zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Neen, dat is wel zo. Maar misschien moeten we het ook eens kunnen omkeren in de zin van: ik ben het niet eens met u, maar ik respecteer uw mening hierover.
Laatst gewijzigd door system : 31 juli 2008 om 20:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister
|
![]() Wat weet jij daar nu van?
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() Voor mijn part mag elke godsdienst gelijk welk gebeds- of gemeenschapsgebouw bouwen. Simpel en bescheiden of groot en pompeus, of het nu wel of niet in overeenstemming is met de fundamenten van hun geloof... Het maakt mij niets uit. Zolang ze maar in overeenstemming zijn met de bouwregels en ze de bouw en het onderhoud maar zelf betalen.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De tekst gaat over mensen. Niet over gebouwen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister-President
|
![]() Zo las ik het ook: een oproep om niet te bidden in het kerkgebouw, maar braaf thuis in alle bescheidenheid.
Maar als christenen dan toch thuis moeten bidden, waarom hebben ze dan nog kerkgebouwen nodig (nu ja, ze doen maar, zolang ze het zelf betalen)?
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN