Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2008, 21:49   #761
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Maar dan is het logische gevolg ervan wel dat migranten langer van de werkloosheid "genieten" zonder geschorst te worden.
"Logisch" is eerlijk gezegd niet het eerste woord dat in mijn gedachten opkomt met betrekking tot deze situatie...
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 21:50   #762
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Daar heb je volkomen gelijk in.
Misschien snap je nu dan ook waarom ik geen voorstander ben van dergelijke resoluties of wetten omdat er vaak "onvoorziene" gevolgen zijn waar je pas later achterkomt.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 21:54   #763
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Ik ben GEEN katholiek. Ik ben een christen.
Uit interesse: behoort U tot de recente bekeerlingen ("new born christians") onder invloed van de uit Amerika afkomstige prekers of behoort U tot de zeer kleine groep van wat ik maar zal beschrijven als "historische protestanten" in Vlaanderen?

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 22:01   #764
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben GEEN katholiek. Ik ben een christen.
U bent geen christen, toch niet in de betekenis van "volgeling van de leer van Jezus Christus". De Jezus waarover men mij verteld heeft kwam op voor de verdrukten. Hij zei niet tegen de tollenaar of tegen de zogenaamde "zondige vrouw": "Wat maar, binnenkort smijt ik jullie in de hel waar je eeuwig zal gefolterd worden!". Wie vrij is van zonde, werpe de eerste steen, remember. Wel, de rabiate pilarenbijters hier op het forum doen niet anders dan virtuele stenen gooien... Dat zijn in mijn ogen geen christenen, maar farizeeërs... Je weet wel dat soort dat Christus mee ter dood heeft veroordeeld (volgens de Bijbel)...
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 22:07   #765
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik herinner me anders een zaak van een werkgever die nu is veroordeeld omdat hij weigerde om allochtonen in dienst te nemen terwijl hij toch echt wel eigenaar is van dat bedrijf. En hij is veroordeeld op basis van de antidiscriminatiewetgeving en daarom dat ik een probleem heb met die wetgeving. Ik zeg hier niet dat die persoon gelijk heeft, maar wel dat hij moet kunnen beslissen aan wie hij de job geeft.
Het gaat hier niet over privébezit van een eigenaar, maar over wettelijke instellingen, die horen open te staan voor iedereen, ongeacht geslacht, huidskleur, afkomst, seksuele voorkeur, godsdienst, enz...

En u heeft nog altijd niet geantwoord waarom u vindt dat ik moet gefolterd worden (in een eventueel volgend leven).
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 2 augustus 2008, 22:08   #766
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Uit interesse: behoort U tot de recente bekeerlingen ("new born christians") onder invloed van de uit Amerika afkomstige prekers of behoort U tot de zeer kleine groep van wat ik maar zal beschrijven als "historische protestanten" in Vlaanderen?
Nee mijn ouders zijn katholiek (alleen in naam hoor ). En ja door het bekijken en lezen van wat u wellicht "amerikaanse prekers" zou noemen heb ik me een aantal jaren geleden bekeerd (ben ik opnieuw geboren ). Ik beschouw mezelf als een volgeling van de bijbel en Jezus Christus. En ik beschouw de bijbel als het onfeilbaar, geïnspireerd (bewaard) woord van God.
Oud 2 augustus 2008, 22:10   #767
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee mijn ouders zijn katholiek (alleen in naam hoor ). En ja door het bekijken en lezen van wat u wellicht "amerikaanse prekers" zou noemen heb ik me een aantal jaren geleden bekeerd (ben ik opnieuw geboren ). Ik beschouw mezelf als een volgeling van de bijbel en Jezus Christus. En ik beschouw de bijbel als het onfeilbaar, geïnspireerd (bewaard) woord van God.
Waar zegt Jezus dat ik moet gefolterd worden?
Oud 2 augustus 2008, 22:17   #768
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Jezus zegt dat niet, de Amerikaanse prekers zeggen dat. Dezelfde mannen waarvan er voor het ogenblik verscheidenen zwaar onder de loep genomen worden door de fiscus en (republikeinse) sentoren omtrent hun enorme weelde, afgetroggeld van hun goedgelovige, naieve schapen.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 22:18   #769
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
U bent geen christen, toch niet in de betekenis van "volgeling van de leer van Jezus Christus". De Jezus waarover men mij verteld heeft kwam op voor de verdrukten. Hij zei niet tegen de tollenaar of tegen de zogenaamde "zondige vrouw": "Wat maar, binnenkort smijt ik jullie in de hel waar je eeuwig zal gefolterd worden!". Wie vrij is van zonde, werpe de eerste steen, remember. Wel, de rabiate pilarenbijters hier op het forum doen niet anders dan virtuele stenen gooien... Dat zijn in mijn ogen geen christenen, maar farizeeërs... Je weet wel dat soort dat Christus mee ter dood heeft veroordeeld (volgens de Bijbel)...
De bijbel lezen kan uw ogen openen. En waarom zou ik niet opkomen voor de verdrukten ?? Kan u dat even toelichten ?
Ik vind dat mensen die het moeilijk hebben absoluut moeten geholpen worden, maar ik ben het niet altijd eens hoe dat moet gebeuren. Ik heb nl een probleem tegen een verplichting vanwege de overheid. Ik vind dat mensen dit zelf moeten doen en dan zal snel blijken wie wel en wie niet vrijwillig iets wil doen voor mensen die het moeilijk hebben.

Trouwens gaat u vaak naar een bejaardentehuis om even met die mensen daar te praten of zo ? Gaat u vrijwillig naar instellingen voor gehandicapten en die mensen daar eens bezoeken of iemand helpen die thuis woont en die door een handicap wel wat hulp kan gebruiken ? Heb u allochtone vrienden ? Of bent u bevriend met iemand die uit de prostitutie komt ? Gaat u wel eens helpen in een keuken die eten klaarmaakt voor daklozen of zo ?
Oud 2 augustus 2008, 22:20   #770
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Waar zeg ik dat u moet gefolterd worden ? Ik had toch echt graag wel gezien waar ik zo een uitspraak heb gedaan ... . En ik verwacht dan ook excuses voor deze beschuldiging.
Oud 2 augustus 2008, 22:21   #771
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je zit toch niet in die randdebielensekte die begrafenissen van holebi's en gesneuvelde amerikaanse soldaten gaat verstoren?
Oud 2 augustus 2008, 22:24   #772
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Jezus zegt dat niet, de Amerikaanse prekers zeggen dat. Dezelfde mannen waarvan er voor het ogenblik verscheidenen zwaar onder de loep genomen worden door de fiscus en (republikeinse) sentoren omtrent hun enorme weelde, afgetroggeld van hun goedgelovige, naieve schapen.
Waar zeggen die personen dat men mensen ( ik neem aan dat het over holebi's) gaat moet folteren ?
Oud 2 augustus 2008, 22:24   #773
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zit toch niet in die randdebielensekte die begrafenissen van holebi's en gesneuvelde amerikaanse soldaten gaat verstoren?
Het gekkenhuis Westboro baptist church bedoel je ?
Oud 2 augustus 2008, 22:26   #774
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
lolol nee , ik heb dat ook gezien en dat is onbijbels. Die mensen maken slechte reclame voor christenen. Net zoals er atheisten zijn die ook slechte reclame maken voor het atheisme heb je dat ook bij christenen.

Dit is 1 van de redenen dat je de bijbel zelf eens zou moeten lezen en dan snap je meteen dat sommige christenen er onbijbelse praktijken op nahouden en dan zal je beeld over oa Jezus ook snel gecorrigeerd worden. U hoeft daarom niet te geloven of eens te zijn in/met de bijbel, maar heel veel opmerkingen zouden dan niet meer gemaakt worden en u zou dan zeker beseffen dat christenen fouten maken en zondigen.

Laatst gewijzigd door dirk001 : 2 augustus 2008 om 22:29.
Oud 2 augustus 2008, 22:27   #775
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waar zeg ik dat u moet gefolterd worden ? Ik had toch echt graag wel gezien waar ik zo een uitspraak heb gedaan ... . En ik verwacht dan ook excuses voor deze beschuldiging.
Mijn excuses... u zegt niet dat ik moet gefolterd worden, u zegt dat ik een een erger lot verdien dan foltering (eeuwige foltering in een volgend leven).
Tenzij de hel een plezierig oord is of u neemt afstand neemt van onderstaande uitspraak (m.a.w. dat holebi's helemaal niet naar de hel gaan), of zegt dat u er tegen bent dat holebi's naar de hel gaan.

Citaat:
Maar holebi's zouden zich beter zorgen maken over de tweede dood ipv hierover .... . Zonder bekering en oprecht berouw gaan ze immers voor eeuwig en eeuwig naar de hel en dat lijkt me een iets groter probleem dan foltering en vervolging hier op aarde.
Oud 2 augustus 2008, 22:29   #776
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus u vindt het normaal dat een werkgever kan vervolgd worden voor het weigeren van iemand een job te geven ? Of u vindt dus dat mensen die een huis verhuren moeten kunnen vervolgd worden omdat ze iemand weigeren die wel degelijk kan betalen ?
Als de werkgever of huisbaas weigert op discriminatoire gronden, dan vind ik zeker dat die werkgever of huisbaas strafbaar zijn, want discriminatie is niet toegestaan.

Citaat:
Het lijkt me dat u hier mensen gaat vervolgen die eigenaar zijn van iets maw het is hun eigendom, hun bezit ... lijkt me dat die mensen daar zelf mogen over beslissen of bent u soms communistisch ingesteld ?
Ja; daar mogen zij zeker zelf over beslissen, bijvoorbeeld het besluit om personeel te werven of het besluit een huis te verhuren. Maar als zij vervolgens besluiten om iemand niet aan te nemen of aan iemand niet te verhuren, op grond van levensbeschouwing, geaardheid, geslacht of afkomst, dan zitten zij fout.

Citaat:
En ik doe hier geen uitspraak of die personen in kwestie daar goed of slecht aan doen, maar het is wel hun bezit en ik vind dat die mensen dan zelf moeten beslissen aan wie ze een job geven of aan wie ze iets verhuren.
Op het moment dat iemand publiekelijk bekend maakt dat hij personeel werft of een woning verhuurt, mag hij geïnteresseerden niet discrimineren.
Oud 2 augustus 2008, 22:29   #777
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Het gekkenhuis Westboro baptist church bedoel je ?
Ja die psychiatrische instelling (helaas een open instelling) zonder dokters of verplegend personeel...
Oud 2 augustus 2008, 22:33   #778
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Mijn excuses... u zegt niet dat ik moet gefolterd worden, u zegt dat ik een een erger lot verdien dan foltering (eeuwige foltering in een volgend leven).
Tenzij de hel een plezierig oord is of u neemt afstand neemt van onderstaande uitspraak (m.a.w. dat holebi's helemaal niet naar de hel gaan), of zegt dat u er tegen bent dat holebi's naar de hel gaan.
Ik zal het even herformuleren .. de bijbel zegt dat iedereen die Jezus niet als Messias accepteert en die dus niet opnieuw geboren wordt naar de hel gaat. Maar als een homo zich bekeerd en hergeboren wordt dan gaat hij dus naar de hemel en er zijn homo's die dat gedaan hebben hoor. Of ze daarna homo gebleven zijn of er wat hebben aan gedaan dat is iets anders.
Oud 2 augustus 2008, 22:35   #779
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door okke Bekijk bericht
Als de werkgever of huisbaas weigert op discriminatoire gronden, dan vind ik zeker dat die werkgever of huisbaas strafbaar zijn, want discriminatie is niet toegestaan.

Ok en u gaat deze personen dan finacieel vergoeden hoop ik als er wat misloopt omdat u hen een beslissing hebt opgelegd ?
Oud 2 augustus 2008, 22:36   #780
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar als een homo zich bekeerd en hergeboren wordt dan gaat hij dus naar de hemel en er zijn homo's die dat gedaan hebben hoor. Of ze daarna homo gebleven zijn of er wat hebben aan gedaan dat is iets anders.
Waarom schrijf je dan dat "holebi's zich beter zorgen (zouden) maken over de tweede dood"?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be