Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2008, 00:06   #801
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Waarom bent u eigenlijk christen Dirk?

Paulus.
Ik ben christen geworden toen ik besefte dat de bijbelse God echt bestond en dat Jezus was/is wie de bijbel zegt dat hij was/is. Aan de grond hiervan lag creatie want dat heeft me overtuigt dat God bestond. Wat toen ook zeker een rol speelde was dat ik toen besefte dat hemel en hel ook echt waren en dat ik niet naar de hel wou.
Eigenlijk op het moment dat ik besefte dat de evolutieleer onzin was besefte ik dat ik me moest bekeren zo vlug mogelijk. Het is moeilijk uit te leggen wat er dan door je heen gaat maar je beseft plots dat je je hele leven in iets hebt geloofd dat niet waar is en dat God wel degelijk echt is en dan wil je je onmiddellijk bekeren.

Nu begrijp ik ook wel beter dan toen wie God eigenlijk is en wat hij gedaan heeft voor ons en wie Jezus eigenlijk is en wat hij gedaan heeft voor ons. Nu ben ik ook christen omdat ik ervan overtuigd ben dat de bijbel feitelijk, authentiek en historisch accuraat is.

De kern van het christen zijn en van mijn geloof als christen draait natuurlijk om de verrijzenis van Jezus Christus want zonder die gebeurtenis zijn we allemaal veroordeeld tot de hel. Het is absoluut fantastisch dat Jezus zichzelf vrijwillig heeft overladen met al onze zonden en zijn bloed voor ons heeft vergoten. En we moeten hem daarvoor heel heel heel erg dankbaar zijn. Het is gewoon gewelidg vanuit ons standpunt gezien dat God zijn zoon heeft opgeofferd voor ons. Wat een God !! Zo een God wil ik aanbidden en vereren hoor. Wat een liefde van God voor zijn creatie !!
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 00:07   #802
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Toen ik geen christen was of ik zal het anders zeggen op het moment dat ik me bekeerde had ik niet echt problemen met homoseksualiteit (ik ben altijd hetero geweest maar ik bedoel ik vond dat iemand die dat niet was dat dat ook wel goed was ) en was ik bijv niet absoluut tegen abortus en dergelijke. die dingen zijn er gekomen na de bekering. Daarom dat ik niet snap dat sommigen claimen christen te zijn terwijl ze leven alsof er niks is veranderd ... .
Ach ,U geeft het hier helemaal toe hoe discriminerend U door Uw geloofsbekering dan wel geworden bent...

Totaal gebrainwasht.....

Mooi geloof mijn beste, hou het maar, en gelukkig maar dat jullie in je eigen hemel en eeuwigheid geloven,dan zijn wij atheïsten en holebi's dan alvast na dit leven voor eeuwig en altijd verlost van gelijkdenkenden zoals U...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 00:14   #803
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ach ,U geeft het hier helemaal toe hoe discriminerend U door Uw geloofsbekering dan wel geworden bent...

Totaal gebrainwasht.....

Mooi geloof mijn beste, hou het maar, en gelukkig maar dat jullie in je eigen hemel en eeuwigheid geloven,dan zijn wij atheïsten en holebi's dan alvast na dit leven voor eeuwig en altijd verlost van gelijkdenkenden zoals U...
Kent u het verschil tussen iemand die tegen abortus is en die tegen homoseksualiteit is en discriminatie ?? Als ik tegen diefstal ben, ben ik dan aan het discrimineren ? Nee en hetzelfde geldt dus voor die andere dingen.

En ivm brainwashing .. de bijbel is het enige boek dat u unbrainwashed van de wereld.

Laatst gewijzigd door dirk001 : 3 augustus 2008 om 00:16.
Oud 3 augustus 2008, 00:15   #804
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja uiteindelijk is het aan God ... ik beslis daar niet over. Het is tussen God en u. Maar u moet wel Jezus geaccepteerd hebben als Messias voor u sterft en oprecht berouw getoond hebben voor uw zonden en hierna zou er een verandering moeten zijn in uw leven (natuurlijk als u zich bekeerd op uw sterfbed dan zal er geen tijd zijn voor verandering in uw leven maar u zal wel opnieuw geboren zijn )

Maar waarom zolang wachten ? Ik bedoel als u een hartinfarct krijgt of iets anders dat u geen tijd geeft om zich nog te bekeren ... . Voor bekering zou ik zeggen hoe vlugger hoe beter want niemand weet wanneer en hoe hij zal sterven en of er dus wel voldoende tijd gaat zijn voor een bekering op het einde ... .
Als pakweg homoseksualiteit door persoon A als zonde wordt beschouwd, maar door persoon B niet (omdat hij geen eenduidig antwoord heeft gevonden in de Bijbel, of de Bijbel anders interpreteerde) kan dat enkel aan persoon A worden aangerekend als zonde, en persoon A heeft dan geen enkele autoriteit om te zeggen aan persoon B "jouw homoseksueel gedrag is zondig!", want dan stelt hij zich in de plaats van persoon B en van God himself. Klopt dat zo een beetje?
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 00:19   #805
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Maar dat respect voor je medeforummers noopt je er niet toe om op hun vragen te antwoorden?
Kun je de voor jouw prangende vraag nog eens herhalen of er naar verwijzen aub. Het gaat een beetje snel vandaag.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 00:20   #806
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben christen geworden toen ik besefte dat de bijbelse God echt bestond en dat Jezus was/is wie de bijbel zegt dat hij was/is. Aan de grond hiervan lag creatie want dat heeft me overtuigt dat God bestond. Wat toen ook zeker een rol speelde was dat ik toen besefte dat hemel en hel ook echt waren en dat ik niet naar de hel wou.
Eigenlijk op het moment dat ik besefte dat de evolutieleer onzin was besefte ik dat ik me moest bekeren zo vlug mogelijk. Het is moeilijk uit te leggen wat er dan door je heen gaat maar je beseft plots dat je je hele leven in iets hebt geloofd dat niet waar is en dat God wel degelijk echt is en dan wil je je onmiddellijk bekeren.

Nu begrijp ik ook wel beter dan toen wie God eigenlijk is en wat hij gedaan heeft voor ons en wie Jezus eigenlijk is en wat hij gedaan heeft voor ons. Nu ben ik ook christen omdat ik ervan overtuigd ben dat de bijbel feitelijk, authentiek en historisch accuraat is.

De kern van het christen zijn en van mijn geloof als christen draait natuurlijk om de verrijzenis van Jezus Christus want zonder die gebeurtenis zijn we allemaal veroordeeld tot de hel. Het is absoluut fantastisch dat Jezus zichzelf vrijwillig heeft overladen met al onze zonden en zijn bloed voor ons heeft vergoten. En we moeten hem daarvoor heel heel heel erg dankbaar zijn. Het is gewoon gewelidg vanuit ons standpunt gezien dat God zijn zoon heeft opgeofferd voor ons. Wat een God !! Zo een God wil ik aanbidden en vereren hoor. Wat een liefde van God voor zijn creatie !!
Bedankt voor uw antwoord.

Paulus.
Oud 3 augustus 2008, 00:24   #807
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies
Totaal gebrainwasht.....
Alsof de slaapverwekkende "atheïsten" die hier hun intussen voorspelbare en pseudo-fascistische kerkhaat komen verkopen iets anders dan gebrainwashed zijn.

Citaat:
Schitterend "argument"!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 00:24   #808
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kent u het verschil tussen iemand die tegen abortus is en die tegen homoseksualiteit is en discriminatie ?? Als ik tegen diefstal ben, ben ik dan aan het discrimineren ? Nee en hetzelfde geldt dus voor die andere dingen.
Draai niet rond de pot mijn beste,U zegt zelf dat U voor Uw bekering niets tegen holebi's had en daarna wel...

Dan hebt U al meer dan voldoende gezegd wat dat betreft....

Citaat:
En ivm brainwashing .. de bijbel is het enige boek dat u unbrainwashed van de wereld.
Hahahahaha...

U bent hier helaas het schoolvoorbeeld van nét het tegenovergestelde van wat U hierboven beweert...
Oud 3 augustus 2008, 00:26   #809
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedankt voor uw antwoord.

Paulus.
Kijk, het is een vrij forum. En de gedachten zijn vrij. Maar een bijbelse 'god' bestaat niet en heeft nooit bestaan. Fata morgana is een Tv programma. En ik vrees dat uw geloof ook zoiets is: een fata morgana.

Maar... ik kan me vergissen. Nooit uit te sluiten natuurlljk.

Laatst gewijzigd door system : 3 augustus 2008 om 00:27.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 00:26   #810
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Als pakweg homoseksualiteit door persoon A als zonde wordt beschouwd, maar door persoon B niet (omdat hij geen eenduidig antwoord heeft gevonden in de Bijbel, of de Bijbel anders interpreteerde) kan dat enkel aan persoon A worden aangerekend als zonde, en persoon A heeft dan geen enkele autoriteit om te zeggen aan persoon B "jouw homoseksueel gedrag is zondig!", want dan stelt hij zich in de plaats van persoon B en van God himself. Klopt dat zo een beetje?
Er is ook nog de Heilige Geest die u dat kan duidelijk maken.

Maar ja christenen verschillen onderling soms van mening over wat zonde is. Een vb is bijv het drinken van alcohol. Sommigen zeggen dat we totaal geen alcohol mogen drinken en anderen beweren dat af en toe wat alcohol geen kwaad kan en geen zonde is. Sommigen vinden dat piercings wel kunnen (of toch in elk geval oorpiercings ) en anderen vinden dat het totaal niet mag. Wil dit zeggen dat de bijbel onduidelijk is ? Misschien is het wel dat sommigen iets niet willen accepteren alhoewel het er wel in staat ... . De bijbel is over zonden vrij duidelijk wat mag en wat niet. Maar soms gaat het om principes en niet om specifieke zonden en dan zeggen sommigen "ja maar de specifieke zonde staat er niet in" terwijl als je gaat analyseren de handeling wel degelijk tegen de bijbel ingaat.
Anderzijds moet je wel opletten dat je niet vervalt in een soort farizee gedrag ... maw je moet nu ook niet meer gaan lezen dan wat er staat. Om daar een vb van te geven er staat ergens in de bijbel dat vrouwen geen mannenkledij mogen dragen en sommige kerken zeggen dan dat vrouwen rokken moeten dragen en dat staat er niet.
Oud 3 augustus 2008, 00:28   #811
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Kijk, het is een vrij forum. En de gedachten zijn vrij. Maar een bijbelse 'god' bestaat niet en heeft nooit bestaan. Fata morgana is een Tv programma. En ik vrees dat uw geloof ook zoiets is: een fata morgana.

Maar... ik kan me vergissen. Nooit uit te sluiten natuurlljk.
Hoe verklaar je dan dat miljarden mensen Hem ervaren?

Paulus.
Oud 3 augustus 2008, 00:31   #812
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:

Paulus.
Miljarden mensen denken ook de JR uit Dallas echt vermoord is...
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 3 augustus 2008, 00:34   #813
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Dirk, ik vind het hypocriet en huichelachtig hoe je bijbelteksten letterlijk neemt of in context neemt al naar gelang het in je straatje past of naar gelang het beter in jouw leven past. En daar zou ik verder geen probleem mee hebben als je niet herhaaldelijk mensen bedreigt met wat jij hoopt dat jouw god voor hen in petto heeft.

Je houding is zondig.

Laatst gewijzigd door okke : 3 augustus 2008 om 00:34.
okke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 00:37   #814
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Miljarden mensen denken ook de JR uit Dallas echt vermoord is...
Ik schreef niet 'denken'. Maar 'ervaren'. Elke dag opnieuw.

Paulus.
Oud 3 augustus 2008, 00:38   #815
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Anderzijds moet je wel opletten dat je niet vervalt in een soort farizee gedrag ... maw je moet nu ook niet meer gaan lezen dan wat er staat. Om daar een vb van te geven er staat ergens in de bijbel dat vrouwen geen mannenkledij mogen dragen en sommige kerken zeggen dan dat vrouwen rokken moeten dragen en dat staat er niet.
Dan slaat het verbod om als een man "bij een man te liggen als bij een vrouw" ook helemaal niet op homoseksualiteit, want het is fysiek onmogelijk om bij een vrouw "te liggen" als bij een man, wegens het onbreken van een aantal lichaamsdelen die specifiek vrouwelijk zijn.

Vraag me wel niet wat het dan wel betekent, ik heb die onzin niet geschreven. Voor mij lijkt zo'n verbod even zinnig als "gij zult niet met een boot varen als met een space-shuttle"

Laatst gewijzigd door Fozzie : 3 augustus 2008 om 00:44.
Oud 3 augustus 2008, 00:38   #816
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Paulus.
Niet overdrijven mijn beste paulus met Uw miljarden....

Hoeveel échte gelovigen zouden er zijn denk je,alvast véél minder dan de officiële cijfers aangezien iedereen die ooit is gedoopt officieel als christelijk staat ingeschreven....
Oud 3 augustus 2008, 00:40   #817
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik schreef niet 'denken'. Maar 'ervaren'. Elke dag opnieuw.

Paulus.
misschien denken ze dat ze het ervaren?
Oud 3 augustus 2008, 00:41   #818
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:

Hoeveel échte gelovigen zouden er zijn denk je,alvast véél minder dan de officiële cijfers aangezien iedereen die ooit is gedoopt officieel als christelijk staat ingeschreven....
Juist das waar, ik sta nog steeds in hun ledenlijst. Toch eens moeten vragen om mijn gegevens te verwijderen.
Oud 3 augustus 2008, 00:41   #819
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De kerk is ook al eeuwen oud hé?!

Maar allee kom, pak dan enkele miljoenen als je daarmee wel kan antwoorden op de vraag.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 3 augustus 2008 om 00:41.
Oud 3 augustus 2008, 00:41   #820
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door okke Bekijk bericht
Dirk, ik vind het hypocriet en huichelachtig hoe je bijbelteksten letterlijk neemt of in context neemt al naar gelang het in je straatje past of naar gelang het beter in jouw leven past. En daar zou ik verder geen probleem mee hebben als je niet herhaaldelijk mensen bedreigt met wat jij hoopt dat jouw god voor hen in petto heeft.

Je houding is zondig.
Ach hij doet maar,ik heb destijds als soldaat bij humanitaire reddingsacties wel erger meegemaakt ....

Dirk mag dreigen zoals hij wil,een rooie baret heeft voor niets schrik...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be