Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2008, 22:37   #781
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Ik zal het even herformuleren .. de bijbel zegt dat iedereen die Jezus niet als Messias accepteert en die dus niet opnieuw geboren wordt naar de hel gaat. Maar als een homo zich bekeerd en hergeboren wordt dan gaat hij dus naar de hemel en er zijn homo's die dat gedaan hebben hoor. Of ze daarna homo gebleven zijn of er wat hebben aan gedaan dat is iets anders.
Dus holebi's gaan niet naar de hel omwille van hun geaardheid of hun relatie met iemand van hetzelfde geslacht?
Onder de voorwaarde dat ik Jezus al Messias accepteer kan ik gerust mijn relatie behouden, hoef ik geen hetero te worden en ga ik toch naar de hemel?
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 22:37   #782
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok en u gaat deze personen dan finacieel vergoeden hoop ik als er wat misloopt omdat u hen een beslissing hebt opgelegd ?
Met welke reden? Moeten werkgevers en verhuurders financiële vergoeding krijgen als iets misloopt met werknemers of huurders?
Oud 2 augustus 2008, 22:38   #783
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door okke Bekijk bericht
Waarom schrijf je dan dat "holebi's zich beter zorgen (zouden) maken over de tweede dood"?
Omdat het bericht waarop ik reageer het had over folteringen hier op aarde specifiek ivm holebi's ... . Lijkt me dan dat ik specifiek op deze bepaalde opmerking mag reageren en op dat moment niet hoef te veralgemenen maar bij nader inzicht had ik dat beter gedaan omdat men hier anders opnieuw het bericht verkeerd leest.

Toch nog even wat anders .... het gaat hier nu steeds over holebi's, maar in zowat 50 landen worden chrstenen ook vervolgd vanwege hun overtuiging en daar heeft men het nooit over. Heel eigenaardig ... . Of mag dat dan wel ?

Laatst gewijzigd door dirk001 : 2 augustus 2008 om 22:39.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 22:39   #784
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarom schrijf je dan dat "holebi's zich beter zorgen (zouden) maken over de tweede dood"?
... en niet over foltering in het huidige leven...
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 2 augustus 2008, 22:41   #785
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat het bericht waarop ik reageer het had over folteringen hier op aarde specifiek ivm holebi's ... . Lijkt me dan dat ik specifiek op deze bepaalde opmerking mag reageren en op dat moment niet hoef te veralgemenen maar bij nader inzicht had ik dat beter gedaan omdat men hier anders opnieuw het bericht verkeerd leest.
Akkoord. Duidelijke uitleg.

Als ik het goed begrijp heb je op zich dus niets tegen mensen met een homoseksuele of biseksuele geaardheid. Van deze mensen gedraagt een deel zich op een manier waaraan jij je stoort en je zou willen dat dat gedrag verboden was of zou kunnen worden.

Klopt deze beschrijving?
Oud 2 augustus 2008, 22:43   #786
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:

Toch nog even wat anders .... het gaat hier nu steeds over holebi's, maar in zowat 50 landen worden chrstenen ook vervolgd vanwege hun overtuiging en daar heeft men het nooit over. Heel eigenaardig ... . Of mag dat dan wel ?
Neen dat mag wat mij betreft evenmin, ik wens immers alle christenen dezelfde behandeling toe als degene die ze mij toe wensen. Faire deal, lijkt mij

Al gaat het onderwerp wel over waarom heel wat mensen het moeilijk hebben met het katholicisme (of toch het katholicisme zoals het door de fundi's wordt uitgelegd).

Laatst gewijzigd door Fozzie : 2 augustus 2008 om 22:45.
Oud 2 augustus 2008, 22:56   #787
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Dus holebi's gaan niet naar de hel omwille van hun geaardheid of hun relatie met iemand van hetzelfde geslacht?
Onder de voorwaarde dat ik Jezus al Messias accepteer kan ik gerust mijn relatie behouden, hoef ik geen hetero te worden en ga ik toch naar de hemel?
Als u echt Jezus hebt geaccepteerd als Messias en zich dus bekeerd heeft of anders gezegd opnieuw geboren bent en u toont opercht berouw voor uw zonden dan gaat u naar de hemel. (ik denk dat als we zouden weten wie daar allemaal al zit dat sommigen hier raar zouden opkijken omdat ze niet helemaal beseffen hoe je naar de hemel gaat ).

Je gaat niet naar de hemel op basis van goede werken !! Dat is nu net het verschil met alle andere religies. Het is al gedaan voor u, Jezus heeft al onze zonden op zich genomen en hij kan de uwe ook op zich nemen als u dat wil. U moet het hem enkel maar vragen en oprecht berouw tonen voor uw zonden. Christenen zondigen ook hoor net zoals andere mensen maar (hopelijk) wel minder naarmate ze lange christen zijn.
Oud 2 augustus 2008, 23:02   #788
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als u echt Jezus hebt geaccepteerd als Messias en zich dus bekeerd heeft of anders gezegd opnieuw geboren bent en u toont opercht berouw voor uw zonden dan gaat u naar de hemel. (ik denk dat als we zouden weten wie daar allemaal al zit dat sommigen hier raar zouden opkijken omdat ze niet helemaal beseffen hoe je naar de hemel gaat ).

Je gaat niet naar de hemel op basis van goede werken !! Dat is nu net het verschil met alle andere religies. Het is al gedaan voor u, Jezus heeft al onze zonden op zich genomen en hij kan de uwe ook op zich nemen als u dat wil. U moet het hem enkel maar vragen en oprecht berouw tonen voor uw zonden. Christenen zondigen ook hoor net zoals andere mensen maar (hopelijk) wel minder naarmate ze lange christen zijn.
Oei en wat zijn die zonden dan wel? Jezus zal me roch niet vragen om berouw te hebben over een relatie vol wederzijdse steun en trouw (met af en toe een lichamelijke uiting van die liefde)?
Oud 2 augustus 2008, 23:03   #789
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Akkoord. Duidelijke uitleg.

Als ik het goed begrijp heb je op zich dus niets tegen mensen met een homoseksuele of biseksuele geaardheid. Van deze mensen gedraagt een deel zich op een manier waaraan jij je stoort en je zou willen dat dat gedrag verboden was of zou kunnen worden.

Klopt deze beschrijving?
God/de bijbel heeft een probleem (God haat zonde ) met zonde en als christen behoor ik dat ook te hebben. Homoseksualiteit is een zonde, net zoals scheiden, liegen, moorden, stelen en dergelijke (de lijst is heel erg lang als je alles specifiek zou willen opnoemen)
En nee ik wil homoseksualiteit niet verbieden dat zou nogal lastig zijn ook trouwens. Hoe ga je dat controleren? Waar ik een probleem mee heb zijn wetten of regels opgelegd door de overheid die mensen bijv bij het verhuren van een huis of geven van een job zouden kunnen verplichten om iemand aan te werven die ze niet willen aanwerven. (dit gaat dus niet over holebi's specifiek maar om iedereen in het algemeen ) Ik vind nl dat mensen als iets hun bezit is of ze er eigenaar van zijn moeten kunnen beslissen wat ze er mee doen of aan wie ze het geven en dat de overheid dat moet respecteren. Ik doe geen uitspraak of dat goed of slecht is.
Oud 2 augustus 2008, 23:04   #790
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal het even herformuleren .. de bijbel zegt dat iedereen die Jezus niet als Messias accepteert en die dus niet opnieuw geboren wordt naar de hel gaat. Maar als een homo zich bekeerd en hergeboren wordt dan gaat hij dus naar de hemel en er zijn homo's die dat gedaan hebben hoor. Of ze daarna homo gebleven zijn of er wat hebben aan gedaan dat is iets anders.
"bekeerd", "of er wat hebben aan gedaan" ?
lal... :') ik moet zelfs al niet verder lezen om te weten wat voor een 'christelijk-geïnspireerde medemens' u bent. Maar vrees niet, ik ben een atheïst, ik ga naar de hel! :')
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 2 augustus 2008 om 23:04.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 23:15   #791
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
God/de bijbel heeft een probleem (God haat zonde ) met zonde en als christen behoor ik dat ook te hebben. Homoseksualiteit is een zonde, net zoals scheiden, liegen, moorden, stelen en dergelijke (de lijst is heel erg lang als je alles specifiek zou willen opnoemen)
.
Ik vind dat God er rare selectiecriteria op na houdt om het ene als zonde en het andere niet als zonde te beschouwen. Liegen, moorden en stelen, dat is duidelijk: daarbij is er een slachtoffer waar opzettelijk schade aan wordt toegedaan. Scheiden, dat hangt er voor mij van af of dat nu in onderlinge toestemming is (zonder de ander opzettelijk schade te berokkenen) of als er een vechtscheiding van komt (waarbij men de andere zoveel mogelijk probeert de schaden). Maar dan plots, zo out of the blue...pats "homoseksualiteit" Why?!? Wie berokkent wie schade bij een homosekuele relatie tussen 2 volwassen personen die daar zelf voor kiezen (voor de relatie, niet voor hun geaardheid)?

En bovendien vraagt die God dan nog eens om berouw te hebben over die liefde die je voor elkaar gevoeld hebt, de mooie momenten die je gedeeld hebt, de steun die je elkaar gaf in goede en kwade tijden, de trouw en de warme liefdevolle knuffels... Hoe kan je nu voor zoiets ("hemels" zou ik bijna zeggen) berouw hebben? Hoe kan je iets dat enkel positieve kanten heeft betreuren?

Is uw God zo'n sadist dat hij er eerst voor zorgt dat we als holebi geboren worden, ons dan nog eens de gave van de Liefde schenkt om dan te eisen om daar afstand van te doen, of anders vlieg je in de hel?
Oud 2 augustus 2008, 23:19   #792
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oei en wat zijn die zonden dan wel? Jezus zal me roch niet vragen om berouw te hebben over een relatie vol wederzijdse steun en trouw (met af en toe een lichamelijke uiting van die liefde)?
Mja ik heb niet specifiek een bepaalde zonde opgenoemd toen. Ik zei gewoon dat ik berouw toonde voor mijn zonden (God/Jezus weet dan wel waarover je het hebt ). Toen ik me bekeerde had ik eigenlijk niet al te veel benul wat God allemaal als zonde ziet. Dat is iets dat wel komt als je daarna de bijbel gaat lezen en bestuderen. Ik vind het daarom heel erg belangrijk voor christenen (en anderen mogen dat ook doen als ze willen) om zelf de bijbel te lezen en niet zomaar alles aan te nemen wat iemand anders daarover zegt. Vergelijk altijd met wat de bijbel zelf zegt.
Oud 2 augustus 2008, 23:25   #793
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik vind dat God er rare selectiecriteria op na houdt om het ene als zonde en het andere niet als zonde te beschouwen. Liegen, moorden en stelen, dat is duidelijk: daarbij is er een slachtoffer waar opzettelijk schade aan wordt toegedaan. Scheiden, dat hangt er voor mij van af of dat nu in onderlinge toestemming is (zonder de ander opzettelijk schade te berokkenen) of als er een vechtscheiding van komt (waarbij men de andere zoveel mogelijk probeert de schaden). Maar dan plots, zo out of the blue...pats "homoseksualiteit" Why?!? Wie berokkent wie schade bij een homosekuele relatie tussen 2 volwassen personen die daar zelf voor kiezen (voor de relatie, niet voor hun geaardheid)?

En bovendien vraagt die God dan nog eens om berouw te hebben over die liefde die je voor elkaar gevoeld hebt, de mooie momenten die je gedeeld hebt, de steun die je elkaar gaf in goede en kwade tijden, de trouw en de warme liefdevolle knuffels... Hoe kan je nu voor zoiets ("hemels" zou ik bijna zeggen) berouw hebben? Hoe kan je iets dat enkel positieve kanten heeft betreuren?

Is uw God zo'n sadist dat hij er eerst voor zorgt dat we als holebi geboren worden, ons dan nog eens de gave van de Liefde schenkt om dan te eisen om daar afstand van te doen, of anders vlieg je in de hel?
Ik zou zeggen lees mijn andere bericht dat net hierna kwam ook ... . Ik verwacht niet dat iemand die zich gaat bekeren al alles weet van zonde en dergelijke en God weet dat ook wel ... . Het gaat om het principe van berouw tonen voor de zaken waar u op dat moment van weet dat ze verkeerd zijn. Bijv in uw geval als u liegen als iets slechts/zondig ziet dan zal uw berouw daarop slaan ... .
Toen ik geen christen was of ik zal het anders zeggen op het moment dat ik me bekeerde had ik niet echt problemen met homoseksualiteit (ik ben altijd hetero geweest maar ik bedoel ik vond dat iemand die dat niet was dat dat ook wel goed was ) en was ik bijv niet absoluut tegen abortus en dergelijke. die dingen zijn er gekomen na de bekering. Daarom dat ik niet snap dat sommigen claimen christen te zijn terwijl ze leven alsof er niks is veranderd ... .
Oud 2 augustus 2008, 23:32   #794
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik zou zeggen lees mijn andere bericht dat net hierna kwam ook ... . Ik verwacht niet dat iemand die zich gaat bekeren al alles weet van zonde en dergelijke en God weet dat ook wel ... . Het gaat om het principe van berouw tonen voor de zaken waar u op dat moment van weet dat ze verkeerd zijn. Bijv in uw geval als u liegen als iets slechts/zondig ziet dan zal uw berouw daarop slaan ... .
Toen ik geen christen was of ik zal het anders zeggen op het moment dat ik me bekeerde had ik niet echt problemen met homoseksualiteit (ik ben altijd hetero geweest maar ik bedoel ik vond dat iemand die dat niet was dat dat ook wel goed was ) en was ik bijv niet absoluut tegen abortus en dergelijke. die dingen zijn er gekomen na de bekering. Daarom dat ik niet snap dat sommigen claimen christen te zijn terwijl ze leven alsof er niks is veranderd ... .
Je zal maar sterven net voor je weet wat alle zonden zijn en dan natuurlijk dingen gedaan hebt waarvan je nog niet wist dat het zondig was en waarvan je dus ook niet weet dat je er eigenlijk berouw voor moet hebben om in de hemel te raken. Zit de hel dan niet vol met slachtoffers van deze "procedurefout"? Of worden daden waarvan je (nog) niet weet dat ze zondig zijn niet in rekening gebracht als zonden?

Dus vroeger had je geen problemen met holebi's, maar nu je de bijbel gelezen hebt wel? M.a.w. je gaat er dus qua verdraagzaamheid op achteruit...
Een reden te meer voor mij om ver weg van dat boek te blijven, als ik niet ongelukkig wil zijn.

Laatst gewijzigd door Fozzie : 2 augustus 2008 om 23:37.
Oud 2 augustus 2008, 23:33   #795
dirk001
Parlementslid

Standaard

@Fozzie

Ik herinner me niet exact wat ik toen gebeden heb maar het was iets zoals :

"God, ik ben het. Ik weet dat Jezus is gestorven op het kruis om onze zonden op zich te nemen en dat hij zijn bloed heeft vergoten voor ons en ik zou willen vragen of Jezus mijn zonden op zich wil nemen en ik wil berouw tonen voor mijn zonden, dank u God/Jezus" Ik herinner me ook nog dat er iets aan toevoegde ivm Jezus in mijn hart te laten komen.
(helemaal niet zoals die nogal "perfecte" gebeden die je soms hoort waarvan ik me afvraag hoe iemand dat al kan tenzij iemand anders je gewoon wat voorkauwt maar hoe echt is dat dan ? ) Ik herinner me ook nog dat er iets aan toevoegde ivm Jezus in mijn hart te laten komen

Er zijn geen magische woorden hoor, God kent uw hart. En op dat moment stond ik niet echt stil bij wat voor zonden dat allemaal waren.

Laatst gewijzigd door dirk001 : 2 augustus 2008 om 23:35.
Oud 2 augustus 2008, 23:36   #796
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Je zal maar sterven net voor je weet wat alle zonden zijn en dan natuurlijk dingen gedaan hebt waarvan je nog niet wist dat het zondig was en waarvan je dus ook niet weet dat je er eigenlijk berouw voor moet hebben om in de hemel te raken. Zit de hel dan niet vol met slachtoffers van deze "procedurefout"?

Dus vroeger had je geen problemen met holebi's, maar nu je de bijbel gelezen hebt wel? M.a.w. je gaat er dus qua verdraagzaamheid op achteruit...
Een reden te meer voor mij om ver weg van dat boek te blijven, als ik niet ongelukkig wil zijn.
Nee het gaat om het principe en het oprecht zijn van uw berouw voor uw zonden. Ik heb toen geen enkele zonde bij naam genoemd.
Oud 2 augustus 2008, 23:40   #797
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee het gaat om het principe en het oprecht zijn van uw berouw voor uw zonden. Ik heb toen geen enkele zonde bij naam genoemd.
Dus als ik net voor ik sterf denk van "ik had beter niet tegen mijn ma gelogen, of door het rode licht gereden, want eigenlijk is dat toch niet netjes!" maar geen enkele spijt heb van mijn relatie met een man, omdat ik die niet als zondig beschouw, maar als een hemels geschenk, dan is alles in orde?
Oud 2 augustus 2008, 23:45   #798
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dus als ik net voor ik sterf denk van "ik had beter niet tegen mijn ma gelogen, of door het rode licht gereden, want eigenlijk is dat toch niet netjes!" maar geen enkele spijt heb van mijn relatie met een man, omdat ik die niet als zondig beschouw, maar als een hemels geschenk, dan is alles in orde?
Tja uiteindelijk is het aan God ... ik beslis daar niet over. Het is tussen God en u. Maar u moet wel Jezus geaccepteerd hebben als Messias voor u sterft en oprecht berouw getoond hebben voor uw zonden en hierna zou er een verandering moeten zijn in uw leven (natuurlijk als u zich bekeerd op uw sterfbed dan zal er geen tijd zijn voor verandering in uw leven maar u zal wel opnieuw geboren zijn )

Maar waarom zolang wachten ? Ik bedoel als u een hartinfarct krijgt of iets anders dat u geen tijd geeft om zich nog te bekeren ... . Voor bekering zou ik zeggen hoe vlugger hoe beter want niemand weet wanneer en hoe hij zal sterven en of er dus wel voldoende tijd gaat zijn voor een bekering op het einde ... .
Oud 2 augustus 2008, 23:48   #799
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Waarom bent u eigenlijk christen Dirk?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 23:56   #800
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Mijn respect voor m'n medeforummers gebied me te melden dat ik pas in de namiddag kan verder deelnemen aan het debat.

Paulus.
Maar dat respect voor je medeforummers noopt je er niet toe om op hun vragen te antwoorden?
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be