![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#821 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is dan ook typisch voor wie echt iets ervaart hé?!
Maar als ik het goed begrijp dan gelooft u eigenlijk niet dat zij Hem ervaren ook al beweren zij van wel. Volgens u maken ze waarschijnlijk zichzelf iets wijs. Heb ik dat correct? Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#822 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als ik geloof dat God bestaat en dat de bijbel zijn woord is en dat God en de bijbel onfeilbaar zijn en dat er in de bijbel staat dat wie zich niet bekeert naar de hel gaat. Zou u dan liever hebben dat ik die kennis voor mezelf hield ? In elk geval het zou heel erg egoïstisch zijn van mezelf als ik anderen niet zou waarschuwen voor het gevolg van hun afwijzing van God/Jezus en hun weigering om zich te bekeren. Ik hoop niet dat God iemand naar de hel moet sturen, integendeel zelfs ik zou dat aan niemand toewensen, maar het is wel degelijk wat er in de bijbel staat en dus vind ik het mijn plicht om anderen hiervoor te waarschuwen en hen hierover in te lichten en hen te proberen overtuigen om zich te bekeren. Als mensen naar de hel gaan dan maakt me dat triestig en als ik mensen op het forum God zie ontkennen dan vind ik dat heel erg jammer en ik zou niets liever hebben dan dat ze zich alsnog bekeren en daar bid ik dan ook voor. Ivm uw beschuldiging van hypocrisie ... voorbeelden ? De bijbel moet je altijd in context zien. Maar de bijbel is ook feitelijk , authentiek en historisch accuraat. En waar het over wetenschap of geneeskunde gaat ook altijd correct. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#823 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik kan u verzekeren dat daarover niet veel discussie bestaat. Dat gaat wel degelijk over homoseksualiteit. Ik heb "echte" christenen daar nog niet aan zien twijfelen, maar goed er kan er altijd ergens 1 tussenzitten die dat probeert te verdraaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#824 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meerwaarde van homoseksualiteit aan onze samenleving ontgaat me volkomen.
Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#825 |
Parlementslid
|
![]() Ik vind dit nu niet echt zo een goed argument .. . Het gebruik van meerderheidsargumenten is meestal niet zo een goed idee om uw gelijk te halen. Het kan eventueel als aanvulling bij een hele reeks bewijzen. Maar het is een beetje zoals wat mensen opvoeren die ook allemaal het met u eens zijn .. . Er zijn jammer genoeg voldoende voorbeelden uit het verleden waaruit blijkt dat de meerderheid het mis kan hebben en ook zogenaamde "autoriteiten" (heb het hier over mensen die op een bepaald vlak over heel veel kennis beschikken of waarover zowat iedereen het eens is dat ze die kennis bezitten) kunnen er naast zitten.
Laatst gewijzigd door dirk001 : 3 augustus 2008 om 00:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#826 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is dan weer,hoeveel échte christenen waren er dan onder die geloofskudde die geloofden in de leer van de heer door de eeuwen heen zullen we maar zeggen. En hoeveel zullen het er geweest zijn die dezelfde leer aanhingen,gewoonweg omdat ze géén keuze hadden aangezien elk ander alternatief hen als ketters zou bestempeld hebben dat recht gaf op een ticketje richting brandstapel.... Welke groep in het christelijk geloofsgoed zou de grootste geweest zijn denk je... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#827 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=XFGrQMD6Uqc Met Rowan Atkinson als de Duivel in de hel die een nieuwe buslading "verdoemen" verwelkomt. Vooral de laatste minuut is zalig! ... "The atheists,... you must feel like a total bunch of nitwits now! ... And the christians,... I'm sorry, the jews where right after all." ![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#828 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als miljarden mensen hetzelfde ervaren en dat omschrijven als een intens geluk dat ze nooit meer kwijt willen... ... dan moet daar een verklaring voor bestaan. De verklaring hiervoor van de gelovigen, ligt voor de hand. Maar hoe verklaren ongelovigen dit fenomeen, die mijn inziens toch wel heel bijzonder is. Ze kunnen toch niet allemaal bewust liegen hé?! Zeker niet als ze een leven in waarheid proberen uit te dragen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 3 augustus 2008 om 00:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#829 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Homoseksualiteit is wel degelijk nuttig http://www.eos.be => archief => april 2007 (met bronvermeldingen er bij)
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " Laatst gewijzigd door Fozzie : 3 augustus 2008 om 01:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#830 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach, de mensen die erachter schuil gaan bieden wel degelijk een meerwaarde mijn beste,en ze verdienen net zoals iedereen respect omdat ze zijn wie ze zijn ,net zoals U bent wie U bent...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#831 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#832 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#833 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#834 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geloof me. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#835 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar antwoordt nu ook eens op mijn vraag als je wil. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#836 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#837 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#838 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed genoeg voor de kerk om als kunstenaar erkend te worden en alzo hun kapel te verfraaien ,en vervolgens door diezelfde kerk als mens werd geminacht omdat hij was wie hij was... Laatst gewijzigd door Svennies : 3 augustus 2008 om 01:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#839 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Is de meerwaarde van iets slechts uit te drukken in geld? Heeft de Sixtijnse Kapel enkel die waarde als het bedrag dat het bij een eventuele veilig zou op brengen? Dat had ik niet verwacht van u, Paulus! Dan heeft het geloof ook geen meerwaarde, want ik denk niet de het concept "geloven" op ebay veel geld zou op brengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#840 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Man, zit toch niet zo te zagen! Homofilie is niet iets wat men zelf kiest. U en ik kiezen toch ook niet voor heterofilie. Ik wil u eens horen piepen wanneer uw dochter lesbisch is of uw zoon homosexueel is. U denkt toch niet dat ze dat zelf zo graag willen. En wanneer ze beseffen dat ze zo zijn , wie bent u dan om dit af te keuren, of om die mensen de grond in de boren?? Deze mensen kunnen perfect gelukkig zijn. Het zijn mensen zoals u, die deze mensen in de praktijk uitsluiten volgens uw leer. Het zijn mensen zoals u, die hen verwijten dat ze zondig zijn, hen voordturend stigmatiseren. Ik zou me als volgeling van Jezus diep, diep schamen. Jezus die altijd opkwam voor de verdrukten. U bent één van die mensen die bijdraagt tot die verdrukking, zoals christenen al ééuwen deze mensen hebben vervolgd en uitgesloten hebben. Mensen zoals u, zijn een pest geweest voor heel wat mensen (eigenlijk mensheid) hier in onze streken en dit gedurende heel lange tijd. En wij wensen zulke fanatiekelingen zoals u niet meer. Knoop dit maar goed in uw oren. En als er ooit een Koninkrijk bestaat zoals Jezus dit afschilderde, zult u er waarschijnlijk niet inkomen. Laatst gewijzigd door system : 3 augustus 2008 om 01:38. |
|
![]() |
![]() |